Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Hallo meiden!

Ik ben vanmiddag opgehaald door mijn broer en de hele dag in Roermond geweest. Heb even de Blije doos van Prenatal opgehaald, 2 zwangerschapsbroeken en een trui erbij gekocht :D Zo, nu voel ik me weer lekker, weer heerlijk geld uitgegeven ;)

Net belde mijn man: Wat voor kleren heb je aan vandaag, netjes? Ik zo: “eh ja, zoals gewoon” (en dat is altijd wel netjes) dus hij zo: “Wat dacht je ervan om dan vanavond lekker uit te gaan eten?” Jeej! Dus dat gaan we lekker doen zometeen, hij is over een kwartiertje hier :)
    Alleen geen ijsje na, want morgen moet ik voor de glucose dagcurve en ik wil niet dat mijn suiker dan weer te hoog is!

Ik probeer nog even snel te reageren, het zal wel niet meer lukken op iedereen, maar dan reageer ik vanavond of morgen nog even verder!

Oh jah, ik heb tegen mijn man gezegd dathij tóch maar naar dat motortochtje moest gaan, ik voelde me zo schuldig dat ik me daardoor nog slechter voelde dan bij het idee dat hij erheen zou gaan… Hij kan er ook niets aan doen en ik gun hem ook zijn pleziertjes.

@Patrieske: Nou, zoals je kunt lezen, heb ik tegen mijn man gezegd dat hij toch maar moet gaan…
    Oh, dat is belachelijk! Je man moet wel een beetje zorgen dat de boel netjes blijft! En anders poetst hij maar weer lekker zelf ;)
    Mijn man is wel jaloers hoor, daarom vraag ik me soms af hoe hij het over zijn hart kan verkrijgen om dan een paar uur met een andere vrouw in de auto te zitten terwijl hij weet dat ik het er moeilijk mee heb. Hij is zelfs zo jaloers dat hij in staat is om iemand aan te spreken die alleen al naar mij kijkt! Dan moetik hem echt tot kalmte manen… mannen ;)
    Ach heerlijk toch, als je bedenkt dat straks jullie hele huis zowat een make-over heeft gekregen :D Dan is het de ellende van het verbouwen allemaal waard geweest ;)
    Oh, bedankt voor de site! Ik ga vanavond of morgen even kijken, ikhad op die van Noël gekeken! Dom van me…. :oops:

@MerleQ: he, wat vervelend van dat kind! Misschien toch proberen om zijn vader of moeder erop aan te spreken, want volgens mij zijn die culturen juist heel erg gericht op nette manieren, of zie ik dat verkeerd (ik bedoel dus niet het ontspoorde volk… ;))
    En wat betreft mijn man, ik laat hem toch maar gaan… Als ik snel weet wanneer dat weekend is, dan kan ik misschien met een vriendin wat afspreken of zo… komt wel goed :)
    (Ik word soms gek van mezelf, ben zo zwanger,wat een rothormonen, af en toe ken ik mezelf niet meer terug!)

@Jessica: Wauw, mooie foto meid! Lekker bescheiden buikje ook!

@Re: Hihi, lees je nu wat ik gedaan heb?! Ik snap mezelf af en toe niet meer, maar ik wil hem gewoon laten gaan nu. Voelde me zo schuldig ik wil hem zijn pleziertjes ook niet afpakken… Hij gunt mij dat soort dingen ook altijd van harte…
    Goh, wat duurt dat lang, die uitslag! Ziekenhuizen doen er altijd lang over he….
    Wat heerlijk voor je moeder zeg, maar wat een lange tijd! Ik zou gek worden denk ik ;) (Ik zie mijn moeder bijna dagelijks!)
    Ik ben heel benieuwd naar de foto’s! Heerlijk gevoel zeker, nu die af is? Ga je er vaak naar toe?

@ Sanne: Oh leuk hoor! Heerlijk he, die wrappers van Lodger! Ik ben er helemaal weg van! Die komt zeker op mijn kraam kadolijst te staan! :D
    Heel veel plezier vanavond meid! En succes met de hapjes maken ;)

@ Goofychick: Nou, hij wilde (toen ik hem zei dat hij toch maar moest gaan) al kijken of hij misschien een dagje minder kon gaan. Dus dat is een goed idee en hij kwam er zelf mee :) Kijk, dat maakt me dan weer blij ;)
    Ach meiske, wat vervelend van dat kinderdagverblijf zeg… kan me voorstellen dat je daar emotioneel van wordt! Misschien dat er tegen die tijd wel meer dagen vrij zijn?
    Jij zit toch ook in het onderwijs, kun je niet hetzelfde doen als Re? Ik weet niet wat dat voor regeling is, maar misschien is het een uitkomst?!

