Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nee ze mogen zeker geen zwangere vrouwen ontslaan, niet met je laten sollen hoor!

Verder maakt het niet altijd uit of de placenta aan de voorkant ligt ivm voeln van je baby.
    Ik ben vrij slank en heb de placenta ook aan de voorkant liggen, maar ben heel bewust van mijn eigen lichaam en voel het wel degelijk, vannacht werd ik er zelfs even wakker van.

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Jessica en Goofy

Lief dat jullie meedenken hoor,maar ons bedrijf gaat reorgineseren en dat vertrekt vanuit Denbosch naar ZWolle toe,en daarom mogen ze mij ontslaan,het hele bedrijf is ontslagen 375 mensen,alleen vind ik wel dat ze mijn UWV netjes hadden moeten regelen maar dat hebben ze niet gedaan en moest nu alles zelf regelen,en moet woensdag naar de WW en naar het UWV toe om alles door te bespreken,omdat ik 2 weken in de ww zou vallen maar ik zit in de zkw dus mogen ze mij niet naar de WW sturen,maar helaas kan het allemaal zo lekker naast elkaar werken :cry:

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    @Sanne: Ja, heb er zo'n zin in! Ga er morgenavond direct over vertellen.

@mamamakka : Kleine overwinning toch? Geniet van je bloemen :)

@ Nettie; bedankt voor de tip! ik was al bijna aan het zwitsal plankje begonnen.

@ jessica83: Ik heb ook nog maar een klein buikje hoor. :) elke buik is uniek.

@ patrieske : ja, dat gelukkig wel :) ben er heel blij mee... minder met de BI uiteraard. Ik had een verhoogd risico in verband met hypermobiliteit...

Oh zo leuk! Mijn lief heeft de kleine gisteravond voelen schoppen! je had de blik in zijn ogen moeten zien... zo mooi! en dan gaat ie op z'n knieen naast me zitten en tegen mijn buik praten... nou dan hou ik het niet meer...

4. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

:baby: januari mama's 2009 :baby:

AFSPRAKENLIJST

01 sept.: Tacha1987 & Lotus 20 wk echo
    02 sept.: Libra 20 wk echo
    03 sept.: Ladybug & Iloveandres & Jessica83 20 weken echo / Cobi 3e afspraak vk
    04 sept.: Chantalk & Cobi & RiMa81 20 wk echo / Sanne vk / SimplyMe extra echo Journey VK
    05 sept.: LadyInRed & RiMa81 vk
    08 sept.: Derona vk / Derona & Goofychick 20 wk echo
    09 sept.: Iloveandres & Ramona0309 & Naomiadaeze & Birthe vk / Taby & Mirella28 20 wk echo
    10 sept.: Taby gyn. / Mamamakka 20 wk echo
    11 sept.: Female 20 wk echo / Yvette VK
    15 sept.: Re81 20 wk echo / Sjansie28 & SimplyMe vk
    16 sept.: Re81 vk
    18 sept.: Jessica83 & Goofychick vk
    19 sept.: patrieske16 gyn
    29 sept.: Tacha1987 echo
    01 okt.: Iuno gyn. (bloedsuikerprikken)
    06 okt.: Ramona0309 & Tacha1987 pretecho
    09 okt.: SimplyMe & Jessica83 3D/4D echo
    10 okt.: Ladyburg pretecho / Chantalk 3D echo
    16 okt.: Iloveandres 3D/4D echo (met DVD)

Wie afspraken heeft toe te voegen of te wijzigen, dient dit ZELF te doen (of iemand anders te vragen)!

