Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Mikki ik snap je gevoelens wel,en dat komt nu ook dat je de baby voeld schopper,dus als je hem/haar nu even niet voeld maak je je natuurlijk stuk drukkerder,

Ik zelf heb er gelukkig geen last van,ik was juist in hetbegin erg bang maja dat komt ook door mijn mk,en ja als je nu de nare verhalen hoord,dan word ik ook wel bang,maar probeer het wel van me af te zetten

dikke knuffel

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Kwam even kijken of er nog nieuws is van Tacha.

Fijn meid dat Nona nu zonder zuurstof kan en al helemaal top dat ze in een gewoon bedje mag.
    Nog 1,5 week en dan mogen jullie haar lekker mee naar huis nemen.

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nee het is geen maternityband, maar echt een bekkenband. Hij geeft geen steun aan mijn buik enzo. Hij is smaller dan die maternitybanden, ongeveer zo breed als een hele brede riem, en met klittenband.

Dat idee van die kaarsjes heb ik van iemand anders op dit forum (beter goed gejat dan slecht bedacht ;) ). Dit is haar uitleg:

Ik heb het zelf nog niet uitgeprobeerd, en ga er eerst gewoon eentje maken in plaats van een hele zak tegelijk. Voor het geval de boel in de fik vliegt of zo...je weet het nooit. Da's dan niet zo leuk voor de kraamvisite als ze het kaarsje thuis op tafel zetten he :)

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    P.s. meiden bedankt voor alle geruststellende woorden!
    Ik heb net gestofzuigd en hij was alweer gezellig aan het meedeinen :D

5. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    hier is het vanavond wel rustig geweest.. hier gaat het goed.. pijntjes aardig weg.. maar nog druk maken.. daar ben ik vresleijk goed in :| pff.. soms wel eens lastig..

maar ik denk dat iedereen nu sint aan het vieren is.. wij doen vandaag er niks aan .. morgen gaan we naar mijn moeder toe.. daar gaan we sint vieren.. :) samen met de rest van de familie :)

dus mijn zus met haar man en twee kids en nog een zus met haar man en dochter.. en dan mijn broer erbij nog met zijn vrouw en drie kids.. en dan wij ook nog .. dus ik en me manneke en de kleine in mn buikkie nog :) en mijn moeder met haar vriendin en haar zoon denk ik ook dus vanavond hebben wij kadootjes ingepakt voor de kinderen.. niks voor de ouderen..

behalve mijn ma en haar vriendin.. die staan zoveel klaar voor ons..

dus ik zal de rest van het weekend niet veel hier zijn.. misschien morgenochtend weer.. en morgen ga ik ook kerstkaarten alvast schrijven.. dan zijn we daarvan af.. en tegelijk de adressen klaar leggen voor geboorte kaartjes.. mischien dat we dat ook nog gaan doen mrogen.. :) naar de drukkerij :) liefs mir

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Lotus wij hebben er gisteren ook niks aan gedaan,wij vieren het ook vanavond,Veel plezier vanavond :D

7. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    En meiden hoe was jullie pakjes avond,?zijn jullie goed verwend?

Wij hebben gisteren alleen gezellig gegourmett met zijn viertjes,Gisteren zag DƩlano een zwarte Piet in onze straat toen hij naar buiten keek,en hij dacht dat Zwarte Piet bij ons kwam maar dat was helaas niet zo,hij was zooo droevig erover,dat sinterklaas of zwarte piet niet bij ons kwam gisteren,was best sneu,
    maja vanavond vieren wij het bij mijn schoonfamilie,komt helaas geen Zwarte piet want dat wou mijn schoonvader niet,maar het zou vast en zeker gezellie worden

8. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Zo ben er ook weer even.

Leuk Merleq zo'n fotoshoot ik zou het denk ik met de kleine doen.

Vluchtkoffer, ik neem me elek dag voor er aan te beginnen maar er komt elke dag niks van terecht, wel vandaag moet ik mijn bed verschonen dus dn doe ik dat zeil er maar onder.

Boodschappen, hier mestal wel alles bij elkaar rond de 100 euro en dan doen we echt niet gek hoor maar goedkoper kom ik echt niet uit.

De naam hebben wj ook al heel erg lang geloof al iets van 12 weken we hadden wel een meisjes naam maar een jongensnaam vonden we nog erg moeilijk uiteindelijk hadden we er wel een maaar gelukkig wordt het een meisjes.

