Ik ga 1 december met verlof. Ik heb 6 weken zwangerschapsverlof voor de bevalling en 1 week eigen verlof opgenomen. Na de bevalling (als ze optijd geboren word) nog 10 weken. Dat is het fijne ervan, wordt je kindje 2 weken telaat geboren dan gaan pas je laatste 10 weken verlof lopen. Wordt het eerder geboren dan heb je gewoon je verlof staan die je opgenomen had.
@libra.. je eigen lichaam is het belangrijkste.. ben je wel ondertussen opgeknapt.. bij mij moet ook alles af zijn.. en dat duurt nog wel even denk ik ik ga ergens bij 8 dec met verlof... hangt tuurlijk af wat voor werk ik dan precies doe.. anders ga ik gewoon nog twee weken daarna nog werken..
Derona, Joyce, je kunt nu idd het beste naar je lichaam luisteren. Journey, lekker zo'n wandeling. Hoop dat de jack daar kan wennen. Is idd heel fijn als ik op de hoogte blijf hoe het met haar gaat. Tacha, goed bezig geweest vandaag Foto's! Patricia, *spreekt streng toe* rustig aan doen hoor...beetje naar je lichaam luisteren [-X Hoop dat de pijn morgen minder/weg is. Libra, ik krijg (als ik tot 4 weken doorwerk) ook pas met kerst verlof. Probeer het wel, zien wel hoe het gaat.
Volgende week. Mijn schoonzusje moest deze week nog werken en volgende week heeft ze een week vrij..kan ze dus rustig wennen aan de nieuwe omgeving. Zou het fijn vinden als ze daar kan blijven...doet me toch minder pijn dan om haar af te staan. Dan zien we haar toch nog geregeld
Zo meiden, Voor mijn doen lang niet geweest Vrijdagmorgen fysio gehad en daarna dus bloedprikken, toen lekker bij mijn ouders gegeten en s middags naar huis. Toen even geslapen en s avonds bezoek gekregen van kennissen. Het was super gezellig en ze zijn nog gebleven tot 12.15 uur, terwijl ze nog een uur naar huis moesten rijden! Vandaag heb ik s morgens geholpen in het huis van mijn oma, dat moet verkocht worden nu ze overleden is . Daarna met mijn mannetje nog naar andere autos gekeken; De C4 Picasso, de Verso, de Ceed en toch ook weer naar de Focus en de C-Max. We zijn idolaat van de twee Fords, dus als het inderdaad zo ver komt, gaan we toch voor de Ford waarschijnlijk! Mannetje heeft vrijdag gesprek gehad en dat ging allemaal heel erg goed, ze komen binnenkort met een voorstel! Ik ben super benieuwd Daarna zijn we nog even naar de Praxis geweest, verf halen voor de babykamer! Jippie Volgende week ga ik er (heel langzaam) aan beginnen, voel me zo blij! We hebben de kleuren hemel-blauw, turbo-blauw en blij-geel, super leuk bij elkaar! Ik heb vandaag ook de muursticker van Dombo besteld en de bijpassende borderrol. Mijn ouders hebben de wieg van de zolder gehaald en die gaan we ook geel maken, de bekleding is wit/crème met beige bloemetjes met geel hart, dus dat pas supermooi! Zo, en nu genoeg gekletst, nu even op jullie reageren! @ Nettie: Oh wat erg van je man! Begint het nu weer van voren af aan? @ Patricia: Lullig, van dat arbo bezoek! Heel strikt gezien mogen ze van je verwachten dat je thuis blijft, je moet namelijk toestemming vragen om weg te gaan als je in de ziektewet zit. Dit weet ik,omdat ik alsnog toestemming moest vragen om op huwelijksreis te gaan, terwijl dit vorig jaar juni al geboekt was ! Wat ontzettend akelig van Lautjuh . Ik zal haar dalijk ook even sterkte wensen. Je vraagt je soms af waarom het de één wel gegund is en de ander niet Wat heerlijk dat de kamer gerestyled is! Lekker genieten nu @ Iuno: Fijn meid, dat het zo opschiet en ook dat je ouders wat langer blijven (en kúnnen blijven!) totdat het allemaal weer een beetje netjes en schoon is! @ Tacha: oh wat leuk, dat je de geboorte kaartjes hebt! Pfff, wij moeten nog beginnen! Oh en de babykamer ook al bijna af lees ik! Wat leuk zeg, ik ben heel benieuwd naar de fotos! @ Patrieske: Ach die mannen . Je komt er ook nooit uit met ze! Zo gisteren hier ook weer: We hebben een nieuw kattenluik geplaatst, waarbij je vier standen hebt, waaronder één stand dat de katten alléén naar binnen kunnen en dus niet meer naar buiten. Daar had ik hem gisteren op gezet, krijgen ze het voor elkaar om tóch naar buiten te ontsnappen! En mijn man geloofde dus niet dat ik het op de goede stand had gezet, want hij kreeg het niet voor elkaar om het klepje naar buiten te duwen. Vandaag