@merleq, ik wordt ook pissig van dat soort opmerkingen hoor... zat toen net bij mn schoonmoeder een bakkie te doen.. en die schudde al met dr hoofd... dus die zal er ook nog wel wat van zeggen.... die stelde ook nog voor om met zn allen te gaan uiteten... tja dat kan, maar ik weet niet of ik daar op zit te wachten... hmmmmm Sterkte met de hond.... gerum kan daar zo slecht tegen he een beest dat ziek is... gelukkig en ik klop af.... zijn de poezen nooit ziek... althans n al 2 keer in 5 jaar ofzo @lotus.... jep ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen.. maar heb de vutrages en de gordijnen van de slaapkamer nu in de machine, en moet nog een heeeeel klein stukje muur verven voor vandaag en dan houd ik het voor gezien qua verven... wel effe de slaapkamer poetsen, want die is zo stoffig, omdat ze aan het stucen waren vorige week heb ik niet gepoetst.. behalve de badkamer en de wc... dus moet dat echt effe doen... eigenlijk wil ik alles in 1 dag doen, maar dat werkt niet echt @Maagzuur... pfffff das echt irritant.... soms hele dagen de ene na de andere zuuraanval..... soms blijft het ook wel een dagje weg.... @nettie, jep sommige mensen zijn echt horken ja.... ze moet wel bijtrekken, want accepteer effe geen aso gedrag... je kan je sociaal opstellen en effe en beetje meewerken of gewoon lekker kerst in dr eentje vieren.. maar dr moeder en broer spreken dr nog wel toe hoor.... drait wel bij.... verwend gedrag graag tentoonspreiden bij ouders... niet schoonzus
Zo, ik heb de klossen besteld bij thuiszorg! En mijn inboedelverzekering opgezegd bij ABN (heb al ruim een jaar een verzekering van 3 euro per maand terwijl mijn man ook een verzekering heeft, haha) en ons abonnement bij de consumentenbond opgezegd. Goed bezig al zeg ik het zelf! Vanmiddag ga ik even puinruimen maar nu ga ik eerst even lekker onderuit. Mijn man zit nu bij de oogarts omdat zijn zicht de laatste 2 jaar 2 punten achteruit is gegaan (en dat schijnt niet te horen als je bent uitgegroeid). Dus ben benieuwd wat daaruit komt...
Hoi, Dat van die knokkels dat ken ik hoor. Plus een dood gevoel in mn vingers en kramp in mijn handen als ik iets wil pakken. Hoort helaas allemaal bij het carpaal tunnelsyndroom.
Goedemorgen iedereen! De tweede nacht met Nona achter de rug. Het ging al wat beter, ze wilde om de 2 à 2,5uur eten. Ik heb ze wel vaak bij mij in bed genomen omdat dat lekker warm was voor haar Ze ligt nu in haar box wat rond te kijken en te tutteren (ze heeft zo'n prematuur-tutje meegekregen van de couveuse, ze vind het super) Gisteren was ze rond dit uur ook klaar wakker en rustig aan het rondkijken Zo lief! Vanavond krijgt ze haar eerste badje thuis! Ben een beetje nerveus, haha. Pff, het kolven lukt maar niet. Ik wil kolven om wat reserve op te bouwen, maar er komt met moeite 20cc uit. Gisteren 1 keer 40cc en dat is het dan. En ik vind het pijnlijk en niet leuk om te doen. Maar ik wil het doen omdat ikNona af en toe een flesje wil geven om te kijken hoeveel ze op kan! Mn vriend is nu naar de mutualiteit om te kijken hoeveel het kost een babyweegschaal te huren. Zo heb ik toch meer zekerheid hoeveel ze drinkt etc. Zo, en nu ga ik met mn meisje kroelen
