Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is alleen je tandartsverzekering. Ik viel daar namelijk nog 4 maanden onder (die nieuwe regeling) :p En daarbij hoefde ik dus opeens geen tandartsverzekering meer te betalen maar wel de eventuele aanvullende verzekeringen.

@ birthe: gefeliciteerd! :D Super zeg :) Overigens natuurlijk niet super dat de bevalling wat moeizaam is verlopen, maar verder gaat wel alles goed?

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Gefeliciteerd...!

Moest trouwens gelijk aan t ene nummer denken van Mega Mindy...
    vlinders in mn buik ofzo... (?)
    want die is natuurlijk verliefd op een Toby...

hier de link...:)
    http://nl.youtube.com/watch?v=QNDxfM8kai0

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Goedeavond iedereen!

ik ben terug thuis! :D

Pff wat een bevalling zeg, ben er nog steeds niet goed van! 1 december voelde ik me al de hele dag ziekjes.. Savonds om 9 u lag ik op de zetel en opeens scheuren mn vliezen! En niet zo'n beetje, het was een stortvloed! Ik was totaal in paniek, mn vriend ook, dit was veel te vroeg!
    Wij in de auto terwijl het vruchtwater bleef stromen en ik doodsbang was dat mn meisje dood ging :( !
    Snel naar de spoed en dan onderzocht, had 4 cm ontsluiting, vruchtwater was nog steeds rijkelijk aan het stromen, ik was zo bang, ben nog nooit zo bang geweest in mn leven als toen :( Harttoontjes waren gelukkig oké!
    Naar de gyn gebeld-> Spoedkeizersnede, baby lag in stuit..
    Dan naar de operatiezaal, epidurale gekregen, 10 min nadien komt de gyn binnen en het kon beginnen. Om 23u57 precies halen ze haar eruit!
    Heb ze dan 2 seconden mogen zien en ze namen ze al weg. Ze huilde niet.
    Pas 3 min nadien huilde ze-> god wat was ik opgelucht!
    Ze brachten haar meteen naar boven terwijl ik toegenaaid werd..
    ik had nog gegeten in de dag dus was ik super misselijk, heb 15 keer moeten braken, wat geen pretje is met een verse wonde :( !

Nonatje heeft een moeilijk begin gehad maar doet het nu beter. Ze weegt nu 2145gram.. Ze schatten dat ze nog een week moet blijven..

Zo, dit was mijn verhaal kort en bondig want ik ben super moe nu :( Het was voor mij echt een trauma, ben zo hard geschrokken!

En het rare is dat ik maandagmorgen de hele tijd het gevoel had van: stel je voor dat ik beval vandaag.. echt een raar gevoel..

Pff meiden ik heb het zo moeilijk mn kleine meid ligt daar en ik ben hier :( Ik heb de afgelopen dagen meer gehuild dan in mn hele leven in totaal..

Duimen jullie allemaal dat ze snel naar huis mag en sterk en groot wordt?

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tacha
    Tuurlijk duimen we voor je....!

Geloof goed dat jij je rot geschrokken bent.... en ik kan een heeeel klein beetje voorstellen hoe jij je nu voelt.......
    met je baby daar... en jij hier.....
    maar je meissie doet het goed... dus mag ze snel naar huis.....! komt goed!

Heel veel sterkte...en een dikke knuffel,

xxmona

5. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Bedankt trouwens allemaal voor de lieve woordjes..!
    ik ben echt heel trots op mn meisje hoor, maar ben gewoon zo hard geschrokken!
    En ik ben heel bezorgd dat ze misschien gaat verslechteren ofzo ..
    Ongelooflijk hoeveel je van zo'n klein mensje kan houden op zo'n korte tijd..
    *zucht*

6. Female

Female Niet meer actief

Na een doodstil weekend is het hier weer ouderwets druk, heb een hoop bij te lezen :)

@ Lotus
    idd gewoon kijken hoe het gaat, als het echt niet meer lukt, kun je er mee stoppen.

@ Journey
    Mooie naam, Tess!

@ Mikki
    Oef stom van me, verkeerd begrepen :)
    Was het leuk met de vistite? Wat heb je gekookt?
    Scheren is idd heel lastig, doe het maar op de gok. Doet ook echt pijn aan mn buik als ik voorover moet buigen.
    Met Kynan heb ik het ook tot het einde volgehouden dus :)
    PS Ik zou echt voor de tricot slen gaan, de lange doek, ga je echt geen spijt van krijgen...

