Iloveandres: Dan moet je ook liggen, en is beweging niet juist goed? Tenminste dat zei die van mij, dat ik voldoende moest bewegen, fietsen en lopen.. Laten we er het beste van hopen, en dat het mee valt..
Vocht ik heb het ook enorm neem er niks voor heb alleen geen horloge en ringen meer om. Anoniepjuh sterkte en we duimen dat jij ook gauw weer zwanger bent............. Hmmmmmm broodje filet American met uitjes heb ik ook al besteld en zodra ik weer op de been ben gaan we uit eten en neeem ik een heerlijke biefstuk, krijg weer honger hier heb net 2 broodjes en een bak thee achter mijn kiezen hahaha ramona het klinkt eigenlijk wel grappig dat ze dat nu denken Tacha wat een lekker meisje is nona toch, we duimen dat ze meer gaat aankomen en gauw mee naar huis mag Hier nog een vroege vogel kon ook niet meer slapen en om vriendlief niet wakker te maken ben ik er maar uitgegaan en een ontbijtje genomen. Hier de laatste dagen ook hele rare pijntjes een soort steken echt onderin weet niet wat het is maar moet morgen toch naar de vk zal het wel even vragen dan, moet trouwens ook weer bloedsuiker prikken en urine meenemen, ben benieuwd of ze de uitslag heeft van de echo. Vandaag zal ik er niet veel zijn straks nog wat bezoekjes doen die straks allemaal even wat moeilijker gaan en vanavond uiteten, er is mij verteld dat we er nu nog even van moeten genieten
Pff wat een onrustige nacht heb ik weer gehad. Ik kan alleen nog maar dromen van de bevalling. Om gek van te worden. Ik word trouwens ook 's ochtends steeds wakker met opgeblazen vingers. Heb mijn ringen maar even af gedaan... Pijn in mijn bil/been is nu weg. Ik ga denk ik geen hele stukken meer lopen want het deed echt pijn Mijn moeder is fysiotherapeut dus zal eens aan haar vragen wat zij ervan vindt.
@ Joyce: fietsen kan ik niet en lopen lukt ook bijna niet meer... Pfffff, mijn vader is er nog steeds niet... Hij zal het toch niet vergeten zijn? Ik moet er om half 10 zijn.... En alleen rijden, durf ik niet aan... Zo toch maar ff bellen dan. Heb al gesmst, maar hij smst ook niet terug... Liefs en dikke knuffel, Patricia
MerleQ: Vervelend van die pijn, maar je moeder weet het vast wel Ik slaap ook slecht, maar droom gelukkig niet van de bevalling ofzo.. Iloveandres: Oh dat is minder.. Nou dat kan ik gelukkig nog wel.. Hoelang moet je rijden daar naar toe dan? Want opzich is het nog niet zo laat..
@anoniempjuh: 4 bakjes.....wauw, gaat idd snel....Hoop echt voor je dat het snel 9 maanden niet meer mag....tot die tijd geniet jij gewoon voor ons allemaal van die filet! @tacha: Wat een prachtmeis! Fijn poppie met een te grote romper, echt überschattig! Wel balen zeg dat ze niet genoeg aangekomen is... Hopen dat ze dat snel weer goed maakt! @ramona: heb geen idee over die batterijen... @goofychick: dat was idd schrikken, kan het me voorstellen. Ben blij dat je hubbie niets mankeert.... Fijn he? lekker keutelen met zo'n kleintje. Zondag waren vrienden van ons hier ook voor de verjaardag van mijn dochter, maar zij hebben een zoontje van 5 maand, en ik kan het dan niet laten hem direct uit de maxicosi te halen (heb het echt wel even gevraagd hoor....) en heerlijk te knuffelen, echt zo super! @merleq: kan dat niet een ischias zijn misschien? Zoals jij het beschrijft