Yvette: Wauw! wat is 'ie mooi geworden! Ja vandaag gaan ze 'm ophalen.. Lotus: Nee idd, ze wilde 'm ook gistermiddag wel halen, maar las die mail pas weer veel later.. Ach,vandaag is optijd genoeg Iloveandres: Dat had ik ook.. Toen ik die van m'n broertje vast had.. En toen begon het aftellen.. Pfff, gelukkig ben ik nu zelf bijna zover Heb je wat geslapen beneden? Patrieske: Ja die had ik van m'n vader gekregen.. En we zijn nu bezig om alles van ons zelf te gaan kopen zeg maar.. Maar die kast wilde ik nooit niet kwijt.. Nou ja, geen plaats om te bewaren dus ik moet wel.. Ja dat je van Zoe* niets weg wil doen dat begrijp ik heel goed, kan je het niet in een doos doen dan? Ik zou ook moeite er mee hebben, maar dat hadden we al eens bepraat.. MikMak: Lekker makkelijk! Zou ik ook niet leuk vinden, nou gaan wij gelukkig weg met kerst.. Maar dan nog.. Als ze bij je komne, dan kunnen ze heus wel even helpen! Derona: het is de laatste tijd bij jou wel een ziekenboeg he? Beterschap! Tacha: Fijn dat het vannacht goed is gegaan.. Wordt elke keer wat beter.. Spannend voor het eerst in badje Gaat goedkomen Over je borstvoeding kan ik weinig zeggen, heb zelf bewust gekozen voor flesvoeding..
Zo dacht vanmorgen.. SNEL SNEL.. Misschien is er weer een kleintje bij.. Maar geen kleintje.. Dus ik kan nu wel weer wat rustig aan doen Hier is alles rustig! Vandaag komen ze het kraambed brengen dus ik zit aan huis gekluisterd.. Blegh! Misschien straks even snel wandelingetje maken naar de AH en dat is het.. Maar dat zie ik wel eventjes.. Ga voor nu eerst maar even een boterham maken en dan later wel weer verder zien..
@ Tacha: heerlijk om je verhalen te lezen Volgens mij doe je het hartstikke goed met je kleine Nona! Wel fijn inderdaad om een weegschaal te hebben, ik zou dat ook in de gaten willen houden Heb je al veel kraamvisite gehad? En ik weet nog dat je bang was dat anderen je kleintje eerder te zien zouden krijgen dan jij vanwege de keizersnede. Hoe is je dat bevallen?
Hai allemaal Nou ik heb echt heerlijk geslapen,wel een keer of 3 naard e wc gemoeten en dan 2 trappen af,maar daarna weer in bedje gegaan en meteen weer in slaap gevallen,ik was denk ik ook erg moe van het poetsen ,misschien maar wat vaker doen voordat ik ga slapen. De kleine liet zich gelukkig ook weer lekker voelen toen ik in bed lag dus dat scheelt ook weer in de zorgen En vanochtend werden we pas om 9.00 wakker,Noël riep me toen pas,dus echt heerlijk,dus nu hebben we net samen gegeten en zit de man tv te kijken Vanmiddag gaat hij naar school en ik moet mijn moeder op haar werk op halen,haar brommer is stuk gegaan,en het is zo glad steeds dat ik niet wil dat ze gaat fietsen,het is maar een stukje maar in een stukje kan veel gebeuren ;-( Dan even naar de makro al mijn spullen inslaan voor te wassen,zodat ik dat allemaalgenoeg in huis heb ) Hai Mikmak......lekker rustig doen meid,in de bejaardanstand komt ook alles af hoor Lekker is dat he als die gasten niet komen ;-( Goed gezegd hoor meid,ik vind het een beetje onbeschoft zelfs,je bent 38 weken zw dan jij hoort te zitten en bediend te worden Hai Libra........Lekker gaan liggen op de bank ofzo,met een boekje of de tv aan en even wachten tot je man wakker is en dan kan je verder Hai Goofychick...........Go girl hahahaha,laat ons maar mooi even aantobben toch. Hai Derona.........Jeetje meid een hele zieknboeg,doe het rustig aan en heelveel beterschap voor jullie allemaal,ik hoop dat jullie tussendoor wat kunnen rusten. Hai nettie.........Daar heb je helemaal gelijk in als je dan