Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb oudergesprekken nog van mijn klas, ben eigenlijk gek ook want ik heb mijn voeten nog niet gelicht op school of een aantal collega's zitten me behoorlijk zwart te maken.
    Voornamelijk over dat ik geen werkoverdracht heb gedaan.....que......als je van de ene op de andere dag uit de roulatie bent? Ben achter de schermen nog veel aan het doen, teveel eigenlijk. En krijg er nu wel een rare bijsmaak van. Pfff....

@kraambed, mijn vk zei dat zo'n zeiltje echt een drama is, en ik hoef het er niet eens op te leggen, maar als ik wat wilde raadde ze me een moltonzeil aan van de hema, dat ligt een stuk beter.

@vervoer, dat is een goeie. Mijn hubbie houdt er wel rekening mee en zal in die periode gewoon wat minder drinken. Hij heeft zoiets van jij moet al 9 maanden je inhouden en straks ook nog dus dan zijn een paar dagen voor mij wel te overzien.
    Tja en anders taxi he!

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Daaag dames :D
    Ik ben er ook nog hoor ;)
    Ik heb het onwijs druk de laatste tijd :( Zondag wordt sinterklaas bij ons gevierd dus daar moet ik nog vanalles voor regelen. Op het werk ik het mega druk en ook nog 2 zieke collega's dus vandaag moet ik een half dagje extra werken.
    Er moet nog het eea in huis gebeuren vooordat de beeb wordt geboren.
    Ben blij als ik verlof heb..dan heb ik ook weer tijd om hier gezellig mee te kletsen.

Tacha, kan me voorstellen dat je je machteloos voelt meid.
    Heb vertrouwen dat ze in goede handen is. Straks mag ze lekker mee naar huis en kun je haar de hele dag lekker knuffelen ;)
    Heel veel sterkte meid...is niet niks :(

Sorry ben er weer vantussen...nog even snel opruimen en dan Luca naar oma brengen zodat ik naar de fysio kan en vanmiddag weer werken :rolleyes:

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Draagdoek: Wij hebben een draagzak! Echt een super ding.. Ligt nog wel in de kofferbak van de auto maar goed, daar ligt wel veel meer in.. 't is een wonder dat we zelf nog in de auto passen ;)

Derona: De katten hier gaan in de bijkeuken.. Hebben ze het zelf naar gemaakt.. Nou ja, probleem is wel dat we niet weten wie van de 2 het is, maar goed..
    Hoe is het afgelopen met Roelof, nog gewoon thuis gekomen? Dat had die van mij niet hoeven sms'en want dan had 'ie mooi een nachtje buiten de deur kunnen door brengen!
    Oh lekker die dingen die je naar je hoofd krijgt.. Hier werkt hij soms 50 uur in de week, en nu ik in de ziektewet zat kreeg ik ook wel eens naar m'n hoofd "SORRY DAT IK WERK HEB"! Ja sorry hoor, als ik nog kon werken dan deed ik het ook! Maar goed, ondanks dat hij zo veel werkt, maakt hij het huis schoon en alles..
    vriendin van me heeft het zelfde probleem, haar vent doet niets, maar dan ook echt inets in de huishouding.. Zelfs de vaatwasser leeg ruimen is te veel.. Wat ben ik dan blij met mijn mannetje..

Mikki: Ik heb een 0 uren contract dus ik mag blij zijn dat ik wat krijg.. hahaha :) Euhm, omdat ik zwanger en wegens klachten daarvan ziek was had ik recht op een ziektewet.. verder niet! En nu is mijn verlof dus vorige week ingegaan maar ik krijg gewoon maar 2 dagen ziektewet uitgekeerd en verder niets :(

Yvette: Ja, ik heb nergens last van gehad, sla'tj gegeten, patat mayo en een kaassouffle :)
    Ja de katten gaan hier in de bijkeuken, anders is alles stuk en verpist als ik terug kom, en daar pas ik voor!
    Euhm, UWV ik krijg het gemiddelde wat ik van vorig jaar september tot dit jaar augustus heb gewerkt, heb 0 uren contract he.. Daar zit ik mee..
    alleen snap ik niet, want krijg nu al lange tijd uwv dus dat zou moeten betekenen dat het hetzelfde blijft voor zwangerschapsverlof uitkering.. En ik krijg direct van UWV uitbetaald.. Elke week..

Iloveandres: Ik ben benieuwd wat de huisarts zal zeggen..

