Eerst flink schrikken, maar nu dit geweldig goede nieuws van Tacha. Gefeliciteerd met Nona! En nou lekker samen bijkomen en aansterken. @Birthe: vergeet tijdens je weeen niet om regelmatig toch wat (lichts) te eten en te drinken. Het kan lang duren en je hebt die energie wel nodig. En verloskundigen verwachten eigenlijk ook wel dat je darmen leeggaan, dat zijn ze echt wel op voorbereid. @Yvette1983: Wat fijn dat ze je zo goed in de gaten houden. Hoewel ik die opmerking van die zwangerschapsvergiftiging wel een beetje griezelig vind. Maar ondertussen zit je wondertje er nog steeds in. Mooi zo! Het ziet er in ieder geval goed uit zo te horen. @ramona0309: Dan gewoon lekker zitten en rusten en gewoon uitleggen aan de logeetjes dat je graag een schoner huis aangeboden had. Volgens mij snappen ze met 1 blik op jullie de redenen wel. @iloveandres: niet zo best van die docente, als ze zo doordrukt als jij zoveel pijn hebt. Heb je haar wel laten weten dat het zo'n zeer deed en wat de bekkentherapeute ervan zei? Ik ben af en toe een beetje jaloers op die nesteldrang van iedereen. Ik heb nog nergens "last" van, met als gevolg dat er ook niets gebeurd. Maar goed, nog 2 weekjes en dan heb ik verlof en dan zal ik toch wel aan de slag gaan. Vandaag voelde ik me trouwens wel erg zwanger. Moe, vergeetachtig en humeurig. Kwam op zich wel mooi uit, we hadden een ontwikkelaarsoverleg en normaal doe ik niet zo mee aan de discussie omdat het niet mijn manier van discussieren is (als iemand me in de rede valt, dan hou ik mijn mond en begin in mijn zin daarna opnieuw, tot 10x toe..). Maar vandaag liet ik niet over me heenlopen, ik weet nog niet of ik dat wel positief vond. Daarna was ik ook helemaal "leeg". Dus vanavond rustig aan, er komt een vriend op bezoek en die gaan we leuk mijn buik showen.
Meiden ik ga lekker bij mijn zoontje in bed liggen,hij klaagt nu over oorpijn,ik spreek jullie morgen weer dikke knuff voor jullie allemaal
@iloveA, heel goed, vooral niet laten dwingen tot iets... en gewoon naar je lichaam luisteren... lekker he die joggingsbroeken en leggings.. ik loop al sinds augustus september in leggings... en ja nog wat linnen broeken en wijde broeken, maar die zijn nu te koud.... ik verdraag gewoon geen andere broeken op het moment, dan voel ik me afgeklemt enzo.... heerlijk toch... niets meer aan doen @ladyinred.. wees maar blij dat je nog geen last heb van nesteldrang.. heb het nog niet heel dramatisch.... en dat is maar goed ook, want moet deze week en volgende week nog werken... en moet er niet aan denken dat ik na het werken nog vanalles moet.... @sanne, ja we zijn al 1.5 jaar bezig... soms lag het even stil een maandje of 2 en dan was alles ook gewoon weer op orde, maar zodra er hier geklust wordt is het chaos... mannetje kan niet zo goed ordelijk klussen... waar het uit de handen valt daar blijft het liggen.... en nu is dat niet zo erg met wat vuile sokken ofzo.. maar wel met alle gereedschap, restanten enz enz enz..... en nu vern**kt ie ook nog het tapijt op de kinderkamer... hopen dat als het is opgedroogt dat ik het gewoon kan opzuigen...
Zo dan ben ff een middag niet aanwezig en kan gelijk 10 pagina's bij lezen ben vanmiddag op kraamvisite geweest bij een vriendin van me , zoooooo leuk he zon klein hummeltje , kan alleen niet bevatten dat wij dat zo ook hier hebben 8) hahaha stom he weet niet wat er hier aan de hand is de laatste dagen maar heb veeeeeel meer /vaker ontlasting dan normaal ( lekker met die aambeien ook) steken onder in me buik beetje ongesteld achtig zeg maar , steken van onderen en van onder ook zon opgeblazen gevoel als of je vocht vast houd in me vagina ,heel raar ! weet niet wat het allemaal is , ben wel blij dat ik vrijdag weer naar de gyn mag ! ( mijn gevoel dat ik in december beval is ook zo sterk dat ik gister de vrouw van de intake bijna corrigeerde over de uitgerekende datum dan is het erg toch ? ) @ iloveA heb bij missetam hele mooi paarse kettingen gezien , mss een tip ? @ Ramona balen voor je mannetje zeg ! en voor jou dan dus ook ! @Merleq wat een bloeddruk zeg jeetje ik heb nog nooit en onder druk van 60 gehad ! goed hoor zo aan het einde van je zwangerschap @ echo ik heb ook iedere keer als ik bij de gyn kom een echo , maar dit komt door me suiker hij wil in de gaten houden dat onze nu al joekel niet nog veeeel te groot word ! zo hou het nu ff voor gezien met reageren ga ff me lieve mannetje bellen voel me zo lullig dat ie me overal naar toe moet brengen en ophalen . fijne avond nog en bis morgen !
