Ik dacht, even snel checken, vanmiddag reageren want heb het eigenlijk enorm druk, maar dan krijg je zo'n bericht.... Wat een schrik voor Tacha! Meid ook al lees je dit nu niet, toch heeel erg veel sterkte, hoop echt dat het allemaal goed mag gaan! Ga ik nu gauw aan de slag vanmiddag of vanavond meer meiden!
@Tacha meis idd schrikken zeg,gelukkig ben je al bijna 35 weekjes,dus als het kindje nu zo komen,dan maakt het een goede kans,maar kan me goed voorstellen dat je je rot bent geschrokken en bang bent dikke dikke dikke knuffel
Ik bedoel het niet verkeerd maar zou met dit soort opmerkingen toch iets voorzichtiger willen zijn... 35 weken is idd wel erg ver in de zwsch. maar het is niet voor niets dat kindjes gebruikelijk tussen 37 en 42 weken komen... De kansen liggen uiteraard wel veel hoger met 35 weken maar ik zou niet tegen ouders durven zeggen dat het helemaal goed gaat komen.....Maar das mijn mening.... of zeg ik echt iets vreemds nu....
Heb mijn tekst aangepast hoor, ik ken iemand die is pas met 32 weken bevallen door het hellup syndroom,en met dat kindje is ook alles goed,vandaar maar het heb het ff anders verwoord dan,
Jeminee, wat erg voor Tacha Hoe meer ik hier lees, hoe meer ik besef dat ik blij mag zijn als ik de 40 weken haal. Het rommelt echt enorm bij de januari-mama's zeg... Ik word er eigenlijk best wel nerveus van moet ik zeggen Hopen maar dat Tacha's meisje nog even kan blijven zitten...elk uurtje is meegenomen!
Tascha.. je laat me schrikken.. ik ga hele dag hierop kijken steeds.. ik dacht ff kijken of er nog wat leuks is.. maar krijg ik deze beericht.. Ik zit hier nu met zenuwen.. Liefs mir
@Lotus ik had net even bij hyve gespiekt bij je foto's van de baby kamer,maar het is super mooi geworden
had het vanacht al gelezen van tacha toen ik niet kon slapen .....na het lezen van dit bericht was het helemaal hopeloos ! hoop dat ze nog niet hoeft te bevallen en als dat wel zo is dat de kleine het goed doet ! sterkte
Nou ja, mijn vk zei dus dat ze je weeen niet eens meer remmen na de 32 of 34 weken dus blijkbaar zijn je kansen wel ontzettend groot. Ze zei dat je kindje dan waarschijnlijk wel nog de couveuse in moet, maar dat het verder gewoon goede kansen heeft. De opstartproblemen zijn meestal wat groter, maar kansen op overlijden of op blijvende schade zijn volgens mij niet heel veel groter. Maar ik ben geen kenner dus weet het ook niet precies Maar jee, wat schrikken zeg! Overigens is het helemaal niet zo dat je kindje standaard binnen zoveel uur wordt gehaald als je vliezen zijn gebroken. Het kan namelijk zo zijn dat je vliezen wel gebroken zijn, maar dat het maar een klein scheurtje is waardoor er nog genoeg vruchtwater zich in de baarmoeder bevindt waardoor het kindje zo nog een paar weken zou kunnen blijven zitten. Ze zal alleen wel tot die tijd in het ziekenhuis moeten blijven. Dus het ligt er maar net aan... Pfff, wel spannend hoor! Ik hoop dat alles goed komt met haar en de kleine.
@ merleq mijn gyn zei ook dat als ik met 34 weken weeen zou krijgen ze het gewoon geboren laten worden . Dus denk inderdaad dat de kansen dan wel heel erg goed zijn , anders zouden ze er wel alles aan doen om het tegen te gaan . Maar een zwangerschap hoort niet voor niets 40 weken te zijn denk ik dan ook weer hmmmm lastig
Ahw arme Tasha we duimen hier mee dat het allemaal goed komt en idd 35 weken heeft misschien een grotere overlevingskans. Hier lekker weer een huisdag ga zo de ramen achter zemen als ik og zin heb eerst zit ik nog even aan mijn ontbijtje, en hoop gauw op goed nieuws
Shit zeg.... gisteravond niet meer op pc geweest en lees nu het berichtje van tacha... Als haar vliezen echt gebroken zijn... is er toch kans op infectie gevaar...... Als haar kindje nog in stuit ligt, en niet ingedaald is zal ze waarschijnlijk ook meer vocht verloren hebben als bij een kleintje in hoofdligging EN ingedaald... Heb wel eens begrepen dat een hoofdje van de baby als "kurk" kan dienen... en zit er een lek.. dat het dan niet zo hoeft te stromen... Zelf denk ik.... dat je beter vroege weeen kan hebben... die zijn te stoppen met weeenremmers als vroeg gebroken vliezen.... dan moeten ze het meestal wel laten komen....! Tacha...meid Ik duim voor je...! Heel veel sterkte...... dikke knuffel, Ramona p.s. ga hier heeeeel vaak kijken vandaag...!