heb ik hem laten kijken dat ik hem weer op die stand had gezet en wat denk je? De katten zijn wéér naar buiten! Ik heb hem er naar toe gestuurd zodat hij het met eigen ogen kon zien, nu gelooft hij me pas! Mannen .. @ ChantalK: er zijn er hier wel meer die dat gevoel van dat lage schoppen hebben, gelukkig! Maar ik geloof dat iedereen dat een beetje raar vindt, want ik lees er nu van meerderen pas wat over Oh wat ontzettend erg van jullie Dribbel heel erg akelig als je gedwongen wordt zon besluit te nemen. Heel veel sterkte meid en ik hoop dat jullie een heel fijn nieuw thuis voor haar vinden Begrijp ik nou goed dat jullie jack naar je schoonzusje gaat? Dat is wel een super oplossing dan, toch?! @ Lotus: mag je wel verf afbranden als je zwanger bent? Als dat zo is, dan is dat fijn om te weten Ik moet zelf ook nog verven! @ Joyce: Hee meid, hoe is de babykamer geworden? Wat goed dat je voor jezelf hebt gekozen meid! 17 weken lijken nu lang, maar die vliegen ook zo voorbij hoor! Ik weet niet of iedereen nesteldrang krijgt, ik heb er in ieder geval wel heel veel last van! Vreselijk, maar wel goed voor het huis (En ik vul mijn dagen, want ik kan bijvoorbeeld maar 2 ramen per dag wassen ) En met dat zwangerschapsverlof, dat is ook niet helemaal eerlijk, want je bent toch niet voor je lol thuis . Ik had ook tot 4 weken ervoor doorgewerkt als ik had kunnen werken, maar jah Je doet er toch niets aan, dus je hebt je er maar bij neer te leggen. Het enige wat ik heel vervelend is, is dat ik ons kleine mannetje al met 10 weken naar het kdv moet brengen! @ Libra: Ja! Hier moet ook alles af! En GEPOETST! Ik lijk wel gek mja, nesteldrang noemen ze zoiets he
hey dames, meld me eventjes gauw, Ga morgen even lezen en reageren, maar had het vandaag behoolijk druk met telefoontjes en verzorgen van manlief en er kwam nog onverwcht iemand langs dus al met al geen tijd gehad om te internetten. Maar wou gewoon even melden dat ik wel vluchtig even gelezen heb want wilde wel weten of er nog wat bijzonders gebeurd was, maar iig niet zo iets waarop ik nu zou moeten reageren dus ik ga weer weg hier en zoek gauw mn bedje op...na zo'n drukke dag smacht ik daar wel echt naar... Morgen meer, slaap lekker, voor straks (of nu)! Liefs Nettie
Nou ik ben alweer thuis van het weekend Ik viel vannacht pas om 6 uur 's ochtends in slaap omdat er continu mensen de kamer in en uit liepen (we sliepen met 8 mensen op 1 kamer) en dat hield me wakker. Vervolgens was de eerste ook weer om 8 uur 's ochtends op en sindsdien heb ik ook nauwelijks meer geslapen. Ik was echt helemaal gebroken en daarbij kreeg ik ook nog eens ontzettend veel last van harde buiken (3 per uur ofzo en dat de hele dag door) dus ik vond het wel weer genoeg Manlief heeft me opgehaald dus nu ben ik lekker bij hem Ik heb alles bijgelezen maar ben eigenlijk al grotendeels weer vergeten waar het allemaal over ging. Voornamelijk over verlof en tsja dat heb ik niet Gelukkig heb ik deze drukke periode van mijn studie maar tot november. In november ga ik een paper schrijven naast een vak en daarna heb ik nog maar 1 college per week tot en met maart. Die colleges zal ik zeker voor de helft wel missen, maar ik hoop ver te komen met aantekeningen van anderen. Dus gelukkig heb ik wel vanaf december ontzettend weinig te doen Gister weer officieel een aangepaste prognose gekregen van onze woning welke nu op week 50 staat. Voor het eerst hadden ze het niet over mogelijk nog meer vertraging en stond er in dat ze de aannemer hebben bericht dat het absoluut niet nog meer mocht worden vertraagd dan dit, dus dat klinkt positief. Maar voor hetzelfde geld is dat een zoethoudertje omdat inmiddels een aantal kopers aan het dreigen zijn met een rechtszaak (vanwege grote nalatigheid, wat ook wel waar is). Maar daar wil ik niet aan denken, ik geloof liever dat we echt in week 50 de sleutel krijgen Verder kregen we vandaag een aanpassing van nuon voor onze tijdelijke woning en we betalen ruim 80 euro meer per maand dan voor onze vorige woning terwijl deze woning 2 keer zo klein is En dat is gebaseerd op vorige bewoners... What the hell deden die in dit huis dan? De hele dag door douchen en de verwarming constant op vol vermogen aan?
