Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Female

Female Niet meer actief

@ Ramona
    Ja vind het leuk om te doen maar is vooral omdat het zo goedkoop is hoor.
    Denk dat ik voor minder dan 10 euro klaar ben met de geboortekaartjes.
    Jammer dat de postzegels dan zo duur zijn :)

Oei ongezellig zeg, alleen slapen.
    Kun je hem niet ff op je rug naar boven tillen? :) Flauw hoor...
    Hoop dat je kunt slapen straks.
    Welterusten!

2. winter15

winter15 Niet meer actief

Goedemorgen,

@Ramona: wow, mooie buik!

@Mikki: Ik ben me ook nog aan het oriënteren op een draagzak/doek, we hebben de baby-bjorn al van MP voor mijn vriend, maar heb laatst zelf ook gekeken voor een MiniMonkey, is dat ook iets? maar dan draag je je kindje niet helemaal dicht tegen je aan natuurlijk? die Tricot-slen lijkt me ingewikkeld om zelf om te doen, maar net als Female zegt, oefening baart kunst..

@Female: leuk, met je geboortekaartjes aan de slag, gaaf dat je ze zelf maakt! Leuk dat Kynan zo'n leuk Sinterklaasfeest gehad heeft en vervelend dat je man nu ook ziek wordt..beterschap!

@IloveA: ach...een weekje te vroeg voor de voorlichting...zwangerschapsdementie?;) suc6 vanochtend bij de therapeute!

Heb net even snel gelezen over gisteravond, maar ben de reacties even kwijt.. :oops: sorry!

Gisteravond had ik mijn laatste les en hebben we het over de kraamweek gehad en een foto gemaakt van de groep, de eerstvolgende les zijn we met onze beebjes, raar idee hoor!

Heb nu zelf het idee dat ik echt begin uit te dijen zeg maar...krijg dikkere benen/kuiten (heb gisterochtend mijn laarzen half dichtgeritst naar mijn werk..) , zag gisteren pas op een foto hoe dik mijn buik is, heb je zelf toch niet zo door, en heb het idee dat ik een onderkin aan het creëeren ben... :confused: het gaat toch echt gebeuren..zucht...

Ik ga zometeen aan mijn een na laatste ochtend beginnen dan even traktaties halen voor mijn afscheid morgen en vanmiddag om 14.00 heb ik mijn telefonische intake van de kraamzorg.

Tot vanmiddag!

3. winter15

winter15 Niet meer actief

Oh ja:

@Libra: hoop dat je je weer iets beter voelt, anders moet je echt gaan bellen hoor!

@MikMak: Ohw dat is echt al lang bezig dus die verbouwing....ohw kan me zo goed voorstellen dat je dat er nu eigenlijk even niet bij kunt hebben, heb je de vloerbedekking schoon gekregen?

4. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Wat een rare nacht… Heb wel geslapen, maar vreemd gedroomd… Had ruzie met mijn jongste zusje (15 jaar :( )
    Ben ook alweer aangekomen :cry: Doe zo ontzettend mijn best en toch blijft het vocht zich opstapelen… :cry:

Gisteren naar vrienden van ons geweest, die hebben 2 meiden van bijna 4 en 2 en mijn vriendin had nog wat lakentjes en slaapzakjes enzo liggen,die mocht ik meenemen. Ook nog wat zwangerschapsbroeken en een superleuke wipstoel van Fisher Price, het Aquarium model, daar zit ook zo’n massagestand in :)

Mannetje heeft na zijn werk een feestje, dus die komt pas tegen een uur of negen bij mijn ouders, want daar ga ik denk ik maar gewoon eten vanavond :)

Zo, nu eerst even reageren!

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Yvette zulke dromen zijn nooit leuk he,
    weeg je je nu elke dag?

Dus je bent goed verwend leuk :D:D

6. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    goedemorgen hiero...

de harde buiken zijn weer weg. Hoop dat het zo blijft. Ik heb in elk geval goed geslapen vannacht... Als ze terug komen ga ik zeker bellen...

7. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Meiden, ik zie een discussie ontstaan over mijn vk. Ik wil wel even uit de wereld helpen dat het ziekenhuis dezelfde verhalen heeft als mijn vk, maar me gewoon terugstuurt naar de vk! Dus ik vind dat de fout daar ligt en niet bij mijn vk. Zij heeft zelfs nog in de clinch gelegen met het ziekenhuis, omdat zij liever wil dat ik daar blijf. Ze heeft ook gezegd dat je wel degelijk tegen het randje aan kan zitten, maar dat het niet zo hoeft te zijn dat het doorzet. Zw. vergiftiging heeft te maken met je nieren die niet meer goed functioneren en omdat ik zo streng zoutloos eet en eiwitten zo veel mogelijk vermijd, kan het zijn dat het niet doorzet.
    Zelf voel ik me bij de vk meer op mijn gemak, omdat ik die gyn. niet kan uitstaan en ik het idee heb dat de vk me beter in de gaten houdt. Verder wil ik even zeggen dat ik NIET BANG BEN dat het zal doorslaan, omdat ik me zo goed aan het zoutloos hou enzo en dat mijn gewicht niet meer in zo’n enorme mate stijgt als dat het steeg…

@ Derona: Oh ja, die was goed trouwens, de urine. Wel weer suiker maar nog geen eiwitten! Hoe is het vandaag met Délano? Hij krijgt ook wel alles tegelijk he… Beterschap!
    Ja, ik weeg me elke dag, om de lijn in de gaten te houden zeg maar. Ik pak als eikpunt steeds het gewicht van 2 weken (dus niet elke dag zeg maar) Ik hou in een bestandje het gewicht bij van de eerste en van halverwege de maand. (Elke dag is niet betrouwbaar, dat weet ik ook.)

@ MerleQ: Wat goed zeg! Prachtige bloeddruk! Ach en die van mij wordt dus ook groter geschat, we zullen het inderdaad wel zien, ik hou in ieder geval niet minder van mijn ventje als ie ook 4 kilo zou wegen ;)
    Oh wat raar dat die bouwvakkers in een al opgeleverd stuk dingen kapot maken zeg… Is er niet zoiets als aansprakelijkheid?
    Ik zal het ook maar nog eens navragen met 38 weken dan. Het maakt me in ieder geval niet uit..

@ Ramona: Meid, ik maak me er gek genoeg absoluut niet druk om, omdat ze er nu zo bovenop zitten, maar ik begrijp wat je bedoelt.
    En dat van die schatting, dat wist ik helemaal niet! Ze zei wel nog dat ze niet heilig is, dus dat het kan afwijken, dat dit echt een schatting was… Ik wil het gewoon graag weten, maar verder maakt het me niet zoveel uit. Ik droom steeds van een heel groot kind (belachelijk groot hoor, zo’n 2 jaar, dus dat kan helemaal niet ;) ) vandaar dat ik het haar vroeg. Verder is mijn buik echt enórm gegroeid. Van een klein buikje is geen sprake meer…
    Arm ding…. ontzettend vervelend dat Remco nu zo lang stil moet zitten…. En inderdaad, dan komt toch alles weer op jou neer. En dat je alles schoon wilt hebben, dat is volgens mij echt normaal hoor (ook als je niet zwanger bent). Heel erg veel sterkte meid, *knuf*
    Wel een heel mooie buik hoor meid!

@ Patricia: En meid, hoe was de cursus? Hoe laat moet je vandaag naar de vk?
    *leest verder* Wat goed dat je geen oefeningen hebt hoeven doen. Ik vind het raar dat zij jou de vorige keer zo geforceerd heeft hoor… Ik hoef niets mee te doen wat niet gaat, dat vrouwtje is echt aardig.
    Hoe was het bij de bekkentherapeut?
    Deze olie bedoelt Goofychick: http://www.weledababy.nl/index.php?id=138

@ Mikki: Hihi, moeder Gans ;) Ja, ik hou het in de gaten, vandaar dat ik me er ook geen zorgen om maak :)
    Geen idee, of dat gevoel van plassen bij het indalen hoort…
    Ik heb niet zo’n doek, vraag me af of ik dat wel kan ;) Heb wel zo’n hangmat-ding, die kun je ook om je heen dragen, dus daar leg ik hem dan maar in.

@ MikMak: Ja, dat is wel zo meid, dat je er iets moois voor terug krijgt. Toch kun je je af en toe goed slecht voelen in zo’n verbouwing, dat is heel begrijpelijk!