jeetje, effe schrikken... maar goed, al bijna 35 weken... is in principe niet heel erg dramatisch, maar je hebt het liever toch niet... maar goed.. Female, wens Tascha maar heel veel sterkte.... en gok er op dat het allemaal dik in orde komt...... @yvette... geen zin om haar op haar gedrag aan te spreken.. als iemand 43 jaar is en mij niet eens durft aan te spreken maar gewoon lekker achterbaks naar mn baas huppelt... ben je redelijk sneu.... en dat schijnt dan leidinggevende ervaring te hebben.... en moeilijke baantjes te hebben gehad.... pffff ik snap wel dat haar eigen bedrijfje niet van de grond komt.... gebrek aan inzicht, karakter, kennis... whatever.... zei net tegen dr, dat ze zo op mijn plek mocht zitten en orders boeken.... maar moest nog effe wat doen en uitzoeken... die huppelt 10 minuten later naar mn collega, ja ehmmm zal ik dan gaan boeken... nou dan breekt mn klomp hoor... dus zei.. ik zeg toch net dat je hier mag zitten, maar dat ik nog eventjes wat moet doen.. en dan is de pc all yours..... ik ga gewoon niets meer zeggen... 2 weken mn mond houden, dan komt er ook niets lulligs uit..... want wordt hier gewoon iets oneerlijks over mijn rug anders uitgespeelt... en daar pas ik voor....
Ben bijna de hele nacht aan Tacha blijven denken . Een kindje kan niet langer dan 72 uur zonder vruchtwater is mij verteld en dan ligt haar kindje ook nog in stuit ook . Wat zal ze bang zijn, arm ding Ik vind dat wij als januari-mamas toch al vervelende dingen hebben gehad hier hoor Inderdaad trouwens, ik kreeg vanaf de 34 weken ook geen weeënremmers meer, omdat een kindje van 34 weken nagenoeg dezelfde kansen heeft als een kindje van 37 weken zeiden ze toen tegen mij. @Female: Ja precies ja, ik kon er gewoon niet van slapen vannacht, heb het er nog met Marco over gehad, heb zo met haar te doen, arm ding Ik geloof wel dat jij ons op de hoogte houdt hoor! Ik ben benieuwd maar als ze nu nog niets heeft laten weten, is ze misschien wel al aan het bevallen ? @ LadyInRed: Wat fijn dat je zoveel aan die borstvoedingsavond hebt gehad! Ik ga donderdag, ben benieuwd @ Libra: Ja, erg he . arm ding, die Tacha. @ Sanne: Ja, met 39 weken pas ja, echt raar, maar goed Er is er ook één die nu al 38 weken zwanger is, dus die redt het sowieso niet! (Ze hebben gewoon de cursus erg laat gestart voor ons) @ MikkI: Ja, haar kindje ligt ook in stuit @ MikMak: Dan spreek je haar toch niet aan? Dan wel nog wat dagen flink op je kiezen bijten! En inderdaad, als zij claimt dat soort jobs te hebben gehad, mag ze wel eens wat professioneler optreden! Wat een vreselijk mens! Ze lijkt wel te zitten stoken ongelooflijk!
Ik dacht altijd dat als je vliezen echt volledig gebroken zijn dat het dan binnen 24 uur geboren word,maar dat kan natuurlijk ook veranderd zijn, Een ander forum vriendin van mij,zei lekte ronde 30 weken al vruchtwater,en ligt sindsdien ook in het zh,maar bij haar zit er een scheurtje,weet niet hoe dat met Tacha zit of ze volledig gebroken zijn,
Mikmak, heel herkenbaar dit en heel vervelend. Wat kunnen sommige vrouwen toch gemeen zijn. Bah! Ik heb zelf ook zo'n collega. De ene dag is ze poeslief en de volgende dag brand ze me finaal af. Volgens mij is het allemaal jaloezie en de ander het licht niet in de ogen gunnen. Kan echt me dag verzieken en hoe hard ik ook probeer het te negeren, da's behoorlijk moeilijk als je 9 uur per dag tegenover iemand moet zitten! Sterkte met het negeren van jouw leuke collega. Ik leef met je mee!
Nee binnen 24 uur moeten de weeen dan goed opgang zijn.... maar als ze het te vroeg vinden dan willen ze het in het ziekenhuis, met strenge regels en strenge contole... nog wel eens rekken.... bij de buurvrouw waren de vliezen maandag vroegmiddag gebroken.... en kleine is pas woensdagochtend met spoedks... gehaald.. was onverwachte stuitligger... dus dat is ook niet binnen 24 uur... Maarja elke arst is volgens mij weer anders....