Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Geen idee, buikgriep voelt toch altijd wel anders aan. Ik kan niet eens normaal op de bank liggen. En de kleine schopt en duwt overal tegenaan waar ie eigenlijk niet tegenaan kan duwen de lieve schat.
    Vraag me af hoe hoog de ribben nog kunnen :cry:

2. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja een glas na je laatste borstvoeding geloof ik he?!

3. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Goofychick ben jij de volgende die gaat bevallen?kleine moet nog wel ff blijven zitten

4. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ooooooooooooooow bah... ben gesloopt....

Vanavond moet ik om 19.00 uur bij de zwangerschapscursus zijn en daarna nog een uurtje a.s. oudervoorlichting...
    Ben benieuwd...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

5. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    jeeeuj heb eindelijk een andere telefoon !

bah ben echt bek af vanavond en heb ook totaal geen honger eingelijk de laatste dagen al niet , ik eet wel wat omdat ik weet dat dat wel moet maar niet omdat ik zon trek heb . Krijg ook bijna overal maagzuur van dus weet ook niet meer wat te eten of te drinken :(
    denk dat ik vanavond maar lekker in bed tv ga kijken en morgen weer eens hier kom kijken !

6. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Doe maar lekker rustigaan meid. Lekker vroeg je bedje in.
    Ik wou dat ik dat kon, maar wil gewoon echt supergraag naar die voorlichting...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

7. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Patricia veel plezier vanavond meis,hoop dat je het vol kan houden

@Mamamakka,doe je goed lekker optijd na bed te gaan,hier nog iemand die gesloopt is,pf

8. Tese

Tese Niet meer actief

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja die moet iid nog even blijven zitten hoewel het volgens de echo voorloopt 16 dagen........dusssss.......
    Maar het voelt allemaal zo raar, en merk dat ik mijn mannetje graag om me heen wil hebben nu, normaal maakt het me niet uit dat hij nu nog niet thuis is maar huilen staat me nader dan het lachen nu.
    Nou ja, zometeen krijgen we ons kleine petekind even 2 uurtjes voor de oppas, ga hem zijn fles geven...... :D

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @mamamakka, jij ook al? Vreselijk he! Ik heb vanochtend niet eens normaal kunnen eten, enige wat ik naar binnen kreeg was twee pakje vifit, een sultana een mandarijntje en twee boterhammen, sta nu weer voor het avondeten.....pffffff.......toch maar weer proberen!
    Sterkte meis!

@ikke: lijkt wel alsof ik de zwangerschap omkeer, dat ik alles pas in de laaste drie maanden krijg, want tot week 32 was het heel goed te doen.

11. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Meiden,

ik ben er vandoor.
    Naar de zwangerschapscursus en voorlichting.

Ik denk niet dat ik vanavond nog kom, dus tot morgen.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

12. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @alcohol, die dame van de bijeenkomst voor borstvoeding zij dat we gewoon moesten rekenen, 1 glas wijn heeft ongeveer 1.5 uur nodig om af te breken... duss... en als je een feest heb.effe afkolven en lekker gaan feesten hahahaha

@goofnick, het zijn de bekende laatste loodjes meid... hier nog 1 hoor.. de vk zei ook dat 30 eken echt zo'n omslagpunt is... nou daar sluit ik me bij aan

13. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Nettie, volgens mij kan filet americain geen kwaad als je bv geeft hoor.

14. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Raar want zoals ik het begreep is het niet "het middel" opzich dat het probleem is.... maar dat door plotselinge afname van vocht de placenta in problemen kan komen.....
    of het moet inderdaad zo zijn... dat brandnetels maar gering (of niet)helpt.... en dus het vocht niet zo afneemt.... maarja dan zie ik weer het nut niet van het innemen...:)

15. ramona0309

hihi inderdaad...
    en ik heb het hier al voor de kraamweek op het menu staan.... :)

Filet... biefstuk met gebakken champignons..... en een hele berg meer van de "verboden lijst" ....!
    njam njam krijg nu al honger...!

16. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Meiden, ik heb even een vraag aan de dames die al bevallen zijn. En voordat jullie denken dat ik mezelf gek maak, dat doe ik niet, maar ik wil het gewoon weten.
    Voel me al een aantal dagen achter elkaar niet helemaal lekker, raar soort pijn in mijn buik, vandaag ook echt steken en veel harde buiken, denk zelfs dat ik weeën heb, die niet regelmatig komen. Verder voel ik me niet helemaal lekker, kan amper wat eten, heb steeds het idee dat ik beter niet kan eten, maar doe het toch, omdat dat natuurlijk beter is. Kleintje doet ook raar, alsof ie er door mijn navel uit wil zeg maar ;)
    De vraag is eigenlijk of dit misschien toch al een beginstadium kan zijn of zo?

@ Patricia: Ja, dat geloof ik, dat dat moeilijk is… Ik probeerde je alleen een beetje op te beuren… *knuf*
    Veel plezier op de voorlichting vanavond!

@ Nettie: Vervelend die migraine, beter dat het nu bijna weg is.
    En dat alles wat we eten straks ook in de borstvoeding terecht komt, dat weten we denk ik allemaal wel ;)

@ Ramona: Hihi, mensen trekken altijd zo ontzettend hun eigen conclusies, niet normaal ;)

@ Goofychick: Oh, wat vervelend zeg…. die van mij is ook al zo ontzettend druk vandaag. En overal heb ik van die stekende pijntjes zeg maar… Denk al 2 weken dat ik misschien wel eens buikgriep kan hebben, maar dat is dus niet zo. Eigenlijk ook totaal geen honger… Voel jij je net zo soms? Dan heeft het misschien gewoon met die welbekend laatste loodjes te maken…
    Marco zei straks nog: Probeert ie eruit te komen of zo?
    Veel plezier met je petekindje meid!

@ MamaMakka: Dan maar lekker vroeg naar bed of op de bank of zo meid. Ik hoop dat je je snel beter voelt!

@ Muppet: Dankjewel! Dat is weer een hele geruststelling, ik pak verder ook niets anders, fjew!

17. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Zo, ik ga afsluiten voor vanavond, morgen ben ik er weer. Het bezoek zal zo wel komen, dus we moeten weer vol aan de slag!
    Vanmiddag zo iets raars nog trouwens; Manlief wilde graag een appeltaartje en een slagroomtaartje, maar aan die slagroomtaart konden we dus niet meer aankomen. Sta ik daar bij de bakker in een keer te huilen tegen mijn man, dat ik het zo erg vind dat hij nu geen slagroomtaartje heeft… Hormonen…. :rolleyes:

Fijne avond iedereen en tot morgen!

18. ramona0309

Yvette...
    Tja moeilijk te zeggen elke zwangerschap is anders... en elke bevalling ook.....

Vorige keer met mn zoon rommelde het helemaal niet.... en begon het met een raar woel gevoel... (niet bewegen, maar iets anders... ?)en gelijk daarna had ik "gewoon" pijn in mn rug.... net alsof in ongesteld moest worden....

Ik heb toen nog een paracetamolletje genomen omdat ik wilde slapen...
    Die hielp natuurlijk niet.... gek he :)....

2 uur daarna ofzo begonnen wat rugweeen.... maar het leek erg op de rugkrampen die ik heb tijdens de ongi....

Mijn eerste was gewoon rustig van te voren.... deze is echter de laatste dagen ook heel druk.... en ook veel steken en harde buiken... maar dit is ook nieuw voor mij....
    Kon straks even niet lopen.. van de steken... (?!)... maarja denk zelf dat het gewoon oefenen is... want het lijkt absoluut niet op mn vorige....

weet t ook niet meid.... sorry...

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    yvette, kan hoor.. heb een papier hier liggen die zegt het volgende:

Vanaf 36 weken kan je regelmatig voorweeen voelen, dit zijn vaak pijnlijke, harde buiken die met zekere regelmaat kunnen komen, maar vrij kort van duur zijn. Het kan wel een paar uur aanhouden en zijn vooral snachts. hierdoor krijg je geen ontsluiting, maar je baarmoedermond wordt wel langzaam maar zeker klaargemaakt voor de bevalling. Echter het kan best nog 2 weken duuren voordat de bevalling daadwerkelijk begint

heb je hier wat aan

20. ramona0309

heeee heb jij dezelfde verloskundige als ik....?
    Was toevallig dat blaadje aan t zoeken.... en er staat zowat letterlijk hetzelfde?!

Deel Deze Pagina