@ Sanne: Ik doe rustig aan hoor ;) Hoe is het nou afgelopen met je luiers, want dat heb ik geloof ik gemist… En hoe was de cursus?
    *leest verder* Wat fijn dat de cursus leuk was en inderdaad lijkt het me een heel raar idee dat jullie volgende keer met zijn allen daar zijn met jullie kleintjes!
    Hihi, die onderkin die heb ik dus al 3 weken (sinds dat vocht ;) ) Vervelend wel, niet dan?
    Oh heerlijk, je één na laatste ochtend! :)

@ LadyInRed: Nou, zo heeft het toch nog een goede uitwerking gehad, dat je je gisteren niet zo lekker voelde, laat het ze maar horen ;)
    Toch niet zo fijn voor jou, hoe voel jij je vandaag?

@ MamaMakka: Hee meid, was dat die vriendin die een paar weken terug is bevallen? Leuk inderdaad, zo’n klein hummeltje!
    Van die ontlasting, dat heb ik ook, ik denk zelf dat het met het indalen te maken heeft, maar dat is een verzinsel van mij, dus het kan ook gewoon onzin zijn ;)
    Haha, dat is wel sterk zeg, dat je zó het gevoel hebt in december te gaan bevallen! maar kijk naar Tacha, zij had dat gevoel ook…

@ Goofychick: Meid, wat goed dat je weer bent ‘goedgekeurd’ voor deze keer! Ja, inderdaad, maar goed in de gaten houden, maar dat doet jou vk zo te lezen ook goed :)
    De pijn bij je anus dat herken ik niet van het indalen, maar dat zal toch ook bij iedereen verschillend zijn? En als je het niet vertrouwt, gewoon bellen, ook al kom je net bij de vk vandaan!

@ Libra: En meid, hoe voel jij je vandaag?
    Oh ik lees het al! Wat goed dat je je beter voelt zeg. Sterkte vandaag en ik hoop voor je dat het weg blijft!

@ Female: Fijn dat je kleurtje zo goed gepakt heeft! En dat gewicht, tjah… ik vind het gewoon vervelend, voel me opgeblazen, maar ik wil tegelijkertijd ook niet klagen, zeker niet omdat ik al zover gekomen ben nu!
    Wat fijn dat het sinterklaasfeest zo geslaagd was! Dat is met zo’n kleintje toch altijd afwachten.
    Goh, jij hebt weer flink gesloofd gisteren, hoe gaat het vandaag, heb je er niet weer te veel last van?
    Super, kun je beginnen met de geboortekaartjes :)
    Hoe is het vandaag met Jurgen? Is hij gaan werken of toch te ziek?

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Yvette Zolang er geen eiwitten in zitten is het alleen maar goed,Ja nu gaat het met Délano.maar gisteravond kreeg hij opeens last van zijn oor,heel sneu,en vanacht paar keer wakker geweest ervan,

Maar hoorde al van mijn buurvrouw haar kindje zit bij Délano in de klas,is nu ook ziek dathet een hardnekkig virus is

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Tacha meis,lekker aan het genieten van jullie dochter :D:D:D

10. Female

Female Niet meer actief

@ Derona
    Toch geen beginnende oorontsteking? Beterschap he.

@ Yvette
    Ik begrijp heel goed dat je van het gewicht baalt hoor. Maar wees niet te streng voor jezelf he, ook af en toe genieten van iets wat je lekker vind en van de baby in je buik ;)
    Nog maar eventjes volhouden. ;)
    Kan me wel goed voorstellen dat je er nu extra naar uit kijkt dat de baby komt!
    Wat super trouwens van al die babyspullen, is zo heerlijk als je gratis dingen kunt gebruiken!
    Ik denk dat ie gewoon gaat werken zo ja :(

Draagdoek Ik was de eerste dag in het zh ook zo aan het klooien met de draagdoek, het lukte niet. Eén vd vroedvrouwen heeft het toen voorgedaan en toen ging het veel beter.
    Op de kraamafdeling waar ik lag hadden ze trouwens meerdere draagdoeken. Als kindjes soms heel onrustig waren in de eerste nachten en de net bevallen mama's hadden 's nachts écht wat slaap nodig, dan nam één vd vroedvrouwen als je wilde je kindje even een poosje bij je, zodat je kon rusten. En die deden ze dan gewoon in de draagdoek :) .
    Dus je zag regelmatig een vroedvrouw op de afdeling wandelen, gewoon aan het werk, met zo'n klein guppie in de doek :)
    Vond dat zo lieflijk om te zien altijd

