Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Nou ja, ik zag dat in een boekje staan.. En poliklinische bevalling kost 400 euro stond er in.. Nou ja, maakt niet uit.. Ben voorbereid.. Als het niet zo veel kost is het wel een kado'tje en hebben we wta extra's over..

maar sterren, ik heb geen idee..

2. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik heb geloof ik zoiezo die eigen bijdrage van de kraamzorg.. maar goed, zit in het budget mee bereknd :)

3. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    wie zit dan bji menzis?

own menzis he... goedkoopste verzekering in heel nederland :D

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Nieuwe buikfoto's geplaatst.....

Zou mn buik zo hard doorblijven groeien.... want het gaat bij mij wel erg snel al vanaf het begin... en heb geen stop gehad....

las ergens dat je buik het hardste groeit tussen de 24 en 28 weken..... zouden ze ook een steekwagentje vergoeden?

Mn navel begint trouwens ook "raar"te doen.... lijkt wel of hij zit te twijfelen of hij eruit wil komen of niet.... hebben jullie dat ook?

5. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    mooie buikje ramona! :)

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Merleq, vervelend zeg, heb je die ellende ook nog eens om je heen.
    @mamamakka, dat verliefde gevoel ken ik.....en ook de trotsheid van aanstaande ouders dat de kleine het helemaal goed doet.
    @Derona, mijn hubbie wilde in het ziekenhuis en ik wist het niet, heb toen een stukje van de bevalling gezien op de zondagochtend en was meteen genezen....midden in de persweeen alsnog naar het ziekenhuis is geen pretje.
    Dus zo zijn wij naar elkaar toe gekomen, hoewel ik en hij ook vindt dat het moet zijn waar ik met het prettigste bij voel.....
    En die van mij wilde het eerst niet weten maar ik wilde wel, en nu is hij super blij dat hij het weet.

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Verder hier bek af, tja einde van de week he.....net wel lief, vriendin van ons kwam ik tegen in de straat en die staat ook voor de klas en die vroeg of ik niet vreselijk moe was, opstarten is heel vermoeiend en ze zei ook, k ben al moe laat staan jij. Maandag hele emotioneel geweest, zelfs mijn hubbie snapte er niks van.....maar is alweer helemaal over, niet te geloven zeg, rare hormonen. Zit nog te twijfelen of ik een derde muur vn de babykamer ook nog donker maak, de felle kleuren steken dan zo mooi af mar weet niet of het te donker wordt...grrrr..

8. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    @ Ramona: Mooi buikje hoor :)

Voor mezelf: Toch mannetje aan gaan dringen ook foto's te maken.. Komt er hier maar niet van :(

9. ramona0309

Mijn vent heeft ze 1x gemaakt.... nu maak ik ze zelf met timer....
    Word er wat handiger in... om de camera op het midden van een muurtje in te stellen en dan weet ik waar ik moet gaan staan....
    en maak er gewoon een rijtje.....

Als ik op die vent van mij moet wachten..... nou dan is het alweer januari 2011....

p.s. Thanx..

10. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Ramona: jij hebt echt een supermooi buikje! Mag je echt trots op zijn!
    Het zou natuurlijk nog kunnen dat je nog een stop krijgt he?

Zo nog even diegene van het nieuwe lijstje een PB sturen, dat ik toch borstvoeding wil gaan geven. Althans proberen.
    Heb het er nog even met mijn man over gehad en het scheelt natuurlijk wel veel geld...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

11. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    wow ramaona mooi buikje heb jij zeg.

