@Merleq: ohw leuk, partnerles! veel plezier! @Yvette: kun je niet via Internet nog iets bestellen voor Marco? ohw ik lees het al, nou uit eten en naar de film, hartstikke leuk toch? ach, dat begrijpt hij wel dat jij niet meer mobiel bent en geen kadootje hebt kunnen kopen. Over dat tanken...tsja...te lui denk ik... @Ramona: jij bent alvast de dagen aan het aftellen. Haha, had je nog zegels van je zoontje over? scheelt weer! heb het toevallig ook net nagevraagd en net gelijk zegels meegenomen kan ik dan ook van de week mee aan de slag..
@derona.. zeker fijn dat hij hielp.. vanavond gaan we verder met keuken.. en dan kunnen we vrijdag namelijk de muren schilderen van de keuken hopelijk.. maar dan is het alvast schoon @merleq.. gefeliciteerd met 35 weken! succes met je studiewerk! ik ken dat .. ik loop ook achter.. jullie hebben ook geen geluk he met het huis.. @naam.. gelukkig weet niemand het hier nog.. ik hoop dat het lukt.. @mikki.. ik heb morgen gesprek met mijn chef.. over de verlof.. ik hoop dan einde van deze week echt met verlof te gaan.. dus een week eerder.. ben ook bang dat ik dan te weinig te doen heb en zijn de spullen binnnen? ja ik lees nu van wel hihi.. en meteen ingedeeld? nee he.. hebben jullie dan geen schroeven in huis? je hebt ook geen geluk met de winkel.. @sanne78 heerlijk.. 1ste verlofdag.. en heb je lekker van genoten.. ik dacht dat je maar een therometer nodig had..? @birthe. .dat is waar.. wat moet er dan in de vluchttas denk ik dan bij mezelf.. ik zou het niet weten @ramona.. ik hoop t niet voor je.. k hoop dat de katje gauw terug komt.. @yvette.. je hebt gelijk.. hihi.. ah ik vind het niet erg met de nesteldrang.. zolang me manneke maar helpt anders word ik gek... van de pijn dan.. mijn zus vond het ook vanzelfsprekend... @patrieske.. ik ga dan ook piekeren.. en dan ga ik prikken.. pesten.. en dat helpt nogal wel hihi.. ik heb een homopatische middel genomen.. ik kreeg het van mijn schoonzus.. die had het ook tijdnes zwangerschap.. en ik moet donderdag weer naar de vk.. dan vraag ik het voor de zekerheid.. moet meerdere dingen vragen @cindy.. ik kan me wel voorstellen dat je dood verveeld.. @chantalk.. ik ken dat... hopelijk lukt het. om eerder met verlof te gaan dan voor je... ik hoop zelf ook..doe je wel rustig aan? @re81.. dat je dat volhoudt.. ik zou gek worden.. ik zou mijn manneke ook vreselijk misse... dus veel bezig zijn he.. dat helpt.. Liefs mir
Mn schoonmoeder is echt een achterlijk wijf....! Ze belde toevallig op terwijl ik naar de vk was.... (denk niet dat het toevallig was, maar dat ze op de kalender heeft gekeken toen ze hier was vorige week...) Iig ze is kwaad dat er iemand anders met me mee is gegaan naar de vk...! Een vriendin van ons helpt ons met de boodschapjes omdat mn vriend en ik niet kunnen sjouwen.... nu had ze commentaar dat deze vriendin hier wel veel zit de laatste tijd.... Ik maak GVD toch zelf uit WIE ik meeneem naar de vk... en HOEVAAK en WIE ik in MIJN huis haal...! Ze loopt alleen maar zielig te doen.... terwijl dat dus DE reden is dat ik afstand neem.. omdat ik niet mijn leven door een ander wil laten bepalen! Mn vriend zegt dat hij het haar duidelijk heeft gemaakt... maar ik ben onderhand in staat om haar op te bellen en haar de wind van voren te geven....! Mn vriend komt er nu pas mee... begrijp ik gelijk waarom dat hij vanmiddag zei dat hij wel met de bus mee had kunnen gaan op zn krukken....! pffffff..... IEMAND NOG RATTENGIF IN DE AANBIEDING?!
