Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Zo eventjes mijn reacties (vanaf vanochtend ga niet meer reageren op waar ik gister gebleven was want dat is dan weer achterhaald....)

@merleQ: dat was behoorlijk vervelend lijkt me. En idd zulke verhalen kun je maar beter niet lezen want dan zie je zulke dingen ook bij jezelf gebeuren terwijl het helemaal niet zo hoeft te zijn…Lijkt het je toch niet wat rustiger voor jezelf om even de vk hierover te bellen? Ik denk dat ik het wel even gedaan had, gewoon even voor alle zekerheid. Ik ben blij voor je dat het nu weer beter gaat!
    Mooie naam voor jullie zoon, maar had je het niet al eens eerder gezegt? Of stond het toen nog niet vast.

@iloveandres: fijn dat je beter geslapen hebt! Hoe was de fysio vandaag?
    Lekker dat bezig zijn in de babykamer….ik wil ook! Zit er alleen niet in voor mij want hubbie zit weer in de ziektewet….mag en kan weer even niets…..gaan dus ook maar hulptroepen iinschakelen denk ik…
    Veel plezier bij de echo vanmiddag, duurt nog wel lang tot 15.45 uur….klinkt lang iig, voor je het weet is het zover natuurlijk…

@joyce: Lotte was idd leuk, heb het alleen in het begin gevolgd….waar kun je dat terug zien dan? Of heb je een dvd..
    Ligt er net even aan wat je wilt ondernemen. Wij kunnen nog best eens impulsief ergens heen gaan als ik weet dat mn zusje thuis is of mn moeder of hubbie’s moeder. Wij hebben wel eens besloten om eens te gaan eten ergens en dat besloten we in de ochtend en we konden ‘s middags al weg, op zich is dat best impulsief. Ligt ook aan de oppas of die flexibel is of niet. Maar idd een weekendje weg is niet meer impulsief te regelen.
    Fietsen is leuk, (wil niet lullig doen…) maar in een kindje kan pas als het zelfst. zit op de fiets, dus daar moet je dan nog wel ffies iets voor regelen….

@patrieske: lijkt me erg lastig als je beiden je verdriet anders verwerkt…moeilijk om elkaar dan te begrijpen hoe graag je dat dan ook wilt…
    Veel plezier met je vriendinnen!

@re81: Gefeliciteerd met jullie goede echo! Altijd weer fijn zulks goed nieuws! Mooie foto’s, vooral die met dat “peace-handje”! echt onbetaalbaar!

@yvette: lastig dat hij zo hard blijft volhouden zeg! Was blij dat jullie het uitgepraat hebben maar toch wel vervelend dat hij zo blijft doen. Ik bedoel het niet verkeerd maar denk dan wel: hij doet tegen jou ook kleinerend en jij mag niet zeggen dat het verstandig is om te praten met een psych? Dat is dan ineens kleinerend….maar de opmerkingen naar jou toe die hij maakt omdat hij niet goed in z’n vel zit (of wat dan ook de reden is) zijn niet kleinerend? Beetje krom lijkt me….Maar ik hoop dat je nog tot hem doordringt dat het zo echt niet kan….Succes ermee en als je eens nodig hebt mag je ook altijd pb-en dat weet je he?
    Jij nog 111 dagen te gaan… doet me denken aan het geboorte uur van mn dochter, die is ‘s nachts geboren om 1.11 uur….toen al een bijzonder kindje…en nu nog steeds (maar dat zegt iedereen over z’n eigen kindje uiteraard…haha)

@derona en re81: volgens mij voelt sowieso iedereen het anders. Ik heb al echte enorme schopjes en voel ook al echte verschillen in lichaamdelen. Hubbie voelt het elke dag ook al en gister ochtend in de kerk zag ik mn buik gewoon naar buiten gaan zo hard schopte het in mn zij. Maar als ik dan anderen hoor die voelen het nu nog maar net en bij veel van jullie hebben de hubbie’s het nog niet eens gevoeld….ben ik dan snel of is het gewoon bij mij beter voelbaar…..ik bedoel maar…iedereen voelt het anders, of de placenta wel of niet voorligt, geen zws is het zelfde.

2. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    eventjes over de naam: wij zijn er al een tijdje uit. De naam voor een zoon stond al vast bij de vorige zw.s. Maar ik begin een klein beetje te twijfelen over een van de 3 namen (wij hebben dochter 2 namen gegeven en een roepnaam daaruit gehaald zeg maar en dat willen we bij alle kindjes die we gaan krijgen doen) maar ik kan er niet al te veel over zeggen want weet niet wie er meelezen en zou het jammer vinden als er al mensen in mn dichte omgeving al weten hoe we het kindje gaan noemen. Over de meisjesnaam zijn we het ook al eens alhoewel ik ook daar nog twijfel over 1 van de namen maar dat komt vast goed...
    Ik ben de enige die erover twijfelt hubbie twijfelt helemaal niet.

Hier vanochtend heerlijk gepoets....bah wat een vervelende klus maar geeft wel voldoening, verder is het zulks lekker weer dat ik maar heb besloten alle bedden te verschonen en alles kan lekker buiten hangen echt heerlijk! Als ik geluk heb dan is alles vanavond droog en kunnen we gewoon onder hetzelfde spul slapen maar dan schoon, is altijd zo heerlijk!

Zo en dan ga ik nu lekker even relaxen, even wat laptoppen en daarna met een boekje op de bank in slaap vallen (want ik kan dan nooit wakker blijven helemaal niet als ik het zo druk heb gehad als vanochtend.)
    Kom straks wel weer even kijken hier!

3. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    @ Patricia: Is het plafond bij jullie ook geverfd? Bij ons wordt ie namelijk ook hemelblauw (zo heet de kleur van de verf! )
    Wat fijn dat het behang zo mooi kleurt met het plafond meid! Super hoor :D
    En ik lees dat je vriendin binnenkort moet gaan bevallen, wat spannend!

@ Nettie: Haha, wat een mooie geboortetijd zeg! Ongelooflijk :) En ja, iedereen vind zijn eigen kind bijzonder, als het goed is ;)
    En wat betreft mijn man… ik heb er gisteren een woordenboek bijgehaald, voor de precieze betekenis van het woord ‘kleinerend’ omdat ik het hem niet kon uitleggen. Ik spreek absoluut niet kleinerend tegen hem namelijk en ik vind zijn opmerkingen ook niet kleinerend, maar wel kwetsend… Maar goed, ik hoop dat hij nu wat vaker tot 10 telt, voordat hij mijn woorden weer in het negatieve gaat verdraaien en dat hebben we ook afgesproken.
    (Dat hij zei dat zijn problemen door mij kwamen, was vóórdat hij zijn excuses aanbood….)

Heerlijk he, als de was lekker buiten kan drogen en je vanavond weer onder een fris bedje kan slapen! Dat vind ik altijd een heerlijke nacht :) Gek he, waar een mens al blij van kan worden ;)

4. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Oh en ik wil nog wat fijns vertellen (heel ego ;)) Ik ben sinds vorige week op mijn snoepen gaan letten, meer brood en minder snoep eten zeg maar en ik ben gewoon 0,6 kg afgevallen! :D

Nu weet ik wel dat afvallen tijdens de zwangerschap geen goed idee is, maar dit is dus niet door lijnen gekomen, maar gewoon door gezonder eten..

Nu ga ik trouwens toch maar écht beginnen aan de babykamer, schuren van de plinten, kozijnen, ramen en deuren... pfff lekker hoor ;) En dan morgen misschien het plafond al verven! :D

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @yvette: heerlijk echt genieten zo'n wasje buiten. Alleen jammer dat dochterlief een tissue in haar broekzak had, waar ik niet om had gedacht en dus nu in duizend kleine frummetjes aan alle was zit......buiten uitgeklopt en dus daar lijkt het wel of het gesneeuwd heeft...gelukkig waait het redelijk haha.....

6. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Nettie: Bij de fysio was het goed hoor. Heb weer een massage gehad voor m'n nek en woensdag weer de oefeningen voor m'n bekken. Dat doe ik elke ochtend al, maar krijg er steeds meer moeite mee...
    Ja ik wil ook heel graag helpen in de babykamer, maar dat gaat niet... helaas.... dus Andres en m'n schoonvader zijn druk bezig met het behang. Van de week dan nog de plintjes tegen de muur aan en dan kunnen de meubels erin... Ow nee, Andres moet nog even de gaatjes in het plafond dichtmaken en dat stukje nog even hemelsblauw doen, want waren vergeten de gordijnrails eraf te halen. :oops:
    Ja, de tijd vliegt om hoor vandaag. HIHIHI. Het is al half 2. Over 2 uurtjes zijn we al onderweg naar het echobureau. :D:D:D
    Jij bent weer goed bezig zeg, in je huisje. HIHIHIHI.