klinkt het als een zelfde soort klacht die ik halverwege de zs heb gehad... wel balen hoor! Hoop dat het snel wegtrekt! En ja je moet gewoon rustig aan doen, maar dat moeten we allemaal aan het einde van de zs.....zegt iedereen altijd....haha alsof wij daar zin in hebben..... @iloveandres: Balen weer zo'n slechte nacht... meis wat vervelend zeg! @krampen/vocht/e.d.: Heb het idee dat na een dag veel te hebben gedaan dat mn benen op knappen staan.... als ik dan zeg dat mijn armen en benen opgezet zijn verklaren ze me voor gek want niemand ziet het....komt omdat ik van mezelf al behoorlijk slank ben en wat er nu bij komt is zo weinig dat ik nog steeds slank blijf. Maar ik merk het vooral dat mn tenen en handen tintelen, en mijn kuiten helemaal verkrampt zijn, doet gewoon zeer als ik op mn hurken ga zitten. Staat gewoon strak van al het vocht.... Is best gek aangezien ik geen hoge bloeddruk heb... tja voor mijn doen is ie wat hoger als normaal maar totaal niet schokkend.... Nou goed, ik heb het wel maar probeer er zo weinig mogelijk over na te denken. Ik probeer alles wat te relativeren, heb wel last van van alles maar ik mág het tenminste voor een tweede keer meemaken en dat is ook niet zo vanzelfsprekend. Plus dat dit heel misschien ook wel eens mijn laatste keer zou kunnen zijn, ga nog niet te diep over nadenken maar er zit een kans in dat het hierbij blijft, dus wil ik zo veel mogelijk genieten van het getrappel in mijn buik, er zit een grote kans in dat ik het nooit meer ga voelen... Hier verder een redelijk goede nacht gehad. Werd wel om 2 uur wakker. Is tegenwoordig standaard 2 uur bij mij, dan de ene keer blijf ik 3/4 uur wakker liggen en de andere keer val ik vrij direct weer in slaap, zo ook vanacht, ben weer in slaap gevallen en toen hubbie wegging vanochtend kon ik nog weer verder slapen, want dochter werd niet wakker van haar pappa, dus om kwart voor 7 ging hij de deur uit en om 8 uur werd ik weer wakker. Voel me nu dus weer redelijk, beetje dof gevoel in mn hoofd door de migraine maar dat hoort erbij. Hopen dat het hierbij blijft....kan me nog herineren dat ik tijdens de laatste weken v/d zs ook een keer of 3/4 een migraine heb gehad... Hoezo deze zs lijkt op de vorige....als je de lijstjes naast elkaar legt zie je alleen bij de 2de dat ik wat last van mn bekken heb, maar de rest (alle controles enz.) is praktisch gelijk. Wel grappig... ben benieuwd of dat betekend dat er weer een dochter bij komt... Hubbie denkt van wel, ik denk het niet.... Nog even wachten.... begin steeds nieuwsgieriger te worden....maar dat hoort erbij als je kiest om het niet van tevoren te weten.
@yvette: Ik heb ook veel voorweeën gehad. Dat begon vrijdags en steeds als ik ging slapen en weer wakker werd was het over. Zaterdagochtend zaten we heel vroeg beneden, konden beide niet slapen, ik had 2 uur lang regelmatige weeën maar viel uiteindleijk een halfuurtje in slaap en toen ik wakker werd was het weer weg. Dit ging zo door tot woensdagavond rond half 7, toen braken mijn vliezen en ging het ineens erg hard... rond 11 uur 7 cm en om 10 voor 1 zat ik op 10 cm, 1.11uur lag het dametje op mijn buik...... In vogelvlucht even mijn bevalling.... hoop dat het een antwoord is op wat je vroeg en alnders hoor ik het wel van je!
