En heb je dan een collectiviteit of niet? Ik betaal zelf namelijk maar 7 euro meer in de maand (had ook eerst 3 sterren en nu 4)... Wat voor verhalen had je gelezen dan? Ik weet uit ervaring bij Achmea dat het gewoon volledig vergoed word vanuit de aanvullende verzekering met 4 sterren... Dus lijkt mij toch de moeite waard.... Liefs en dikke knuffel, Patricia
@ derona geloof de onderdruk 87 en de eerste keer 93 en het moest onder de 90 zijn vertelde ze dus die 87 was eingelijk ook te hoog vooral omdat het altijd goed is bij mij en het niet in het rijtje paste .......
Tijdje geleden is hier ergens een topic geweest over ziektekostenverzekeringen, waren vrouwen bij die hun verzekering speciaal verhoogde met het punt op de bevalling.... maar echter toen ze bevallen waren, kregen ze t niet vergoed, omdat de verzekering vond dat de bevalling er niet onder viel, omdat ze al zwanger waren en TE kort extra waren verzekerd..... Weet nu alleen niet of deze vrouwen hun pakket verhoogd hadden OF helemaal overgestapt waren naar een andere verzekering..... Denk dat de verzekering het zo ziet als ...... een levensverzekering afsluiten en dan te snel de pijp uitgaan.... dan doen ze ook moeilijk... (spreek ik uit ervaring)
Mmm.. Die ziektekosten.. (ja sorry kan het niet laten en mijn mannetje is toch nog niet thuis).. Ik ga ook maar eens even zien hoe dat zit.. ben verzekerd bij de friesland zorgverzekeringen en ben optimaal verzekerd.. Dus ben benieuwsd..
Kraamzorg, is in het basispakket mee verzekerd, dus hoef me geen zorgen te maken.. Tot maximaal 80 uur.. Of ik ben gek, maar over poliklinische bevalling kan ik niets vinden
pffff word echt gek,er valt echt niet gewoon normaal rustig te praten dring niks op,gaat hij niks terug zeggen,alleen maar mijn moeder erbij halen. en dan zegt hij ik ben uitgepraat hoezo kinderachtig
hahahahaha... iedereen t nu uitzoeken.... en vanaf 1 januari gooien ze alles weer om..... in november komen de nieuwe voorwaarden... dus kunnen we misschien t beste met zn allen beginnen in december met wonderolie, traplopen, en ons suf sexen en weet ik veel wat allemaal nog meer.... om de kleine dit jaar geboren te laten worden.........
Ok, op die manier. Nou ik kan je verzekeren, dat dit bij het Groene Land niet zo is hoor... Ik werk op (nu in de ziektewet dan) de klantenservice bij Groene Land en ik heb dit nog nooit meegemaakt, dat ze daar moeilijk over doen... Liefs en dikke knuffel, Patricia
Ja hoor.. Slap van hem! Zo is die van mij ook wel een beetje.. maar zegt niet ik ben uitgepraat dan hoor je zo een zielig Jaaaaah.. Waarom wil hij dat je thuis bevalt dan?
Whahahaa! Zou toch een oplossing zijn.. Ach, ik kan het toch niet teurg vinden.. Ik zie het in januari wel wat ik moet betalen.. Kan me wel druk maken, maar heb je niets aan..
@ Joyce: kraamzorg word inderdaad vergoed vanuit de basisverzekering, maar je hebt dan wel een eigen bijdrage per uur. Het gemiddeld aantal uren dat je meestal krijgt is 49 uur (kan minder zijn, kan meer zijn, dat beslist het kraambureau) en ik geloof dat dit jaar de eigen bijdrage 3,70 euro per uur is. Als je aanvullend verzekerd bent (en dan met name de 4 sterren) krijg je dit volledig vergoed. @ Derona: pffff, mannen.... ik heb dat dus ook met de cursus die ik wil gaan volgen (om m'n eigen internetwinkel te starten). Maar daar is hij het geloof ik niet helemaal mee eens.... pfffff Maar die van jou reageert op dit moment inderdaad erg kinderachtig... Misschien ff laten bezinken en morgen opnieuw proberen te praten? Liefs en dikke knuffel, Patricia
288,50 staat op de site van groeneland (eigen bijdrage) Krijg je helft van vergoed in jouw geval.. http://www.groeneland.nl/consumenten/pr ... oorte.aspx
@ Derona: voor jou kost dat (op dit moment) ongeveer 138 euro, omdat je 3 sterren verzekerd bent (geloof ik). Liefs en dikke knuffel, Patricia
@ Derona: ik kan morgen een collega wel even mailen voor je? Vraag ik het even na voor je. Liefs en dikke knuffel, Patricia