http://nl.youtube.com/watch?v=qPgFEjFjhzo Hij is wel van erg slechte kwaliteit... maar dan heb je een idee waarom ik al dagen met dit nummer loop... Mijn vriend zingt het ook elke keer....
@nettie.. ja idd ik heb hem zelf op de kop met plankie erop... @derona wees blij hihi succesv bij vk @mikmak hahaha ze denken gauw de vrouw eerst he met bolle buikkie succes bij de vk @re81 succes bij de gyn @chantalk pfff hopelijk is luca rustig op de dag dat je gaat bevallen... @ramona pff soms mannen dan.. mijn manneke zegt zelfs tegen mij zitte jij ik ga wel.. @merleq misschien voelt je hond iets aan?
Goeiemorgen Het gaat mij veel te snel hier om op alles te reageren. Er komen elke dag nu meer dan 20 pagina's bij en dat red ik gewoon niet icm kindje, hond, huishouden en klussen.... Ga zo de pc uitdoen, want heb nog genoeg te doen vandaag. Ik moet om 19.00 bij de Gyn zijn vanaaf... Moet helaas alleen met Kynan want Jur kan echt niet weg vd zaak op zo'n ongelukkig tijdstip Ben benieuwd hoe het zal zijn. Ze gaat nu iig ook de strepto-test doen. Iedereen fijne dag! Tot heel snel, zal wel iets laten weten vanavond
Oh hebben jullie dat allemaal niet dan? : Dat wordt hier standaard gedaan, uiterlijk 2 weken voor de uitgerekende datum, met Kynan deden ze het op 34 weken. Als blijkt dat je dit bij je draagt krijg je tijdens de bevalling een antibiotica toegediend. (Dat was bij mij dus nodig bij Kynan) Dit vind ik er zo snel over op Google: In Groot-Brittannië wordt gepleit voor een standaard test om vast te stellen of zwangere vrouwen een besmetting met B-streptokokken hebben. Door deze besmetting via de moeder sterven jaarlijks zon honderd babys. Dit meldt British Nursing News Online. B-streptokokken, ook wel GBS genoemd, zijn bacteriën die vaginaal kunnen verblijven zonder dat de toekomstige moeder hier last van heeft. Tijdens de bevalling kan de baby ermee besmet raken en ziek worden: pneumonie, sepsis of meningitis. In Nederland sterven ongeveer twintig babys per jaar als gevolg van de infectie. Ook bestaat er hier nog geen standaard test. Volgens de Nederlandse GBS-stichting kan er veel leed worden voorkomen als de bacterie systematisch opgespoord wordt via een uitstrijkje. Ongeveer 10 procent van de vrouwen draagt de bacterie bij zich. De GBS-stichting vindt dat een dergelijk onderzoek wel standaard moet worden gedaan bij zwangere vrouwen in de periode van de 35-36ste week van de zwangerschap. Door tijdens de bevalling antibiotica toe te dienen, kan een infectie van de baby voorkomen worden. Bron: Verpleegkundenieuws
dat is een uitstrijkje waar ze testen op GBS streptokokken. Dat is een bacterie die ervoor kan zorgen dat je vliezen prematuur breken, en gevaarlijk voor je kindje. Als je posi test krijg je antibiotica tijdens de bevalling om je kindje te beschermen. Het kan zelfs zijn dat ik die bacterie had en dat daardoor mn vliezen zijn gescheurd op 34 weken. Maar dat weten we nooit zeker omdat ik nog niet getest was (was gepland de week na de bevalling ) Hee meiden heb ff bijgelezen geen babies! Pff ik wil toch tenminste één baby nog in 2008 hoor!
Wij gaan straks langs de huisarts ivm nona's wit tongetje. Het ziet enkel wit vanachter op de tong. Ik hoop dat het geen spruw is!
@ Joyce: hahahah, ja dat is inderdaad niet echt handig.... @ Ramona: ja dat nummer ken ik ook. Echt geweldig vind ik die. Wij zijn er toen geweest en heb toen gezegd, als ik zwanger ben en ik ga bevallen, wil ik dit nummer meenemen/opzetten. HAHAHAHAHA. Liefs en dikke knuffel, Patricia
Als je dat stukje dat ik postte leest is het toch gek dat het in NL niet gedaan wordt..... Zal wel weer een geld-kwestie zijn
Bij mij in de groep van de zwangerschapscursus zit ook iemand die dit heeft. Zij krijgt dus ook antibiotica toegediend tijdens de bevalling. Ik had begrepen, dat het zo ineens weer weg kan zijn, maar ook zo ineens weer om de hoek kan komen kijken...
nee gebeurt hier niet.... maar de kans dat er daadwerkelijk iets door gebeurt is ook klein... Trouwens een streptokokkeninfectie kun je zo oplopen... deze bacterieeen leven al gewoon op je huid.. dus denk ik dat het niet nagekeken wordt omdat het niet veel uitsluit...
Oja heb 2 nieuwe foto's gepost Ik heb er zoooveel maar mn album zit vol buh Vraagje: Normaal moet Nona om 11u eten maar ze slaapt nog. Laten slapen of wakker maken?
@Ramona: hahaha, ja, die is leuk! @IloveA: klinkt wel gezellig zo dat nummer in de verloskamer! @Female: wel goed dat ze daar op controleren, doen ze hier dus niet!