Zo, toch nog gelukt op iedereen te reageren! Hubbie zal zo wel hier zijn, dus ik ben er vanavond of morgen weer! :)

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben trouwens schandalig aan het shoppen de afgelopen dagen. Nu heb ik weer een winterjas gekocht :oops: Maar ik moest wel, want ik heb alleen maar van die hippe strakke leren jasjes, en die passen nu écht niet meer :)

Ik heb bij H&M een zwarte jas gekocht tot net boven de knie, in A-lijn, met knopen. Ik ga hem zeker tot het eind aan kunnen, en hij was maar 30 euro 8) Voor die paar maanden wil ik geen jas van honderden euro's kopen namelijk...Ze hadden hem ook in het paars/roze en het grijs. Misschien een tip?

O ja, en ook nog een zwarte positiebroek op de mama-afdeling, voor 20 euro 8)

3. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Yvette oooh wat lief dat hij je uit eten mee vraagd veel plezier :D

@Nikkie dat is zeker niet duur zeg,en wat voor tips wil je hebben?

4. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nee ik bedoel: misschien is die jas een tip voor júllie :) Voor de andere wintermoeders die straks niet meer in hun jassen passen :)

5. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    owh hahaah sorry.,welke maten hebben ze die jas?

6. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

daar ben ik weer!

Jeetje wat hebben jullie veel gekletst... is me echt te veel om op te reageren hoor...:oops: :oops: :oops: ....Ben net 2 uur bezig geweest met m'n emails checken, en als ik alles (meer als 10 pagina's moet gaan lezen, ben ik nog eens meer als 2 uur bezig...:oops:)

Ik hoop dat alles goed gaat met iedereen. :D:D

Hier vandaag teruggekomen van ons weekendje weg. We hebben het echt heel gezellig gehad.
    M'n zusje en haar vriend die zijn vrijdagavond blijven slapen en zijn zaterdag weer naar huis gegaan en m'n ouders zijn zaterdag wezen slapen en zijn gistermiddag naar huis gegaan.

Zaterdag zijn we naar Roermond geweest en daar heb ik bij de Hema een heel leuk babymutsje gekocht met bijpassende slofjes. Ook lepeltjes en een badthermometertje erbij gekocht. Echt heel erg leuk. :D:D:D
    Zaterdagavond met m'n ouders naar het livemuziek geweest op de plaza van het park en hier 2 drankjes gedronken met m'n ouders. Was erg leuk.

Toen mijn ouders gistermiddag weg waren zijn Andres en ik naar het zwembad gegaan en hebben daar dik een uur gebubbeld en mensen gekeken. Na dat uur vond mijn buik het niet zo leuk meer, dus zijn we ons weer gaan aankleden en naar het huisje gegaan.
    Om 18.00 uur hadden we een reservering staan om lekker uiteten te gaan. We zijn dus lekker uiteten geweest gisteravond. Het was een restaurant, waarbij je van buffetten kunt pakken wat je wilt en onbeperkt kon eten. En het eten was ook nog eens echt supergoed en lekker. Was echt heerlijk.
    We hebben zo goed gegeten, dat ik een deel van mijn dessert heb laten staan en m'n drinken niet eens opgedronken heb.
    Toen we weer in het huisje waren, ben ik nog even in bad gaan liggen, voor mijn rug. Dat was ook heerlijk.
    Hierna lekker samen op de bank gehangen voor de tv. Heerlijk.

Vanmorgen onze hond weer opgehaald en om rond kwart over 2 waren we weer thuis.

Vanaf nu ga ik ook weer reageren hoor op iedereen.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben iets rustiger weer geworden.....vriendin van mij is nu drie weken moeder en het is toch wel lekker dat iemand je advies kan geven waar zij al voorbij is. Zij kwam zelfs met het idee om onbetaald ouderschapsverlof op te nemen in geval van nood, maar dat zou betekenen dat ik 2 dagen inkomsten mis en dat vind ik toch heel wat.
    Dus we zullen zien, mijn hubbie komt zo thuis en na mijn cursus fotografie (pas om half 11 thuis...pfff) zullen we het er wel ff over hebben.
    Blijven hoop houden.