@ Sanne
    Wat super he dat je verlof hebt nu!
    Wij hebben gewoon altijd maar één eenvoudige thermometer in huis gehad hoor, is altijd goed genoeg geweest...
    PS Jullie babykamer is wel heel mooi zeg!

@ Merle
    Ik heb ook veel dingen steeds nog nodig die in de vluchttas moeten. Gewoon een duidelijk lijstje in de tas doen met wat er allemaal in moet, kun je op het laatst zien wat er nog bij moet en vergeet je nix.
    Ondergoed: Je hebt toch wel gewone onderbroeken gehaald he, die groot genoeg zijn?

@ Yvette
    Thanks, controle was helemaal goed! Ik prijs me iedere keer weer gelukkig hoor, dat alles zo vlekkenloos verloopt. Het gaat me allemaal zo gemakkelijk af en alles is steeds goed, ik heb echt geluk...
    Ik heb trouwens echt een voorgevoel dat het niet meer zo lang duurt voor jij gaat bevallen, vraag me niet waarom. Ben zo nieuwschierig naar jullie kleintje! ;)
    PS Bevallen op je 70e :confused: , Dat is echt ziek. Kan dat?! OMG
    Ze zou zich dood moeten schamen dat mens, op je 70e bewust voor een kind gaan....
    Gefeliciteerd met je man! :D Hij begrijpt echt wel dat je niet mobiel bent en de stad niet in kunt hoor, die dag uit is toch super leuk! ;)

@ Patrieske
    Hey super dat alles weer helemaal goed was!
    Gaat Mart normaal nooit mee naar Zoe dan?
    Fijn hoor, dat je moeder schoongemaakt had...

@ Goofychick
    En vanaaf een nieuwe poging gedaan voor de kerstboom? :)
    Ach het duurt nog even he, pas over 2,5 week kerst.
    Je verward me met iem. anders, ik hoef geen ziekmelding oid te doen, want ik werkte maar parttime en ben al een aardig poosje fulltime huismama ;)

@ Libra
    Kan het niet zeggen, mijn vliezen zijn nooit gebroken. Ja tegen het einde vd bevalling heeft de vroedvrouw ze gebroken, maar heb daar dus niks van meegekregen (ja, helse pijn vanaf dat moment :) )

@ Ramona
    Fijn dat alles ok was.
    Maar ik begrijp dat de kleine nu dus goed ligt? Ik dacht dat jouw beeb in stuit lag? Ik ben zeker de weg kwijt... :oops:

@ Cindy
    Veel sterkte meid!

@ Chantalk
    Ja aan jezelf denken is nu belangrijk hoor, zodat je een beetje relaxed en uitgerust richting bevalling en kraamtijd gaat....
    Ja Kynan vind alles goed. We zijn in totaal wel 2 uur ofzo in de badkamer geweest en meneer vermaakt zich prima :D

Iem. vroeg over gezond eten
    Ik eet gewoon normaal, ontbijt, lunch, elke dag wel een paar stukken fruit en ik kook wel gewoon elke dag zelf met verse groenten enzo. Let op yoghurt en karnemelk. Maar ik snoep ook af en toe hoor, vooral ' s avonds ;)
    Ik heb wel zw. vitamines, maar slik ze bijna nooit. Gewoon gezond eten en gevarieerd, is genoeg vind ik...

@ Birthe
    GEFELICITEERD met je neefje! Leuk zeg!

@ Tacha
    Je had ons natuurlijk al wel steeds op de hoogte houden, maar fijn dat je weer even komt kijken.
    En dat alles goed gaat, ook met de kleine meid.
    Tuurlijk duimen we hard voor jullie!
    Jullie meisje mag vast en zeker vlot naar huis!
    Denk ook veel aan jezelf nu he ;)
    Gaat de BV nog gewoon helemaal goed, goed op gang gekomen enzo?

7. Female

Female Niet meer actief

Vanmorgen naar de HA geweest.
    Alles was helemaal super, hartje, bloeddruk, gewicht, bloed geprikt en urine.
    Morgenvroeg even bellen voor bloeduitslag.