Sinterklaasavond was gezellig met de fondue we hebben heerlijk gegeten..

Moet er zo weer vandoor, vandaag op pad voor een mini kerstboom wil het niet te gek maken......

9. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hee MerleQ, heb je al wat van de kraamzorg gehoord? Zo niet, dan zou ik eens kijken of er niet een andere aanbieder bij jou in de omgeving is. Hier zijn er wel een stuk of 3... Straks wordt de kleine geboren en komt er niemand!

10. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    Jij ook veel plezier! :) jij bij je schoonfamlie.. ik bij mijn eigen familie :D ik kijk er al naar uit.. want ik weet dat de kleine van ons ook al kadootjes krijgt.. vorige jaar was het erg moeilijk.. toen wilde ik namelijk zwanger zijn.. en dat wilde niet lukken.. en dit jaar mag het wel :D dus dat wordt gaaf vanavond :D

Liefs mir

11. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @derona.. ah gossie dat is niet leuk voor delano.. maar ja hij heeft hem wel dichtbij gezien :)

@libra.. je hebt gelijk.. zou ondertussen wel wat gehoord moeten hebben van de kraamzorg.. gelukkig waren zij bij mij snel omdat ze hier om de hoek ook moesten..

@vandaag. komt de voeger voor de schuur.. en dan vanmiddag boodschappen doen.. qua bloemen voor mijn zus.. ze was hier gisterenochtend om bakkie te doen.. en heeft ineens mijn woonkamer gedaan.. en me keuken schoongemaakt.. aan de buitenkant.. ze zei dan kan je vanmiddag bij komen van de val.. dat was heel lief van haar.. dus ik vind dat ze bloempje verdient! :) ze is een kei lieve zus! :)
    (heb namelijk niet zo goeie band met haar... maar misschien gaat dat nu wel groeien :D )

liefs mir

12. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Lotus dankje :D:D ja ik wou ook zo graag zwanger zijn,maar helaas kreeg ik een mk,en nu ben ik dan bijna 33 weken zwanger :D:D

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij gaan ook pas vanavond sinterklaas vieren, bij mijn vader thuis.
    Ik hoop dat ik ook wat cadeautjes voor de kleine krijg, dat zou wel leuk zijn :D

Verder heb ik weer heeeeeeeel slecht geslapen vannacht...tsjongejonge...dat is iets wat ik binnenkort zeker niet zal missen van het zwanger zijn hoor. Vannacht had ik dus wel weer overal pijn (zeker toch weer teveel gedaan gisteren), steeds nare dromen, continu wakker om te plassen, en dan begon die kleine weer te feesten in mijn buik en kon ik daardoor weer niet slapen...

Maar goed, mijn mannetje is nu een ontbijt-op-bed voor me aan het maken, dus ik knap zometeen hopelijk wel op.

Fijne dag allemaal ladies, met veel gezelligheid en leuke cadeautjes! :D

14. winter15

winter15 Niet meer actief

@Derona & Lotus & Mikki: veel plezier vanavond!

@Mikki: toe maar prinses Sheba krijgt ontbijt op bed..;) luxe hoor! :)

@Journey: ik hoorde net al kerstliedjes op de radio, gaat echt snel joh, zet je de kerstboom dan ook al gelijk op? Ik denk dat wij ook een kleintje gaan halen dit jaar..

@Female: we hebben uiteindelijk heel slecht pizza gegeten..maar was wel lekker :)
    Hoe gaat het met je geboortekaartjes?

Ik heb ook weer heel slecht geslapen, voel me ook niet helemaal lekker..maar niet teveel doen vandaag...

In iedergeval iedereen een hele fijne dag!

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

@ Sanne: ja is inderdaad gezeik, maar blijf ze gewoon achter de vodden aanzitten...

@ boodschappen: 70 euro per week? Pfffffffff wat veel! Wij zitten vaak tussen de 30 en 50 euro...

@ Mikki: ik heb dat niet. Ik heb dat in het begin wel gehad, tot die tijd voorbij was... nu heb ik dat niet meer...
    Blij dat je weer wat gerustgesteld bent meid.

@ Female: ja daar is de benzine inderdaad een stuk goedkoper. Ik weet ook al zeker dat ik benzine ga tanken in Belgiƫ als ik ergens na de bevalling terug ga naar Temse om m'n maagbandje weer dicht te laten zetten...