Pfff....het is weer feest hier! Ik lig met samengeknepen benen in bed, want ik heb het gevoel dat ik elk moment in mijn broek kan plassen Volgens mij heeft dit echt met het indalen te maken, maar...hoe lang duurt zoiets? Want ik voel het elke avond (sinds een paar dagen). Betekent dat dat hij overdag weer 'terugschiet' in de oude stand of zo?
misschien een maandverbandje dragen... doe ik hier ook soms...... en minimaal een inlegkruisje...! al is t maar voor mn eigen idee.... misschien valt het op als je ligt... ik heb ook meer het gevoel van moeten plassen... als ik op mn rug lig...... (ook al zit ik half)..
nieuwe buikfoto's geplaatst.....! Het groeit maar door en door......! Op de foto zie je pas hoe groot het is.... want zelf kijk je er heel anders op...
Net terug van de VK (bevallingsgesprek gehad en controle) bloeddruk was 130/80 en ik kom van 110/70 dus nog redelijk, blijft wel een zorgenkindje, althans om in de gaten te houden, want ik doe nou werkelijk waar niks. Urine was goed. Dus denk dat het met de suiker wel mee gaat vallen maandag. @perineum olie: mag gewoon, is niet gevaarlijk zei ze. Vanaf week 34 kan het geen kwaad.
@iloveandres: jee, de trut (sorry). Ik denk dat ik gewoon moeite heb om me voor te stellen dat iemand merkt hoeveel pijn jij hebt en dan nog door gaat. @ramona0309: mooie buik zeg! @goofychick: die perineum olie wil ik gaan gebruiken vanaf mijn zwangerschapsverlof, ik vind het ook zo vroeg al om nu al te beginnen. Fijn dat het gewoon kan.
Hey meiden, daar ben ik weer. @ Mikmak: ja die joggingbroeken zitten echt heerlijk. Had er al 1, maar daar slaap ik mee... moet namelijk echt iets om m'n benen hebben in bed. HAHAHAH. Die legging is speciaal voor het jurkje voor de kerst. @ Mamamakka: ow bedankt meid! Ga ik daar zeker even kijken van de week. @ Ramona: mooie buik meid! @ Mikki: ik durf het niet te zeggen meid. Als je het idee hebt dat het niet goed is, moet je je VK ff bellen he? @ Goofychick: misschien rare vraag, maar wat is perineumolie? Vandaag bij de zwangerschapscursus geen oefeningen gedaan, maar ze heeft uitgelegd hoe je op de wc moet zitten om te plassen en te poepen (nou dat doe ik allemaal al... ) en uitgelegd hoe de ontsluiting allemaal in zijn werk gaat. Was erg interessant moet ik zeggen. Ik had me vergist in de dinsdag dat de oudervoorlichting is... dat is namelijk volgende week pas. Dus mijn mannetje zat voor niets te wachten daar.... nou ja, hij moest mij ophalen, maar kwam voor niets ivm de voorlichting. Morgenochtend moet ik om 9.00 uur bij de bekkentherapeute zijn en moet ik om 11.30 uur bij de VK zijn... Liefs en dikke knuffel, Patricia
@ LadyInRed: ja het was echt belachelijk hoor voor 2 weken geleden, ik lag te puffen en zuchten van de pijn en zij zat maar door te drukken en me te vertellen dat ik het goed deed... verder had ik echt moeite om de tranen weg te drukken, had niet veel gescheelt of ik was in tranen uitgebarsten. Vanavond ook verteld dat ik die oefening dus absoluut niet meer mag doen van de bekkentherapeute en dat vond ze maar raar... en was het er niet zo mee eens...
@iloveandres: perineum olie van wendala of zoiets. Is apart voor de bevalling....althans om de boel een beetje zachter en soepeler te maken van onderen. Schijnt bij sommige te helpen tegen inscheuren e.d. Hoewel de meningen daarover verdeeld zijn, maar twee dames van de zwangerschapsyoga zeiden het onafhankelijk van elkaar dat het hielp dus vandaar. Hier verder buikpijn onder in mijn buik, harde buik en een vreemde druk op mijn (sorry) anus......hoort dit bij indalingsweeen?
