Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Is goed meid. Heel erg bedankt in ieder geval.

Dikke kus

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

:) weet niet of jullie dit weten... maar meld het maar even voor de zekerheid....

Als papa de kleine aangeeft bij de burgelijke stand moet hij behalve zijn eigen legitimatie ook het legitimatiebewijs van mama meenemen..... en eventueel de verklaring van erkenning.
    Verder krijgt hij bij het ziekenhuis (of vk?) ook een geboortebewijs mee dat mee moet naar de gemeente.

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier werd zonet al gezegd, ik vind je nu wel zwaar worden hoor......schoonmoeders iid :confused:

Trouwens geen punten kunnen scoren, ze wisten het, hoewel schoonvader twee verhalen doorelkaar gooiden, verdorie....!

Verder hier een dimmer op het licht van de kleines kamer gezet. Gaan nu nog ff naar buiten met de camera wandelen, voel me niet top fit maar gaat wel.

@Ramona fijn dat alles goed was. Weer een zorg minder!

4. ramona0309

Birthe/ goofychick

hihi... dat zegt MIJN schoonmoeder nu weer niet....
    maarja... ik was ook zo weer buiten... :)
    anders had ze dat misschien ook nog wel gezegd....! :)

5. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Ik wou net zeggen, als je eens langer dan 10 minuten bij schoonmoeders blijft hangen! haha

@ GOofychick: hmm wat heb je weer een intelligente schoonouders :p

6. ramona0309

hahahaha dan weet ik zeker dat mn weeen opgang komen... dan floept mn baby eruit... en zet het gelijk op een rennen..... ! Staat ie eerder buiten dan ik.... :)

7. ramona0309

was trouwens wel "lullig"
    mijn vriend vroeg tweede kerstdag aan ons zoontje: ga je mee naar oma?

Waarop hij gelijk zei: NEE!

hahah waarop mijn vriend met een lach vroeg aan mij: wat heb jij gezegd?
    (ga mn kinderen niet lastig vallen met mijn problemen natuurlijk.... :))

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Ramona: bedankt voor je lijstje meid. Heeft me goed op weg geholpen. HIHIHIHI.

Wij kunnen ons kleintje gewoon in het ziekenhuis op de afdeling aangeven. Dat is zoooooooo fijn. HIHIHIHIHI.

Nu ga ik weer verder met de tassen... Dan ben ik hier in iedergeval mee klaar. En maar eens kijken wat mijn mannetje allemaal heeft uitgespookt, en hem dan een schouderklopje geven... :)

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Vraagje: hoe doen jullie dat met je ouders/schoonouders? Mijn moeder die zit zoooo ontzettend te wachten op haar kleinkind. Ze heeft iemand standby staan op haar werk (is fysiotherapeut dus haar patienten moeten overgenomen worden), heeft al eind januari een week vrij genomen en een optie op een tweede week... Allemaal super lief natuurlijk en zij is ook de gene die wordt gebeld als we naar het ziekenhuis vertrekken zodat ze onze hond hier in huis kan opvangen (en ze zal dus als eerste onze kleine zien). Maar het benauwt me wel een beetje... Ik ben echt bang dat ik hier dagen met haar en met mijn schoonmoeder zit opgescheept. Ze wonen niet in de buurt (vooral schoonmoeder, die woont 2 uur rijden hier vandaan) maar we zijn momenteel vrij klein behuisd dus ik kan me niet even ergens terugtrekken ofzo. Daarbij ben ik sowieso al niet zo van de visite, ben echt gesteld op mijn privacy, en wil ik ook gewoon samen met mijn man kunnen genieten. Ik ben echt bang dat het uit de klauwen loopt en ik ben bang iemand voor het hoofd te stoten...

Hoe gaan jullie dat dus doen? Hoe vaak komen jullie ouders denk je?

10. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    @ Ramona: hihi, wat erg dat je zoontje dan ook meteen roept NEE... jij stiekem lachen zeker. :p

11. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Mijn ouders weten wel wanneer ze weer moeten vertrekken, dus dat scheelt. maak ik me niet druk om. Ze belt nu wel elke dag haha, net ook weer. Dus ik opnemen: met de verloskundige!. haha.
    Schoonouders durven geeneens een baby vast te houden volgens mij.. hihi..

12. Tese

Tese Niet meer actief

Ik heb hele opdringerige schoonouders dus wij hebben al duidelijk aangegeven hoe wij dit willen. Bij mijn zwager zaten ze gerust d hele dag en dat 2 a 3 weken lang. Nou dat wil ik niet hoor. Wij hebben al gezegd dat na de bevalling bellen we pas een paar uur later zodat we eerst even met zn 3en kunnen zijn. Dat zullen we nog wel eens zien zeiden ze :confused: Nou dat zullen we inderdaad nog wel eens zien. Als wij niet bellen weten ze ook niet dat het geboren is toch? :)
    Verder mogen ze in de kraamtijd best elke dag langskomen maar een uurtje. Want ze zitten er gerust de hele dag. Ook dat willen ze niet geloven dat we dat gaan doen. Nou reken maar dat mn man ze het huis uit gooit hoor! Het zijn lieve mensen maar ik kan ze echt niet zolang om me heen verdragen. En als het kind op bed ligt wat moeten ze dan nog bij ons. Nee wij zijn echt op onze privacy.

