Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He lieve meiden met de eerste dag verlof.....komt zo bekend voor.......je moet nog helemaal tot rust komen.
    En als je dat komt, ga je het vanzelf rustig aan doen. Ik had er de eerste week twee weken ook moeite mee maar nu ben ik lekker rustig. Briefje gemaakt wat er iig moet gebeuren en de rest mag. Komt goed!

Voor de bagger nachten slaap ik dan lekker even smiddags, daarna lekker op de bank ATWT kijken en dan koken voordat manlief thuis komt.
    Heeeeeeeeeerlijk toch.......tja nu ik nog geen kind rond heb lopen geniet ik daar nog van!

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Meiden met verloff,
    ja logish dat jullie nu vroeg wakker zijn etc,jullie ritme moet nog helemaal veranders worden,

dikke knufffffffff

3. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Pff hier een bagger nacht achter de rug
    gister middag toen we op visite waren voelde ik me al misselijk worden,toen vroeg Ze ook nog zullen we de frituurpan aanzetten,nou die lucht ervan werd als maar misselijker,eenmaal thuis nog niet echt fit,nou vanacht ook paar keer der uit geweest en ff de wc van dichtbij bekeken,Délano ook alweer niet fit en spugen,dus het is hier super gezellig,ga zo ook lekker weer mijn oogjes sluiten

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Het is ook dat ik alle baby-gerelateerde klusjes persé deze week af wil hebben :) Dus de kleertjes, enveloppen voor de kaartjes, kraambedankjes, vluchttas, etc. Zodra dat gedaan is denk ik dat ik rust in mijn kop krijg...en dan ga ik lekker ehm....Oprah Winfrey kijken op de bank, want ik heb een bloedhekel aan ATWT :)

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Och meid toch :( Is het buikgriep?

6. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Goedemorgen meiden,
    Eentje die bij mij al om half 3 begonnen is... Alhoewel ik het niet heb gewaagd om mn bed uit te gaan dus heb heerlijk een paar uur liggen woelen in bed en ben uiteindelijk rond half 7 weer in slaap gevallen. Dochter werd om 8 uur wakker dus dat was wel heerlijk.
    Vandaag gaat het met haar ietsje beter maar ze lijkt toch nog wat verhoging te hebben en gisterochtend leek het ook heel wat en toen kakte ze op den duur ook compleet in dus heb haar maar thuisgelaten van de psz. Donderdag een kerstviering dus dan is het wel leuk als ze komt dus kan ze beter nu goed uitzieken.

Verder begin ik volgens mij ook last te krijgen van mn keel dus ben bang dat ik haar achteraan ga....heb dr geen zin in maar zal wel weer gebeuren...

Heb net al even een wasje in de machine gedaan en de vaatwasser uitgepakt en weer wat vuil spul erin gedaan, en ga nu eens kijken of ik nog wat anders ga doen vandaag, eigenlijk moeten mn ramen gelapt worden dus zal maar es kijken of ik daar puf voor heb.
    En dan nu even terug lezen van gister, mn schoonouders hebben het huis op de kop staan en die kwamne dus gezellig bij ons even genieten van gewoon cv warmte en een lekker zittende bank, thuis doen ze het met straalkacheltjes en houten keukenstoelen, echt zielig, maar als het goed is word de boel deze week opgeleverd (tis een gevel renovatie dus echt vreselijke troep daaro) dus dan kunne ze weer beginnen met inrichten en gaan genieten van hun eigen warme fijne opgeknapte huisje. Maar goed ik had dus geen tijd om hier mee te lezen verder dus ga nu even kijken of ik iets gemist heb.

7. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik denk het wel.alleen geen koorts erbij.maar wel misselijk en aan de dia,en geen trek hebben,we gaan vandaag gewoon ff een dagje lekker in bed doornemen

8. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hallo dames

dacht dat me bagger dag van gister wel over zou zijn , nou niet dus ! voel me gewoon raar kan het niet goed om schrijven .
    had eer gister me teen gestoten tegen de deurpost en dat deed me gister nog zeer dacht laat ik eens kijken ,ja hoor helemaal dik en blauw ! normaal kan je je tenen los krijgen van elkaar maar dat gaat helaas niet meer !

en dan even een vraagje he

kan je van vocht in je handen pijnlijke knokkels krijgen ? heb al dagen pijnlijke knokkels als ik me vingers buig of een vuist maak zeg maar , kennen jullie dit ?

ga met me luie reet maar eens een broodje maken dan douche en dan eens kijken of ik iets in huis gedaan krijg voor dat mannetje thuis is om 13:00 uur en dan samen boodschapsje doen , mss wel naar duitsland ?

9. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    nou hier al 1 muurtje in de eerste laag structuur verf gezet... tis echt wel effe wennen idd da verlof... maar ga alleen nog de 2 smalle stukjes in de structuur zetten en dan morgen de gangmuur.... en morgen de 2 laag structuur in de huiskamer... en overmorgen de kleur er op... ofzo... zal wel zien... maar wat af is, is af.....

vandaag denk ik ook nog effe de envelopjes halen en een anbetaling doen...

@derona, jij beterschap en ja het ritme moet idd nog worden aangepast... hoop dat dat niet te lang op zich laat wachten...

@mikki, ze is een beetje verwend.. de jongste van 4 kids (alhoewel dat ben ik ook... de jongste van 4) maar idd geen accepabel antwoord... heb het gisteren nog tegen manlief gezegd... en die is het gewoon met me eens...niemand laat wat weten dat ze willen komen, maar iedereen komt.. kan ze ook best wat doen... maar dat zal ze ook wel hoor.... en manlief zal het ook nog eens tegen dr zeggen....... zn andere zus en man komen uit den Haag en hebben ook 2 klentjes dus dat is een ander verhaal... maar de deur staat altijd open als ze wil eten, drinken, slapen, hangen... dus mag ze ook meehelpen....

en gen kerst thuis.. ben liever thuis dan ergens anders... hoef ik geen schoenen aan enzo, want dat is toch wel even een puntje op dit moment met al dat vocht......

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg

JA... heb enorm last van het vocht en dat doet zeer in de handen, knokkels.. al mn gewrichten enz enz enz.. alles is stijf.. lijkt bijna reumatisch

11. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    pffoe gelukkig ben ik dus toch niet langzaam aan het vergaan :D

12. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hallo,
    Zal ff wat van me laten horen!
    Hij zit er nog steeds in hoor maar soms heb ik het gevoel dat het niet lang meer gaat duren.
    Voel me vandaag echt bleh last van vocht en harde buiken.
    En onwijs moe kan de hele dag wel slapen kan ook wel kloppen s'nachts slaap ik echt slecht hahaha.
    Ik ga zo lekker met een warme kruik op de bank zitten met de nds.
    Echt bijlezen heb ik niet gedaan maar wel de laatste drie pagina's.

@Tascha wat fijn dat je je kleine meisje thuis hebt geniet er lekker van.

Ik kom zo gauw mogelijk weer ff spieken hier als ik me wat beter voel liefs Sjansie

13. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @iuno en tacha: Precies wat Iuno zegt over kindjes! Helemaal mee eens, ze hebben het niet gauw te koud (alhoewel Nona wel een prematuur is natuurlijk...dus dan is de kans wel groter dat ze het wel heeft...) Maar over het algemeen kun je het volgende aanhouden (werd mij verteld toen wij onze dochter kregen): het kindje kleden net als jezelf, dus geen extra truitjes oid, en het extra wat je kind heeft is het dekentje in de wieg of kinderwagen. Dus ook als je naar buiten gaat, net zo kleden als jezelf, met jas en sjaal en een mutsje (eventueel) en het extra wat beeb heeft is het dekentje van de kinderwagen. Meer hebben ze vaak niet nodig werd mij verteld....

@lotus: wat lekker veel gedaan zeg! Geeft weer een goed gevoel altijd he? en 'voelt dan helemaal verdient om met wat lekkers op de bank iets te doen wat je echt leuk vind!

@chantalk: knorrige dagen zijn niet leuk! Hoop dat ie er gauw doorheen is en weer vrolijk is! Is wel zo gezellig....anders kunnen ze je weekend wel een beetje verpesten he? En heb je de boel aan kant en kan de beeb nu komen? Ben benieuwd!

@iloveandres: Fijn meid dat je zo goed in de gaten gehouden word en dat dan ook nog es thuis! Wauw dat is zeker super! Fijn ook dat je weer snel naar huis kon en je je kindje weer zo goed voelt!
    Hoe is het nu na deze nacht?
    Fijn he zo'n kleintje in je armen....had jij niet dat je eigen kleine flink begon te trappen? Heb ik bij dochter gehad toen ik op kraambezoek een beebje op schoot had, was dame het niet mee eens, kreeg direct trappels in mn ribben e.d.