@ Sanne
    Hoe zijn de doeken geworden? Lekker he, morgen laatste dag! :D

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik heb deze besteld: http://www.babyenik.nl/Webwinkel-Product-849822/Draagzak.html. Hij was niet zo duur (en ze rekenen geen verzendkosten) dus stel dat het me toch niet bevalt met zo'n draagdoek, dan is het niet zo erg.
    Het is een beetje hetzelfde idee als die minimonkey, maar deze is niet verstelbaar, dus je moet heel goed kijken welke maat je bestelt. Over die minimonkey heb ik gelezen dat baby's er vaak niet zo lekker in liggen, en dat het niet echt comfortabel zit.
    Maar er zijn nog zoooooveel andere soorten draagdoeken...ik vind deze ook helemaal geweldig: http://www.knusjes.be/N_frame.html?http://www.knusjes.be/N_art_106.html Ook zo'n slingding, maar deze kan je wel verstellen.

Oh ja, ik heb dus expres een doek genomen die je niet hoeft te knopen...ik denk dat ik daar het geduld niet voor ga hebben, en het ziet er ook zo ingewikkeld uit :confused:

Ik had gisteren nog een oproepje op het forum gezet, wie er een combi-cotti voor mij te koop heeft. Dat is een elastische draagdoek, waarbij je ook niet hoeft te knopen etc. Een beetje het idee van de tricotslen, maar dan makkelijk. Misschien is dat iets?

12. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Yvette: Nou gelukkig hoef je niet terug naar het ziekenhuis, had je ook niet zo veel zin in toch? Dus een groot kindje? Spannend hoor!

Mikmak: Oh ik hoop dat je het nog een beetje aan kan.. Niet zo leuk!

MerleQ: Hier wordt gezegt dat wij een klein kindje krijgen.. Nou ik weet het zo net nog niet.. Het is maar een schatting he ;)

LadyInRed: Ik kijk ook altijd raar, als ik hier weer eens iets lees over nesteldrang, hier ook nog geen last van!!

Libra: Gewoon bellen.. Daar zijn ze voor.. Ik hoop dat het vandaag alweer wat beter gaat?!?!

13. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @iloveA.... oh de legging is pas voor de kerst... nou heb er een aantal in de kast liggen, samen met zwangerschapsmaillots omdat ik zooooo veel vocht vasthoudt....
    mooi zo vooral dus niet te veel gedaan bij de gym.. wel sneu voor je mannetje dat ie nu voor niets moest wachten :)

@yvette, sanne, female, we krijgen er ook iets moois voor terug hoor..

iig is alles nu betegeld, maar door een miscommunicatie met zn broer is er nog niet gevoegd helaas.... maar dat is ie nu aan het doen, en dan gaat ie de kranen en de douche enz enz ophangen, en bezig met het plafond.. en voor het stucwerk beneden bel ik zelf nu even iemand.. die ons in het begin ook hebben geholpen.. manlief wilde nog wachten op jodokus, maar heb gezegd dat ik dat niet meer doe... hij heeft zn kans gehad, en wil gewoon dat het uiterlijk volgende week is gevoegd, zodat ik dat muurtje en die balk in de huiskamer kan verven en de kapstok naar beneden kan halen en weer een kast uit de babykamer kan weggooien.. ja daar was hij het wel mee eens...

@ikke, nou hier een sh*t nacht gehad.... een paar uurtjes geslapen, en kon toen niet meer in slaap komen... en toen ik in slaap viel had ik alleen maar vervelende dromen over functionerings gesprek, die uiteindelijk wel goed was... en dat ik weer ging roken en dat ons kleintje tussen het puin moest slapen, en dat ik 1 wiel van mn auto kwijtraakte tijdens het rijden... vervolgens ging de wekker al weer, en ben terug in slaap gevallen en werd pas om 7.15 wakker weer.. nou ja was gewoon iets later op het werk, maar dat boeit me dus echt niet meer!

hoop alleen dat de dag snel voorbij gaat :) en dan vanavond weer gym...

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh wat schattig :D
    Daar wil ik hem dus ook voor gaan gebruiken, voor het troosten enzo...
    Je kind heeft 9 maanden in je lijf gezeten, dus als je er zo over nadenkt is het logisch dat ze na de geboorte dicht bij je willen zijn.

15. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Wat er hier aan de hand is weet ik niet.. Maar de kat mauwt ongelooflijk, en die kan me een stem op zetten :( Ze ligt nu rustig vlakbij me op de grond en de andere ligt lief op de stoel onder de tafel.. Rust in de tent!

Lekker nachtje gehad, ik slaap op zich wel weer lekker.. Behalve dan het zuur, dat verpest nog steeds een hele hoop.. Denk dat wij vanavond gaan snacken.. Denk ook dat ik straks de bus pak en richting m'n moeder vertrek, ik ben er nog niet zeker van, maar dat zie ik nog wel eventjes..

Aan de ene kant denk ik, laat m'n meisje maar komen met 37 weken.. En dus eerder.. Maar aan de andere kant denk ik, nu kan ik nog lekker met m'n nichtje om tuttelen en doen en dat kan dan niet meer zoals nu.. dus laat haar nog maar even lekker zitten :)

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik werd vannacht trouwens steeds wakker van harde buiken en menstruatiepijntjes :confused: Ik dacht dat je die harde buiken krijgt als je druk bezig bent, maar ik krijg ze juist 's avonds en 's nachts. Bizar...
    Ben benieuwd of hij nou echt aan het indalen is of niet...zijn billen zitten wel lager in ieder geval :-k

17. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Jemig had ik gerageerd is al mijn tekst weg :( nu weet ik het dus allemaal niet meer.

Vanmiddag komt er gezellig een vriendin langs effe bijkletsen en morgenmiddag heb ik lekker een afspraak bij de kapper om te verven en te knippen heerlijk heb er echt zin in.
    Jullie kunnen wel veel kletsen op een avond hoor, wij zijn gister naar de makro geweest luiers gekocht en de krups dolce Guco echt een leuk ding :D

18. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Derona: Ja, dat bedoel ik, met zijn oren, dat is ontzettend vervelend…
    En je hebt gelijk: geen eiwitten=goed :D

@ Female: Oh dat doe ik ook wel hoor! Ik neem ook wel lekkers, als er maar geen zout in zit. Ja, heerlijk, als je spulletjes krijgt die je leuk vindt en ook nog kunt gebruiken ook!
    Oh, hij gaat dus wel gewoon werken… echt mannen he, doorgaan tot het écht niet meer gaat en als ze dan eenmaal thuis blijven, zijn ze zielig ;)

@ Joyce: Ik hoef inderdaad niet terug, daar ben ik heel blij mee :)
    Hoe voel jij je vandaag?
    Weet je dat snacken trouwens ook je maagzuur verergert?
    Wel fijn dat je eindelijk wat beter geslapen hebt meid!

@ MIkMak: Daar heb je gelijk in, je krijgt er iets prachtigs voor terug!
    Ach arme, jij hebt echt zo’n verwerkings-nacht gehad! Het zijn allemaal dingetjes die nu spelen he… En inderdaad, het zal je werk niet zoveel boeien of jij eens een keertje te laat komt, toch?

@ Mikki: Dat heb ik ook ’s nachts steeds, vond het ook raar, maar het schijnt erbij te horen…

@ Journey: Veel plezier vanmiddag en ook morgen natuurlijk, dat zijn de leuke dingen he meid :D

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Argh, mijn telefoon is overleden terwijl ik volgende maand een nieuwe kan aanvragen! Jemig, waarom wacht ie daar dan niet even een paar weken mee :(

@ Yvette: handig zulke vriendinnen ;) Ik heb helaas van niemand spullen kunnen/mogen overnemen... Vind ik wel jammer aangezien we nu niet heel erg veel kleertjes hebben en ik het zo zonde vind om het allemaal te moeten kopen terwijl onze kleine het maar zo kort draagt.

Vanmiddag naar de tandarts, jottem. Dat wordt weer een kwartier in de stoel terwijl meneer tandsteen aan het wegschrapen is (zoals altijd).

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is trouwens wel behoorlijk aan het rommelen bij iedereen he? Je merkt echt heel goed dat we steeds dichter bij die uitgerekende data komen...

Bij mij valt het rommelen de laatste dagen weer mee. Maagzuur is ook als sneeuw voor de zon verdwenen!

Deel Deze Pagina