@yvette.. waarom zou het niet mogen? verfbranden? @merleq hopelijk komen ze in week 50 ik hoop zelfs voor je dat het eerder wordt.. pff.. wel grote nalatigheid .. maar van nuon ken ik het.. dat hadden wij hier ook.. maar dan was de rekening maar 40 euro per maand veel te weninig.. daar kon je niet op leven lijkt me.. waarschijnlijk hebben ze wat gedaan wat niet mocht
Hallo allemaal, Ben veel te lang niet geweest (lag 50 pagina's achter, heb vanaf gisteren even doorgelezen), schaam me wel een beetje dat ik zo lang niks heb laten horen... Hier alles goed verder, maandag 20wk echo, vind het erg spannend! Maar ga nu eerst even reageren! Ik hoop dat het verder goed gaat met iedereen! @tacha: en is het gelukt met het kiezen van een naam? @chantalk: wat vervelend dat je Dribbel weg moet doen. Ik hoop dat je een fijn en goed adres voor haar vindt! @lotus: ja heerlijk! appeltaart! Heb er ooit 1 gebakken met manlief samen, dat was meteen de laatste keer, zowat de hele keuken zat onder het deeg! Ik hou het nu maar gewoon bij appelcake, da's toch handiger als deeg rollen, vooral als je geen deegroller hebt, haha! Is het gelukt met verf afkrabben? @libra: ik krijg ook pas net voor kerst vrij (eerst 2 weken kerstvakantie en daarna gaat mijn verlof in, 4 weken van te voren dus + 2wk kerstvakantie, leve het onderwijs!) @lautjuh: wat een vervelend nieuws zeg! Ik hoop dat ze veel steun vind!
Hebben ze dat in jullie geval ook weer aangepast nadat je bezwaar hebt gemaakt ofzo? Want wij moeten nu 180 euro per maand betalen voor een woning van 40 m2! Dat is toch belachelijk veel of ligt dat nou aan mij? We hebben zelfs gewoon dubbelglas hier
Ow ja nu herinner ik me weer wat berichten @ Chantalk: oh wat naar dat het nu toch echt moet gebeuren! Hopelijk krijgt jullie hondje een goed thuis... Lijkt me zo ontzettend moeilijk om hem te laten gaan. Ik zou tranen met tuiten huilen. @ Tacha: leuk, geboortekaartjes! Wij hebben ze inderdaad ook al. Het is super handig dat je alvast de adressen kunt schrijven en dat je in geval van de geboorte alleen nog maar de juiste gegevens hoeft door te geven. Wat voor een kaartje hebben jullie?
@Re81 gezellig dat je weer even komt buurten spannend zeg Maandag je 20 weken echo,hoelaat mag je? @Yvette sorry misschien heb je het wel gezegd maar waarom moest je bloedprikken?? Gezellig bij je ouders eten Leuk he meis al de voorbereidingen voor de babykamer > ik vond het ook zo leuk,terwijl ik er nu amper kom @Merleq vervelend zeg van je gebroken nacht
@ Yvette: Ja het geraamte voor de kast staat.. echt super.. Ja die weken lijken zeker lang te duren, maar ik heb eens 10 weken vrij gehad van school en die waren ook zo voorbij! Ach, en een beetje bezig zijn, maakt ook dat de tijd snel gaat Ga gewoon hobby'en ofzo.. Oh ja, dat is ook zo leuk.. Ik mag dus ook maar 1 huishoudelijke klus per dag doen.. Vandaag zal mannetje wel stofzuigen dan ga ik onze kamer uitmesten morgen ofzo.. Want ja, die moet ook weer eens schoon.. Ik vind gewoon dat je vrije keuze moet hebben, sommige mensen hebben behoefte aan 6 weken voor die tijd, maar ja.. Wie ben ik.. En ach, we doen het er maar mee.. Gelukkig gaat mijn kleintje naar mijn moeder of mannetje zijn moeder.. Tenminste, als ik tegen die tijd nog werk heb @ Nettie: Hoe gaat het nu met je mannetje? @ MerleQ: Jeetje! ik weet niet wat jullie betalen maar 80 euro er boven op? je kan ze bellen tohc om je voorschot aan te passen? Dus het is nu week 50.. Hartstikke mooi, dan moet je je daar maar aan vast houden Nou zoiets als jij betaalt mijn moeder geloof ik ook.. Wij betalen 130.. En hebben ook zo iets van oppervlakte.. zonder boven meegerekend.. Ik zou gewoon bellen voor het aanpassen van het voorschot!
dat is te veel joh.. maar je kunt gewoon bezwaar zeggen.. maar je kunt ook gewoon zeggen ik wil dat de tarief omlaag gaat.. we hebben hierzo gezegd.. joh mag het omhoog! naar 128 euro voor een huis van 118m2