Mikki, andere dagen werken kan niet omdat ik in het onderwijs werk en de formatie daar al op is geregeld, daarbij komt dat ik dan een dag achteruit ga in inkomsten omdat de vrijdag en woensdag voor halve dagen tellen. Hoop gedoe maar ik ga ff plannen.
    Thanks Re dat is natuurlijk ook nog een optie in geval van nood.

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hey.....
    Weer ff gauw een krabbel.....

Gisteren wel een halve dag achter de pc gezeten... maar ben weer op heksenjacht geweest :)
    Zag per toeval weer een gejatte buikfoto... van een gebruiker hier.... op een hyves...
    nu was er een "netwerk".. valse profielen met buikfoto's en babyfoto's die gejat waren.... ben er druk mee bezig geweest... maar gelukkig zijn een paar echte ouders gevonden......!

Verder hier nog druk bezig.. morgen komt de kamer van mn zoontje... vandaag wat geshopt..... platte schoenen.. (een maat groter als normaal!)... een lang dik Positievest... dus kan ik straks mn winterjas openlaten.... en dames... HEB DE BLIJE DOOS OPGEHAALD...!

Had zaterdag de uitnodiging al gehad.... vorige zwangerschap ongeveer pas met 38 weken... dus nu is het echt rap...!
    Weet niet of er al meer de doos gehaald hebben, maar vind de inhoud wel weer leuk hoor.... een paar dingen hetzelfde als 2 jaar geleden, maar ook wat nieuwe dingen... en allemaal bruikbaar!

groetjes,
    Ramona

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ goofychick: oooh, daar ben ik ook zo ontzettend bang voor! Ik kan geen onbetaald verlof opnemen dus we moeten gewoon opvang hebben. De enige andere optie is dan een gastouder aangezien onze ouders niet in de buurt wonen. Is dat voor jullie geen idee? Daar is namelijk voor zover ik weet altijd wel plek.

@ yvette: wat super lief van je man dat hij met het idee komt om uit eten te gaan :) En ook super lief van jou dat je tegen hem hebt gezegd dat ie gewoon moet gaan.

10. winter15

winter15 Niet meer actief

@Patrieske: Heb net je blog even gelezen, mooi geschreven meid, en wat las ik nog meer.....dat je morgen jarig bent..! ik heb trouwens bladerdeeghapjes gemaakt en gewoon augurken, hihi...,met ham!
    @Yvette: fijn he, geld uitgeven! als je je goed voelt bij je beslissing over dat motortochtje dan is het toch goed, missch. dat hij zelf nog zoiets heeft van dat hij toch liever thuis blijft, maar dan hoef je je niet schuldig te voelen!

@Mikki: is het een wollen jasje met grote knopen van de Hennes? heel toevallig kreeg ik donderdag van een collegaatje dat jasje, die had ze vorig jaar gekocht, maar vond het wel iets voor mij omdat mijn buik daar wat langer onder past, ik heb een grijze!

@iloveandres: klinkt als een heel gezellig weekend dat je gehad hebt, leuk joh!

@goofychick: joh, wat vervelend van je kdv! maar zal het niet zo zijn dat ze op dit moment die plaatsen nog niet kunnen garanderen, maar misschien over zeg...2 maanden wel...(?)er valt natuurlijk ook wel wat uit, bijvoorbeeld door een verhuizing ofzo.

@Ramona: huh, wat raar joh van die buikfoto's, vind het echt eng hoor! wat een toeval dat je dat zag dan! Heb je dat vest van de prenatal gekocht?

11. winter15

Haha, toevallig:

Op te koop aangeboden staat nu exact dezelfde wrapper die ik vrijdag opgehaald heb dus
    @Patrieske: dat is hem!

12. ramona0309

Sanne78
    Nee die heb ik wel in mn handen gehad, maar die was 40 euro... vond ik wel erg prijzig.... dus heb ik eerst verder gekeken....

Heb hem nu bij H&M gehaald... hing er nog maar 1..., want volgens mij wil iedereen zo'n ding...
    en die was 30 euro.....!

13. winter15

Gelukkig :D , want vanaf woensdagavond heeft Prenatal 20 korting en dat zou zonde zijn, toch? die van de Hennes heb ik ook, een ecru-kleurige, zonder knopen, alleen zo'n ceintuur.

14. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hetelucht verwarming is warme lucht dat via roosters in het huis wordt geblazen zeg maar.
    Je hebt het wel meteen op temperatuur maar hij vreet gas hahaha vandaar dat wij nu overgaan op een ouderwetse houtkachel :D

15. ramona0309

Niet vanaf woensdagavond toch.... maar OP woensdagavond... heb ik begrepen...