@ Yvette: ja wij hebben het plafond ook geverfd. Ook bij ons heet de kleur hemelblauw. HIHIHI, wat grappig.
    Ja ik ben ook hele benieuwd wanneer de datum gaat worden. Denk alleen niet dat ze het gaat vertellen...
    Super dat je bent afgevallen meid!

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

7. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Patricia: Oh dat zou jammer zijn, als ze het niet gaan vertellen! De meesten vertellen het bij een keizersnede wel ;) Ik ben benieuwd!

ik heb nog niet geschuurd, ik ga nu écht naar boven, aan de slag!

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Zo Noël zit op school,en mijn vriendinnen belde af de een moet naar de ha en de ander moest toch werken,dus het word een andere keer deze week,dus dan kan ik even verder met reageren,want nou hebben jullie ineens weer veel geklept he hahahah.

@ lotus.....En doet ie dat ook,het klussen wat ie zegt dan volgens mij wel als ik het zo lees,Mart heeft nogal zoiets van zeggen maar niet doen,vanavond gaat ie weer op ziekenbezoek dus dan komt het er ook weer niet van,maar goed hij zegt dat de zolder over 3 weken echt helemaal klaar is en eind oktober de babykamer dus daar gaan we maar vanuit..............
    Nou d epijn is nu weg,misschien toch iets anders,ik moet natuurlijk ook mijn litteken in de gaten houden dus ik ga het vrijdag wel even zeggen.
    hahahahah soms wel,maar hij heeft ook lieve kanten en die weet ie te gebruiken hoor ;) .
    Nou dat de taart lekkerw as daar gaat het om he :) ,alles moet je leren meid......
    Als het niet gaat,gaat het niet meid.
    Rot is dat he dat je bijna niets meer kan doen :cry:
    Was de verjaardag gezellig?

@ Joyce...Rot dat je zo'n last hebt van je benen :cry:
    lekker hoor samen wokken :)
    Veel plezier metd e start van de babykamer.
    Hier schijnt de zon vanaf gisteren weer heerlijk vandaag ook moet ik zeggen :)
    In ieder geval fijn dat het geregeld is met je werk :)
    Bij mij zijn ze nu al vanaf mei bezig,maard at komt ook omdat ik gene baas meer heb en het echt met de UWV zelf moet regelen en dan is het gewoon een zooitje,en jij hebt wel een baas en dan gaat het meestal gewoon via je baas.
    Fijn dat het feestje leuk was meid,alleen rot voor je dat je niet fatsoenlijk kon zitten :cry:

@ tacha....Nou meid je hebt het er druk mee eghad maar het klinkt super :)
    Gefeliciteerd met de naam meid :)
    Hoe was de show?
    Kan je dat niet ergens navragen,ik zou het graag willen zien het programma?
    Ik snap je angst meid,ik had dat ook met kai zijn operatie toen,gelukkig is alles goed,hoe gaat het inmiddels met je hondje?

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ Yvette......Leuk dat het zo gezellig was meid.
    Dat lijkt me zwaar geweest in je oma haar huis of heb ik dat mis?
    Ik ben ook benieuwd naar het voorstel laatw atw eten he?
    Het klinkt inderdaad erg mooi die kleuren.
    hahahaha erg soms he mannen,zo zullen ze waarschijnlijk ook wel over ons denken ;) .
    hahahhaha sorry dat ik lach maar je hebt wel slimme katten :)
    Je wilt gewoon je babykamer mooi hebben,en dan word je van zoiets gewoon verdrietig en dan baal je gewoon,ik herken het helemaal,is het nog goed gekomen want je moest even wachten toch?
    Lekker is dat he als het weer het nog toelaat dat je buiten lekker kan ontbijten :) ,je man heeft je lekker verwend.
    Volgen smij hebben onze mannen ook last van hormonen :evil: ,je mag dat toch wel zeggen :confused: .
    Maar meis beloof me een ding dat je dat niet meer denkt,je hebt ook een kleintje in je buik waar je de zorg voor moet geven,als je je zo voelt dan ga je volgende keer meteen iemand bellen desnoods mij!
    Dat kan ook niet je bent geen geestelijke boksbal,misschien kan je stukjes van zijn buien op papier zetten met de datums erbij en wat het met jou doet op zo'n moment en hem dat eens laten lezen.
    Geen sorry zeggen dat is helemaal nergens voor nodig.
    Natuurlijk is het niet 1.2.3 opgelost,maar goed hij ziet het zelf nu ook in en dat is alvast een begin.
    Gelukkig dat je buikpijn weg is.
    Ik hoop het ook voor je meid.
    Dat kan gerust zijn als ik het zo lees en weet je als je ergens meezit begin je meestal tegen de mensen waar je het meest van houd,niet dat ik het goed wil praten van hem wat hij doet,maar ik heb dat soms ook bij Mart maar daarom zit ik ook in therapie.
    Misschien als meerdere mensen dit tegen hem zeggen dat hij echt gaat inzien wat hij doet,dat was bij mij ook zo.
    Ja helaas is het niet doorgegaan maar we gaan nu proberen om eens in de 3 weken uit eten te gaan en lekker bij te kletsen,want nu ik zwanger ben lijkt het er steeds niet van te komen :confused:
    Was je bezorgd om de kleine dan meid?
    Goed zeg dat je nu wat op je eten let dat je bent afgevallen als je maar zorgt dat je al je voedingsstoffen binnen krijgt,maar dat doe jij wel.
    Veel plezier met klussen op de babykamer

