whahahaha ja had het gezien, en maar snel aangepast... lol.... hele lange dracht, nog meer dan van een olifant.....
@birthe.. je kan het ook gewoon met dreft doen en water en dan friteurpan op de koudste stand zetten.. dus niet de heetste.. en dan blijven roeren.. met de afwasborstel.. en zodra het begint te koken.. gooi je hem leeg.. en doe je het nog een keer.. en dan is het klaar bij jou vliegt de tijd ook he.. dat is het juist het goeie van mij.. als ik geen zin heb neem ik geen tel op.. en dan sturen ze sms waarom neem je de tel niet op.. en dan reageer ik pas savonds.. oh had je gebeld dan.. mmm lag ik zeker te slapen haha.. @iloveandres dan moet je wel vroeg zijn zeg.. maar ja dan heb je wel aan je daggie @re81.. nu nog .. pff.. dat is irritant dan op het laatste moment dat allemaal moet doen @cobi.. waarom zou je dat doen.. de geboorte bespoedigen als je pas nu 37,4 week ben.. de baby komt als het klaar is.. @mikmak.. ik kreeg het te horen van iloveandres.. dat je lange dracht had ga ik kijken heb je het al aangepast hahaha..
@Merleq, oh gelukkig maar, wij hebben gisteren het toevallig ook geregeld, tja hubbie wil het hebben hangen voor de bevalling, de lijstenmaker heeft een streefdatum van 16 januari maar heb gisteren gezegd dat ik dat waarschijnlijk niet meer ga halen En waar die kleine blijft, geen idee......zei al tegen hubbie dat als ie op zijn vader lijkt hij wel in deze week komt met dat schaatsen en vorst. Wij hebben een sony bravia, (zonder dvd en daaar is de kwaliteit wel om naar huis te schrijven) en samsung schijnt ook goed te zijn. Je moet alleen even letten op evt. lichtbronnen bij je tv in de lijst erom heen, anders reflecteren de lampen. Heerlijk dat die hypotheek is geregeld. Nog ffies meis. @Libra dank je voor je medeleven.Fijn dat alles in orde was.Libra, ik heb wel perineum olie om te masseren. En dat schijnt te helpen volgens de meiden van mijn zwangerschapsyoga, maar misschien overal weer verschillend. @Patrieske, ben heel benieuwd hoe ik op het huilen van onze kleine ga reageeren........ @Nesteldrang, ja ik doe rustig aan, althans een poging tot.......maar wordt vanzelf terug geblazen door mijn rug. Ga straks ff in bad voordat hubbie thuis komt. @Sjansie fijn dat alles goed is.......de vk's hebben het er maar druk mee. Ze willen iedereen nog even zien zeker voor het nieuwe jaar. Ikke morgen. @Derona ook fijn dat alles goed is.....jeeee blijf het (gelukkig) herhalen! Die kleintjes zijn nu al begonnen met hun goede voornemens. @Birthe, hubbie doet hem echt niet meer uit. Laatst moest hij een groep van 200 man toespreken, en de tel. stoorde een beetje op de microfoon, hij moest hem uitdoen maar was heel fel in zijn reaktie voor zijn doen: "die gaat NIET uit" Hihihihihihihi......en gisteren heeft hij de eerste drie uur moeilijk kunnen werken, echt zo van: heb ik er wel goed aan gedaan om weg te gaan. Maar hij weet dat ik wel aan de bel trek. @telefoontjes, bij mij beginnen ze nu ook te komen. Schoonvader smste de 29e en is het een jongen of meisje, hahahahahaha! @Mikmak ook fijn dat alles goed is. @Re81, dus toch,vervelend joh! En je moet nog ffies! Dikke knuff
@Cobi, ben met Lotus eens. Ik zou het ook noooooit doen. Heb wel zo mijn kwaaltjes maar mocht het op gewekt moeten worden dan wel onder medische begeleiding.
inderdaad.. ik denk dat de meeste meiden zo over denken hoor.. . ik schrok zelfs dat ik het las om de bevalling te bespoedingen kijk ik wil heel graag dat de baby wordt geboren.. maar graag pas als de kleine het tijd voor vindt.. en niet zoals wij willen.. toch?
