Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    De batterij van laptop is leeg dus ik ga er vandoor.. Sorry!!

2. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    Goedemorgen dames!

@mirella28... dat is wel gaaf dan.. :) als het zo is.. ik zie het niet voor mij gebeuren..
    ik heb geen tas klaar staan :|

@mikke wat een mooie kamer!

@klossen/kratten.. als het goed is gaat het bed volgende weekend omhoog..

@iloveandres alleen liggen is ook heerlijk..
    super dat je naar huis mag! :)

@female.. dat ken ik.. dat hebben wij iedere maand.. we hopen ook volgende jaar er vanaf te zijn.. ( duimen!)

@iloveandres.. was zo moe dat ik op de bank in slaap ben gevallen haha.. dus geen kussens mee.. maar uit eindleijk vanacht naar bed gekropen.. en meteen in slaap gevallen.. en heb als een blok geslapen :)

@simplyme.. ik miste je al.. maar ik kan het wel begrijpen.. kon ik ook niet.. ik zal de aankomende weken misschien wel weer meer tijd hebben...

@yvette super.. gefeliciteerd met 37 weken! :)
    een pbetje is onderweg :) ik ben wel benieuwd.. :)

Liefs Mir

3. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Lotus, je hebt mail!

4. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @yvette: yeeeeh! Gefeliciteerd met je 37 weken! Knap gedaan van jou en je ventje dat ie gewoon is blijven zitten... en ik had het al eerder gezegt hier, toen je nog midden in de ellende van weeën zat enzo: Dat mannetje van jou komt nu vast later dan de uitgerekende datum.....zou idd een giller zijn zeg, wat een verhaal voor hemzelf later!

@joyce: Ja heerlijk he? Vind het echt een fijn luchtje... heb nu zelfs de babykleertjes daar te drogen dus een lekker wasluchtje hangt er nu ook nog bij, zó lekker fris!

He bah, mannetje nog steeds niet thuis...saai hoor! En dochter is zo vreselijk zielig.....het loopt uit haar oogjes/neusje en mondje.... hele gezicht is om de haverklap helemaal nat.... blijf maar in de weer met tissues.... Zó zieluhg! En toch stug doorblijven spelen he? Echt zo dapper van die kleintjes altijd.... af en toe komt ze wel even heel zielig bij me staan hoor: mamma? En dan weet ze ook niet meer wat ze eigenlijk wilde vragen...... Heb echt zo medelijden met het wijvie.... Maar goed.... een flinke verkoudheid is niet het einde van de wereld maar toch wel bar vervelend zeg!
    Hopen dat hubbie snel thusi is, dan kan hij ook dochters gezichtje gaan lopen poetsen...

Tis rustig hierzo.. iedereen een gezellige zondag aan het maken?

5. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Yvette....Je hebt mijn adres dus ik zou hem graag willen zien :)
    Gefeliciteerd met je 37 weken meid :) ,dus ik kan weer op zoek naar een kadootje voor je kleine man,37 weken dat wa safgesproken hahahaha.
    Ja ik kan echt nog heel weinig hebben,ik kom daarom ook niet vlug ergens meer hoor,ik lijk wel zo'n waus :oops:
    ja dat zei Mirjam ook al,maar goed ik ben zo bang dat ze dan niet meer terug komt :cry: ....Ja en ik was zo boos op Mart,ik riep je laat hem express weglopen omdat je mij wil pesten,gaaruk was best zielig :oops:
    Je hoort het vaker dat meiden die aan de remmers hebben gelegen zelfs later nog ingeleid moeten worden omdat de kleine niet uit zich zelf wilt :confused: ,maar dat hoop ik niet voor je meid dat je er 2 weken over heen zou gaan.
    Fijn dat jullie weer seks hebben,wij mogen het niet meer omdat ik echt geen weeen mag krijgen en omdat het op kan wekken,maar goed het is niet anders :cry:

Hai Goofychick....hahahah gezellie toch laat ze denken hahaha.
    lekker dat je zo goed hebt geslapen daar krijg je meteen weer wat kracht en vooral goede zin van :)
    Veel pelzier met doop :) ,nou of de pastoor daar blij mee zal zijn ;)

Hai Nettie..........Fijn dat je een redelijke nacht hebt gehad meid.
    Rot als je kleintje zo ziek is he meid,ik hoop dat ze snel wat opknapt.
    Jullie ook een fijne zondag.

Hai derona.........Ja gisteren was echt zo'n dag,maar goed op het einde is alles weer op zijn pootjes terecht gekomen,ik kan er niet meer zo goed tegen denk ik :oops:
    Veel plezier vanmiddag.