MerleQ: Alweer contact gehad met je moeder?
    Krijg je het niet zuur van die uien?
    Ja ik had het over patat! En zal ik het nog erger maken, ik ga vanavond na half 10 weer MAC'en.. Standaard he, donderdags!
    Wij betalen 57 euro in de 3 maanden aan het water.. Hier in Friesland heet dat Vitens..

Libra: Zeker gister bij prenatal geweest he ;)

Tacha: Ach meid, het komt echt allemaal goed met jou mooie prinsesje.. Ik ben hartstikke nieuwsgierig naar haar, dus jullie moeten snel naar huis.. Hihi :) Nee zonder dollen, het komt goed meid, echt waar..

Patrieske: Weet niet wat te zeggen.. Dikke knuffel!

4. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Zo dat waren wat reacties van mij.. Ik zit er vandaag een beetje door heen, heb 1 kat alweer in het hok gedaan omdat die steeds dingen doet die niet mogen.. En ik heb vannacht weer zo lekker geslapen, alleen omdat ik steeds last had van m'n buik :(

Denk dat ik straks de mensen maar weer op ga zoeken, en niet thuis blijf hangen vandaag.. Hoe zielig het ook is voor de katten in het hok.. Ik trek het echt even niet vandaag..

5. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Derona
    Fijn dat de lucht weer wat geklaard is.... en praat het idd nog even rustig uit...!

Mammamakka
    Hier ook een vent die wel een biertje drinkt....
    maar nu toch niet...!
    Ik heb dus WEL gezegd dat hij NIET mag/kan drinken met kerst en oud en nieuw.... en hij begrijpt dat...
    Niet alleen voor vervoer.... maar zou me kapot schamen als ik lig te bevallen en me vent stinkt naar de alcohol!
    Ik zou het dus gewoon zeggen hoor.....!

Goofychick
    Ik stuur mijn broer wel een kaartje...
    heb op zich geen ruzie met hem... en hij is hier voor het laatst geweest toen ik 8 weken zwanger was...
    We hebben nogal een moeilijk relatie sinds de dood van mijn vorige partner...
    De vriendin van mijn broer is namelijk de zus van mijn overleden vriend...
    (snappen jullie hem?)..
    Ik kon al niet zo overweg met haar en sinds het overlijden is alles mijn schuld.... Ze maakte zelfs ruzie met me aan zijn sterfbed, over iets wat ze nog verkeerd verstaan had ook....
    (dat doe je toch niet....! doe het dan ergens anders... maar goed...)
    iig ... ik stuur HEM een kaartje... heb haar naam er express niet bijstaan... want anders denkt ze dat ik het express doe...., maar ik wil hem als oom zijnde iig op de hoogte brengen....
    Dan kan MIJ dat iig nooit verweten worden....

Heb afgelopen nacht beter geslapen....
    Heb gisteravond wat paracetamol ingenomen dat ik iig in slaap kon vallen.. en maar een paar keer wakker geweest...
    En heb mn bed goed opgemaakt.... want hij kraakt helemaal niet...! en ook geen last gehad van broeien... wellicht toch door dat grote strandlaken wat ik dubbelgevouwen erop heb liggen..!

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Ramona och zou wat zijn,dat hij dronken naast je bed staat als jij ligt te bevallen *Schaam* hihi

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ga er weer vandoor.. Heb geen zin meer om te computeren.. Gebeurd me nooit.. Ga lekker aankleden en m'n wasje ophangen en dan nog een wasje draaien en dan de deur uit denk ik..

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Joyce fijne dag,

9. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Mijn vriend heeft het zelfde met zijn broer totaal geen kontakt en hij weet nog steeds niet of ie een kaartje gaat sturen dus ik wacht nog maar even af.