nu je meisje thuis houd,gezellie ook kerstviering op school een donderdag dat hebben wij ook,alleen mogen we er 15 minuutjes maar bij zijn,jullie ook maar zo kort? Wat erg voor je schoonouders en vooral met die kou nu,dan hebben ze groot gelijk om lekker bij jullie te komen. Nou hij heeft al geen verstand van de pc en ik zeg dan ook altijd vraag het even,ja hallo ik doe het niet express dat is ook wel zo,maar goed ik baal dan wel ;-( OW dat herken ik helemaal meid,die kleintjes voelen het denk ik ook aan,mijn moeder zegt ook Noël doet helemaal niets en ik vind hem dan zo druk ;-( Hai mamamakka......Misschien toch al wat voortekennen ofzo meid,maar ik lees ook veel over het vocht,hoe zit het met je bloeddruk die was bij jou toch ook een keer zo hoog,misschien even voor de zekerheid na laten kijken als je je zo raar voelt? Jeetje dat zal lekker zeer doen,veel sterkte met je teen. Ik heb dat in mijn voeten,ik kan mijn tenen dan niet buigen dat komt dat het dan helemaal strak staat van de vocht en als je dan iets wilt buigen doet dat erg zeer. Mocht je naar Duitseland gaan,veel plezier samen. Hia sjansie........Fijn dat je wat laat horen meid,dan weten we nog zo nu en dan hoe het met je gaat,maar goed ik lees ook bij je op je hyves dus mochten er spannende dingen gebeuren dan lees ik het ook daar vermoed ik. Doe lekker rustig aan meid,als je denkt dat je bevalling niet meer zo lang duurt meid dan kan je beter goed uitgerust zijn. Hai Lotus..........Nou Mart spant deze weken echt de kroon,maar goed ik hou het erop dat het bij hem ook de spanningen zijn,maar het botst nu gewoon erg tussen ons,ik heb ook foto's gemaakt hoe mijn uiskamer er nu uit zien dan zullen jullie ook zeggen wat is dat,dat doe je toch niet,nu is alles klaar om gesmeerd te worden en dan kan dat pas zaterdag,dus ja hallo hoe wil je dan alles afkrijgen als ik thuis kom ;-((,alles ligt nu stil tot zaterdag,dat is toch te gek voor woorden ;-( Nou ik heb hem gisteren na mijn poetsaanval ook naar buiten gestuurd met zijn zaag,hij was nog boos ook hahahahah,kijk de jouwe doet het tenminste wel uit zichzelf,maar je zegt zagen wat ben je nog aan het verbouwen? Hai merelQ ..........wat zielig dat je hondje zo ziek is,veel beterschap met hem. Gefeliciteerd met je 36 weken meid Hia tacha.........Whaaaa ik zwijmel helemaal weg bij je verhaal dat ze zo ligt te tutteren Dat is ook nerveus meid,maar het komt goed dat lukt zeker wel Dat is minder als het kolven niet lukt,ik kan je ook geen tips geven helaas,ik heb nooit gekolft. Hai Joyce.........Ik dacht het wel al dat je hem van je vader had gekregen,maar wist het niet meer zeker,ik snap dat wel meid dat dat dubbel voelt,maar daalijk je eigen huisje van jullie gezinnetje met al jullie eogen spulletjes voelt ook erg fijn. ja ik heb al 3 dozen vol en bij mijn moeder staan heel veel zakken,dus het word al echt te veel,dus dingen die vies zijn geworden van het kerkhof daar ga ik afstand van doen,ik moet op den duur wat.
Tacha, volgens mij is dat normaal toch dat er nog niet zoveel komt? Dat moet allemaal op gang komen, althans dat had ik begrepen van de bijeenkomst van thuiszorg. Hoe vaker je aanlegt hoe meer het op gang komt. (uitzonderingen daar gelaten) Weet niet of het verstandig is om nu ook al af te willen kolven, wil je zeker doen om haar eetpatroon in de gaten te houden. Wat zegt de kraamzorg ervan?