Snap het gewoon niet... ze toont zelf helemaal geen interesse in deze zwangerschap.... Ze vraagt niet eens hoe het met ons/me gaat? Alles moet om haar draaien.... Ze heeft niet eens een kaartje gegeven of een kleinigheidje omdat we zwanger zijn...., terwijl ze dat bij mn zoontje wel deed.... Vind het gewoon erg zielig, want heb nu al het gevoel dat dit kind al vanaf begin af aan achter gesteld wordt.... Deze heeft straks geen kaartje in zn album zitten van oma... Misschien had ze meer interesse gehad als mn zoontje een meid was geweest...en ze nog geen "stamhouder" hadden gehad.... @moeders die al een kindje hebben... Tonen jullie schoonouders wel net zoveel interesse of is een tweede/derde/vierde.. idd minder interessant...? Ben gelijk erg kwaad... en dippie...!
@Ramona kan helaas er niet over mee praten.want heb helaas geen schoonmoeder en ook nooit jammer genoeg mogen leren kennen, Maar ik merk wel bij de tweede zwangerschap dat voor de andere alles zo gewoon is.,en wat je al zegt niet even vragen van hoe gaat het
Nou ik ben dan ook heel benieuwd! Hoop niet dat dat ook voor valkparkieten geldt, hahahah! Sterkte met zoeken, al in schuren in de omgeving gekeken?Bij mijn vriendin zat het beestje in de schuur van iemand, ze hebben briefjes in de brievenbussen gedaan, werkt denk ik beter dan marktplaats. Sterkte
Ahhh Re81, sterkte meis! Ik weet wat je bedoelt, als je het niet gewend bent zijn twee dagen best veel.
Nou bij mijn schoonouders is het de vierde, en van hetzelfde geslacht zeg maar Maar ze zijn even blij en geinteresseerd hoor. Maar het zijn dan ook hele lieverds! @ikke, hier verder niet veel gedaan vandaag, film gekeken, de stad ingeweest, maar de stad kan me niet meer zo boeien (heeeeeel raar) en nog een kussen opgevuld. Harde buiken gehad en heb het idee dat de kleine iets meer gedraaid is, het kontje ligt nu precies boven mijn navel en dus recht naar beneden. Heb het idee dat het ook wat gezakt is maar weet dat niet zeker, gezien mijn vele maagzuur misschien niet, hoewel de kleine zich regelmatig uitrekt. x
@Mikki77: wat fijn dat die bekkenband zoveel helpt! @kraambedankjes: dat doen wij waarschijnlijk niet, dat hebben we bij de bruiloft ook niet gedaan. Onze ervaring is dat de veel mensen ze bij thuiskomst weggooien. Hoewel ik moet zeggen dat sommige erg leuk klinken! @Lotus1981: wat lief van je zus. @chantalk: het zit inderdaad allemaal niet mee. Ontzettend vervelend van jullie hondje en best dom van die mensen. Ook dat ze dan nog durven te bellen. Ik kan me wel voorstellen dat het een moeilijke beslissing is om hem niet terug te nemen. @Lotus: denk aan jezelf en je kindje! Als het dan beter is om nu al met verlof te gaan, dan moet je dat gewoon doen. Ik snap dat je werk leuk is (heb ik nu ook last van, nog "even" alles afronden), maar jullie gezondheid gaat voor. @goofychick: wat knap dat je het kan loslaten dat je vervangster het niet op jouw manier doet. Dat lijkt me heel moeilijk. @Yvette1983: wat grappig dat ze de naam geraden hebben. Voordat wij guppie's naam kozen noemde mijn moeder deze naam al als mooie naam. Toen zei ik nog dat het die niet ging worden omdat die bij mijn man in de familie zit. Maar omdat we die familie niet veel zien hebben we 'm toch gekozen. Ik ben nu al benieuwd naar haar reactie straks! @Derona: wat leuk dat je ze zo ziet staan die flessen. Lijkt me best bijzonder om te zien bij een ander en te "weten"... @Sanne78: de aerosleep is er toch juist voor zodat je kindje daar met het hoofdje op kan liggen? Als je er hydrofiele luiers overheen legt (zeker ter hoogte van het gezichtje) haal je heel het nut weg. Toch? @paniek: mijn man vind dat ik nu altijd moet zorgen dat de tank van de auto goed gevuld is (ik heb de auto altijd) en hij zorgt dan dat hij ook alcoholvrij blijft. Bij mij was afgelopen weekend namelijk een beetje paniek toegeslagen. De kinderkamer is nog een zooitje, de ziekenhuis-tas kan nog niet gepakt worden: Wij hebben Sinterklaas uitgesteld naar kerst en ik heb de nachthemden voor de kerst gevraagd. Bovendien zou zijn moeder de rompertjes voor guppie borduren met de tekst "Hello world" (geintje omdat wij beide software-ontwikkelaars zijn) maar nou blijkt dat haar naaimachine het niet groot genoeg kan, dus ze is bezig om uit te zoeken waar het wel kan. Zaterdag hebben we de kinderwagen opgehaald. Thuisgekomen ben ik even een dutje gaan doen en heeft mijn man de Bugaboo in elkaar gezet. Hij is echt erg mooi! We hebben samen nog even gespeeld met in- en uitklappen enzo, dus dat komt ook goed. Zondag zijn we met de box bezig geweest, ik heb alvast 2 platen geschilderd en mijn man heeft de hele box opgeschuurd. Dus binnenkort kunnen we de rest ook schilderen...