@ Derona: aaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh dat vind ik zielig voor jullie kleine ventje. Maar hij gaat vanavond goed verwend worden. :)

@ Merleq: ik zou zeker even navragen of de aanvraag wel goed is gegaan meid... dit is niet normaal dat je nog niets gehoord hebt...

Zow, ik ga nu maar eens even het adres opschrijven voor waar we naartoe gaan om een fietskar op te halen en daarna naar Derona. :D :D

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ kraamzorg: ik heb al twee keer naar ze gebeld en mijn aanvraag staat er dus gewoon juist in. Ik heb beide keren te horen gekregen dat ik vast ieder moment wat van ze kan horen. Naja, volgende week bel ik wel weer en dan eis ik dat er direct een afspraak wordt gemaakt voor een intake. Anders ga ik inderdaad maar proberen om via de zorgverzekering alsnog over te stappen naar een ander bureau of iets dergelijks. Ik vind dit echt ontzettend irritant. Straks besluit de kleine direct met 37 weken te komen en dan heb ik nog niet eens mn intake gehad :(

@ vluchtkoffer: haha hier hetzelfde verhaal. Neem me ook steeds voor om er al aan te beginnen, maar schuif het toch steeds weer vooruit. Mijn man begint er onderhand een beetje zenuwachtig van te worden want hij is bang dat de bevalling zich opeens aandient en hij dus niet alle spullen bij de hand heeft ;) Ik merk echt dat ie zenuwachtig begint te worden voor de komst van de kleine, merken jullie dat ook? Vind het wel schattig :)

@ derona: heb je trouwens nog wat gehoord van die hyvesvriendin en haar verhaal over de innesteling?

Vanmiddag gaan we op zoek naar een fiets voor mij. Tweedehands omdat in Amsterdam fietsen te vaak worden gejat en in de buurt van mijn ouders omdat ze in Amsterdam asociale bedragen vragen voor goede tweedehandse fietsen. Ik heb nu echt een oud ding waar inmiddels geen spatbord meer op zit en alles half los hangt. Ontzettend gevaarlijk, ik ben al een keer over de kop gevlogen omdat het spatbord er dus af viel. Dus voor de kleine komt er een nieuwe. Voordeel van dat oude ding van mij is dat ie nooit wordt gejat haha.

17. Female

Female Niet meer actief

@ Mikki
    Ik ben zo bijdehand geweest om je ideetje gelijk even uit te proberen gisteravond :oops: , kon me er nl helemaal geen voorstelling van maken.
    Maar het werkt idd! Op de laagste stand strijken, en dan wordt het mooi. Ook het branden van je waxinelichtje zorgt niet voor problemen.
    Heel leuk idee!
    Ok, ik heb wel die A. Maternity en heb ook nauwelijks nog last van mijn buik, zeker fijn met wandelen enzo. Voel het meteen als ik hem niet draag.
    Die van jou zal wel net zoiets zijn denk ik?
    Fijn trouwens dat je de baby gewoon weer goed gevoeld hebt! :)

@ Derona
    Veel plezier vanaaf. Nog een keertje Sinterklaas vieren ;)
    Wij gaan het waarschijnlijk pas woensdag vieren. Zouden het eigenlijk 1 dec. bij ons thuis vieren, en alle voorbereidingen waren af, maar toen heb ik met mijn griepvirus iedereen aangestoken dus hebben we het maar uitgesteld :)

@ Sanne
    Pizza is ook lekker ;)
    Heb de enveloppen + etiketjes geschreven en geplakt.
    Nu moet ik maandag ofzo even blanco kaarten halen. De rest heb ik al, behalve foto's. (er komt een foto van Kynan op maar die zijn besteld, maar nog onderweg)
    Rustig aan doen vandaag he ;)

@ Iloveandres
    Leuk dat je wat met Deona hebt afgesproken, veel plezier! :)

We hebben trouwens weer mega lang uitgeslapen. Tot half 11! Heel luxe. Kynan heb ik toen maar wakker gemaakt, tis niet normaal, zo'n slaapkop. Hij slaapt gewoon steeds zeker 13 uur op een nacht! :confused:

Vanmiddag ga ik iets schilderen op de babykamer... Kan het niet laten om te klussen want ik barst uit elkaar vd kriebels en nesteldrang. Ik doe het wel gewoon rustig aan...

18. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ female
    veel plezier vandaag met klussen !