Ik heb hem in t zwart....! :D

16. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Hey
    Ja hij was van de trap gevallen en heeft zijn sleutelbeentje gebroken maar gelukkig genezen die kleintjes snel je merkt al bijna niets meer aan hem :)
    OOh kan echt al verlangen naar die kachel heerlijk met die wintermaanden **zwijmel** nu nog een tijgervelletje ervoor hahaha ;)

17. winter15

Ja, leuk in het zwart!
    volgens mij is er op woensdagavond "voorverkoop" en dan starten vanaf donderdag de Mama-mazzeldagen...
    nou, mijn lijstje ligt al klaar, haha!allemaal spullen die we toch nog moesten kopen.

18. winter15

Gelukkig gaat het weer goed met je zoontje!
    Ohww lekker zo'n houtkachel zeg! krijgen jullie die?
    haha, ja of op een berenvelletje :D

Ik heb gisteren de verwarming voor het eerst weer aan gehad, ik had nu de kans, haha...anders zeurt mijn vriend altijd dat het onzin is dat die nu al aangaat, maar ik ga dus echt niet in de kou zitten :D

19. sjansie28

sjansie28 Fanatiek lid

16 jan 2008
    2.325
    0
    36
    Twentuh
    Poeh moest weer genoeg bijlezen zeg!
    Maare ik heb weinig te melden vandaag was errug rustig hier.
    En ja de appeltaart smaakte heerlijk hahaha al smaakt mij nu alles wel goed ;)
    En ja de mazzeldagen bij prenatal ik ben van de partij hihihi.
    Ik heb nog geen uitnodiging gehad voor die doos van de prenatal maar dat kan ook nog wel geloof ik.
    Nou ik ga nu ff mijn jongens naar bed brengen tis weer tijd voor rust in huis hahaha.
    Misschien tot later en anders tot morgen liefs Sjansie

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Nog even wat reacties voordat ik wegga,ik ga kienen met mijn moeder die wefkes weer op de kast jagen hahahah....

@ Goofyhick..........Ik ben opgelucht dat je het herkent,soms denk ik echt dat ik even normaal moet doen,ik kan dan echt bijna in paniek raken :oops: ,ja dat is wel fijn dat je die angelsound hebt,maar als ik dan zelf de hartslag niet kan vinden dan draai ik helemaal door daarom gebruik ik er geen.
    Hahahah moest wel lachen om je laatste zin.
    Jeetje dat is zwaar klote zeg,misschien voor zolang een gast ouder gezin,of vind je dat niets?
    Ja je moet het natuurlijk wel op kunnen brengen om ouderschapsverlof te kunnen nemen,en inderdaad de hoop niet opgeven,misschien dat je iemand kent die bij jullie thuis wil oppassen een tante of nicht ofzo,ik denk maar even mee hoor..........

@ derona......Dat is ook zo maar goed het is niet de bedoeling om iemand bang te maken,maar het is wel goed als zwangere vrouw dat je zelf toch ook alert blijft,ik zeg altijd luister naar je gevoel,als je snapt wat ik probeer te zeggen.
    Ach meid dat maakt niet uit,het zijn tranen van een goede bedoeling zal ik maar zeggen.
    Daar moet je niet aan proberen te denken meid,jouw manneke blijft gewoon veilig bij zijn mama.
    Ja toen we hoorde wat Noël had stortte ik echt in,toen dacht ik van ik kan dit niet meer aan,maar gelukkig ook daar haal je de kracht ergens vandaan om door te gaan.
    Nee dat heb ik niet,ik raak wel heel moeilijk zw ,voor Zoë* heb ik een mk gehad en ik ben Zoë* verloren dan verder heb ik geen mk gehad.
    Ja als ik wil mag ik iedere week op controle komen bij de gyn,maar ik word daar erg nerveus van,dus ik probeer gewoon om de 3 weken te gaan,wel heb ik het nummer van de VKamers dat als ik bang ben dat ik moet bellen en dan kan ik meteen komen,dus dat is wel een gerust gevoel,en een geplande ks snede krijg ik dan.
    Erg lief van je tnxxxxxxxxx meid :)

Jongens ik ben nu weg,of ik morgen op de pc kan komen weet ik niet dus ik heb nog wat reacties die plaatst ik nog ;)

Deel Deze Pagina