Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    pfffffff kijk ff tv en gelijk kletsen jullie weer een hele pagina vol. hahaha

2. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

3 feb 2008
    282
    0
    0
    @sisqa, Birthe, SimplyMe, jeannette, 07Britt, Jessica83: Gefeliciteerd!
    Wat een geboortegolf ineens! Leuk zeg. :)

@mamamakka: Eigenlijk wel lekker dat de kleine het zo naar de zin heeft, maar nog lekkerder dat jij een slaappil hebt gekregen. Hopelijk kan je dan een beetje bijkomen.

Vandaag heb ik lekker met de hond door de sneeuw gelopen. Heerlijk om te zien, want die was helemaal uitgelaten door de sneeuw aan het dartelen. Morgen ga ik weer naar oma toe (als dat nog kan), de verwachting is namelijk dat ze de komende 2-3 dagen zal overlijden. :cry:

Ik hoop dus dat guppie binnenblijft tot na de begrafenis. Nou weet ik dus dat ik van ananas, tonic en sex moet wegblijven. Zijn er nog dingen die ik kan doen om de bevalling uit te stellen? Gelukkig rommelt er in ieder geval nog niets.
    Ik heb in ieder geval veel tegenstrijdige gevoelens, dat ik zelf amper weet wat ik nou voel.

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    doe ik even een uurtje mijn oogjes dicht, staat er direct een pagina bij. Stelletje kletskousen :)

Ik hoop stiekem dat het vannacht goed koud gaat worden. als er een elfstedentocht komt dan wordt het FEEST!

4. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    sorry meiden, heb jullie zwaar verwaarloosd vandaag zeg...
    Weet niet eens wat ik allemaal heb gedaan maar in ieder geval kwam ik er nie aan toe om het hier bij te houden qua reacties.
    Zal het vanavond proberen, alhoewel pp komt vanavond ook op tv dus dan ben ik er even tussenuit, ws neemt hubbie dan de laptop en kan ik ook in de reclames niet komen.... maar goed dan doe ik het morgen wel.

Meiden die bevallen zijn: Van harte gefeliciteerd!
    Bijna niet bij te houden zo snel het ineens gaat he? En we staan weer aardig gelijk qua jongens/meisjes, das ook wel erg leuk.
    Wat ik dan ook nog even kwijt wil is dat het toch eigenlijk wel heel erg bijzonder is dat bijna alle kindjes zo gezond op deze aardkloot zijn gezet.... op Ties* en Matti na, en zoals ik heb het gelezen was Matti wel aan het kwakkelen maar of het echt iets ernstigs was weet ik dus niet......
    Vind het erg dapper van jou Cindy dat je hier toch even komt kijken, en wat een mooie site heb je gemaakt voor jullie prachtige mannetje zeg! Heb echt diep respect voor jullie! Zie ook dat je alweer een cyclus banner hebt, betekend dat m dat jullie al weer bezig zijn voor een broertje of zusje voor Ties*? Hoop echt voor jullie dat dit dan snel mag gebeuren en jullie snel een prachtkindje in je armen mogen houden!

Ga ik later even verder schrijven... Nu eerst koken.

Wie had het trouwens over boerenkool? Ik doe vaak de boerenkool onderin de pan, daar de aardappels bovenop en dan ong een halfuurtje laten koken, op het laatst even een rookworst erbij in leggen en (als de worst eruit is natuurlijk....just for sure) dan stampen met een flinke klont boter en een scheutje melk. Smullen maar!

Ga nu bloemkool met kerriesausje eten met 5-min-steakjes en aardapels..... Heb nu al trek, maar begin ook maagzuur te krijgen.....BAH! Op zoek naar rennies dan maar weer....

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ik kook de aardapels nog met veel zout en 2 teentjes knoflook en peper... de boerenkool apart en dan stampen met melk en een klont roomboter.... oh ja en de gebakken spekjes er doorheen mengen

6. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @mamamakka.. hopelijk slaap je vanacht al stukken beter..

@libra erg he.. dat we zoveel kletsen.. maar ja het is juist wel gezellie :)

@nettie ik had over boerenkool.. want ik wist niet hoe je het klaar maakt maar nu wel :)

@boerenkool.. mmm drie verschillende recepten.. eentje moet het worden.. maar ik denk met de spekkies :) en worstjes :)

7. winter15

winter15 Niet meer actief

Hoi meiden,

Even snel ego-berichtje, daarna even koken en eten en dan ben ik weer van de partij!