Gewicht Ik ben nu ruim 11 kg bijgekomen. Ben best trots op mezelf want met Kynan ging het veel harder, heb toen gewoon niet opgelet en heeel veel gegeten, ik zat ruim over de 20 kg!
    Ik voel me nu ook veel fitter!

Vond het ook niet fijn vorige keer, was 23 kg ofzo aangekomen, maar als je je dan na de bevalling weegt en er blijkt 7 of 8 kg af te zijn.... :(
    Dus nu gaat het goed, ik let er ook goed op! Weeg nu ruim 67 kg, voor zw.schap 56

We hebben de kerstboom gekocht en opgezet, gezellig hoor!
    Verder gewoon een rommeldagje en wat dingen in huis gedaan.

Morgen gaan we naar de veluwe, naar pap en mam.
    Woensdag 50-jarig huwelijksfeest van opa en oma.
    Heb met Kynan al een tekening gemaakt met vingerverf en een foto erbij, die lijst ik in.
    En heb bij de Action mooie spulletjes gekocht om morgen een mooi kerststuk te maken, dus ik moet nog groen etc. verzamelen in het bos morgen :D
    En wat geld, dan ben ik weer klaar ;)

Liefs!

8. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Heb een beetje bijgelezen maar ga nu stoppen meiden ik moet nog kolven!
    Foto's komen binnekort!
    Liefs van een vermoeide mama ;)

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Tacha pfff wat een verhaal meis,en idd wat kun je snel van je eigen kind houden he,net of ze er al altijd is geweest,

Denk goed aanjezelf,en ik *duim dat jullie meisje snel naar huis mag*

knuffie

10. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Pfff wat een nacht,ik ging gisteravond al lekker om half 8 in bed liggen lekker tv kijken,mannetje was een klus kijken,maar die was er rond half 10 ook alweer,maar ik kon mijn draai niet vinden om te gaan slapen best irri maja.eenmaal mijn draai gevonden begon Délano te huilen ik uit bed naar hem toe gaan gerust gesteld en weer terug naar bed,sliep ik eindelijk bijna weer,begind hij weer te huilen,dit keer hielp het allemaal niet en zeg kom maar ff bij mama in bed,nou eenmaal weer mijn draai gevonden krijgt Roelof opeens een hoestaanval,dus weer wakker,nou was al wakker,was het eindelijk klaar,begind hij later weer met een hoestaanval,en het was inmiddels half 2 pfffffffffffffffffff,begind hij er bij te spugen iets,door het hoesten,dus er lag wat op het bed,aan zijn kant,weegt hij het weg maakt het schoon,en gaat helemaal bij mij liggen,ik zeg zou je wat op kunnen schuiven,nee ik ga niet daar liggen,nou toen is hij uiteindelijk boos naar Délano zijn bed gegaan,en werd weer voor alles uitgemaakt,ja hij leert het blijkbaar niet,

Meneer ligt altijd over dwars in bed,en ik lig altijd op het randje,als hij dan niet kanbegrijpen dat ik ook wat ruimte wil dan heeft hij pech,en moest hij maar de onderlaken verschonen :p

maja het was dus een kort nachtje want kwart over 6 was Délaso alweer wakker,*Gaap* :p

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd Birthe.......en nu jij!

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He bah Derona! Blijft vreemd hoor hoe dat mannetje van jou je uitscheld!
    Knuff

Tacha, heerlijk dat je thuis bent maar ik kan me voorstellen dat je je zo ver weg voelt van de kleine meid. Maar ze is daar in goede handen!
    En dat huilen is een combi van het hele trauma en van de kraamtranen, kraamtranen schijnen erbij te horen. Laat je emoties lekker de vrije loop, is een verwerking.

@ikke......voel me zwaar KUT! Maagzuur is zo heftig dat ik me hondsberoerd voel. Gisteren begon het al, vanochtend hartistikke misselijk en honger, maar ik kan bijna niks eten omdat ik overal maagzuur van krijg.
    Moet zo nog ergens heen waar ik niet onderuit kan komen......
    Ga ff rustig de rest doen en dan weg.

Sterkte iedereen, geniet van het verlof als je dat al hebt en werk ze nog even.

