Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Sanne: Dat klapding heb ik nog niet gezien gelukkig ;)
    Hoe zijn de luiers geworden?
    Veel plezier op je laatste les, leuk hoor, zo’n buikfoto! :) Gewoon even proppen, misschien past het dan alsnog ;)

@ Libra: Oh dat kan natuurlijk ook… als het wel weeën zijn, gaan ze niet weg door warmte en kunnen ze zelfs versterkt worden. Dan zou ik toch wel bellen als ik jou was…

@ Mikki: Dan zwijmel je toch gewoon lekker ;)

@ Goofychick: Hihi, en de kindjes gewoon netjes met de trap als jij met de lift ging?

@Journey: Gelukkig geen last van, een beurse buik! Lijkt me ook erg vervelend….

@ Patrieske: Ja, dat Tacha tot het uiterste is gedreven op je werk, dat vind ik dus ook!

@ Sophie: Wat leuk dat je er nu weer wat vaker bent! Vervelend dat je zoveel kwaaltjes hebt gehad, voel je je nu wel wat beter?
    Waarom ben je bij Sophie ingeleid, liep je overtijd?

@ Birthe: Wauw, het schiet dus super op bij jou! Ik ben benieuwd hoe je bord eruit ziet, we zien de foto’s als je klaar bent he?!
    Pfff, jij bent echt erg met je nesteldrang! Hier is het een beetje getemperd, ik wil je graag even inhuren als jij thuis klaar bent ;)

@ MikMak: Het wordt echt mooi, jullie badkamer, heerlijk dat het nu zo begint op te schieten!

@ECHO’s: Wij hebben er nu wel veel gehad, omdat ik een tijdje in het ziekenhuis onder behandeling ben geweest en omdat de 20 weken echo 2 keer opnieuw moest ;)

2. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Zo, net bij de vk geweest. Bloeddruk was de eerste meting 90 en de tweede meting 85. Op het randje dus… Ze is er niet gerust op en ze zegt dat ik tegen zw. vergiftiging aan zit, maar als het zo blijft doorgaan zoals nu, dat het goed genoeg is om niet weer terug te hoeven naar het ziekenhuis, gelukkig! :)
    Ik dacht toch steeds dat ik zo’n groot kindje ga krijgen? Nou, de schatting is een 7,5 ponder (zelf dacht ik aan 40 weken = 3800 gram) dus ik zat redelijk in de buurt. Ze zei wel: “Ik ben niet heilig, dit is een schatting” Maar mijn buik is wel flink gegroeid zei ze ook. Ze vond me ook erg opgezwollen en ik moet nu elke week terug komen en als ik ook maar iets van een druk in mijn hoofd ga krijgen of misselijk wordt, moet ik toch bellen met haar.
    Nou ja, ik maak me zelf nog steeds geen zorgen, ik voel me redelijk en moet je eens kijken hoe ver ik al gekomen ben, dat had ik 8 weken terug echt niet gedacht!
    Oh ja, hij is ingedaald, maar ligt nog niet helemaal vast. Hij is zo groot dat zijn billen toch gewoon tegen mijn ribben aan blijven komen,ook al is hij ingedaald...
    Dus, volgende week weer terugkomen….

3. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    oh maar leende is niet zo moeilijk, heb ook nog 10 jaar in tilburg gewoond, in amsterdam, en als ik dan met de auto naar maastricht ging kom je standaard langs leende.... denk dat ik daar een maandje of 6 al niet meer in bad was geweest hahaha.....

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nou helemaal blij met hoe ver ze met de badkamer zijn.... maar kan wel janken over de puinzooi.... komt echt effe een partijtje nesteldrang naar boven... maar ik mag niet zeuren van mezelf... tenslotte heb je gewoon een mega chaos met klussen... heel de kinderkamer ligt nu weer vol met rest stukken... hallo... die kamer moest leeg niet nog voller..... snik.... maar goed adem in en adem uit

5. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Arm ding, ik kan me voorstellen dat het je af en toe teveel wordt hoor! Zeker nu je op het laatst loopt... *knuf*

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Yvette heeft ze je urine niet na laten kijken dan?