Aan wie deze afsprakenlijst bewerken wil:
    - vergeet niet [ quote="naam gequote"] helemaal vooraan en [ /quote] helemaal achteraan het gequote bericht weg te halen
    - verwijder steeds afspraken van dagen die al voorbij zijn (alleen de dag ervoor mag evt. nog even blijven staan ;) )
    - neem steeds de LAATSTE LIJST die je kunt vinden
    - voeg geen afspraken toe, die verder weg dan 2 maanden zijn
    - zet geen andere opmerkingen/reacties in dit bericht

5. SimplyMe

Hallo meiden,

@Mirella: Ik heb je 20 weken afspraak erbij gezet. Ik stuur je zo even
    een PB-tje. ;)

@Iuno: Ik had deze constructie aan mijn kant van het bed zitten:

Wel een zelfgemaakte versie (oude box verzaagd en een beetje
    aangepast), want de originele is behoorlijk prijzig, maar zo kon de
    kleine er niet uit vallen. ;) En de kleine sliep onder haar eigen dekentje,
    om te voorkomen dat ze onder ons dekbed zou komen te liggen. ;)

Verder is de kleine ontzettend druk bezig nu... Phoe, wat kan ze hard
    trappen al, voor zo'n klein hummeltje. ;) Lief! *Zwijmel*

Groetjes SimplyMe

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    He meiden!
    Wauw alweer in deel 2 :D Hebben we n primeur hier?
    Daarstraks echo gehad! Alles was super. Het is nog steeds een meid ;)
    Ze is 25cm en 403gram zwaar ..
    Alle orgaantjes etc waren perfect in orde.
    Ik ben mn usb stick vergeten maar heb wel 3d fotos op papier meegekregen, zal ze dadelijk ff plaatsen! De gyn zei dat ie de gelaatstrekken van mama erin herkende ;)
    In ieder geval; alles was dus super!

Lotus: Hoe was jouw echo?

7. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Omdat ik niet zo vaak reageer, loop ik dus erg achter. Ik zal mijn reacties dus in meerdere posts plakken.
    Ik zou het trouwens jammer vinden als andere dames korter reageren, dan ga je dingen niet zeggen die je anders wel geschreven zou hebben.
    Heel andere vraag: waarom mogen de posts eigenlijk niet te lang zijn? Is dat lastig of zo?

@goofychick: 18 september, dat is echt al snel. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
    Zijn er al meer meiden die zich aangemeld hebben voor cursussen en weten wanneer ze beginnen?

@ramona0309: ik vind het een goed plan om zo om te gaan met de bevallingsverhalen

@sjansie28: wat fijn van je werkgeefster. Dat maakt je dag een stuk relaxter. Misschien wel leuk om af en toe langs te gaan "voor de gezelligheid"? Het kan soms leuk zijn (ik weet niet hoe het bij jou is) om contact te houden.

8. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    @Nettie: leuk dat je schrijft dat het nog 1 week genieten is als je man nog thuis is. Klinkt inderdaad alsof het nu veel beter gaat samen thuis. Vooral niet vergeten tegen hem te zeggen dat je het nu ook leuk vind samen!

@Yvette1983: Wat een goed nieuws, dat het nu bij deze fysio veel beter gaat.
    Cadeautip voor je moeder: misschien is het leuk om samen iets te gaan doen. Bijvoorbeeld een dagje/avondje naar het thermaalbad in Arcen of Thermae 2000. Gewoon lekker even saampjes ontspannen.

@patrieske16: Dankjewel voor de links naar de vlindersites. En van dat bestuurslid: misschien was ik inderdaad in de war...
    Wel ontzettend balen dat je nu ontslagen bent. Ze hebben dan wel echt veel mensen ontslagen!

En over de kilo's: ik ben nu (20wkn) 1,5 kilo aangekomen. Waarvan 1 kilo in de afgelopen week. Dus het gaat nu opeens hard!

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Libra.........

Misschien dom maar wat is hypermobiliteit... ?
    Wat een lieverd die man van jou :)

Hai Simply me.......

Die had ik nog nooit gezien,hebben ze die ook gewoon in de winkels?

Hai Tacha......