Nou ik ga noël uit school halen en kom straks weer verder reageren

10. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Yvette: ja dat zou inderdaad jammer zijn, maar ik heb zoiets van, dat is hun keuze en ga me er ook niet aan opdringen...

Hier over een half uurtje weg. Dan zitten we in de auto onderweg naar het echobureau. Ik hoop echt dat de kleine nu wat rustiger is en nu wel wil blijven liggen...

Ik ben inmiddels teruggebeld door het UWV en de arbo-arts gaat ermee akkoord dat mijn oproep verplaatst word. Ik krijg hier dan nog een bevestiging van, van wanneer ik dan moet komen. Dit zal dan wel in oktober zijn, was me al verteld.
    Maarja, dat maakt me niet zoveel uit. Ik hoef me nu in iedergeval niet te haasten of een dag eerder weg te gaan...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

11. Re81

Re81 Bekend lid

11 feb 2008
    903
    0
    0
    Veel plezier met je echo! Ik hoop dat het net zo goed gaat als bij mij vanmorgen! Succes!

12. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ Patricia: veel plezier straks!

@ Patrieske: Mn hondje ligt nu nog uit te rusten naast mij hier op de zetel :rolleyes: Hij is zo flink geweest. De dr zei dat ie heel moeilijk in slaap te krijgen was, hij vocht er echt tegen! En hij was ook héél snel terug wakker, een echt sterk kereltje dus!Hij bloedt nog wel een beetje maar zn tandjes zien er super uit. Ze heeft maar 2 tanden moeten trekken.. Ik ga hem nu nog ff vertroetelen ;)

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Owh ja ik kreeg nog ff doodleuk een belasting brief voor het het weekend,met als tekst ik leg u een aanslag op van 598 euro,

omdat ik geen recht had op hefingkorting,blablablablablabla,mijn mannetje moet er vandaag ff achter aan gaan,want bah vond het zo een misselijke brief,en het klopt van geen kant

14. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Zo, net even de huisarts gebeld:
    Ijzer is op orde, vitamine B12 is op orde en het foliumzuur is ook op orde, alles is aanwezig om een goed HB gehalte te krijgen, maar dat gebeurd niet. Mijn HB was nu 6,4 en dat is gewoon te laag. De huisarts heeft mij uitgelegd dat alle ‘ingrediënten’ op orde zijn om het beenmerg nieuw bloed aan te laten maken, maar dat het op de een of andere manier niet gebeurd. Dat baart hem enigszins zorgen, ik moet over 2 weken opnieuw laten prikken en ze gaan het verder in de gaten houden…

Net nog even geschuurd, ben er voor een groot deel mee klaar. Er zit helaas een donkere kleur onder, dus ik moet eerst gronden en kan dan pas lakken, maar ja, dat doe ik dan maar, anders wordt het eindresultaat niet mooi!

@ patrieske: Wat jammer dat je vriendinnen vandaag niet kunnen… Maar wel leuk dat je dan weer even kan komen kletsen! Is je kat al terug meid?
    Viel wel mee bij mijn oma, het was ook niet heel emotioneel, want het waren juist de leuke dingen en herinneringen die boven kwamen.
    Met mijn man, dat komt wel goed, maar of hij ook met een psycholoog gaat praten, ik weet het niet hoor… We zien wel ;)

@ Patricia: Wat fijn dat het geregeld is met de arbo arts! Hoe was de echo?!

@ Tacha: Wat fijn dat je kleine mannetje weer thuis is:) Vertroetel hem maar lekker!