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ook net bij de vk geweest en mijn bloeddruk was 130/60. Prima dus :) En de kleine is aan het indalen (ligt nu los in mijn bekken, dieper dan de vorige keer). Hij ligt nog steeds precies hetzelfde (al ruim 4 weken!) en ze schat hem iets groter dan gemiddeld. Hoeveel dat precies is, kon ze niet zeggen? Naja, ik hoor toch te vaak dat ze daarvan afwijken dus ik wacht het wel gewoon af :)

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Yvette
    Mijn vk vertelde dat ze pas een schatting kunnen maken rond de 38/39 weken.... omdat het nu nog zoveel kan schelen... Had het speciaal gevraagd...
    (Ze kunnen nog veel aankomen nu, maar sommige dan weer niet... het verschil in gewicht zit in de breedte niet in de lengte....
    Met mijn zoontje maakte ze (andere vk) ook pas laat een schatting....

(Moet me nu toch bij de opmerking van Merleq van laatst aansluiten.... jouw vk zegt soms rare dingen hoor...., want lijkt me niet echt goed voor je bloeddruk als ze zeggen dat je tegen zw.vergiftiging aan zit..... het is of goed.... OF niet goed en doorsturen voor verder onderzoek.... :) )

Nouja we zullen zien hoe zwaar je stamhoudertje is in januari....... :)

@mezelf
    Vent is terug van operatie..
    meniscus was gescheurd en bindweefsel weg gehaald...
    de meniscus hebben ze gelijmd.... (dacht hij)...
    iig hij mag 2 weken zijn knie niet belasten.....
    (daar gaat het verhaal van 2/3 dagen....)
    over 2 weken moet hij terug....

ik ben gelijk dippie en kwaai zin.....
    we krijgen van het weekend logeetjes... waar ik eigenlijk geen zin in heb..
    niet persoonlijk, maar ik wil alles nice en clean hebben...
    Remco zegt dat ik me niet druk moet maken... en dat ik niet zo precies moet zijn... gewoon een keer stofzuigen...en klaar...
    Hij heeft makkelijk praten met zn beentje omhoog... maar alles komt wel op mij aan... en ik trek het niet meer, met nachten wakker liggen van de pijn...
    ik wil helemaal niets meer... alleen zitten ...en rusten.....

9. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Jippie, net hele reactie getypt, blijft internet hangen met als gevolg dat ik alles weer opnieuw moet doen... pfffff.....

@ Yvette: fijn dat alles weer goed was bij de VK meid. Houd het wel goed in de gaten he? Zwangerschapsvergiftiging is niet niets...

@ Mikmak: kan me voorstellen dat het je even teveel word nu... doe maar lekker rustigaan meid.

Hier vanavond naar zwangerschapscursus en aansluitend oudervoorlichting, dus dan komt m'n mannetje ook.

Ben benieuwd wat we vanavond gaan doen.... ik moet in iedergeval zeggen dat ik niet alle oefeningen mag doen en dat ook zeker niet ga doen.
    Heb ook de hele dag alweer buikpijn... gisteren ook al.
    Morgen weer naar de VK, dus zal het eens navragen...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh en de oplevering van de algemene ruimtes van ons appartement staat gepland dus dat is mooi! Daar wachten ze namelijk op voordat ze gaan beginnen met de opleveringen dus zolang dat op schema loopt, is de kans heel klein dat ze nog meer zullen uitlopen :) Helaas wel berichten gehoord dat de bouwvakkers veel kapot maken in de andere algemene ruimtes (van het andere blok, die wel al is opgeleverd) :x Best stom, want dat moeten wij dus betalen straks vanuit de VVE.

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ ramona: je dat zei mijn vk inderdaad ook, dat ze nu nog groeispurts hebben en de schatting daardoor lastig te maken is. Zij zei ook tegen mij dat ik het nog maar eens moest vragen met 38 weken :)

Leuk trouwens dat je reageert op jezelf, hihi ;) Ik zag het staan en het klinkt wel leuk :p

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Yvette: 7,5 pond is volgens mij heel netjes, toch...? Het gemiddelde ligt toch op 7 pond of zo? En hou jezelf goed in de gaten he, want iets dat op de grens van zwangerschapsvergiftiging ligt, kan heel sneaky overgaan in iets ernstigers. Dus bij het minste of geringste pijntje: bellen! (sprak Moeder de Gans streng ;) ).

@Sanne: gefeliciteerd met je luiers...hahaha :) Wel even goed naspoelen die wasmachine, anders moet je vriend over een paar dagen wel héél hip naar zijn werk toe :p

@Birthe: die satéprikkers en wattenstaafjes :) Ik zie het helemaal voor me!

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Ramona: balen meid dat je mannetje 2 weken niets mag doen... helemaal als jij helemaal op bent...
    Sterkte meid!