Fijn dat alles goed is met de kleine..........
    Ik zal straks meteen even naar je foto's kijken meid

10. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    Over mij:
    Ik heb zaterdagavond weer eens wat uitgehaald. We waren op een feestje en een van de aanwezige dames maakte een rotopmerking naar mijn man toe. Nou, er kwam stoom uit mijn oren. Ik heb gezegd dat ik het een rotopmerking vond en dat ze het wel over MIJN vent had en dat ik dat dus NIET pikte.
    Pfoe. Ik schrok er zelf helemaal van! Gelukkig ging het gesprek eigenlijk meteen over iets anders, maar ik stond echt van mezelf te kijken. Mijn mannetje trouwens ook. :oops:

Verder heb ik heel veel lol met de voorbereidingen voor mijn man's verjaardag. Wij kopen altijd redelijk grote cadeau's voor elkaar, en ik heb dit keer vanalles op marktplaats gekocht waar hij vast heel blij mee zal zijn.
    Zoals een babybjorn active, en nog een buikdrager voor de eerste weken (als guppie nog niet in de babybjorn mag) en 2 grote knuffels van Finding Nemo (Nemo en Dora). De knuffels moet ik nog wel even zien te wassen als hij niet kijkt, want die zijn een beetje smoezelig. Maar ik denk dat ik hem hiermee heel blij kan maken. :D

11. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    patrieske: Hypermobiliteit, of in mijn geval HMS, is een gewrichtsafwijking waardoor je heel veel ruimte op je gewrichten hebt. Je ontwricht daardoor heel snel. De zwangerschapshormonen slaan op al je gewrichten en omdat er veel ruimte op de mijne zit had ik van nature grotere kans op BI.

12. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai lady in red..........

Nou de mijne waren verwarrend,en eigenlijk is dat ook we zo,omdat ik dan zo erg achter loop dan begin ik over dingen van 3 dagen geleden en dan weten ze niet meer waar ze over gaan,dus dan proberen we het zo hahahah,hopelijk is het nu beter ;)

Dat maakt toch niet uit dat kan gebeuren dat je er soms naast zit.dat heb ik ook weleens ;)

Niets te danken meid....

Ja het hele bedrijf ging weg naar zwolle vanuit denbosch dat is geen optie voor mensen om mee te gaan het reizen is veel te ver,er gaan er 2 mee geloof ik die gana verhuizen,de meesten hebben wel allemaal een andere baan al,gelukkig,mar voor mij heeft het geen nut nu om te solliciteren :confused: ,vind het wel jammer had het er erg naar mijn zin :cry: ,heb er bijna 16 jaar gewrkt een van mijn eerste baantjes :(

13. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Lady in red........

Hahahahah sorry dat ik zo lach,maar meid dat is toch goed dat je zo voor je vent opkomt,of ben je normaal niet zo?

Nou inderdaad je verwent je man echt :)

Hai Libra......

Dat is ook niet niks wat je normaal hebt of heb ik dat mis,ik had er nog nooit van gehoord,als je iets ontwricht moet je dan naar het zkh om het te laten zetten ofzo?
    jeetje het lijkt me wel heel eng hoor,of heb ik dat mis?

14. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Foto's staan in het fotoalbum 'echo's' ;)

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai tacha

Super hoor je echo's meid mooi dat profieltje he :) ,en ook je buikje inmiddels ook al een flinke buik als ik het zo zie :)

16. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Zooooo, daar ben ik weer even!

Ik heb het cadeautje voor mijn moeder! Bedankt voor alle leuke tips :D

@ Mirella: Ge-wel-dig! Ik heb het gehaald en helemaal verpakt in van die leuke doorzichtige folie, het ziet er super leuk uit!

@ Patricia: Zo hee, die buik van jou groeit ook goed ;) ! Wat heb jij al vroeg die intake zeg! Ik heb er nog niets over gehoord. Succes morgen!

@ Jessica: GEFELICITEERD met je 20 weken mijlpaal! :D
    Ik zit trouwens ook in de ziektewet, maar gewoon via mijn werkgever, dus ik merk er niets van qua loon… Bij mij komt het door de bekkeninstabiliteit die al sinds week 7 de kop op steekt, sinds week 9 in de ziektewet, belachelijk vroeg dus… :(

@ Patrieske: Haha, soms moet ik echt even nadenken op welke stukjes je reageert van mij ;) Nee, ik hoorde van Patricia (IloveAndres) dat zij wel hulp krijgt en ik hoorde al dat het per gemeente verschillend is en dat had haar huisarts haar dus ook al verteld :( Jammer maar helaas. Als ik straks helemaal niets meer kan, dan zullen ze wel moeten, denk ik maar zo!