Hey Meiden, Bedankt voor jullie reacties. De weeen komen pas als de baby er klaar voor is. Dus het opwekken heeft alleen reactie als de baby er klaar voor is. Pas wanneer je met hormonen aan het werk gaat, ga je dingen forceren. Dus ananas eten en bitterlemon drinken is een onschuldige bespoediging.... De reden dat ik zo graag wil dat de baby gauw komt, is omdat het me lichamelijk echt erg zwaar wordt. Vanaf 16 weken zwangerschap al harde buiken, gestopt met werken, en sinds 28 weken in de rolstoel naar buiten, omdat lopen harde buiken opleverde (met kans op weeen).... Sinds 34 weken pijn bij liggen. Dus slapen wordt steeds moeilijker, is dat herkenbaar? Ik slaap nu vaak 2-4 uur per nacht. En dat pas vanaf een uur of 5 in de ochtend.... pfff heavy hoor. Dus nu ik over de 37 weken ben, heb ik echt het gvoel van, wow ik heb het toch gered! Een aantal maal verplichte bedrust gehad, omdat ik om de 3 minuten harde buiken had enzo... Dus toen zat ik juist in angst dat de beeb kwam. En nu mag ie komen, nu mag de kleine eindelijk komen. maar wees niet bang, ik ga geen gekke dingen doen Ik vroeg me af wat jullie dachten en doen... Sterkte allemaal! xcobi
@Yvette1983: Klinkt alsof het erg goed gaat met jou en Valentijn. Goed zo! En al 10 kilo eraf. Wauwwww. Dat je het meelezen hier niet bij kan houden is niet vreemd. Wij kletsen ons nog door slapeloze nachten heen in afwachting van net zo'n mooi wonder als jij al bij je hebt liggen. Geniet er maar lekker van! @Re81: Fijn dat het nog zo goed gaat, ondanks de grootte. @ramona0309: eigenlijk wel een grappige opmerking van je vriend. Alleen jammer dat hij het niet grappig bedoelde. @MerleQ: Dat is lastig van de hond. Volgens mij voelen ze gewoon aan dat jij je ook niet lekker voelt. @Iuno: gefeliciteerd met je zoontje. Ik hoop dat de bevalling soepel ging. Nou lekker genieten! @patrieske16: arme jaimy, ik hoop dat hij gauw beter wordt. En dat jij wat rust krijgt, want het klinkt wel eng, dat het vocht uit de wond spuit. Brr. @Re81: dat klinkt niet goed, zwangerschapssuiker. Maar wat houdt dat eigenlijk precies in? @goofychick: wat lief van je man dat hij 'm niet meer uit wil doen. Vanmorgen moesten we naar de verloskundige. Guppie is nog steeds niet helemaal ingedaald, dus ons meiske doet het rustig aan. Verder had ik het geboorteplan besproken en ze vond het er goed uitzien. Het zit nu in m'n dossier erbij. Voor het geboorteplan heb ik gekeken op http://www.cicli.nl/ en daar naar de voorbeelden gekeken. Daarna zijn we de stad in geweest en hebben we veeeeel geld uitgegeven, we hebben een nieuwe wasmachine, droger en frietpan gekocht. Dus voorlopig maar even niet meer winkelen. Het was wel erg vermoeiend, al die winkels in om te vergelijken. Dus nu even rustig zitten en dadelijk hopelijk gauw de box afschilderen samen met m'n man.
Hi meiden, Iuno gefeliciteerd! Hier is het ook begonnen, vanochtend is mijn water gebroken om 6 uur maar vol verwachting (hoe dubbel) wachten we nog steeds op de weeen die moeten doorzetten. Dus zo goed als zeker ga ik geen januari mama worden maar een december mama. het liefst vandaag de 31 of 1 jan lijkt mij geen leuke dag voor een beeb/kind om jarig te zijn. Bij de tweede kan het snel gaan (wanneer het eenmaal begint) dus ik moet het wel redden voordat het de 31 ste is haha. Gaby
meiden ben nog niet bij gelezen maar wilde ff laten weten hoe het was dus ff snel een berichte want me zusje is nog hier dus we willen ff gezellie wat drinke er is eiwit in me urine gevonden en samen met de bloeddruk van 150/95 was het niet erg best heb meteen bloed moeten laten prikken als deze ook niet goed is word ik vanmiddag nog gebeld en dan morgen al ingeleid ! is het wel goed dan moet ik vrijdag weer op controle komen met urine zit er dan nog eiwit in dan word ik volgende week ingeleid ! eingelijk best wel heftig dus . zo ben nu weer weg , tot strax dan meiden !
zo ik kan jullie echt niet meer bij houden hoor dus even een tip geniet nog maar van de dagen dat je zwanger ben, nee geintje hoor ik geniet super van mijn kleine meid. en vanavond een broodje.............filet american
@pregnantlady: succes! @mamamakka: wow, jij ook veel succes! Ik hoop dat het bloed dan nog goed is, zodat je kindje nog een weekje kan blijven zitten (of heb je zelf liever nu al inleiden?) Ik ben blij, de box is eindelijk klaar! Ik ben al zo vaak in kleine stukjes aan het schilderen geweest, maar vandaag hebben we het laatste stuk gedaan. Hij staat nu te drogen en morgen kunnen we 'm dus inrichten! Woehoooe!