@ Merleq: hoop dat alles nu wel goed mag gaan meid, voor jullie huisje...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Merleq fijn dta jullie weer goed gekeurd zijn :D:D

@Ramona mee eens,of je hebt het of niet,en ga dan verder onderzoeken

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn vriendin zat ook 'tegen zw. vergiftiging aan', en die werd inderdaad ook doorgestuurd en werd streng in de gaten gehouden door de gyn. Moest om de paar dagen naar het ziekenhuis voor echo's etc.
    Maar goed, de ene situatie/persoon is de andere niet natuurlijk.

Sterkte met het pootje van je vent. Dat komt lekker klote uit allemaal zeg :(

16. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Ja toen mijn bloeddruk omhoog ging moest ik ook voor echo's en extra onderzoeken naar de gyn om gewoon extra in de gaten gehouden te worden

17. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @Ramona, jeetje zeg.. hij mag dan wel geholpen zijn, maar 2 weken uit de running... dan hebben jullie bij deze 65+ en kreupel in huis :confused: :)
    maar meisje, als je maar niet te veel hooi op je vork gaat nemen, jij loopt ook aan het einde van de rit.... ik zeg dan altijd maar ZENNNNNNNNNNNNNN...... en kun je de logees niet afbellen? ik bedoel, bezoek brengt altijd extra zorg.... drukte enz enz... en nu moet je het ook nog eens allemaal alleen doen?

@yvette, ja knuf van harte ontvangen..... hou maar voor ogen dat het een badkamertje naar onze smaak en dromen is en dat alles op tijd af is.... en dat we strax alle nare dingen zijn vergeten....

maar ja tis gewoon niet altijd leuk.. ik denk soms stiekum als je nu gewoon eerder was begonnen in plaats van altijd anderen eerst... dan hadden we nu niet die tijdsdruk..... maar ja.. iig is hij druk in de weer en daar ben ik ook wel weer enorm trots op... beetje dubbel... maar ja

@merle.. te gek dat er iig niet nog meer vertraging is.. en dat het weer goed was bij de vk natuurlijk...

@iloveA, veel plezier met je gym vanavond, en jij ook rustig aan he.... alleen doen wat jekan doen... je hebt er niets aan om over jezelf heen te gaan....

18. winter15

winter15 Niet meer actief

@Yvette: nou, echt rustig aan doen dus deze laatste weekjes!

@Mikmak: kan me voorstellen dat je je rot ergert aan die troep...grrr....even houd je het wel vol, maar jullie zijn al even bezig of niet?

@Ramona: balen, 2 weken met zijn been omhoog? ohwww....grrrrr! sterkte!

Ik lees straks even bij, ik moet me gaan haasten, Yvette, die spijkerbroek gaat echt niet, tenminste "het zitten" in de broek
    gaat niet meer..:(

19. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Mikmak: ik doe ook zeker rustig aan hoor... vorige keer bleef de docente doordrukken aan mijn benen (toen lag ik gewoon zowat te janken van de pijn en zij maar zeggen dat ik het goed deed....pfffff.
    Dat gebeurd me vanavond niet meer, want moet morgenochtend ook weer naar de bekkentherapeute en wil niet weer moeten zeggen dat ze me "gedwongen" heeft om het toch te doen...

Vandaag heb ik m'n broeken en legging binnengekregen en heb het net allemaal gepast. En alles past, dus de rest van de zwangerschap loop ik in joggingbroeken en zo heeeeeeeeeeeel af en toe een keer nog in de spijkerbroek als de joggingbroeken in de was zitten...
    De legging zit ook fantastisch, dus ben compleet voor de kerst. Ben alleen nog opzoek naar zo'n grote lange ketting in het paars.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

20. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @tacha: Meid gefeliciteerd met jullie meisje, mooie naam ook!! Ben echt superblij dat alles zo goed gaat!! Hoop dat je snel opknapt en kan gaan genieten van jullie meiske!!

@de rest: geen tijd of puf om te lezen en te reageren.... Heb het enorm druk gehad, hele bovenverdieping schoon gemaakt en opgeruimd en verder nog van alles beneden gedaan...ben echt helemaal kapot nu.... Ga dus lekker onderuit op de bank met thee of warme melk, wat lekkers erbij en dom tv kijken...ben lekker alleen thuis dus ga ik even erg van genieten...
    Kom ik morgen weer meekletsen...denk ik, probeer ik...

Liefs nettie

Deel Deze Pagina