Hier ook, gister uiteindelijk toch vriendlief kunnen overhalen om luiers mee te nemen bij de makro als het aan mij had gelegen had ik dat 2 maanden geleden al gedaan, nu nog de box in elkaar zetten die moet ie echt volgende week gaan doen van mij
@ Yvette: ja ben ook erg blij dat het met de kleine allemaal goed is. HIHIHI. @ Mikki: hier valt het wel mee met de nesteldrang. Komt denk ik ook, doordat ik het allemaal toch niet kan... Zow en dan ga ik nu echt liggen... moet nog wel even een kruik warm maken... Iemand trouwens enig idee waar de afsprakenlijst is? Liefs en dikke knuffel, Patricia
@Yvette: ja, de luiers zijn mooi geworden! @Mikki: bedankt voor je link naar de draagdoeken, zal snel eens kijken! Nou, heb net mijn telefonische intake gehad...10 minuutjes..omdat ik nog vroeg hoe de zaken gaan als ik met een keizersnede ga bevallen. In principe krijg ik 49 uur, maar die uren die je in het ziekenhuis verblijft gaan daar dan weer vanaf. Ze vroeg of ik huisdieren had die naar buiten mogen (ja)en of ik al klossen had (ja)en of ik had getest of de kruiken lekken (nee, heb ik niet) of ik borstvoeding wil geven: weet niet ...dat was alles! Nou goed, morgen nog een half dagje werken, heb net bendes lekkers ingeslagen voor morgen en ben zo benieuwd naar mijn kraammand...ik denk niet dat ik me kan beheersen tot mijn vriend morgen thuis is...ik ga alles in een keer uitpakken denk ik... hihi...is tenslotte toch bijna Sinterklaas...
@ Klusjes: Jaaaa hier ook! Dat latje nog even vast gespijkerd, daar een plintje op, enzovoorts, enzovoorts, dit uitgezocht, dat opgeruimd, dat opgepoetsd en dit gerepareerd... ongelovelijk gewoon! En dat terwijl ik rust moet nemen in verband met mijn BI. Frus-tre-rend! --- Heb net op aandringen van mijn moeder toch maar weer met de vlos gebeld. Hoef me geen zorgen te maken om de harde buiken van gisteren... en mijn HB was goed! 7,4, dus netjes gestegen. Ben blij!
Nou gezellig, is mijn moeder net boos en overstuur hier weggereden Het begon al toen ze het had over het vieren van sinterklaas. Toen zei ik haar dat ze nergens rekening mee moest houden omdat de kans groot was dat we het alleen met ons gezin willen vieren. Dat komt voornamelijk doordat ik dus drie ouder-adressen heb (mijn moeder en haar man, mijn vader en mijn biologische vader en zijn vrouw) en ook nog mijn schoonmoeder. Het is ieder jaar een vreselijke klus om langs al die mensen te gaan (we zijn er met kerst 3 dagen mee bezig, vooral omdat mijn schoonmoeder nogal uit de richting woont) en willen dat volgend jaar en de jaren daarop met onze kleine niet gaan doen... Dus zullen we waarschijnlijk het ene jaar 2 adressen doen en het jaar daarop de andere 2. Naja, mijn moeder is zo verrukt over haar kleinkind, dat dit haar waarschijnlijk nogal teleurstelde. Vervolgens ging het over hun hond. Ik vroeg of ze al enig idee had hoe ze dat ging aanpakken. 1 van hun honden kan namelijk niet met kinderen en heeft al 3 keer eerder een kind in haar been gebeten vanwege de onverwachte bewegingen die kinderen kunnen maken. Niet te vertrouwen dus. Ik als overbezorgde moeder maak me daar best druk om... Ik vind het echt eng om ons kind daar achter te laten. Dat komt ook doordat ik een tijd terug mijn moeder had gevraagd onze hond niet los te laten buiten omdat hij dat niet gewend is. Ik heb al een keer eerder meegemaakt dat een hond onder de auto kwam vanwege onoplettendheid en die van ons zou dat ook zo doen. Toch betrapte ik haar een paar weken later erop dat ze het toch wel deed! Ze liet hem gewoon 's ochtends los naar buiten zodat ie even zijn behoefte kon doen. Dus toen mijn moeder net een opmerking maakte over hun hond en 'dat het misschien een kwestie van wennen is' zei ik dat dat wel zo kan zijn maar dat ik echt niet wil dat hun hond los in dezelfde ruimte is als ons kind (wanneer ons kind rond kruipt). Vervolgens was mijn moeder zwaar beledigd want ik zou haar niet vertrouwen en liep ze dus gewoon boos weg (we zaten in een cafe). Ja sorry hoor, maar het is mijn kind. Ze kan er toch wel rekening mee houden dat ik wat overbezorgd ben en dat ze me gewoon gerust moet stellen? En waarom kan ik niet zelf de regels voor mijn kind bepalen?! (daar deed ze later ook nog moeilijk over) Ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn kind vooral ook het kind van anderen is (dwz mijn moeder en andere ouders). Maar mijn man en ik vormen samen met ons kind een gezin en onze ouders komen daarna. Natuurlijk mogen ze veel oppassen en keutelen, maar ik wil wel nog altijd bepalen hoe en wanneer dat gebeurt. Pfff, heel verhaal, maar het zit me echt even hoog.