Knuff

13. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hey meiden,
    Jullie zullen wel denken die komt niet meer maar ben er nog wel hoor.
    Ik las dat er al iemand is bevallen Tascha gefeliciteerd met je meisje en tuurlijk duim ik mee voor een snelle thuiskomst!
    Hier was het in het weekend weer raak hele nacht over de vloer voor weeen want ze zijn gestopt heb nu trouwens weer dat gevoel hopelijk gaat het goed want manlief is weer gaan werken dus ben alleen met de kids helluuuppp.
    Misschien beetje ranzig maar heb enorme last van een aambei die had ik nog overgehouden van de vorige bevalling en nu is ie zo groot kan nauwelijks normaal functioneren echt balen ik zweer het ik laat hem na de bevalling verwijderen dit wil ik nooit meer.
    Ben er gisteren nog mee naar de dokter geweest maar omdat ik zwanger ben mag ik gewoon weg niets gebruiken dat is het ergste nog ja lidocaine vaseline maar dat helpt geen bal.
    Ik weet dat ik hem terug ga krijgen na de bevalling brrr zit er nu wel tegen op heb 3 jaar geleden zo'n pijn gehad van dat rot ding.
    Nou genoeg geklaag ik ga even mijn zoon klaar maken voor school ik kom later wel ff terug ga eerst ff de babykleertjes strijken heb er in een keer drang naar :(
    Laterzzzz liefs sjansie

14. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ tacha
    wat fijn dat je weer thuis bent ! kan me goed voor stellen dat je je zorgen maakt hoor maar als je het mij vraagt komt het helemaal goed , zal in ieder geval voor je duimen dat je je meisje snel mee naar huis mag nemen en je kunt gaan verwerken en genieten ! Heb je wel goede steun om je heen ? hoe is je man er onder ?

@ Birthe
    WOUWIE gefeliciteerd meid ! leuke naam ook toby !

@ sjansie
    Ik heb ook aambeien en men kan je daar last van hebben he . ik kreeg van de huisarts eerst primogel dat hielp me ook niet en nu heb ik Lidocaine vaseline gekregen en die helpt mij wel ! zou gewoon vol blijven houden hoor bij je huisarts want er is dus wel degelijk spul wat je wel mag hebben en buiten dat zo met zo veel pijn kan je niet een bevalling in gaan joh dan doen ze er nu maar wat aan vind je niet ? sterkte ermee !

@ derona
    vreemd hoor dat je mannetje jou blijft uitschelden .......weet ie niets anders te zeggen of zich anders te uiten soms ?

@ female
    netjes hoor nog maar 11 kg aangekomen daar mag je zeker trots op zijn !
    fijn ook dat alles goed was bij de HA.

volgens mij ben ik nu wel weer bij

ik ga vandaag met me mannetje naar apeldoorn toe , heb eindelijk iemand gevonden die zijn telefoon wil ruilen tegen de mijne . heb nu een toshiba portege met windows maar kan er echt niet mee overweg en als het goed is krijg ik nu een LG dus hopelijk gaat het allemaal door !

fijne dag allemaal weer !

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Is het normaal dat je in deze periode nog zo misselijk kan zijn in je zwangerschap of moet ik me zorgen gaan maken?

16. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    heb er wel eens vaker wat over gehoord en gelezen ook hier op het forum , dus zou ff zoeken hier of googlen . kan me voorstellen dat de beeb hoog ligt en je maag in verdrukking duwt waardoor je misselijk word , maar das maar een gedachte van mij he . beterschap !

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Thanks!

18. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Mijn lieve schat is jarig!
    Wat was dat nou ineens gisteravond? Kon ik niet meer op zw pagina…. :( Vond het echt niet leuk…

@ Sanne: Als jij in zo’n rap tempo ook dikker wordt, dan zal dat ook wel vocht zijn en troost je, dat is er binnen 2 dagen na de bevalling af! (zeggen ze, dus dat geloof ik maar ;) )
    Het is inderdaad al opgelost, kijk eens bij Merle, wat hij smste gisteren, zo lief!

@ MerleQ: Bij mij ligt het niet aan het geld… gewoon aan het niet mobiel zijn…. Maar goed, maakt niet uit, kreeg net een sms: Onze kleine Valentijn is al genoeg voor mijn verjaardag, meer hoef ik niet….
    Hoe was de partneravond? Wij hebben hem komende maandag, ben benieuwd!