Kolven brengt toch juist de productie op gang? Dus volgens mij is dat helemaal niet verkeerd... Dat is tenminste wat mij is verteld tijdens de bijeenkomst
Patrieske: Ja dat klopt.. Van m'n vader.. We hebben nu al heel veel nieuw.. Alleen de bank die moet nog vernieuwd, maar dat doen we in het nieuwe jaar, en dan de eethoekstoelen nog eventjes.. En dan is het mooi geweest en hebben we het beneden nieuw! We willen ook nog graag een nieuw bed, en dat zouden we dus eerder doen maar goed.. Loopt nu wat anders.. Oh je hebt al heel veel.. Ik geloof dat m'n zwager en schoonzusje ook dingen van het kerkhof bewaren, maar ik begrijp wel dat het moeilijk is om weg te doen..
Ik heb de enveloppen ook op voorhand besteld, dan kan ik ze ook alvast schrijven. Want als mijn vriend dat nog moet doen als de baby eenmaal geboren is, komen die kaartjes nooit aan Ik heb net de definitieve tekst voor het kaartje doorgemaild naar de drukker Nu alleen nog een foto van ons beebje en de geboortegegevens, en dan kunnen ze gedrukt worden. Ik ben er echt blij mee Waar ik ook blij mee ben is dat mijn eerste babywasje nu op het rekje hangt *zwijmel*
Grrrrrrrr, ik typ een heel bericht, wordt Word afgesloten door een onbekende fout, kan ik weer opnieuw beginnen met reageren! Grrrrrrrr Zo, vannacht weer slecht geslapen, dat is hier orde van de dag, maar vanmorgen wel nog kunnen slapen van half 8 tot half 10 dus dat is dan wel weer lekker (op zon momenten ben ik blij dat ik niet al een peuter heb rondlopen!) Vandaag hoef ik eigenlijk niets, heb bijna alles aan kant van de was, enkel nog wat zakdoeken strijken. Wil nog een heel (nieuw) lijstje afwerken, maar niets hoeft meer en dat is ook wel een lekker gevoel. Heb trouwens echt vaak een pijnlijke kramp in mijn bovenbuik bij mijn maag zeg maar (het is de baarmoeder, maar de pijn zit op die plek) iemand een idee wat het kan zijn? Kleintje is al volledig ingedaald en ligt al vast, dus daar kan het niet van zijn .? @Patricia: Heerlijk he die kleintjes en inderdaad, nog heel even en dan heb je je eigen kleintje, dan kun je hem zo vaak vast houden als je zelf wilt! @ Patrieske: Meid, wat kun jij een hormonenbom zijn zeg! Heb bijna medelijden met Mart, zo slecht zal hij het toch allemaal niet bedoelen? En lieverd, geniet van je laatste week, voor je het weet is het voorbij en heb je je prachtige zoon in je armen. En met dat schedeltje, daar hebben ze toch al naar gekeken en voor zover ze konden zien was alles toch goed? Lieverd, het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar zorgen maken kan altijd nog als het zo ver is, probeer nu te genieten . @ MikMak: JEEJ! Verlof! En wat betreft al dat werk: een lijstje maken en afstrepen helpt vaak goed hoor (hier tenminste wel) Wat een dropl*l is jodokus ook zeg Oh zo iemand zou voor mij zó ontzettend kapot kunnen vallen! Komt het woord afspraak wel voor in zijn vocabulaire? Hmmm, lekker dan, die spontane hulp van je schoonzusje Haha, het is gelukt hoor! Hoefde er niet echt heel veel moeite voor te doen (Goh en hij hád me toch goede zin gisteren ) Oh lekker hoor, al aan het verven! Succes ermee meid @ Libra: Jeej, jij ook verlof! Eh, gewoon genieten, hier met ons meekletsen? Ik weet het ook niet heb hier nog genoeg liggen en verzin elke dag wel wat nieuws @ Mikki: En nóg iemand met verlof! Wat zal het druk worden hier zeg! Oh heerlijk he, al die petit kleine kleertjes!