Wat betreft houding van je kindje, ik geloof dat bij het indalen je kindje met een rug naar 1 kant moet liggen, dus links of rechts van je buik met zijn rug (en dus met zijn voetjes naar de andere kant). Je kindje maakt een spildraai als het naar buiten komt en moet in deze houding beginnen. Als het ingedaald is, ligt het dus in die houding in je buik. Ik weet niet of jullie nu snappen welke houding ik bedoel @ ramona: jeetje wat vervelend zeg van je schoonmoeder. Mijn schoonmoeder durft zich gelukkig niet zo op te dringen. Al probeert ze het soms wel en daar krijg ik al de kriebels van. Kan me voorstellen dat je de houding van jouw schoonmoeder dus heel vervelend vindt.
Wij doen trouwens ook niet aan bedankjes. Ik gooi ze ook altijd weg als we ze krijgen dus vandaar dat we er zelf niet achter staan. Met ons huwelijk deden we het inderdaad ook niet. Al moet ik ook zeggen dat ik hier al hele leuke dingen voorbij heb zien komen! Ik denk dat het vooral voor kinderen heel erg leuk is om ze mee te krijgen.
zo, ik heb eventjes wat foto's van ons kinderkamertje in mijn album gezet Ramona: jeetje, daar zou ik dus echt niet tegen kunnen he, zo'n schoonmoeder...
Hey meiden, jeetje wat hebben jullie veel gekletst vandaag... Ik had vanmorgen het forum al klaarstaan, maar er kwam wat tussen wat echt heel erg belangrijk is. Ik probeer nu even op iedereen te reageren. @ Derona: met mij gaat het nu even niet zo goed, maarja ach... hoe is het nu met je mannetje? @ Merleq: ik bedoel dat ze dan een geboortekaartje van me kunnen winnen. Maar dan moeten ze dus wel geslacht én naam goed hebben... Gefeliciteerd met je 35 weken meid! Jeetje jullie hebben echt wel pech met jullie nieuwe huis zeg...pfffff. @ Mikki: ja katten zijn rare beesten af en toe. HIHIHI. Maarja, mijn stemming is niet veranderd met een paar weken geleden, dus lijkt me sterk dat het daaraan ligt... Balen zeg van jullie kast... @ Sanne: ik heb 2 digitale thermometers... Mooi kamertje meid! @ Mikmak: ja vreselijk he? Die k*tnachten zo... Ik ben echt oververmoeid tegen de tijd dat ik moet bevallen ... @ Birthe: zo bedoel ik het ook niet direct. Het valt me gewoon op dat ze nu ineens weer veel aanhankelijker is en steeds bij me wil liggen. Aangezien ze helemaal geen aanhankelijke poes is, kan het er wel mee te maken hebben... Door haar had ik namelijk ook het vermoeden dat ik misschien wel zwanger was... @ Yvette: ja, het is zeker leuk dat ze zo aanhankelijk is. Vind het heerlijk. Ze doet me ook weer de weg wijzen naar onze slaapkamer. HIHIHI . Hoezo denk jij dat wij een meisje krijgen dan? Vind het wel grappig, gezien het feit wij het allebei al vanaf het begin zeggen (denken) dat we een meisje krijgen. Als je nieuwsgierig bent naar onze namen moet je maar ff PB sturen goed? @ Patrieske: meid, super zeg. Je zult inderdaad wel heel erg opgelucht zijn zeg. @ Cindy: doe maar lekker rustigaan meid. Hele dikke knuffel voor jou. @ Lotus: had je al gesmst met wat er aan de hand is/was en heb inderdaad nog steeds visite, maar zij vind het niet zo heel erg dat ik nu even "snel" reageer. Zow en dan nu de kippestukjes uit de oven halen en dan verder eten. Misschien nog tot vanavond meiden. Liefs en dikke knuffel, Patricia
Die worden standaard vergoed vanuit de basisverzekering van je kind. Dat hangt dus niet af van welke aanvullende verzekering jij hebt. Ook bijvoorbeeld orthodontie en fysiotherapie worden voor kinderen tot 18 jaar uit het basispakket vergoed, dus daar ben je altijd voor verzekerd.