Kraambed ik heb nog een klein weekej om te bedenken hoe we dat bed omhoog moeten krijgen en idd volgende week maar effe dat zeil er onder leggen.
    Straks lekker naar de kapper heb er zin in en nog wat boodschapjes doen morgen gaan we lekker fonduen met mijn ouders en broertje en schoonzusje :D

10. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Patrieske meid,heb helemaal over je bericht heen gelezen sorry sorry,

Pff wat zul je geschrokken zijn,het zit je dan ook niet mee zeg pffffffff,,nu houden ze je zeker extra in de gaten?
    dikke knuffel voor jou meis

11. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    Goedemorgen,

ik dacht ga lekker op tijd naar bed en heb vannacht dan van half 11 tot 00.15 geslapen... daarna weer wakker gelegen tot 2 uur... en vanmorgen om 7 uur ging de wekker weer... en weet eigenlijk niet of ik wel lekker heb geslapen.. ben gebroken... pfffff.
    vanmorgen hebben ze onze gang spiegel gebracht.... 70cm bij 2m31... nou die wordt van het weekend geplakt....

vandaag nog effe werken, en dan na het werk door naar de verjaardag van mn nichtje... en op tijd naar huis en morgen ochtend bloedprikken en groeiecho doen en nog een paar uurtjes op kantoor vertoeven..... en dan is de 1 na laatste werkweek voorbij... dan is het echt nog maar aftellen...

@journey.. jawel toch.... ondanks dat er geen contact is stuur je alleen al om het feit dat het een broer is een kaartje... anders trekken de verhoudingen nog schever dan dat ze al zijn misschien....

@goofnick, groot gelijk om hem een kaartje te sturen.... en het feit dat zij ruzie maakte aan het sterfbed is gewoon onmacht.. ik kan natuurlijk niet in jullie leven kijken, maar het kan zomaar zijn dat ze over een poos... toch stiekum gaat bijtrekken hoor!

@derona, ik ben blij dat de lucht enigszins is geklaard, maar probeer iig het eea uit te spreken, anders blijft het er misschien te lang tussen jullie instaan....

@mamamakka, fijn dat jij iig goed hebt geslapen...

@patrieske, hoe is het nu met je.. beetje over de schrik heen?

12. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Goedemorgen meiden!

Nou, gisteren inderdaad lekker patatjes met vette hap gegeten, bitterballen en frik speciaal :D Mijn mannetje kwam vrij laat pas naar mijn ouders, maar we hebben daar nog een tijd gezeten. Ik merkte aan hem dat hij gedronken had (hij had een bedrijfsfeestje) en dat vond ik erg onverantwoord, kon het niet hebben gisteren. Ik wil nog zoveel doen, maar mag helemaal niets en ik word gek van de nesteldrang! Hij deed er heel onverschillig over: “Alsof je beter bevalt in een schoon huis, of met schone ramen” En toen moest ik huilen, zo stom! Maar hij heeft beloofd dat hij vanmiddag de ramen gaat wassen en gaat stofzuigen, dan kan ik de keuken poetsen en de andere dingetjes op mijn lijstje afwerken.
    Vanmorgen alweer 2 manden strijk weggewerkt :)

Oh, ik ben officieel volgende maand uitgerekend :D

En nu even op jullie reageren!

13. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Opvoeden& (schoon)ouders: Mijn schoonvader heeft bijvoorbeeld bij zijn 3 kleinzoons een hele duidelijke voorkeur voor één kleinkind. Die kinderen zijn daar 4 dagen per week, dus mijn schoonouders hebben een groot deel van de opvoeding voor hun rekening en ik zie gewoon dat het oudste mannetje er enorm veel moeite mee heeft…

@ Mikki: Daar ben ik dus ook bang voor… Maar goed, onze (schoon)ouders moeten ons loslaten en gewoon als ouders zien… Mijn ouders zien dat ook wel, ben alleen een beetje bang voor mijn schoonouders.

@ Lotus: Tjah, dat is hoe ik erover denk. Ik wilde je niet tegen het hoofd stoten… Oh, nu ik verder lees, zie ik dat jij eigenlijk precies hetzelfde bedoelde ;)

@ LadyInRed: Wat goed meid, dat je de woensdagochtend vrij neemt. Gewoon aan jezelf denken!
    Hihi, wat een rare dromen zeg! Ik had ook al zo’n rare dromen… zal er wel allemaal bij horen :)
    Nog lekker Mac gegeten?

@ Derona: Precies meid, daar heb je groot gelijk in. Ik hoop echt dat jullie het vanavond op een volwassen manier kunnen uitpraten. En hij zal toch echt zijn steentje moeten bijdragen, ook al werkt hij 40 uur…

14. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ MerleQ: 160 euro voor 5 maanden voor het water is erg veel geld! Wij betalen 11 euro per maand, dus op een heel jaar nog geen 160 euro! (En dat terwijl wij niet zuinig zijn met water :oops: )
    wat fijn dat je eindelijk een nacht goed hebt kunnen slapen!
    Gelukkig heeft je moeder de eerste stap gezet! Dat maakt het ook makkelijker voor jou om het uit te praten met haar.