Ik ga even bij Zoë* schone spullen neerzetten,poetsen mag niet omdat het vriest,en dan ga ik naar mijn vriendin haar huisje kijken,ze zit er nu al 3 weken ik moet me schamen,ze is nog aan het verbouwen maar goed haar eerste huisje dus ze is heel trots dat kan ik niet maken.
    En heb hier net alles opgeruimd,maar dat heeft zo weinig nut,mijn huis ziet er zo erg uit door Mart zijn verbouwing,daalijk toch maar even stofzuigen en dweilen :cry: .

Hai patricia.............Meis wat heerlijk dat je weer thuis bent ,als je het niet vertrouwd gewoon weer bellen he!

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    He meiden!
    De eerste dag en nacht achter de rug met mn kleine meisje!
    Pff sinds gisterenavond kwam ze om het anderhalf uur al om de borst seg!
    Maar ik had/heb minder melk dan helemaal in het begin (de dokter zei dat het kwam door slaapgebrek en constant onderweg naar het ZH) en ik denk dat zij nu gewoon vaker komt zodat ik meer melk aanmaak!
    Heb ze gisteren ook 1 flesje gegeven (met mijn melk) van 60cc en dat had ze toch ook helemaal op dus ze kan het wel!
    Pff wat een nacht! Het was flink koud in de kamer ->17graden! Was zo bang dat ze het te koud had, dus constant temperaturen etc :rolleyes:
    Nona sliep ook niet lekker, werd heel vaak wakker en als ze dan even de borst had gehad viel ze heel even in slaap maar was zo onrustig! hopelijk word dit binnekort beter ;)
    Ik heb ze overigens in haar draagmand van de kinderwagen gelegd, dat bedje is nog zo groot!
    En ik heb de angelcare geinstalleerd, werkt echt super! Als ze 20sec niet ademt gaat er een (LUID) alarm af! Zo ben ik toch een beetje geruster!
    Nu ligt ze overigens super goed te slapen in haar box..
    Straks komt er een zelfstandige vroedvrouw langs om te kijken hoe het gaat etc. Ze neemt ook een weegschaal mee, dan kunnen we haar eens wegen.
    Ik zou zeggen: meiden: geniet nog van jullie buikje want er komen vermoeiende tijden aan :D!

7. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Oja, nieuwe foto in album van nona in haar maxi cosi!

8. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @yvette.. aaahhhh... mooi! zelfs mijn manneke vindt hem mooi! :)

nu ga ik hier wat doen.. :) tot later.! :)

Liefs mir

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai tacha.........

Nou ik moest ze zoeken in haar maxi cosi,dan zie je pas hoe een klein schatje je hebt :) ,en de fles ook wat groot tegenover haar ;)

Ze doet het echt heel goed zeg als ik eht zo lees :)
    Dat is toch goed meis als ej zo geruster bent,ik zit ook nog te twijfelen of ik er 1 ga halen,maar ik hoorde dat ze erg vaak onnodig afgaan,heb jij dat ook of juist niet?

Ben benieuwd hoeveel ze is anagekomen :(:

10. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Tacha: Wat een klein dropje is het zeg! Het is natuurlijk even wennen voor haar dat ze nu thuis is, en denk dat ze daarom misschien wat onrustig is.. Dat met de borstvoeding komt vast wel weer goed.. en anders kan je gelukkig nog altijd fles voeding gaan geven :)

Yvette: ik heb je ook een PB'tje gestuurd, ben wel nieuwsgierig vandaar :)

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Zo en dan nu mijn nieuws..

Nee, ik ben niet bevallen van een kindje, die zit nog lekker warm binnen te genieten van de warmte ;)

Vrijdag had ik een mailtje over de tv kast gekregen, ze wilde de maten weten.. Dus mailtje heen en weer.. En weer een mailtje, en weer een mailtje.. En nu dus verkocht! Moet alleen nog opgehaald worden en dan is het klaar.. Weg er mee.. Nu nog wachten of ze hem vanavond willen komen halen.. Maar dan zijn we 'm maar kwijt.. Zo staat 'ie nog 3 weken in de kamer.. Niemand wil 'm dacht ik nog.. En hij staat sinds maandag in het hok, en opeens iemand die intresse heeft.. Gelukkig!