Wat fijn dat je hoofdpijn een beetje gezakt is, voor de rest: BETERSCHAP!

@ SimplyMe: Oh dat is ook een leuk idee! Maar ik heb dus al iets gehaald en ben er zelf heel blij mee :D

@ Lotus: GEFELICITEERD met de 20 weken! :D Tjah die meeting… ik weet het ook niet inderdaad!

@ Birthe: Ook een leuk idee ;) :D

@ ChantalK: Oh dat is ook een super idee! Ik denk dat ik die nog even erbij bestel, op bol.com! Wat leuk dat je je kleintje zo goed voelt schoppen :D Super hoor!

@ Iuno: Meid, veel succes met verbouwen en geniet er maar lekker van dat je ouders er zijn!

@ Sisqa: Kijk, dat is dus wat ik bedoelde, tegenwoordig zegt dat niet meer zo heel veel ;) Jij bent dus stamhouder van jullie naam!
    Wat fijn dat alles goed was vandaag!

@ Libra: Oh wat ontzettend leuk :D Lief he, als je mannetje zo meeleeft! :whistle:

@ Tacha: GEFELICITEERD met de goede echo meid!

@ LadyInRed: Leuk idee, alleen gaat mijn broer dat al doen, haha! Maar zoals je kunt zien, ben ik gelukkig al geslaagd :D
    Hihi, heerlijk die hormoontjes ;)

17. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Ik kan ze niet vinden... kun je me even op weg helpen?

18. SimplyMe

Hallo Patrieske,

het heet een "BabyBay" bedje. Als je bij google zoekt, dan vindt
    je er genoeg over. Ik zag ze bij Baby Walz. Ze kosten 189,00 euro,
    zonder hemeltje, hoofdbeschermer, bedhekje en wieltjes. Helemaal
    compleet ben zo'n 300,00 euro kwijt.

Ik vond dit echt teveel geld, maar vond (en vind) het een ideale oplossing,
    vandaar dat ik ben gaan brainstormen over hoe ik er zelf een kon
    maken. Dat is gelukt met een oude box dus. ;) Hihi...

Groetjes SimplyMe

19. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

zow ik ben weer terug. Heb gegeten bij een vriendin van mij, omdat mijn hubby weer weg is vanavond en morgenavond pas weer terugkomt...

@ Patrieske: dat valt opzich wel mee hoor. Zijn maar 4 zakjes met die dingen erin... Daarnaast dus dat fleecekleedje en het badje al eerder op de dag opgehaald. :D:D
    Was het spek lekker? :p
    Ow en volgens mij mogen ze je ook niet ontslaan hoor, als je in de ziektewet zit...

@ SimplyMe: je hebt niet de meest recente lijst gepakt. In de meest recente lijst staat namelijk mijn afspraak voor de intake op 29 september...
    Jeetje dat is een handig ding zeg! Hoe heet zoiets?

@ Libra: echt leuk zeg, dat je mannetje het gevoeld heeft. Ik denk dat dat bij mij nog wel even zal duren...
    Bij de hypermobiliteit he? Ga jij dan ook heel erg veel door je enkels?

@ Tascha: super dat je echo zo leuk was!

@ LadyInRed: wat een leuke ideën voor die cadeaus voor je man zeg! Dat word vast een superverjaardag! :D:D

@ Yvette: ja dat vond ik ook al. HAHAHAHA. Normaal gesproken is de intake in de 7e maand ofzo. Dat is wat ik weet van mijn werk...
    Bedankt voor je compliment over mijn buikje. Ben er dan ook zeer trots op. :D:D

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

20. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Nu op TV: rtl5 > hoe word ik mama in amsterdam zuid :)

Deel Deze Pagina