@ Goofychick: Goh, jij maakt je al net zo kwaad om de man van Derona als ik! Tis toch ook niet normaal….
    Hoe voel jij je vandaag? Heeft die massage nog geholpen?
    En hoe is het met je buik vandaag?
    En hoe waren de oudergesprekken, was het enigszins vol te houden voor je?
    Je dilemma: Heel moeilijk dat dit juist over je broer gaat. Ik zou zeggen: Gewoon helemaal kappen met het contact. Alleen is dat voor mij makkelijk gezegd en het is je broer, dat maakt het natuurlijk moeilijker. Dit soort mensen heb ik ook wel in mijn leven gehad, maar gelukkig niet mijn broer of zusjes en die mensen heb ik volledig uit mijn leven gebannen. Dan maar hard, ik sta niet te wachten op mensen die alleen interesse in mij hebben als er een feestje (bruiloft) is of een kindje geboren wordt. Zo krijgt een deel van mijn familie dus inderdaad geen kaartje en bijna geheel Marco zijn familie ook niet… Maar nogmaals, dit gaat om je broer, dat zou het voor mij denk ik lastiger maken.
    Wat heerlijk, die collega’s van je… vrouwen zeker?

15. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Ramona: Precies, er moet maar eens wat aan de hand zijn, vliezen gebroken of zo en ze kan haar man niet bereiken!
    En inderdaad, kon de man die BI maar eens overnemen, wat een verademing zou dat zijn ;)
    Jeej, veelbelovend nieuws van Erica Terpstra! :whistle:
    Jij hebt je bed wel heel veilig opgemaakt ;) Ik heb: zeiltje op mijn matras, daarover de molton en daarover gewoon het hoeslaken… Ik dacht dat die grote onderlegger was voor als je daadwerkelijk aan het bevallen bent, als de vk er al is zeg maar…
    Die handdoek is wel een goed idee trouwens, die leg ik ook maar neer…

@ Female: Haha, ja, mannen zijn altijd zo lekker eigenwijs! Ach, dan verzorg hem maar lekker :)
    Heel goed wat je Tacha teruggestuurd hebt, want zo den ik er ook over!
    Hoe doe je dat, voor een hele week boodschappen voor maar 37 euro?! Daar wil ik wel tips over, we moeten hier de broekriem flink gaan aantrekken…

@ MikMak: Nou, ik ben benieuwd wat die Jodokus doet, of hij daadwerkelijk komt opdagen of niet! En goed van je dat je met je mannetje hebt gesproken… Ik dus ook zoals je kunt lezen ;) Lucht wel op, toch?!
    Wat vervelend zeg, van je nachten, vreselijk! Toch maar eens zo’n massage vragen aan je mannetje, misschien slaap je dan beter…
    Oh, morgen dus wel een leuk dagje met die groeiecho :) Ook al zie je maar kleine stukjes van je kindje, je ziet haar dus wel :D

16. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Patrieske: Oei meiske, eiwitten in de urine…. En die bloeddruk, tjah, dat is wat ze tegen mij ook zeiden, de grens… Let maar heel erg goed op jezelf, ik hoop dat je het gewoon kunt uitzingen tot de 22e! Hou je maar goed rustig meid, teveel stress is ook niet goed voor de bloeddruk!

@ MamaMakka: Jeej, jij ook al goed geslapen! Dat zal je goed doen he meid :D
    En van dat drinken, hij kan zich toch een beetje inhouden? Een paar pilsjes zou ik niet erg vinden en de politie kan dan ook wel begrijpen dat je op zo’n moment tóch in de auto stapt hoor… Misschien slecht van mij, maar ik vind 2 of 3 pilsjes nog wel kunnen… :oops:

@ Chantal: Meid, heel veel sterkte met alle drukte! Die kun je er eigenlijk helemaal niet bij hebben… We zien je wel weer verschijnen als je wat meer tijd hebt meid!

@ Joyce: Heerlijk, wij hier gisteren ook patat (en weer maagzuur natuurlijk daarna, maar ik kon het ook niet laten ;) )
    Oh, als je katten zich zo misdragen, zou ik ze ook ergens apart zetten als je weggaat! Ze mogen hier trouwens ook niet in de woonkamer als wij niet thuis zijn of slapen…
    Oh, wat raar dan van je loon, dan weet ik het niet, dat is niet hetzelfde als bij ons. Heb je ze al gebeld daarover?