Het is niet te geloven maar vanmorgen om effe voor 8en stonden er 2 man sterk om bij ons de boel aan kant te maken! heeft maar 4 weken gesduurd ofzo... maarrrrr ze zijn er Verder heb ik wel het idee dat ik een ok nacht heb gemaakt... maar 3 keer wakker geworden vanaf half 10 en gelijk weer in slaap gevallen.. maar voel me 's ochtends wel gebroken en doodmoe.... ben blij als het vrijdag is... dan is het gedaan.... Vanavond partnerles, maar mannetje kan niet mee.. heeft oefening en zit in het veld.... @IloveA.. het is toch weer sh*t met je nachten he.... je zou denken als je zo moe bent dat je vanzelf wel in slaap valt en niet dat je er nog een schepje slapeloos bovenop krijgt... pffff sterkte vandaag @nettie, jep een typisch gevalletje vocht... ik krijg mn laarzen sinds eind vorige week al bijna niet meer aan en heb echt laarzen gekocht met een bredere schacht..... en daar hoef je geen hoge bloeddruk of wat dan ook voor te hebben... je krijgt dat vocht en dat rottige gevoel er gewoon gratis en voor niets bij.... ik heb in 1 van mijn vingers al een paar dagen het gevoel alsof deze heel koud is.. maar das gewoon de tinteling... en sochtends als ik opsta is alles verkrampt alsof je reuma hebt.. en je gewrichten doen zeer... allemaal hret vocht... enigste echte remedie is bevallen.. en daar zijn we nog net niet klaar voor! sterkte iig
Verjaardag was leuk, niet al te veel mensen, alleen mijn ouders, broer en zusje en wat vrienden van ons. Lekker bij gekletst Mijn peetoom is gisteren geopereerd, hij zou 4 omleidingen krijgen. Tijdens de operatie hebben ze er 5 gedaan, omdat 4 niet afdoende was. In de uitslaapkamer bleek dat het niet goed ging, hebben ze hem weer onder het mes genomen en nog 1 dubbele omleiding geplaatst. Eenmaal opnieuw terug in de uitslaapkamer bleek het weer niet goed te gaan, dus hebben ze hem weer opnieuw onder het mes en heeft hij nog een dubbele omleiding gekregen. Toen mijn ouders hier waren ging het weer niet goed met hem, dus mijn vader is daar nog naar toe gereden, omdat het zijn enige broer is en tevens de laatste bloedverwant die hij over heeft. (Mijn oma is in april overleden en mijn opa is overleden toen mijn vader 2 jaar was). Het was allemaal nogal heftig, maar vanmorgen kreeg ik een sms dat de situatie er nu beter uit ziet. (Vannacht was het nogal kritiek). We wachten dus rustig af, ik ben alleen zo bang dat dit zometeen het derde sterfgeval dit jaar wordt . Hihi, misschien wil ik toch wel dat onze kleine eerder komt of zo, onderbewust dan. Vannacht droomde ik dat ik naar de wc moest en eenmaal daar verloor ik de slijmprop en brak meteen mijn vruchtwater! En toen werd ik wakker . @ MikMak: Oh, balen dat je je zo vervelend voelde gisteren, voel je je nu wat beter? En is je kat nog thuisgekomen? Gelukkig zijn ze komen opdagen! Jippie, nu kan je bijna je bad gebruiken en eindelijk aan het babykamertje beginnen! Wat jammer dat je man niet mee kan vanavond . lijkt me best moeilijk. @ Patrieske: Oh meid, dat is fijn om te weten, dat ze bij 8 pond nog steeds maatje 56 hebben, anders kan hij heel veel kleertjes niet aan! Nou, ik bel de vk niet, ik moet daar morgen toch naar toe. En weet je, als het begonnen is, dan merk ik dat vanzelf wel Ach ja, erg he, zon wandelend hormonenbommetje mijn man moest ook lachen hoor @ Tacha: Wat een prachtig klein meiske! Naar alleen dat ze zo weinig aankomt zeg, ik hoop dat ze snel veel aankomt, zodat jullie snel naar huis kunnen met zijn drietjes! @ Goofychick: Jeetje, wat was dat schrikken gisteren! Dan spookt je natuurlijk vanalles door je hoofd, ook al is het goed gegaan. Ben je een beetje van de schrik bekomen? En hoe was het nog met je petekindje, nog lekker gefreubeld? @ Chantal: Jeej, gelukkig is het geregeld! @ Patricia: We zullen het zien, maar voorweeën willen niets zeggen, dus als ik nu nog 4 weken voorweeën heb, heb ik gewoon pech Maar van de andere kant: Die laatste 4 weken zijn nu ook snel voorbij! Fijn dat de voorlichting zo