@birthe: leuk he? die kinderwagens... echt als je ze niet door hebt kun je echt onbenullig staan klunzen.... is vooral als buitenstaander wel grappig als je ziet dat een nieuwbakken pap en mam ziet lopen klooien bij een winkel ofzo... Laatst nog gezien....die kregen de kinderwagen niet goed in de auto....heeeel ieniemienie klein kindje in een maxi cosi... echt moest wel even glimlachen hoor... kon het niet helpen (heb ze maar niet recht in hun gezicht uitgelachen dat vond ik dan ook weer niet kunnen, tis al lastig genoeg als er niemand op je vingers kijkt....) Maar goed bewijst wel weer dat het dus best handig is om thuis even flink te oefenen tot je het echt door hebt, dan weet je zeker dat niemand je staat uit te lachen..

14. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @maagzuur: heb er de hele nacht last van gehad... echt belachelijk wat een rot gevoel...wat dat betreft kan het me niet snel genoeg gaan, zou dan echt graag willen dat de tijd nóg sneller gaat dan het nu al gaat.... Want dat zuur verdwijnt gelijk als je kindje gebaard hebt..... Kan niet wachten tot ik weer alles kan eten en drinken zonder er een rennie voor of achteraan te eten...

@female: rij je zelf die kant op? Lijkt me echt geen pretje meer nu op het einde..... Knap van je! Blij ook dat het weer allemaal goed gegaan is, veel plezier bij je ouders!

@goofychick: mannen......grrr. Kan ze af en toe wel iets doen! Lekker dan zo het stroom eraf halen.... dan waarschuw je toch even..... (Zou ik dan doen iig...maar dat zal dan wel weer vrouwenlogica wezen ofzo...)
    Hihi wel weer grappig dat hij zenuwachtig word van het woord alleen al.... moet je nagaan als het echt doorzet..... En dat gevoel als je lang loopt herken ik wel een beetje, komt waarschijnlijk doordat kindje nu zo goed als ingedaald is en dus lekker druk geeft daar van onder....
    Fijn dat het zo'n mooie dienst was, gaan jullie je kleintje ook dopen dan?
    Eneh,...kerstgevoel zit er al lekker in bij jou he? Verveelde je je?

@yvette: straks word je nog ingeleid.... Zou me niets verbazen....(en zou er ook stiekem wel even om moeten lachen alhoewel ik ook wel weet dat het voor jou geen pretje is uiteraard met je bi enz.) Weet je zeker dat je je handen vol gaat krijgen... dan is het wel een heel eigenwijs manneke...

@ramona: Vreselijk lijkt me dat zo vreselijk veel plassen, ik prijs mezelf gelukkig dat ik dáár dan weer weinig last van heb, heb wel dat als ik moet dat er maar heel weinig komt... Das ook niet prettig, nooit eens lekker uit kunnen piesen....
    En dat gevoel herken ik en is idd niet fijn! vervelend gevoel alleen kon m niet beschrijven maar zoals jij het zegt is het precies... mn-tampon-zit-niet-goed-gevoel.....

@libra: moet je gewoon niet zoveel poetsen joh! Hahaha

@patrieske: lekker dan, óók al zo'n gezellig fijne man.... anders vráág je gewoon even of je dat weg kan klikken...... (zal ook wel weer vrouwenlogica wezen...) (zie ook mn reactie bij goofychick....die had ook al zo'n gezellige mannen-actie)

@mikmak: lekker dan....sommige mensen kunnen zulke harken/horken (hoe je het ook mag noemen) zijn... Die willen dan gewoon niet snappen dat het al lastig genoeg is om de feestdagen door te komen met een zwangere buik....laat staan dan ook nog es zorgen voor een hele familie.....Sterkte met zulke mensen, hoop dat ze het alsnog begrijpt.

@derona: beterschap! hopen dat je je snel weer beter voelt!

@mamamakka: Eigenlijk denk ik zoals je zelf ook al zegt, door het vocht knellen alle spieren/zenuwen en aderen af en dat kan pijn veroorzaken...zoiets?

15. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @iloveandres.. hoe heb je geslapen?

@patrieske...Ohh sommige mannen afentoe ook he.. :) dat doet de mijnes ook.. maar gelukkig heeft hij deze week rekening mee gehouden..heeft alle hout buiten gezaagd in die kou...