@Ramona: Oh jeej! Dankjewel, dan hoef ik ook niet bij te plakken, dat staat altijd zo lelijk :D Je maakt meteen mijn dag goed!
    Je schoonLoeder lijkt wel niet goed wijs. Wiens leven is het eigenlijk? En als ik jou was, zou ik haar inderdaad gewoon bellen, en haar haarfijn uitleggen wat je op de lever hebt ! Heel in het begin van de relatie heb ik mijn schoonmoeder ook op gebeld en haar flink de waarheid gezegd en nu gaat het super goed, ze is echt een lief mens!

@ Goofychick: Het kan wel hoor, dat het maagzuur er nog steeds is, ook al is hij ingedaald. Die van mij is ingedaald, maar heb nog steeds dat irri maagzuur.
    Hoe voel je je vandaag? Oh ik lees het al, jeetje, dan heb je wel héél erg het zuur, zo beroerd ben ik er nog niet van geweest… Heel erg veel sterkte!

@ LadyInRed: Oh wat leuk zeg, dan ben ik heel benieuwd naar je moeders reactie! Oh jullie zijn lekker bezig met voorbereiden, geniet er maar van meid! :)

@ Libra: Wat een leuk kamertje zeg! Heel lekker fris met die kleurtjes!

@ Patricia: Je hebt een PB! ;)

@ Mikki: Ik eet verplicht heel gezond, mag geen zout meer, dus moet het echt met andere dingen opvangen, als ik dan niet gezond eet, dan ga ik van mn stokkie ;)
    Vervelend hoor, dat gezeur met Gardo!
    En dan weer heerlijk dat je mannetje zo vrolijk thuis kwam! Dat is inderdaad een voordeel, mannen zijn het sneller kwijt, bij ons blijf het zo knagen…

@ MikMak: Wat ontzettend lief van je! Ik heb het al opgelost gelukkig. Het probleem is ook gewoon dat ik absoluut geen idee heb wat ik voor hem wil halen. Dan schooi ik meestal gewoon een middag door de stad en heb ik iets leuks, alleen gaat dat dus nu niet ;) Iig bedankt voor het aanbod, echt lief van je!

Dat vervelende gevoel heb ik inmiddels in mijn handen alweer terug… Ben benieuwd hoe het met mijn benen verloopt, ik hou je wel op de hoogte!

Inderdaad, niet te geloven dat jodokus morgen echt gaat beginnen! Ein-de-lijk!

@ Birthe: GEFELICITEERD met je neefje!

@ Tacha: GEFELICITEERD met je kleine meid! En welkom terug! Lieverd, ik heb je een mail terug gestuurd.
    Wat een verhaal zeg, ik kan me goed voorstellen dat je helemaal in de stress bent als je zoiets gebeurd! En natuurlijk duimen wij met zijn allen voor je kleine meid!

@ Lotus: Van de pijn? Heb ik het gemist, heb jij ook BI?

@ Female: Haha, zal ik je wat zeggen? Mijn moeder was er van overtuigd dat hij de 9e zou komen (vandaag dus) en anders toch echt komende zondag ;) Marco denkt nog steeds zondag en ik heb geen idee meer. Wie zal het zeggen? Wel grappig dat jij nu ook het gevoel hebt dat hij niet meer lang op zich laat wachten!
    Wat heerlijk dat de controle weer zo goed was, super hoor!
    Heel erg veel plezier meid op de Veluwe, dat is wel super gezellig. En gefeliciteerd met je opa en oma!

@ Derona: Wat een verhaal weer! Die man van jou heeft echt moeite met opgroeien he… pfff! Sterkte meid!

@ Sjansie: hihi, ga jij dan de volgende zijn die bevalt? Ik hoop voor je dat hij nog even blijft zitten hoor!

@ MamaMakka: ik ben benieuwd of het lukt met je telefoon, succes ermee!

@ Meerdere kleinkinderen: Bij mijn schoonouders wordt dit het 4e kleinkind! En dan hebben ze 4 jongetjes als kleinkinderen, dus geen enkele meid en ze zijn er wel heel blij mee! Maar geen cadeautje of kaartje of iets voor de kleine, dat vind ik dan wel weer jammer, want ze hebben echt veel geld, daar kan het niet aan liggen…. Mja, ze zijn wel blij.

@ Zorverzekering: Geen idee? Misschien weet Patricia het, die heeft gewerkt bij een zorgverzekeraar.

19. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @yVETTE meis gefeliciteerd met je man :D:D:D:D

20. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917