@ Goofychick: ik heb geen idee meid. Ik heb steeds druk op mijn "muts" zeg maar... maarja ze zeggen ook dat als je gaat bevallen en persdrang krijgt dat je dan het gevoel hebt dat je moet poepen.... heb echt geen idee meid.
He he...ik heb net eindelijk een draagdoek besteld, na lang wikken en wegen. Ik heb eerst maar 's gekozen voor een niet verstelbare, niet rekbare sling. Al dat knopen en gedoe zie ik (nog) niet zo zitten, veel te moeilijk. Lijkt me zo gezellig, met mijn kabouter in een draagdoek rondlopen Niet zozeer buiten, maar wel in huis, of tijdens het voeden. Gaan jullie ook zoiets aanschaffen?
voel me beroerd dus maar een kleine update... Pijn is even weg geweest maar is nu in alle hevigheid terug... zodra ik over eind kom harde buiken die veel zeer doen en een kruik helpt niet... Ik kijk de nacht even aan. Hoop dat het over gaat...
@ Yvette Jullie zullen zien, misschien al binnen 2 maanden, dan weten we wat het wordt Verf heeft goed gepakt, dat wel. Maar zal niet voor lang zijn Gelukkig kostte het maar een paar euro (lang leve Action) Ik zou me niet teveel zorgen maken over gewicht hoor. Dat vocht ben je straks zo kwijt. En anders ga je je nu de hele tijd zitten ergeren en opvreten over gewicht... Geniet maar van de kleine in je buik Gelukkig dat alles nog ok was bij de vk! En idd, je bent echt al heel ver gekomen in de zw.schap! @ mikmak Kan me voorstellen dat de rotzooi irri is. Nog even volhouden. Aan de foto's te zien wordt het iig mooi! @ Merle Super dat alles goed was! @ Sanne @ Ramona Sterkte met de logees. Probeer je niet te druk te maken. Ze moeten maar een beetje voor zichzelf zorgen dan. Ja is ook moeilijk stil houden, al moet ik zeggen dat het me nu gemakkelijker af gaat als toen met Kynan @ Patrieske Ja super dat je babykamer nu zo goed als af is! Gelukkig schiet het hier ook eindelijk op! @ Mikki Jaaaa ik heb er ook één! De tricot slen. Ik vind het helemaal super, kindje dichtbij, je voelt het gewicht niet omdat het zo strak tegen je aan zit, makkelijk, je kan overal tussendoor en hebt véél bekijks op straat De eerste maanden heb ik de kinderwagen nauwelijks gebruikt. PS De eerste keren kan je wat gefrustreerd raken omdat het knopen erg lastig lijkt, maar gewoon even doorzetten en evt voor laten doen door iem. die ervaring heeft met een doek. Als je eraan gewend bent wil je niets anders! @ Libra Veel sterkte Beter een keer te veel bellen als te weinig. Zoveel pijn en harde buiken is ook niet ok, zou even bellen dus!
Zo ik moest van die korte tijd wel ong. 15 pag. bijlezen! Sinterklaasfeest was leuk, Kynan was super lief! Ik heb het raam op de babykamer geschilderd en de koof is ook al af . Ik ben wel een paar uur bezig geweest met poetsen vd badkamer, was écht nodig. Met de hond gewandeld, eten gekookt. Weer genoeg gedaan Vanavond 'voor een paar euro foto's besteld voor de geboortekaartjes . Nu alleen nog blanco kaartjes scoren en dan heb ik alles in huis en kan ik 's avonds frobelen met de geboortekaartjes! Leuk om te doen vind ik. Jurgen heeft net overgegeven, dus hij heeft het toch ook gekregen ben ik bang Ben benieuwd of hij morgen fit genoeg is om te werken (Hij meld zich nl echt nooooit ziek dus.) Nu even snel de laatste rotzooidingetjes opruimen en dan denk ik maar eens vroeg naar bed met een boek... Tot morgen, Welterusten!
Female Wat ben je een bezig bijtje zeg... Zelf geboortekaartjes maken.... pff niets voor mij hoor... ben niet van t creatieve.... hmmm beterschap met je vent...! en truste... Hier nog geen zin om naar bed te gaan.... dan moet ik alleen liggen... Mijn vent slaapt op de bank, want die komt nooit 2 trappen naar boven.... denk niet dat ik kan slapen in me uppie.... @allemaal Mijn kleintje is laatste dagen heel erg druk.... en dan bedoel ik echt druk....! Lijkt wel of deze juist steeds drukker wordt dan rustiger... bij mijn eerste was t juis andersom.... (?)