@ Goofychick: hahaaaa, die is goed! Ik wíl gewoon niet gestructureerd plannen Ach ja, zoals je weet ben ik nu ook een chaoot en dat laat ik ook lekker zo Lieverd, heel erg veel sterkte met je migraine! *knuf* @ Derona: Ach meiske toch, wat vervelend dat je ziek bent Heel erg veel beterschap! @ MamaMakka: JA, je kunt écht pijnlijke gewrichten krijgen van dat vocht! En je knokkels zijn ook gewrichten. Ik heb er ook echt vreselijk last van en dat vind ik nog wel het vervelendste van al dat vocht. (Niet eens dat ik zo dik wordt ervan, al is dat ook niet leuk) Wat vervelend zeg, dat je baaldag nog niet over is *knuf* @ Sjansie: Hee wat leuk dat je er ook even bent! En ik dacht ook dat het niet lang meer ging duren, maar kijk eens hier, nog steeds zwanger en inmiddels al 37 weken @ Nettie: ach, eigenwijs is ook wijs, zit er tenminste ook wat in zon kind! Ik ben nog helemaal niet ongeduldig, laat hem maar lekker even zitten! Beterschap voor je dochter en voor jou natuurlijk ook als je inderdaad ziek aan het worden bent! @ MerleQ: Jeej, 36 weken, gefeliciteerd! En ehm, kokosnoot tussen de benen? Dat gevoel heb ik wel al een paar keer zo gehad, maar niet zo omschreven, maar wat zou dat betekenen? Wat ontzettend zielig voor je hondje arm ding. Het meest zielige is ook nog dat ze (net als kinderen) niet eens kunnen zeggen wat ze voelen Ik hoop dat ie snel beter is! Zo hee, goed bezig! Ik ben benieuwd wat er is met het zicht van je man, want dat is inderdaad wel heel erg veel Meestal stopt de achteruitgang als je uitgegroeid bent,of gaat het nog maar heel minimaal achteruit. @ Tacha: Oh wat heerlijk zeg, je kleintje thuis, als ik het zo lees bij jou heb ik echt zoiets van hmmm, zwijmel Het kolven kan in het begin wat moeizaam gaan, maar ze zeggen van kolven ook dat oefening baart kunst dus het zal wel goed komen meiske! Hoeveel woog je kleine meid gisteren? @ Joyce: Dankjewel! Ben er ook super super blij mee! En, zijn ze al geweest met het kraambed?
Yvette: Nee, nog niet geweest.. Gezellig de tijd is tussen 1 en 4.. En ik heb geen idee waar ze het eerst neer moeten zetten.. Wahaha! Nou ik ga even douche.. Ik heb nog anderhalf uur voor ze voor de deur staan minimaal.. Hoop dat ze snel komne, houd niet zo van wachten..