Oh ja, die afspraken lijst, die moet ik ook nog even zoeken, ik moet mijn afspraak van volgende week er ook nog even opzetten Mijn lelijke surprise is af als ik iets niet kan, omdat ik het gewoon niet leuk vind, is surprises maken Nu het gedicht nog Wilde mijn broer een beetje kloten, we mogen max. 50 regels, dus ik wilde het hele gedicht in een liggend formaat gaan afdrukken,zodat ik erg veel tekst had, maar nu kan ik niets verzinnen! @ Patricia: Slaap ze meid! @ Sanne: Super dat ze mooi zijn geworden! (Is hier misschien ook wel een ideetje om ze blauw te maken, haha ) Oh wat leuk, een kraammand! Heb je die van je collegas gekregen? En ach, ik zou hem ook in eén keer helemaal openmaken @ Libra: Hier nog zo één die niet stil kan zitten, ondanks de BI! Maar alles gaat wel vre-se-lijk langzaam! Ach, zo blijven we bezig he
merleQ ik ken het maar dan mijn schoonmoeder begint nu al over de opvoedig van MIJN kindje ik heb al tegen mijn vriend gezegt dat ik daar dus niet van gediend ben en ik de moeder ben en dus mijn kind opvoed heel lastig allemaal........
MerleQ: Jeetje, wat een verhaal meid. Jammer dat je moeder zo raar reageerde. Je wilt toch gewoon dat je kindje veilig is, of niet dan? Yvette: Hihi, ja, hier gaat ook alles heeeeeel langzaam. Zelfs een cake bakken ging in 3 etappes afgelopen weekend Afwassen in 3 etappes, stofzuigen in 2, strijken zittend. En uiteraard met gangetje 80+ door de supermarkt heen he... drama, dat! BI is dus iets wat ik echt niet ga missen na de zwangerschap he
mijn man moet heel de zwagerschap door al van die klusjes doen zo moest is van mij met 4 maanden een nieuwe vloer leggen en heb ik vrienden bij elkaar getrommeld om alles te sauzen me moeder en ik hebben onze slaapkamer behangen vorige week is de keuken gesausd en nu net heeft ie 4 nieuwe kastjes in elkaar gezet voor op de badkamer en morgen gaat ie de badkamer sauzen ( is maar heeel klein dus weinig werk) tjs wilde het zeld doen maar mag nix meer van hem doen dus ......( heel vervelend maar alles komt op hem aan) verder zou ik wel graag nieuwe schakelaars willen ,maar durf het niet zo goed aan hem te vragen hij doet al zooooooo meeeegaaa veel ! ken hem bijna niet meer terug tja en onze slaapkamer is niet zoals ik zou willen maar het is denk ik niet anders dat krijg je als je klein woont . zo ga nu een beetje opruimen ( mannetje is ff weg dus kan het mooi stiekum doen) en het eten voor bereiden moet over een uur klaar zijn ! en vanavond komt mamsie dus weet niet of ik er strax nog ben en anders lees ik vannacht weer bij als ik toch niet kan slapen
MerleQ: Ach meiske toch... Je moeder zal het vast niet zo bedoelen, maar ik ben het wel met je eens: Het is JULLIE kind en het is JULLIE opvoeding. En het is hartstikke dom om een beest los bij een kind te laten, hoe lief zo'n beest ook is. Mijn katten mogen bijvoorbeeld ook niet ind e woonkamer als ik er niet bij ben... Niets overbezorgd, gewoon zorgzaam! Libra: hihi, ach, alles op standje 80+ en dan komen we er wel
mijn kindje mag nog niet eens alleen met de honden blijven zo is de babykamer verboden terrrein voor de honden en dat weten ze.
Even tussendoor: Voor wie nog iets voor de beeb nodig heeft (en bij een Prenatal in de buurt woont) ... vanavond heen gaan! Tussen 17:00 en 20:00 15% korting op ALLES http://www.prenatal.nl/
Januari Mama's 2009 AFSPRAKENLIJST 03 dec.: Iloveandres controle VK/ iloveandres bekkentherapie ziekenhuis 04 dec.: Jessica83 VK 05 dec.: Mikmak Groeiecho+Glucose prikken 09 dec.: MikmakVK / Naomiadaeze VK/Derona vk 10 dec.: SimplyMe VK 11 dec.: Journey VK / Yvette controle VK 12 dec.: Libra begin verlof 15 dec.: Re81 Groeiecho 34wk. 16 dec.: Libra VK 19 dec.: Jessica83 VK / Re81 begin verlof!!! 22 dec.: Re81 VK 23 dec.: Lotus1981 begin verlof!!! Wie afspraken heeft toe te voegen of heeft te wijzigen, kan dit ZELF doen of anders SimplyMe via een PB vragen de wijziging(en) door te voeren! Aan wie deze afsprakenlijst bewerken wil: Vergeet niet [ quote="naam gequote"] helemaal vooraan en [/quote] helemaal achteraan het gequote bericht weg te halen. Verwijder steeds afspraken van dagen die al voorbij zijn (alleen de dag ervoor mag evt. nog even blijven staan ). Neem steeds de LAATSTE LIJST die je kunt vinden. Voeg geen afspraken toe, die verder weg dan 2 maanden zijn. Zet geen andere opmerkingen/reacties in dit bericht.