Ik heb gebeld en ik krijg een poliklinische ziekenhuis bevalling 100% vergoed zit trouwens bij CZ

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Yvette, We hebben Mickey 5 jaar geleden bij een gezin gehaald die teveel katten hadden. Hij was toen zo rond een jaar.
    Luca had echte kroel zin vanmorgen met de kat :) en dan roept hij steeds pppfffff pppffff (poes) :)
    We spreken wel een keertje wat af ;)

Cobi, fijn dat de echo goed was. Gefeli.
    Mooi boxkleed.
    Fijn zo'n baas...denk dat die van mij niet zo zou reageren :)

Mirella, dat vond ik dus ook al van de ta. Heb altijd gaatjes laten maken zonder verdoving. De laatste keer (alweer een tijd geleden) vroeg hij of ik verdoving wilde...'Nee hoor niet nodig' zei ik heel stoer, maar vond het toen eigenlijk best pijnlijk :oops:

Journey, mooie meubeltjes.

Derona, wat rot meid dat je mannetje zo reageert :( hoop dat jullie er wel nog samen uitkomen.

Ramona, :rolleyes: wij doen toch ook niks anders dan de hele dag op onze luie reet zitten ;)

Mamamakka, och jee..hoop dat alles goed is volgende week bij de vk.
    En striea...ik had er bij Luca totaal geen last van. Blij natuurlijk...is de laatste week mijn hele onderbuik onder gaan zitten :(
    Het wordt wel minder. Je blijft het wel zien, maar ze worden 'wit' van kleur.
    Fijn dat je wel de beeb voelt.

Ramona, mooie buik.

Journey, zie dat je cz bent verzekerd en 100% vergoedt krijgt? Ben je aanvullend?

Ik heb er nooit zo over nagedacht of ik iets moet betalen voor een zh bevalling :)
    Bij Luca wilde ik thuis bevallen, maar toen de ontsluiting niet vorderde wilde ik naar het zh. Daar is het uiteindelijk een vacuum geworden dus dan valt het onder medisch.
    Ik ga maar eens opzoeken of ik het poliklinsch vergoed krijg.

13. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    She's Back
    Voor degene die mij gemist hebben........................................ goed.

Na een heftige verhuizing en eindelijk internet aansluiting ben ik er weer.
    Op en top.
    Wel heeeeeeeeeeeel wat gebeurd. Ik werd doorgestuurd naar de gyn. bij de 20 weken echo bleek dat het kindje wel heel erg op mij leek hmmmz Korte ledematen en slecht zicht vanwege een dikke buikwand (stevige meid he). De gyn werd er ook niet wijzer van en mocht nog een keer terug komen 9-9 wederom een afspraak bij de gyn en daar bleek alles goed te zijn alleen de bovenbenen waren iets korter dan gemiddeld. Ze zou ons doorsturen naar Amsterdam. We hadden allebei zoiets van is niet nodig daar kunnen ze toch niets doen. En aangezien ik ook niet echt benen tot mijn oksels heb gaan we niet moeilijk doen.
    Wel mag ik verklappen dat we een zoon krijgen. Buiten mijn gevoel om, dacht echt dat het een meisje was. Met even tevredenheid zijn we nu lekker bezig met de kinderkamer.

14. ramona0309

Cindy
    Welkom terug....!

Nou is toch wel ff schrikken zeg.... ga je je ook rare dingen in je hoofd halen als ze het over korte ledenmaten hebben.....

Nouja wat kortere bovenbeentjes als gemiddeld....
    Tja een gemiddelde komt toch voort uit het feit dat er verschillende baby's/mensen zijn met een verschillende bouw...
    idd niet iets om je echt druk over te maken....

Dus zijn derde beentje was wel lang zat, om duidelijk zichtbaar in beeld te komen... :)

Gefeliciteerd met je zoon!

15. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Heyhey,

@ Cindy: misschien heel stom, maar ben ff kwijt wie je ook alweer bent :oops: :oops: :oops:....
    In iedergeval welkom terug!
    Jullie zullen wel geschrokken zijn. Maar die benen, dat moet niets uitmaken toch?
    De onze had ook niet de langste benen van Zwolle, maar wij zijn allebei ook niet zo lang...
    GEFELICITEERD MET JULLIE ZOON!