geslaagd was, dat is dan toch altijd weer fijn! @ MerleQ: Ja, haha, dat heb ik dus nu ook de hele tijd zo van: Zou het begonnen zijn? Om vervolgens tot de conclusie te komen dat er toch niets gebeurd Je kunt niets echt doen aan bekkeninstabiliteit. De tip die ik van mijn 2e fysio heb gekregen en wat mij enorm geholpen heeft, is rustig aan doen, maar wél gewoon je dingetjes blijven doen. Dus (als je het vol kunt houden) een uurtje iets doen en dan minstens een kwartier zitten. Verder zijn er geen goede of slechte houdingen om te zitten, het beste is te doen wat je zelf prettig vindt. Het komt er dus op neer dat je heel goed moet luisteren naar je lijf. Sterkte ermee Oh, ik lees nu dat je je moeder om advies gaat vragen, ik ben benieuwd! @ Derona: Oh, ben je ingeleid bij Délano? @ Joyce: Dat is tegen mij dus ook gezegd. Zo veel mogelijk wél gewoon blijven doen, maar wel met mate. En dat heeft me stukken beter geholpen dan de eerste fysio die ik kreeg, die zei dat ik zoveel mogelijk moest rusten en eigenlijk niets meer mocht doen. Veel plezier vandaag! @ Journey: Groot gelijk heb je Dan geniet ook zeker nog maar even lekker! @ Nettie: Ah kijk, dus het kán wel, dat dit toch al iets betekent Maar ik lees al dat het zo verschillend kan gaan Gewoon maar afwachten, meer kan ik toch niet doen
@mikmak: toch zie je vaker vocht vasthouden bij mensen met een hoge(re) bloeddruk dus vandaar dat ik even vreemd opkeek, maar het zit er dus het hoeft niet zo te zijn, heb ik nu dus gemerkt.. @yvette: tja de ellende is dat deze voorweeën dus geen ene klap doen.....tenminste bij mij dus niet, geen cm verschil na zoveel weeën....ze doen maar erg weinig maar zijn wel een voorbode op wat komen gaat...zo zeiden ze het bij mij toen.... dus tja...en bij iedereen gaat het idd anders, en niet alleen bij iedereen maar bij elke bevalling gaat het anders, dus als je een makkelijke bevalling hebt gehad is het niet automatisch zo dat je dat weer krijgt...oh en dan zijn er nog vrouwen die denken dat als moeder zo en zo beviel dat zij dat ook wel zullen doen zo....zijn ook fabels.....Neem aan dat iedereen dit snapt maar dacht zet het er nog even neer.....haha
@nettie, hahaha dat blijkt maar weer... mijn bloeddruk is de hele zwangerschap al laag... en nu nog steeds iets minder.. en ik houd al sinds 18 weken wat vocht vast.. en nu een heeeeeeeeeeeele hoop vocht... tis heel rottig.... sterkte ermee... want dat zijn dingen die echt gaan irriteren hoor... @yvette, jep das idd wel jammer, hij baalt er zelf ook van... hij belde gisteren vanuit het veld dat deze oefening zo rottig uitkomt met verbouwen en dan deze les enzo... tja kan er ook niets aan doen.. waarschijnlijk ben is er nog 1 die alleen moet komen vanavond hoor... en nee, ben nog steeds verrot... maar ja ben nou ook niet zo flauw om me maar ziek te melden als mn collegaatje ook nog steeds ziek is en die muts van een vervangster alleen moet laten zitten, zeker omdat mn baas er ook niet is vandaag.... en heb geen koorts.... gezien het feit dat ik ook hees begin te worden vinden mannen het op het moment dan ook geen probleem mij aan de lijn te krijgen hahahahaha.. spontane erecties wordt verschaft hoor... En ja lekker dat ze er zijn... hert stucen beneden in de huiskamer en de gang zal vandaag waarschijnlijk al af komen... en dan de badkamer... morgen of volgende week... eens zien, want manlief heeft de materialen ergens gestopt waar ik niet weet.. dus die moet ie ergens vandaagn halen hahahahaha heee maar iig een leuke verjaardag gehad, kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een gegiantische volle hut En sterkte met je peetoom.. ik hoop dat hij snel aan de betere hand is, en dat ze nu niet weer moeten gaan opereren ofzo... brrr