@ vluchttas
    die heb ik al 2 weken klaar staan :D kreeg na die ziekenhuis opname zo de kriebels dat het in ene af moest en klaar staan ook heb ik de maxi cosi nog ff uitgewassen dus alles lekker fris weer ! van de week wil ik het babybedje nog een keer wassen en dan vind ik het prima :)

@ iloveA
    jeetje dat jij dat red voor zo weinig geld boodschappen doen ! ben bijna jaloers dat red ik echt niet ! terwel wij ook vaak naar de lidl gaan ! :D

@ sinterklaas
    voor iedereen die vanavond viert : heel veel plezier en laat het een gezellige avond worden ! volgend jaar is alles anders dan vieren we zo wie zo allemaal sinterklaas hihihih vreemde gedachte soms nog .

wij gaan nu even boodschappen doen dan gaat mannetje naar de kapper en ik ff het winkelcentrum over en daarna halen we meteen een kerstboom in huis , mannetje heeft nacht dienst dus kan ik lekker rustig me gang gaan morgen met optuigen :D

fijne dag allemaal !

19. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Goedemorgen in dit prachtige weekend van sinterklaas,
    Hopelijk wordt iedereen hier goed verwend door hem en zijn pieterbaas!
    Ik heb best goed geslapen vannacht,
    Helemaal fijn als je dat van te voren al niet meer verwacht!
    Vandaag begonnen met maken kerststukken voor de winkel van manlief,
    Gelukkig worden ze mooi, modern, kerstig en representatief!
    Vannacht de eerste nacht op bedzeil en bed op klossen,
    Even wennen, maar straks makkelijker voor het verlossen....
    Alle dames die vanavond sint vieren veel plezier,
    Fijn dat zo'n oude man zorgt voor jullie vertier...

@ merleq: Wat leuk zeg zo'n fotoshoot van je vriendinnen! Ik zou ook even wachten, en straks met je kleintje op de foto..
    Hier is manneke ook erg nerveus aan het worden. Een dame zei tegen me: jij gaat binnen nu en 3 dgn bevalen, je buik hangt al zo laag! Sinds dat moment heeft hij het niet meer en nu moet opeens alles gedaan worden. Dus het bed staat op klossen, zeil ligt er op en mijn vluchttas staat netjes klaar. Geeft hem nog niet veel rust haha.
    Hij vroeg al wat hij als eerste moest doen als de bevalling begon, en ik dacht echt van ohw help wat moet ik dan met zo'n zenuwpees, dus zei: een helm opzetten..

@ Waterdichte molton van de hema: ligt erop en kraakt niet! Heb er wel een gewone molton over gedaan nog .

@ Sanne: Wat heb je gi nu gegeten? Vanavond lekker uit eten, gezellig! veel plezier. Wij gaan eens een keer met z'n tweetjes gourmetten.
    Wat heb je trouwens een prachtige buik! En geweldig kleren en kledingsmaak.

@ Yvette: beterschap meis, gelukkig heeft hoodpijn een andere oorzaak.

@ Female: Ik heb m'n vluchttas pas klaar liggen, manlief kreeg de kriebels.. Wat heerlijk zo'n slapertje zeg! Hoop dat die van onsook zo goed gaat slapen, wat een genot!

@ Mikmak: Fijn dat de echo zoals verwacht goed was en de kleine perfect op schema ligt. EN nu tegen verlosk zeggen: zie je wel!

@ Boodschappen: bij ons liggen de Lidl en jan linders aan elkaar, dus alles wat ze bij de lidl niet hebben haal ik bij jan linders. Maar meestal hebben ze bij de jan linders ook de helft niet.. maar hier beneden om de hoek zit de AH, dus daar vul ik alles aan.

@ Mikki: ik voel de uk ook mindervaak, maar toch zeker 5 keer op een dag. Niet gek dat je je nu meer zorgen maakt hoor. je houdt al zoveel van dat kleintje en dat wordt alleen maar meer. Dus mocht er wat mis gaan dan ben je er al zoveel meer aan gehecht dan die eerste weken!
    Succes met de kaarsjes! Zal wel goed komen als ik zo lees dat female ze al heeft geprobeerd :p

@ Journey: ga je de boom nu al zetten? of alvast aanschaffen? :)Heb wel zin in kerst..

20. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    :confused: Wow! m'n banner! :confused:

Deel Deze Pagina