Even een vraagje...Morgen gaan we naar mijn ouders op oudjaarsdag (200km rijden), op nieuwjaarsdag rijden we waarschijnlijk door naar de ouders van mijn vriend in Zeeland (weer 200 km) en de 2e van daaruit weer naar huis (nog een keer 200 km ) Moet ik een soort van vluchttas maken om mee te nemen voor de zekerheid? Of is dat overdreven? Ik ben normaal niet zo spastisch met zulke dingen, maar moet wel een beetje realistisch blijven natuurlijk...... Wat zouden jullie doen? Anders moet ik die vanavond nl nog even gaan inpakken
Patrieske Goed in de gaten houden hoor... vooral hoe hij ademhaalt.. (ofdat hij heel veel moeite moet doen... borst snel op en neer) ik heb het natuurlijk met mijn zoontje meegemaakt... En als je het niet vertrouwd... naar het ziekenhuis hoor! Mijn zoontje had opeens 39,7 koorts (10 dagen oud)... en het liep echt snel op...! Neusje kun je spoelen met fysiologische zoutoplossing van het merk DARO heeft dezelfde samenstelling als "tranen"... en mag je onbeperkt gebruiken... Het is belangrijk dat het snot vloeibaar blijft! Beterschap ermee..! Goofychick Ze hebben inderdaad een tijd niet gemeten.. maar nu doen ze het vaak wel weer ze trekken de kindjes alleen niet meer zo recht als ze dat vroeger deden.. Chantalk Ja... heb de dames wat gerust proberen te stellen.. met het verhaal van Yvette.. ook vroeg opgenomen..ook 1 cm ontsluiting en nu bevallen van een gezonde zoon... (sorry Yvette.. dat ik je verhaal gebruik).. maar las al van die verhalen dat als de ontsluiting begint.. bla, bla, bla Sjansie fijn dat alles goed was... tja en jouw kleintje hoeft natuurlijk niet perse in te dalen.. Derona Jij ook goed door je check gekomen...! Journey Zielig he die hielprik! Maar voor hun eigen bestwil.. zelfde als straks de eerste prikjes... Tjeetje wat een drama is dat voor de moeder! Nettie geslacht maakt niet uit hoor... Mijn knul is ook lekker dwars... en opstandig...! Iloveandres beter dat ze ook even je bloed checken... al is het maar gewoon voor de zekerheid..! Birthe.. je banner kan het ook fout hebben hoor... en dat het al EERDER komt! (ik duim voor je....) mikmak Ze kunnen beter even een echo doen hoor.. doen ze niet je bekken opmeten..! Mijn eerste was ook niet ingedaald.. en het is nooit gechecked waarom niet. Het maakt trouwens niets uit voor de bevalling hoor.. Mijn oudste was met 40+1 nog niet ingedaald en ben met 40+2 bevallen! Re81 Tjeetje toch suiker.. Is ook erg vermoeiend in het ziekenhuis zitten... weer er alles van.. succes met je dieet en prikken.. Cobi Zou er niet aan beginnen... Van al die middeltjes is trouwens niet bewezen dat het daadwerkelijk helpt! en zeker niet als de baarmoedermond er nog niet klaar van is.. Het enige wat WEL bewezen is, is strippen.. en dan tussen week 41-42 Pregnantlady Succes hoor...! KIjk dat is tenminste duidelijk als je vliezen breken, weet je gelijk waar je aan toe bent...! mamamakka Tjeetje zeg... hoelaat krijg je de uitslag! ben erg benieuwd... leef met je mee! @mezelf BEN HELEMAAL TROTS! Mijn zoontje heeft weer uit zich zelf op het potje geplast Hij begin opeens echt "groot"te worden.. wilde nooit op het potje.. en niet praten.. en nu begin hij al echt te kletsen en op het potje te plassen! Net of hij het idee heeft dat hij "grote broer" wordt Net weer een groot stuk kauwgum verloren... dus er is echt wel iets gaande.. maarja zo vind ik het niet zo erg... heb iig geen weeen nu... dus op die manier rommelen vind ik niet erg..
@mammamakka.. spannend.. ik hoop dat het wel goed is.. tenzij je wilt dat je ingeleid worden.. hoe laat krijg je de uitslag te horen? @female.. ik zou zeker een tas meenemen vooral omdat je morgen 37 weken bent ik moet zelf morgen naar hoonr.. (naar het noorden) ongeveer 60 km van huis af.. ik neem dan de tas ook mee... @journey.. ooh maak maar ons jaloers met de file american... @ladyinred. eindelijk.. feestje de box is af !
@Cobi ik zou dat ook niet doen,wat de andere al zeggen kindje komt wanneer het er klaar voor is,en waarom overleg je niet met je vk? @Ramona ja ben weer goedgekeurd Goed zooooo zeg van jullie zoontje hoe heet hij ookalweer?sorry wat ben je dan trots als ouder he Nou kom op meer kaugum verliezen,en gewoon huppa beginnen @Female dat je daar nu zin aan hebt pffffff,ik zou voor de zekerheid wat mee nemen,iedergeval alvast veel plezier meis @Joorney met jou praat ik ff niet ja,met je boordje filé american hoe kun je dat noemen hahahah lekkerrrrrrrrrrrrrr @Mamamakka wat spannend allemaal meis,hoop voor je dat ze je gaan inleiden,die onzekerheid telkens dikke knuff @pregnantlady spannend meis,duim dat het allemaal snel mag gaan je kunt het knuff @Goofychick ja idd ze zijn zeker al begonnen met hun goede voornemens haha
hahaha ik zal aan jullie denken straks. Maar mijn meisje sliep gewoon verder tijdens het prikje schattig he ene Female ik zou idd maar een vluchttas meenenemn ik weeet nu hoe snel iets kan veranderen