Net 3 uur in het ziekenhuis geweest...alles liep natuurlijk weer uit. Urine en bloed goed, bloeddruk tussen 90-95 (what's new...) vruchtwater matig, nog niet bij het minimum, maar ja...dat blijven ze nu controleren, placenta werkt goed en doorbloeding navelstreng was ook goed! Meisje is ingedaald dus laat maar komen :)

Nog geen nieuws van IloveA?

@Mikki: vals alarm dus! spannend blijft het allemaal!

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @lotus moet goedkomen nu idd met drie verschillende recepten. Laat je t ff weten?

@sanne: meid wat een ellende drie uur.... mehn kan me wel wat gezelligers bedenken zeg meestal kun je daar nog niet eens fijn zitten ofzo ook nog.... en dat dan hoogzwanger..... Maar wel zeer fijn dat je meis is ingedaald dus ik zeg: kom maar op meisje van mammasanne! tijd om uit je warme hokkie te komen en je pap en mam te begroeten!

Zo nu gauw weer even bij mn eten kijken...hubs komt net binnenlopen....eindelijk... hij was net ook al thuis maar moest weer terug vanwege een storing.... natuurlijk net als hij net thuis is.... mag ie weer een halfuur terug gaan rijden...BAH!
    Gelukkig is het nu opgelost en is hij lekker thuis, nu maar hopen dat er geen storingen bij komen vanavond!

9. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    lotus en ladyinred

dank jullie wel , hoop ook dat ik nu ff lekker kan slapen !

ben zo blij ook dat me beebje vandaag lekker een beetje aan het draaien is , niet pijnlijk zoals eerder en niet die rare onbekende gevoelens in je buik maar gewoon lekker vertrouwd even . heb nu echt het idee dat de baby vrijdag komt op me schoonmoeders verjaardag of ik over tijd lopen ! ga overmmorgen vragen of er een kans is dat ik over tijd ga lopen im gewicht van de baby .

ohja heb me toch weeer een aambei ! grrrr ik baaal daar zo van het doet zon pijn !

10. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Lotus, ja is inderdaad wel gezellig. Heb nu ik niet meer aan het werk ben ook meer tijd om mee te kletsen natuurlijk... maar kan de nesteldrang niet onderdrukken.

11. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

mamamakka/chantalk

Het was toch zo dat ze door die ademreflexen juist de hik kregen toch?
    Meen ik ergens gelezen te hebben....

Nou deze had gisteren nog de hik :)

12. ramona0309

Even een vraag... misschien dat jullie dat weten...
    maar een vriendin van me vertelde vandaag dat je met 41 weken voor het laatst op controle gaat bij de vk... en dat je dan voor controles naar het ziekenhuis moet...
    Alleen bij bijvoorbeeld de bevalling... kun je de vk bellen....?

Weet iemand of dit altijd zo is....?

13. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Jeetje, ik was op pagina 878 gebleven en nu zitten we alweer op pagina 935! Ik las dat er alweer 5 baby’s bij zijn, ongelooflijk! Super hoor :D

MerleQ: GEFELICITEERD met je prachtige zoon! En die naam, echt wauw, je weet dat ik dat al zo vond, maar bij deze, nog een keer ;)

Jessica: GEFELICITEERD met je kleintje!

SimplyMe: GEFELICITEERD met je dochter meid en wat een mooie naam!

Birthe: GEFELICTEERD met je zoon! En wat een prachtige naam, echt waar!

Sisqa: GEFELCITEERD met je kleintje!

Jeanette: GEFELICITEERD met je dochter!

Britt: GEFELICITEERD met je kleine meid!

Lotus: Dankjewel voor het updaten, zo kan ik de geboortegolf hier een beetje bijhouden ;)

Hier even een update over ons:

Valentijntje doet het geweldig! De borstvoeding loopt ontzettend goed, hij drinkt goed, slaapt goed en zelfs al bijna de nacht door. Hij slaapt al bijna de nacht door! Van half twaalf tot vijf uur, dus we mogen niet klagen :D
    Vandaag kwam de vk voor de laatste controle en ze heeft hem nog even gewogen, hij weegt nu al 3910 gram! Dat is dus al 70 gram boven zijn geboortegewicht en dat voor dag 9, geweldig hoor! :)
    Over 5 weken heb ik de nacontrole bij de vk. De knip zag er bij mij ook goed uit, ondanks dat de hechting eruit is. Waarschijnlijk groeit het mooi dicht en komt er maar een heel klein beetje litteken weefsel. Het zit nu van binnen alweer vast!
    Verder voel ik me eigenlijk heel goed, alleen mijn bekken is nog steeds verrot, maar ik mag niet verwachten dat dat al direct over is, dat weet ik ook wel…
    Gisteren zijn we heel even naar buiten geweest, om foto’s te maken en vandaag hebben we in de tuin foto’s gemaakt in de sneeuw! Super leuk :) De foto’s zijn te zien op Valentijns site (via de knop hier onder)
    Ik kan het forum niet meer bijhouden op het moment, dus als iemand nog op mij zou willen reageren, dan graag even via een PB of een mailtje, dan kan ik wat gerichter antwoorden en op iedereen nog reageren :)

14. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Geen idee meid, maar vanaf 42 weken ga je sowieso naar het ziekenhuis want je wordt áltijd vóór de 43ste week ingeleid...

15. ramona0309

oooo..... nou is het einde toch in zicht... 8)

16. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Gaaf dat Valentijntje het zo goed doet :)

17. naomiadaeze

naomiadaeze Actief lid

12 mei 2008
    109
    0
    0
    @Ramona
    ja bij de meeste kom je dan voor het laatsts(41 weken)
    bij m'n dochter was ook de laatste controle met 41 weken en daarna word je zeg maar overgedragen :) naar het ziekenhuis met kans op veel ctg's

ik ben vrijdag 41 weken maar word dan gestript(als ik nog niet bevallen ben) hopen dat dat de boel opgang brengt ik wil nu absoluut niet tot 42 lopen :(

Liefs vera

18. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Mikmak: jeumig wat een pak sneeuw bij jullie :confused: Hier geen vlokje te zien hoor! Het is alleen stervenskoud :(

@Mamamakka: gek is dat, dat jij je zo klote voelt maar dat je beebje het kennelijk heerlijk vindt zo, in zijn/haar buikhuis :) Dat is dan in ieder geval een geruststelling toch?

@Journey: geniet van je biefstukje :D

@Ladyinred: sterkte met je oma meid...*knuf*

@Sanne: fijn dat alles goed gaat met het beebje! Al helemaal ingedaald ook, echt netjes aangezien ze kort geleden nog in stuit lag! Die van mij is eigenwijs en is nog steeds maar een klein stukje ingedaald. Hij ligt al een maand in dezelfde positie :evil: En die 3 uur in het ziekenhuis, ach...het is niet dat we op dit moment erg veel andere dingen te doen hebben toch? :p

@Ademreflex/hik: die van mij heeft zeker 2 keer per dag de hik...zou dat dan betekenen dat hij ook veel ademreflexen heeft, en het dus naar zijn zin heeft? Wel een lief idee...hihi :D

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Ramona, houdt die kleine van jou in je buik niet van sneeuw?

@Mamamakka, a gossie, was er al een beetje bang voor hoor. Maar goed, beter goed nieuws dat het goed gaat met de kleine als andersom. (zei het bij de vk vorige week ook, met mama gaat het beroerd maar met de kleine volgens mij super goed)

@Patrieske hoe is het met jou meid?

@Cindy, wat leuk dat je even komt rond neuzen. Hoe gaat het?

@Klagen, ja en dan nog, daarvoor hebben we elkaar toch?

@Journey hoe was het de eerste dag alleen?

@Lady in red, sterkte de komende dagen. Dat jij nog alleen buiten mag lopen in de sneeuw, hier is het alleen maar glad maar hubbie is uiterst voorzichtig met mij, misschien ook wel omdat ik niet altijd de handigste ben.

@Ademreflexen, shit dan heeft die kleine het ook nog veel te veel naar zijn zin bij mij.......nee he..........

@41 wkn vk voor het laatst? Geen idee, ikke niet geloof ik, want ik moet met 40 weken naar zkh om te kijken hoe en wat nu verder ivm de grote van de kleine. Dus afh.van denk ik.

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: ik word nog steeds lastig gevallen door mijn werk. Nu vragen ze of ik nog observaties heb van mijn jongste kinderen in de klas omdat dat het rapport maken makkelijker maakt.
    Ten eerste heb ik voor mijn zwangerschaps verlof heel nieuw onderwijs opgezet in de klas, en ten tweede mocht ik het niet meer doen want mijn vervangster zou het wel doen........
    Toch absurd dat ze je in je zwangerschapsperiode nog lastig gaan vallen of ben ik nou gek.

Deel Deze Pagina