@ TACHA: Nou, ik ben blij dat alles goed lijkt te gaan. En natuurlijk is het een angstige tijd voor haar. Het is verschrikkelijk vervelend als je kleintje zo vroeg geboren wordt… Maar ze had een mooi geboortegewicht, dus als ze straks goed kan ademen en eten, zal ze wel snel naar huis mogen…

17. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Yvette: nee heb ze nog niet gebeld.. Wacht de post nog even af..
    Hier mogen ze dus ook de niet in de kamer.. Hebbne ze het zelf naar gemaakt.. Maar bijkeuken is heel ruim hier, dus ze hebben niets te klagen..

18. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

@ Patrieske: kan me heel goed voorstellen dat je nu even geen zin hebt om te reageren meid. Doe maar lekker rustig aan. We zijn er voor je, dat weet je he?
    En nu alles goed in de gaten houden meid. Opname is inderdaad niet altijd alles, maar wel beter voor jou en je kindje dan.

@ Goofychick: ow meid, zo vroeg al wakker zeg... pfffff.... ik slaap wel superslecht, maar was gelukkig niet zo vroeg wakker...
    Pfffffffffff meid, wat een dilemma. Ik wou dat ik je een antwoord kon geven op dit probleem... helaas kan ik dit niet en denk ik echt dat alleen jij het antwoord op deze vraag weet...Dikke knuffel meid.
    Ow jeej, wat lullig dat je collega's zo achter je rug om zitten te lullen. Kan me goed voorstellen dat je hier een nare bijsmaak van krijgt...denk je wel beetje aan jezelf meid?

@ Merleq: wel lief dat ze je gesmst heeft om haar excuses aan te bieden...hoop dat alles toch nog goed komt meid.

@ Derona: ik ben het helemaal met je eens meid. Maar daar hebben we het gisteren al over gehad. Ik hoop dat jullie vanavond goed kunnen praten meid. Dikke knuffel.

@ Mamamakka: mijn man drinkt niet tijdens de feestdagen. Dit doet hij uit zichzelf niet, omdat hij bang is dat ik dan misschien in het ziekenhuis lig te puffen met een dronken man aan m'n zij... dat wil hij niet, dus drinkt hij helemaal niet.

@ Joyce: ik ben net zo benieuwd wat de huisarts gaat zeggen morgen. Nog 1 nachtje slapen en dan weet ik genoeg denk ik... heb die groene afscheiding niet weer gehad...
    Veel plezier vandaag meid.

@ Ramona: wat fijn dat je weer beter geslapen hebt meid! Super.

@ Yvette: dat was niet erg lief van je mannetje om zo te reageren. Nesteldrang dat hebben we allemaal, alleen sommigen kunnen er niets mee en dat is erg frustrerend... vind ik zelf erg frustrerend in ieder geval...:(

Hier weer steeds wakker geweest vanacht. Bah...
    Als ik even uit bed moet om te plassen, dan kan ik bijna niet lopen, dat heb ik overigens overdag ook als ik even op bed beneden heb gelegen... vind dat zo erg he?
    Ik ben echt bang dat ik straks op het laatst echt plat zal moeten en echt helemaal niets meer kan...

Hier zometeen ffies naar de winkel om pakpapier te halen, zodat ik de cadeaus voor mijn neefje in kan pakken voor morgen.

Vanmiddag op m'n neefje van bijna 2 passen en m'n zusje gaat straks voor hem even het campingbedje opzetten, zodat hij kan slapen vanmiddag. Kan ik ook gelijk de babyfoon uitproberen. HIHIHIHI.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

19. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Iloveandres: ik had het dus ook 1 keer.. Ik dacht jeetje (sorry) wat een slijm achtige zooi.. Dus ik kijken.. SCHRIK!!

20. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Tijdje terug wilde ik van UPC af.. Nou en die kans heb ik nu, dankzij hun tariefswijzigingen :D net even gebeld en klaar is kees.. Dus opzoek naar nieuwe profider voor internet en telefoon..

Gister werden we nog gevraagt voor kerst door vrienden, maar ik zit er mee dat als ik nu ja zeg.. Ik me dan misschien wel helemaal niet zo fijn voel en geen zin heb.. Pff, moeilijk hoor.. En dan zitten hun ook helemaal alleen met kerst..

Deel Deze Pagina