@merleq, meid.. tuurlijk zitten dit soort gesprekken hoog, zijn ook niet leuk om te voeren, maar je hebt wel gelijk... tis jouw/jullie kind, en jullie vormen met zn 3tjes het gezin... en jij bepaalt wel degelijk hoe de opvoeding van jullie kind, en niet de opa's, oma's ooms tantes... dat zou te belachelijk zijn... en als jij de hond van je moeder niet vertrouwd met je kind, heb jij zeker het recht dit uit te spreken.... en moet zij daar als oma rekening mee houden, het is per slot van rekening nogal naief om daar geen rekening mee te houden, gezien het feit dat de hond al eerder heeft gebeten! Dit staat los van het feit of jij je moeder al dan niet vertrouwd... das volslagen onzin! meid laat je niet gek maken door haar hoor.... blijf bij je gevoel.... en tuurlijk voel je je slecht omdat je moeder op dr tenen is getrapt.... mijn moeder heeft ook een handje van manipuilatief gedrag... en dit is ook zo'n voorbeeld... ze gaat dan proberen jou slecht te laten vopelen.. maar niet doen hoor! je moeder draait vanzelf weer bij! @iloveA, kan me ook een beetje voorstellen dat je daar niet continu bezig wilt zijn... met die bekkenpijn
Journey: Hier hetzelfde verhaal met de katten, die mogen niet eens naar boven! Libra: Bedankt voor de tip pff, die lijst stond op blz. 512! We kunnen er wel wat van zeg...
@klusjes: jaaaa, hier nog zo een, ik maak lijstjes voor mijn vriend wat er allemaal nog moet gebeuren, echt erg... @Yvette: maar je hebt nu wel je suprise af in iedergeval, dat scheelt weer, ben blij dat we dit jaar niets doen, maar ik ben ook geen fan van surprises maken en gedichten maken.. Ik krijg morgen een kraammand, iedereen die met verlof gaat krijgt dat op onze afdeling, dan koopt iedereen een (klein)kadootje voor in de mand, heel leuk! @Merleq: begrijp ik dat dat je hoog zit, vervelend he? dat je kennelijk niet bezorgd mag zijn over je ukkie...is toch logisch, jij bent zijn moeder! Heel irritant dat je jezelf dan ook nog moet gaan verdedigen... @Libra: bedankt voor de Prenatal tip!
Januari Mama's 2009 AFSPRAKENLIJST 03 dec.: Iloveandres controle VK/ iloveandres bekkentherapie ziekenhuis 04 dec.: Jessica83 VK 05 dec.: Mikmak Groeiecho+Glucose prikken 09 dec.: MikmakVK / Naomiadaeze VK/Derona vk 10 dec.: SimplyMe VK 11 dec.: Journey VK / Yvette controle VK 12 dec.: Libra begin verlof / Mikmak begin verlof 15 dec.: Re81 Groeiecho 34wk. 16 dec.: Libra VK 19 dec.: Jessica83 VK / Re81 begin verlof!!! 22 dec.: Re81 VK 23 dec.: Lotus1981 begin verlof!!! Wie afspraken heeft toe te voegen of heeft te wijzigen, kan dit ZELF doen of anders SimplyMe via een PB vragen de wijziging(en) door te voeren! Aan wie deze afsprakenlijst bewerken wil: Vergeet niet [ quote="naam gequote"] helemaal vooraan en [/quote] helemaal achteraan het gequote bericht weg te halen. Verwijder steeds afspraken van dagen die al voorbij zijn (alleen de dag ervoor mag evt. nog even blijven staan ). Neem steeds de LAATSTE LIJST die je kunt vinden. Voeg geen afspraken toe, die verder weg dan 2 maanden zijn. Zet geen andere opmerkingen/reacties in dit bericht.
Thanks dames Fijn om het hier even kwijt te kunnen. Ik was echt boos dat mijn moeder zo overstuur reageerde, kreeg echt het gevoel alsof ik dit soort dingen niet tegen haar kan zeggen. Misschien dat ik het er wat lullig uitflapte, maar ze kan daar toch wel begrip voor opbrengen aangezien het voor mij ook allemaal spannend is als het om ons kind aankomt? Ik snap niet dat ze daar als ouder niet boven staat en dat niet gewoon begrijpt... Nu moet ik haar weer gaan geruststellen en het goed met haar maken. Naja, mijn man reageerde heel lief. Hij vond het juist goed van me dat ik dit ter sprake had gebracht zodat het wat duidelijker werd dat wij over de opvoeding gaan en niet onze ouders. Maar pfff, nu moet ik straks natuurlijk nogmaals de confrontatie met haar aan om het uit te praten en daar zie ik wel tegenop...