Vandaag gaan we naar m'n moeder.. Eerst hier nog een en ander doen hoor.. Stofzuigen enzo.. Maar m'n moeder wilde haar keuken verbouwen en durft niet te boren dus dat gaat m'n liefje even voor haar doen..
    Ik ben dus zometeen ook weer foetsie.. Want dan zal ik hem even helpen met de dingetjes hier in huis.. Wel zo lief van mij he! Dan gaat het ook wat sneller, anders zit ik hier om 5 uur nog ;)

Fijne dag allemaal..

12. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Je hebt het er maar druk mee Tacha! Maar wat heerlijk dat je kleine meid eindelijk thuis is :D
    Ik wil ook zo'n angelcare. Bij jou is het alarm dus al afgegaan begrijp ik? Dan kan ik me voorstellen dat je écht blij bent dat je dat ding hebt...

13. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben vandaag de hele dag weg...
    Mijn schoonouders zijn op de camera geïnterviewd i.v.m. een Hindoestaans festival in een theater in Den Haag (vriend en ik komen ook nog in beeld :) ), en daar gaan we met z'n allen naartoe...er komen ook dans- en theatergroepen, en er is een uitgebreid buffet. Vooral dat laatste heb ik erg veel zin in :p Dus misschien tot later vanavond meiden!

14. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Joyce.......

Lekker dat je kast toch verkocht is meid :)
    Lief dat je manneke dat gaat doen voor jullie mam :)
    Jij ook een fijne dag meid.

Hai mikki........

Klinkt erg gezellig meid,veel plezier :)

15. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ow tacha wat een klein poppetje zeg moest eerlijk gezegd wel ff goed kijken maar ziet er erg sweet uit hoor en mooie maxi cosi ook !

ben ook benieuwd hoeveel ze nu is aangekomen ...... wel fijn dat ze zo goed drinkt hoor ! hoe gaat het nu met jou ? lichamelijk bedoel ik ?

ff klagen hoor

oh dames voel me zoooo ......... k*ttig he bah ! ben be buik echt helemaal zat bah bah bah ! heb sinds gisteravond zo erg het maagzuur dat rennies niet meer helpen melk ook niet en zit echt tegen het spugen aan ! heb mega dorst ( door de suiker ) maar alles wat ik drink of eet krijg ik zuur van bah ! had die kan vol smoothie gemaakt en er echt mega zin in maar kreeg me er toch zuur van . Voel me ook gewoon 1 grote dikke vette zeekoe , jak !
    Natuurlijk moet de beeb nog even blijven zitten dat weet ik ook wel maar ben op het moment alles zo beu dat ik hem het liefst er nu zelf uit zou willen trekken :evil:

ga maar ff andere kleding strijken en dat aantrekken mss dat ik me dan ietsje beter voel :(:

*klaagmodus uit *

16. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @tacha: het klinkt als een zware nacht maar je doet het volgens mij echt supergoed hoor! Het is natuurlijk voor haar ook even wennen dat ze nu niet meer in het ziekenhuis is, dus dat zal ook meespelen in haar onrustige gedrag. Ik zou zeggen: ga zo door! Je zal nog wel vaker van deze momenten krijgen....die hou je je hele leven denk ik, ik heb dat soort momenten nog wel met mn dochter.... dat je echt denkt: doe ik het wel goed, krijgt ze voldoende, geef ik nu genoeg, ben ik niet vreselijk verkeerd bezig e.d. Maar als je vertrouwd op je eigen gevoel komt het toch (bijna) altijd goed!
    Oh wat ziet je meisje er klein uit zeg in die grote maxicosi.... wat een moppie! Je hebt een prachtdochter hoor, wees er maar lekker trots op! (en probeer toch te genieten ook al is het soms wat zwaar! Voor je het weet is ze groot! hoe cliché dat ook klinkt!)

17. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @mamamakka: klaag jij maar lekker, ik weet hoe het voelt, heb ook af en toe zo'n moment dat ik echt klaar ben met die dikke buik, maagzuur, benauwd zijn, en getrap in al mn organen.... Gelukkgi zijn het de laatste loodjes, en die komen we wel door, we hebben tenminste elkaar en iedereen snapt dat je af en toe zo'n momentje hebt dat je er zat van bent en dus mag je hier lekker klagen, dan ben je het maar weer kwijt.... Nog even doorzetten meis!

18. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hé, super meid, dat ze al naar huis mocht! :thumup:
    Maar 17-18°C is juist een super temperatuur voor in de slaapkamer, hoor!
    Baby's hebben het over het algemeen juist sneller te warm (doordat mama bang is dat het te koud is en dus èxtra dik aankleed ;) ) dan te koud...
    Als Nona gewoon een rompertje aan heeft, met daarover een lekker dik pyjamaatje en een winterslaapzak of dekentje, moet dat in principe al warm genoeg zijn. Anders kun je altijd nog een slaapzakje met dekentje combineren en evt. een kruik/kersepitzakje bij de voetjes leggen. Maar zou zeker niet proberen de temp. in de slaapkamer hoger te krijgen!

Kan heel goed zijn dat ze onrustig was, omdat ze nu opeens weer in een heel andere omgeving is, met andere luchtjes en geluiden...
    Wij hadden een ovaalwiegje en had nog speciaal zo'n klein u-vormig kussentje gekocht, wat dan om z'n hoofdje en schouders lag (had in het ziekenhuis gezien dat zoonlief zich daar èrg prettig in voelde).
    Zo lag hij helemaal 'ingekapseld' en wij hebben eigenlijk nooit echt problemen gehad met slapen (niet dat dat alléén dààr aan heeft gelegen, maar heeft wellicht wel meegeholpen ;)).

En wat betreft de BV: stress en moeheid hebben idd een negatieve invloed op de melkproductie, komt dus vast allemaal wel helemaal in orde, nu jullie lekker thuis zijn! ;)

Verder niet veel puf om te reageren (sorry dames :oops: ). De spanning wel of geen vroeggeboorte is gelukkig voorbij, want ben nu officieel al bijna 37 weken. \:D/ Maar voel me lichamelijk een wrak. Bloeddruk blijft aan de hoge kant, benen zijn toch weer ietsje dikker geworden (kom nu ook moeilijker in m'n nieuwe schoenen ](*,) ) en heb continu het gevoel dat m'n liezen worden afgekneld (maakt niet uit of ik loop, sta, zit, of lig :( )... Ook rgelmatig wel wat last van een beetje maagzuur, terwijl beebje al helemaal is ingedaald en ook niet extreem groot is ofzo... :-k

*klaagmodus uit* :)

Houd het dus verder ff bij een hele dikke [​IMG] voor jullie allemaal, in het bijzonder voor alle dames die er ook een beetje doorheen zitten. :)

Nog een paar weekjes... ;)

19. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @joyce.. super dat het verkocht is :) nu nog idd laten ophalen.. hopelijk zijn ze snel ermee.. dan ben jij er maar vanaf :) veel plezier vandaag! :)

@mikki77 gaaf.. veel plezier! :)

@tacha.. ik moet echt zoeken.. maar wat heb jij een poepie...

@mammamakka.. ik ken dat.. dat heb ik ook.. meestal als ik weer wat gedaan heb.. en lekker gedoucht hebt.. dan gaat het weer stukken beter :) zelfs de afgelopen dagen geniet ik weer van.. ook al kan ik niet zoveel meer.. maar ik ben wel blij dat ik vakantie heb nu

@iuno.. joh het maakt niet uit.. het gaat nu ook hard hoor.. de tijd.. we zitten nu met zn allen bijna allemaal bij de 35 weken :) hihi.. ook een dikke knuf van mij voor jullie..

@mezelf.. ik had even mezelf niet in de hand.. maar net de strijkwerk van gisterenafgemaakt.. en opgeruimd.. en stofgezogen weer... en wc geboend.. :) en nu even lekker reageren en lekker bakkie thee erbij :) nu ga ik even lekker muziekkie luisteren.. :)

Liefs mir

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Lotus..........Je hebt dus een poetaanval gekregen :) ,ik hier ook hoor en ga het nu ook weer even rustig aan doen en dan is daalijk de keuken aan de beurt,volgens mij krijgen we allemaal een tic met poetsen ofzo :(

Hia Iuno.........Wat niet is,is niet meid,lekker gewoon wat van je afschirjven en dan weer uitloggen :) .
    In ieder geval gelukkig 37 weken daar ben ik wel al blij om,dat is voor jou ook een hele opluchting :) ........maar ik hoop dat je klachtenw at afnemen,als je boeddruk zo hoog blijft,word je dan opgenomen?
    En meid dat is toch geen klagen joh.

Hai mamamakka.........Ik snap het wel dan hoor meid dat je er helemaal door heen zit,dus lekker van je afmopperen,en ja het zuur ik weet er alles van meid,gelukkig is het nu weer even weg,ik moet zeggen dat een zure appel nu het beste werkt,dat had ik gelezen en dacht vanja het zal wel maar het helpt goed :) .
    Dikke knuf voor je.

Deel Deze Pagina