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

16. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hallo meiden!
    Ik ben terug van de VK. Alles was op zich goed, ik had wat vragen en die heb ik ook allemaal gesteld. Heel raar,maar soms als ons knulletje schopt, voel ik de baarmoedermond echt zo diep naar beneden, in mijn vagina zeg maar (klinkt raar, ik weet het : oops: ) dat ik dacht: dalijk steekt ie er zo een voetje door heen! De VK zei dat dit wel vaker bij vrouwen voorkomt en dat het helemaal niet raar was dat ik dat vroeg. Hij zit dan dus echt heel laag met zijn voetjes en het gevoel dat ik omschrijf klopt dus ook wel, alleen kan hij er niets mee beschadigen of zo.
    Verder is mijn baarmoeder perfect van hoogte. De VK zei dat ik een ‘model lijf’ had, dus de navel op de juiste hoogte etc. en dat de baarmoeder met 24 precies op navelhoogte hoort te zitten (bij een navel op ‘goede’ hoogte zeg maar) en dat is bij mij dus ook zo! Dus dat ik me druk maakte dat mijn baarmoeder niet boven mijn navel zat, komt gewoon omdat mijn navel wat hoger zit.
    Verder was mijn bloeddruk goed gestegen, nu 125/72 dat is heel mooi zo, dacht ik toch :D
    Alleen mijn ijzer is nóg verder gedaald, ondanks de ijzertabletten die ik nu al zo lang slik! Hij is nu nog maar 5,8 en dat is dus echt te laag. Ik moet dus nu tussendoor naar de huisarts om nog eens te laten prikken (ik háát prikken!) en over 3 weken terug naar de vk in plaats van over 4 weken…
    Heel verhaal, maar dat was het zo’n beetje ;)

En nu op jullie reageren!

17. ramona0309

Yvette..
    Volgens mij zegt elke vk dat het precies volgens het boekje is...als het niet te ver afwijkt...
    Mijn bm lag 2 vingers boven de navel... en dat was volgens mijn vk, weer super netjes.....en precies zoals t hoort...
    Ach zolang de kleine maar goed groeit....

Ik herken t gevoel wat je beschrijft wel van mijn vorige zwangerschap... soms echt een pijnlijk/rot gevoel...., maar dit gaat weg hoor....!

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha ja die van mij zei het vandaag ook. Bij mij ligt de baarmoeder 1 vinger boven mijn navel, ook precies volgens het boekje ;) Ik denk dat er gewoon veel variatie in zit. Ze zullen het vast wel zeggen als het niet goed is.

Over de ziektekostenverzekering: ik zit bij zilveren kruis achmea (collectief) en ben 1 na uitgebreidst verzekerd, maar ik krijg niets van mijn eigen bijdrage terug voor de kraamzorg en poliklinische bevalling :( Beetje jammer. Ik zat er nog aan te denken om misschien mijn verzekering 1 ster omhoog te doen, maar dan moet ik dus wel zeker weten dat ze niet met zo'n kut smoes aankomen. Hmz...

@ ramona: mooooi buikje hoor! Ik moet binnenkort ook weer eens een foto maken. Het komt er steeds niet van. Mijn navel leidt nu trouwens ook zijn eigen leven ;) Het plopt er nu half uit, heel apart.

Ons mannetje begon trouwens tegen de doptone aan te trappen toen de verloskundige naar het hartje ging luisteren ;)

Aankomend weekend ben ik er trouwens niet (als begeleider mee op eerstejaarsweekend). Ik hoop wel dat ik het trek om een heel weekend weg te zijn, want ik kan zo niet echt mijn rust pakken (studie gaat maandag natuurlijk ook weer verder en ik ben echt ontzettend druk).

19. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Cobi: Mooi kleed hoor meid! En die stoel, is die antiek? Ik heb geloof ik exact dezelfde, maar die van ons is wel antiek. En wat heb je al een mooie grote buik!
    Gefeliciteerd met je goede 20 weken echo meid! Weet je ook al wat jullie krijgen?