Voor de rest van de gasten hebben we een agenda. Ze bellen van te voren en dan spreken we een dag en een tijd af. Zo willen we minimaal 1 dag in de week met zn 3en en genoeg rust door de weeks. Dus we gaan echt plannen! Maar met mn schoonouders krijgen we nog wat te stellen hoor! Want die laten zich niet zomaar weg sturen. Ik weet nog bij mijn zwager dat ze 1 dag gezegd hebben dat ze rust wilden. Toen heeft mijn schoonmoeder jankend aan de tel gezeten dat ze dr kleinkind niet mocht zien. :confused: :( Maar mijn man is daar gelukkig zo klaar mee en die zegt haar echt wel waar het op staat. Hij heeft echt zoiets van het is mijn huis en het zijn onze regels. Bevalt het je niet dan rot je maar op. Daar ben ik erg blij mee.

13. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Oei wat erg die schoonouders! Moet je toch niet aan denken dat ze er dag in dag uit de hele dag zijn. pfff. Gelukkig is je man het daar ook mee eens en zal die zijn zegje ook wel doen. Of je belt en zegt gefeliciteerd: jullie zijn 3 dagen geleden opa en oma geworden haha.

14. Tese

Tese Niet meer actief

:) :) :) :) :) :) :)
    Echt weer zo'n heerlijke mannenopmerking he. Ik hoor het die van mij ook zo zeggen!

@ladyinred: Dat vocht hoort er gewoon bij daar kunnen ze niets aan doen. Ik moest blijven vanwege mn veel te hoge bloeddruk. Die moet eerst weer aan de normale kant zijn voor ik naar huis mag. Ik lig elke dag aan de ctg en ik heb bedrust. Verder controleren ze meerdere keren op een dag mn bloeddruk en mn urine en mn bloed.

@ramona: Fijn dat alles goed was bij de vk maar stiekem had je gehoopt dat er al een cm of 2 ontsluiting was of niet?

Hier moet de dokter nog steeds langskomen met haar ochtendronde :( Het is erg druk met bevallingen. Ik hoop dat ze me kan vertellen wanneer ik naar huis mag.
    Ik lig hier trouwens op de verlosafdeling maar ik heb nog niemand in al die dagen horen schreeuwen/ gillen?! Wacht maar tot ik moet....

15. Tese

Tese Niet meer actief

Dat stelde ik ook al voor, of ik doe gewoon aan een olifantendracht. Hoe lang is dat ook alweer? 11 maanden? :) :)

16. ramona0309

Muppet
    heb vorige keer helemaal niet geschreeuwd hoor.... is ook zonde van de energie...!

kraamvisite..
    Eerste week is voor onszelf..... en daarna zie ik wel...
    Niemand blijft hier dagen hangen.... ! of elke dag over de vloer..... ! Dat is een ding wat ik zeker weet!

17. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Wat hebben sommige mensen toch een enorm bord voor hun kop zeg!

Weten ze dan niet dat kraamvisite nooit langer hoort te duren dan 1 a 1,5 uur?!

Vooral de 1e keer durfde ik niet te zeggen van: ben moe ga nu naar me bed hoor, nou dit keer weet ik wel beter en bekijken ze het maar!

18. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Ramona: heel erg bedankt voor je lijstje (of had ik dat al gezegd?)

@ kraamtijd: ook wij houden een agenda bij van wie wanneer is geweest. Voor mijn ouders/zusjes en schoonouders (en beste vriendin) voelen wij het anders, moeten wel even bellen, maar mogen in princiepe komen wanneer ze willen...

Zow, ik heb de tassen zo goed als helemaal klaarstaan. Ik ben er helemaal klaarvoor. HIHIHIHI.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

19. ramona0309

Dementie is een verzamelnaam voor aandoeningen, die gekenmerkt worden door combinaties van meervoudige stoornissen in verstandelijke vermogens, (waaronder ook het geheugen begrepen wordt), stemming en gedrag. :)

20. ramona0309

:thumup:

oja... WEL erbij zeggen.... en daar is het gat van de deur....
    Want als je alleen zegt dat je moe bent en naar bed gaat, blijven ze je man/vriend lastig vallen....
    Heb ik dus mee gemaakt...!

hahaha maar ik heb vorige kraamweek volgens mij zowat alles meegemaakt.... ben benieuwd hoe het nu loopt.... :)

Deel Deze Pagina