@mikmak.. ik ken dat.. :) hihi.. eerste verlofdagje :) gewoon ding voor ding doen.. een voor een.. :) alleen bij mij is het nog vakantiedagje :)

@libra.. moet je manneke vandaag niet werken? of heeft hij nog vrij..?

@derona... dat is waar.. onze ritme moet nog helemaal weer aangepast worden haha :)

@mikki.. ik hoop zelfs gauw de enveloppen binnen te krijgen.. dan kan ik ze gaan schrijven.. kan jij dat al doen? of moet je gewoon de adressen verzamelen?

nu ga ik hier wat doen.... tot gauw weer. :)

LIefs Mir

16. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @nettie.. dat is waar :) als je wat gedaan heb wat je niet leuk vind... en dan daarna weer wel leuks doen... :)

17. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Mehn.... toch weer heel wat reacties...

Heb nu enorme trek in een kop koffie maar heb zó last van zuur dat ik er maar beter niet aan kan beginnen.....maar ik zit hier echt in te kakken..... zo lang wakker liggen breekt echt op... Dochter is heerlijk aan het spelen maar vind dat ze zo veel schreeuwt zonder reden..... dat bekkie staat niet stil... ik zie nu al op tegen deze hele dag, kind praat alleen maar..... echt niet overdreven..... En kan er even niet tegen zeg!

Nou goed... zal me even toe zetten iets te gaan doen.... of ga gewoon met mn moeder bellen en dan mn slaap van vannacht inhalen....is ook zoiets...ben zó bang dat ik mn ritme ga omdraaien.... 's nachts niet slapen en overdag slaap ik als een blok..... Echt dan kan er van alles gebeuren maar merk er niets van (lekker handig met een kind die gewoon tv zit te kijken en van alles kan aanrichten....maar kan het niet helpen..)

*klaagmodus maar weer uit *

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mikmak: jemig ik zou echt boos worden van zulke reacties hoor! En inderdaad, ik zou kerst ook niet meer bij mij thuis vieren als ik hoog zwanger zou zijn. Ik vind het al strontvervelend dat mijn hele familie verwacht dat ik kom (eerste kerstdag eerst naar mijn oma, dan naar mijn oom en tante waar we kerst vieren met mijn vader en daarna naar een andere oom en tante, tweede kerstdag eerst naar mijn moeder en daarna naar mijn andere vader... en dan komt schoonmoeder de dag voor kerst hier). En toen ik mijn moeder kenbaar maakte dat we dat volgend jaar niet meer wilden doen, vindt ze dat niet leuk. Ja hallo, jij hebt ervoor gezorgd dat ik zoveel ouders heb :rolleyes: (en daarbij ook 1001 opa's en oma's etc).

Pff klaag klaag.

Onze hond is ziek :( Vind het zo zielig. Hij zit de hele tijd ergens in een hoekje een beetje zielig te kijken. Niet echt in zijn hum zeg maar. En vannacht heeft ie 3 keer overgegeven (gal welliswaar, hij heeft niet gegeten of gedronken gister).

Verder heb ik af en toe echt last van krampen, pfff! Maar niet van die indalingsweeen maar echt bovenin, meer waar mijn maag zit. En dan ook boven in mijn rug. En ik voel de kleine af en toe echt ontzettend laag, dus ben benieuwd of ie verder is ingedaald. Maar ik voel nog niet de zogeheten kokosnoot tussen mn benen.

Vandaag 36 weken! :D

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ook niet, heb ik ook direct gezegd toen ik verkondigde dat ik zwanger was.....zo van: dus je begrijpt dat het kerstdiner niet bij ons is......

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Derona, beterschaps meis!

@Nettie, ja wij gaan ons kindje ook dopen, ik ben niet gelovig opgevoed maar hubbie wel, doet er niet meer zo veel mee maar wil het wel doorgeven zeg maar. Meer symbolisch. Wordt waarschijnijk gewoon in familie kring gedoopt. Met het trouwen zijn we niet voor de kerk getrouwd omdat dat wel wat meer inhoudt zeg maar.

@migraine; ja hoor het is er weer.....gloeiende.....zo kan ik nooit meer het huis uit in mijn verlof!
    Woensdag gaat hubbie al met mij mee om afscheid te nemen van school....tis toch wat.
    Dus weet niet of ik hier veel zal zijn vandaag.

x

Deel Deze Pagina