@merleq.. ah gossie.. beterschap voor je hondje.. jeetje.. dat is wel weer fijn dan die dingen aanvragen en dan dingen opzeggen @goofychick.. beterschap van migraine.. en veel plezier woensdag met de afscheid.. hopelijk krijg je nog wat @mikmak.. je moet ook niet alles willen doen in een dag.. dat kan ik ook niet.. @tacha.. geniet er lekker van.. hopelijk komt het kolven wel op gang bij je.. @joyce.. he dat is balen.. maar ja ze komen het vandaag al halen.. dat is ook weer fijn misschien komen ze hem snel brengen dan kan je daarna weg.. ik hoop dat ze gauw komen.. @derona..beterschap.. @patrieske.. heerlijk he..zo moe zijn va nhet poetsen.. met gevolg dat je daarna lekker slaapt.. het zijn bij hem ook gewoon de spanningen dat heeft mijn liefje ook.. maar ondanks dat botsen we nog niet.. jeetje pas zaterdag dat duurt nog wel heel vijf dagen ooh wat erg... ik leef met je mee... ja hij doet het idd uit zichzelf.. hij vind het ook fijn als het af is.. we hadden geen plafond in de wc.. dat heeft hij opgehangen.. en dan komt onder de plafond nog een deel van de trap uit.. maar dat moet wel mooi bekleed worden.. dat doet hij nu met mdf.. dat maakt hij vandaag af maar we zijn nog lang niet klaar hier.. er zijn nog 14 klussen die gedaan moeten worden voordat de kleine komt.. en dan moet het grote deel klaar zijn.. en dan si het nog de zolder.. pff.. dus veel te doen.. dus misschien kan ik ook wat ervan doen in het verlof maar manlief moet deze week vier dagen werken en daarna is hij vrij @mikki77.. mmm ik wou dat ik al mijn enveloppen kon schrijven.. maar ik hoorde mijn liefje zeggen dan gaan we zaterdag toch even kijken of ze eventueel de enveloppen al klaar hebben.. @yvette.. ik ken dat.. maar weet ook niet wat het is.. maar ze zeggen dat de kleine dan schopt..tegen de bovenkant.. maar dat lijkt me niet bij jou.. omdat kleine al gedaald is.. liefs mir
@ Yvette: oh misschien heb je wel last van dezelfde kramp als ik! Want ik heb dat gevoel dus ook bovenin... Die kokosnoot kun je voelen als je kleintje is ingedaald Dan voel je zijn hoofdje zeg maar zitten. Ik heb mijn noodzakelijke lijstje inmiddels ook helemaal afgewerkt! Dat is inderdaad wel een lekker gevoel. Hm onze hond heeft net weer overgegeven... En nog steeds niet gedronken. Misschien toch maar even de dierenarts bellen om te vragen hoe snel een hond uitdroogt, want zijn huid voelt niet heel soepel meer aan (ook niet volledig stroef gelukkig). Mijn man heeft overigens niets Dus dat is een opluchting! De oogarts zei dat die achteruitgang soms later nog wel eens voorkomt. Ze hebben gecheckt op een aantal aandoeningen maar hij had er geen.
@merleq.. jij blij! dat er niks is met zijn ogen dan.. bel gauw even de dierenarts.. lijkt me ook niet goed.. maar schijnt wel te heersen voor de honden.. mijn schoonmoeder's hond heeft het ook
Januari Mama's 2009 AFSPRAKENLIJST 15 dec.: Re81 Groeiecho 34wk.Lotus vakantie! 16 dec.: Libra VK / Birthe VK /Naomiadaeze VK 17 dec.: Iloveandres controle VK / Patrieske16 CTG en Controle bij de gyn 18 dec.: Journey gynaecoloog en echo / Yvette controle vk 19 dec.: Jessica83 VK / Re81 begin verlof!!! / Derona vk / Patrieske16 Afspraak co assistent van de OK,en in de middag gesprek bij de anasthiasits / MerleQ VK 22 dec.: Re81 VK / Patrieske16 Keizersnede van de kleine van patricia 23 dec.: Mikmak VK 24 dec.: Lotus1981 VK Wie afspraken heeft toe te voegen of heeft te wijzigen, kan dit zelf doen. Lukt dit niet, dan kun je een mede Januari Mama 2009 vragen dit voor je te doen. Aan wie deze afsprakenlijst bewerken wil: Vergeet niet [ quote="naam gequote"] helemaal vooraan en [/quote] helemaal achteraan het gequote bericht weg te halen.[/*:m:12ok7uyb] Verwijder steeds afspraken van dagen die al voorbij zijn (alleen de dag ervoor mag evt. nog even blijven staan ).[/*:m:12ok7uyb] Neem steeds de LAATSTE LIJST die je kunt vinden.[/*:m:12ok7uyb] Voeg geen afspraken toe, die verder weg dan 2 maanden zijn.[/*:m:12ok7uyb] Zet geen andere opmerkingen/reacties in dit bericht.[/*:m:12ok7uyb]