@ Derona: He bah meid, op zo’n bericht zit je nooit te wachten en zeker niet als het niet klopt! Succes ermee hoor!

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Yvette wel fijn dat alle bloeduitslagen goed zijn,maar je hb is wel gestegen ofniet?
    en je slikte al ijzertabletten?

16. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    @ MerelQ......Dat lijkt me wel irri ja,dat als je dan steeds mensen hoort :cry: .
    Fijn dat je een keer positief neiwus hebt gekregen van de oplevering van je huis,hopelijk gaat het dat ook echt worden,ik zal voor je duimen.
    Je mag toch je rekening gewoon naar beneden laten zetten of kan dat niet?
    Jeetje meid wat rot dat je zoveel harde buiken hebt,zijn z eook pijnlijk?
    Ik zou het toch even aan je VK zeggen hoor,en anders gewoon eerder bellen als je ze blijft houden.
    Die verhalen kan je nu ook beter niet lezen........

@ re 81....Daar hoef je je niet voor te schamen,je zult het wel druk hebben gehad :)
    Fijn dat de 20 weken echo goed is,ik ga de echo's meteen even bekijken,hahahah wat leuk dat peace teken :)

@ Simply me.....Lekker poetsen dan ;) ,kan je hier ook even komen,ik baal er echt van hahahah.

@ Nettie...Niks te danken ,vind het echt een superfoto :)
    Oke gelukkig maar dat hij door zijn pijn er nog wel de humor van inzag :) ,hahahah dat geloof ik best dat iedereen jullie raar zat aan te kijken.
    Dat was wel een heftige verkeerde draai zeg,hoe gaat het met hem?
    hahahah inderdaad eigenlijk ipv ruzie te maken kan ik beter gaan lachen :) .
    Ja helaas is dat bij ons altijd zo geweest,het is nu wel dat ik het al wat meer accepteer,moeilijk om uit te leggen,maar hopelijk snap je wat ik bedoel.
    Ynxxxxxxx meid,ze zijn toch alsnog even gekomen,maar een half uurtje net precies maar even fijn om ze te zien :) ,ze hadden afgebeld amar kwamen toch ben toch even blij dat ze zijn geweest,we gana nu eens in de 3 weken afspreken lekker uiteten en een drankje en als ik ben bevallen lekker uiteten en een avondje kroeg er achter aan plakken :)
    Lekker he alles weer schoon ;)
    Lees en slaap ze lekker :)

17. Female

Female Niet meer actief

Hey meiden

Hoop dat alles goed met iedereen gaat, en jullie een fijn weekend hebben gehad.
    Ik kom even zeggen dat ik het té druk heb de laatste dagen om te reageren :oops:
    We zijn net terug vh Kurhaus (was erg geslaagd!) en vanaaf weer weg, morgen al de pup halen etc.
    Dus is ff druk druk, zo snel ik wat meer tijd heb kom ik weer wat actiever meedoen!

Succes voor iedereen die weer moet werken ook!

Liefs

18. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Ja, ik ben nu al aan mijn derde kuur bezig, dus al zo'n 4 maanden ijzer bij! Maar mijn ijzer is dus goed, maar mijn HB niet. Volgens de huisarts is mijn HB niet gestegen, maar is de test van de verloskundige gewoon niet zo betrouwbaar, omdat dat zo'n vingerprik is...
    Ach we zien wel...
    Als het over 2 weken weer zo laag is, dan ga ik wel even wat navragen, want mijn oom is 7 jaar terug overleden door een afwijking in mijn beenmberg en de huisarts zei net dat mijn beenmerg niet goed functioneerde.... :(

19. KleintjeValentijntje

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Female, we weten dat je het druk hebt, maakt helemaal niet uit meid! Geniet lekker van je leuke tijd en veel plezier morgen! Geef Levy maar een dikke knuffel van mij!

Liefs

20. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    ik kan jullie ook niet bijhouden hoor moet heel de week werken dus hier ook druk druk druk...............

Sterkte trouwens yvetten met de verbouwing ik ken het heeft hier ook altijd veel stress dat we echt het idee hadden dat we gek werden van elkaar.

Merle@ jemig wat zal jij je rot hebben gevoeld met die harde buiken

Derona balen zeg van die belasting komt altijd op het juiste moment maar niet heus......

Mijn vriend heeft vandaag heel de babykamer leeg gehaald en alles uit de dozen gehaald dus het is er hellemaal klaar als het kamertje over 2 weken komt.

Deel Deze Pagina