@ Journey: Wat een mooi modern kamertje!

@ Lotus: waarom moeten de bodems van de laden in een andere kleur? Gewoon omdat je het leuk vindt, of zijn ze lelijk?

@ Derona: Wat akelig meid… Hoe komt het dat hij zo reageert, is hij altijd zo? Of is hij misschien ook gespannen,zoals mijn man een tijdje terug? Dan kunnen ze ook extra bot reageren…
    Is de band tussen jou moeder en je man niet goed of zo?
    Ik heb het net aan mijn man gevraagd, gewoon zo van: “Als ik nu toch liever in het ziekenhuis wil bevallen, wat dan?” Hij zei gewoon dat het hem niet uitmaakt, dat als ik dat liever zou willen, dat we dat gewoon doen. (Heb daarna maar uitgelegd dat ik niet in het zh wil bevallen, maar dat ik gewoon zijn reactie wilde weten)
    En of mijn moeder bij de bevalling mag zijn? Reactie: Als jij dat echt wil, dan mag dat natuurlijk wel, maar ik zou het liever met zijn tweeën beleven.
    Dus jah, ik begrijp je man niet zo heel goed…

@ Ramona: Pff, wat is dat toch met die mannen? Alsof zwanger zijn niet ook al een full time job is! (nja, bijna dan ;))
    En wat is je buik inderdaad al groot meid! De vk zei vandaag nog dat je buiken niet moet vergelijken , al doe je dat volgens mij toch wel automatisch… Heb je er last van nu al dan? Anders eens zo’n extra stevige buikband dragen of zo…?
    Ik ben blij dat dat gevoel nog weggaat, want prettig is het inderdaad niet! Maar het is wel leuk, want hij is heel druk en je ziet mijn buik ook steeds bewegen ;)

@ Mamamakka: Oh meid, wat vervelend zeg… Nou, het is wel maar goed dat de vk je zo goed in de gaten laat houden, want een zeurderig gevoel in je onderbuik…. Dat heb ik nog nooit gehad! Als je je beebje voelt, dan voelt het echt als kleine duwtjes van binnen uit, soort plopjes.
    En je bloeddruk is ook maar goed als ze dat in de gaten houden. Kan uiteindelijk zwangerschapsvergiftiging zijn, dus als ze daar op tijd bij zijn, is dat toch alleen maar beter?!
    Succes ermee meid!
    (OH ik zie dat je je beebje voelt!) Weet je trouwens al wat je krijgt, jongen/meisje?

@ Goofychick: Hihi ;) Jij komt er ook niet echt uit, met die muur he?!
    En die hormonen, vertel mij wat! Ik moest gisteren ook huilen om die gordijnen… daar ga je toch niet om janken?! Tjah, dan maar lekker inderdaad de hormonen de schuld geven ;)
    Heb je morgen vrij, of moet je nog werken? Sterkte ermee meid!

@ chantalK: Oh, dan is het geen van de kittens van Chica ;) Wel een hele mooie kat hoor!
    Ja, het is ook zo’n leuk gezicht, ook dat ie Mickey steeds achterna bleef gaan ;)

@ Cindy: Goh, dat is ook even schrikken dan zeg! Gelukkig blijkt alles nu wel goed meid! (Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?)
    Fijn dat de verhuizing nu ook achter de rug is, heerlijk aan de babykamer beginnen, dat is het leuke werk :)
    GEFELICITEERD met je zoon!

@ MerleQ: Ach ja, het zal ook wel dat de vk dat tegen iedereen zegt ;) Maar ik hoef me in elk geval geen zorgen te maken,dat deed ik eerst wel!
    Heel veel succes dit weekend, zal wel zwaar worden!

20. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    zo, en nu gauw naar mijn bedje!

Morgenvroeg fysio en ik moet dus nog de huisarts bellen voor het bloedprikken voor mijn HB en nog een hele riedel die getest moet worden...

welterusten en tot morgen!

liefs

Deel Deze Pagina