Hey meiden, ben ik weer. @ Joyce: is zo'n 20 minuten rijden, maar staat daar in de buurt altijd vast, dus vandaar... Maar hij kwam er net aan toen ik het geplaatst had. @ Nettie: wat fijn dat je een goede nacht hebt gehad zeg. @ Mikmak: ow wat fijn dat ze nu eindelijk wat gaan doen zeg. Heerlijk toch? Ja het is echt irritant die nachten zo, maarja is niet anders, helaas... @ Yvette: super dat de verjaardag leuk was meid. Ik hoop dat je peetoom snel weer opknapt. Dat is inderdaad waar. Voorweeën zeggen helaas niets...pffffff. Jammer is dat he? Ja was echt blij dat de voorlichting leuk was. Hier dus net terug van de bekkentherapeute. Ze heeft m'n triggerpoints van het bekken, kont en rug gemasseerd en ik voelde het gewoon warmer worden op die plekken. Gezien het feit het op die plekken steeds koud is... 8 januari moet ik weer naar haar terug. Liefs en dikke knuffel, Patricia
Goedemorgen! Ohw...ben net pas weer wakker, heb nu 5 uur wakker gelegen vannacht..grrrr! ik had mijn meisje ook nog niet gevoeld dus dat zal ermee te maken hebben gehad dus midden in de nacht de Angelsounds mee naar zolder en daarna was ze hartstikke druk...wat een grapjas wordt dat... Na 6-en toch weer in slaap gevallen tot 11 uur, allerlei vreemde nare dromen...en heb het hier ook al gelezen wakker worden met verkrampte handen. Zo, dat was mijn klaagrondje Straks naar de vk, ben gewoon een beetje zenuwachtig nu, hoe zal ze liggen en moet ik als ze in stuit ligt gelijk door naar het ziekenhuis of ? maar goed...nog even afwachten dus..kwart voor 2 zijn we aan de beurt... @Chantalk: fijn dat je verlof geregeld is meid! @Mikmak: fijn dat ze nu toch eindelijk gaan beginnen, wat jammer dat je mannetje niet mee kan naar de partneravond... @IloveA: jij ook weer zo'n rotnacht, wat vervelend, fijn dat de therapeute iets van verlichting heeft gebracht, jammer alleen dat je pas de 8e weer mag..(oef...dan ben je al bijna uitgerekend..!) @Goofychick: fijn dat je man weer veilig thuis is, brrr!
@ Sanne: ja, misschien hoeft het dan al niet meer. HAHAHAHA. Maarja, kan dan altijd nog afbellen... Maar jij dus ook weer een "lekkere" nacht lees ik. Bah, vreselijk... bah... Ik ga straks bezig met de kerst spulletjes klaarmaken... Liefs en dikke knuffel, Patricia
@Tacha: Awww, wat een droppie... en wat klein! @Anoniempjuh: Wacht maar, meis... nog even en dan is filet americain ook verboden voor jou @Goofychick: Jeeeeetje, een vrachtwagen! Jij zal je ook rotgeschrokken zijn zeg! Ik zou half een hartverzakking hebben gekregen! brr... @Chantalk: Heerlijk he, bijna verlof! Kijk er ook zo naar uit @ ramona: Je kunt ze ook al vast opladen en los in de tas doen. Dan lopen ze sowieso minder leeg @ MerleQ: Bekkenklachten tegen 't eind zijn heel normaal, geloof ik. D'r moet toch een kindje doorheen zometeen he. Lekker rustig aan doen, dan zakt 't meestal wel weer af... --- Zohee, volgens mij mogen de eersten al weer gaan bevallen zometeen... spannend zeg! Ben zo nieuwsgierig...
@ Mikmak: ja dat geloof ik graag meid. HIHIHI. Hier net beetje creabea geweest. Weer een vaas omgetoverd tot kerstattribuut, de guirlande met lichtjes opgehangen aan de trapleuning. Ondertussen ook even lunch maken. Ik moet alleen nog en licht ding ophangen die al beneden ligt. Heb ook nog een kloklichtslang en die wil ik ook nog even ophangen. Dan is het hier weer beetje klaar. Moet nog wel even kijken hoe ik nu de kerstkaarten op ga hangen, want die guirlande gebruik ik normaal daarvoor, maar kan nu niet bij de spijkers hiervoor... Misschien dat ik wel van dat kauwgomspul koop en de kerstkaarten aan de deur van de kelderkast in de kamer ophang. Kunnen de kleurplaten er even vanaf. HIHIHIHI. Liefs en dikke knuffel, Patricia
!hey iedereen ! Hier een blije en trotse mama! Mijn kleine meid is 45 gram aangekomen vandaag \/ ! Ze weegt nu 2200gram! Ik ben zoooo trots! Ze heeft daarstraks ook super goed gedronken, 85cc terwijl ze normaal gezien maar 45 moet! De voeding nadies was dan weer 35 maar ja kon ook niet anders De kinderarts zei dat, als ze het zo blijft doen, ze volgende week naar huis mag.. Duimen maar! @Iedereen: bedankt voor jullie reacties op mn meisje! Ik ben benieuwd wie van jullie de tweede januari baby zal krijgen 8)