Gefeliciteerd alle pas bevallen dames! Ik ga vanaf nu ook even meelezen hier, spannend zeg, allemaal zo snel achter elkaar Ik ben zelf 31-01 uitgerekend! Liefs
Hallo meiden, Babynieuws! Er zijn dus toch twee bevallen gisteren! \/ \/ \/ \/ \/ \/ @Joyce: Gefeliciteerd met jullie dochter Sidney! @Naomiadaeze: Gefeliciteerd met jullie dochter Destiney Ezinne! \/ \/ \/ \/ \/ \/ Dan heeft Joyce zich toch aan het lijstje gehouden! Misschien elke dag een nieuw lijstje maken. Verder ben ik benieuwd hoe het met Sanne is. Zou ze vandaag naar huis mogen of moet ze toch nog een nachtje blijven? Ik hoop het eerst. Hoe gaat het verder met alle rommelende meiden? Ik hoop zo dat het snel zal beginnen, want dat wachten is niks. Helemaal als je de hele dag last hebt van die vermoeiende voorweeën en 's nachts niet lekker kan slapen. Dat is echt slopend. Nou, hier gaat het met de twee kleintjes al weer wat beter en met de twee grotere kids al heel wat beter, maar die vinden "ziek zijn zonder symptomen" ergens wel erg fijn, dus die blijven vrijwillig nog even ziek, zodat mama ze lekker blijft vertroetelen. Manlief voelt zich ook al stukken beter en dat komt mooi uit, want mama voelt zich vandaag al niet zo heel lekker en zal morgen dus wel ziek zijn. Dan kan hij de taken overnemen hier. Ik ben benieuwd of er vandaag nog babies bijkomen. Ik zal heel hard duimen. Duim... Duim... Duim...Duim... Duim... Duim...Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim...Duim... Duim... Duim...Duim... Duim... Duim... Duim... Duim... Duim...Duim... Duim... Duim...Duim... Duim... Duim... Groetjes SimplyMe
jeetje meiden... moet dus effe 100 blz bij gaan lezen.... ehmmm wordt een beetje moeilijk... hier gaat alles zn gangetje, de kraamhulp komt zondag al weer voor het laatst.... en maandag moet mn mannetje ook weer werken, en sta ik er alleen voor, samen met de kraamtranen... pffff heb soms echt van die huilbuien.. en ben dan weer bang dat ik het misschien helemaal niet kan, of niet geschikt ben ofzo.... kortom, ben 1 brok hormonen en emotie.. maar goed volgens de kraamhulp is dat normaal en moet ik die tranen dus gewoon laten stromen... gisteren kwamen ze voor de hielprik en de gehoorstest.... nou bij het 2de oortje duurde het te lang en moest ze 3 keer testen met verschillende dopjes enzo... nou er kwam een slaak van verlichting en gelijk de maas vol laten lopen enzo..... maar goed voor de rest doet onze meid het heel erg goed, ze eet goed.. ze was na geboorte 300 gram afgevallen terwijl dat maar 290 gram mocht zijn, en gisteren was ze er al weer 120 gram bij... hoef nog maar 1 borst per voeding te geven, omdat ze daar genoeg aan heeft... en mag nu 1 x per dag kolven, omdat ik toch wat veel melk produceer... hier nog wat nieuws onder de zon?
Bevallen meiden, allemaal super gefeliciteerd.... geniet er van... en zeker van de kraamhulp, want dat is echt luxe
Zal ook meeschrijven hier en daar =) Zie dat de meesten hier al snel moeten bevallen, ik daarentegen nog 15 daagjes, begin wel al nerveus te worden met al die berichtjes over pasgeboren baby'tjes Even kort over mij; Heb zelf wel al wat last van krampjes, en mijn rug kan het gewicht ook allemaal niet meer zo goed verdragen... Heb begin december (met 32wk) 3 daagjes in het ziekenhuis gelegen, bleek dat ik al 1cm ontsluiting heb, dus kreeg weeënremmers. Sindsdien ook niet meer gewerkt... nu dus al 6 weken thuis (vooral in het begin heerlijk!), maar komt me nu wel de neus uit LOL... Groetjes!
@ Mamamakka 4300 gram! as echt veel zeg! Kynan woog 3 kg... Ach het zal er toch uit moeten, komt echt wel goed. Ik vraag me ook af of een kilo meer of minder het het meest heftig maakt, denk nl van niet... Meer tot aan de 10 cm @ Derona Relaxed, jij begint vóór de bevallng al met afvallen . Ga ik nu beginnen? Denk het niet hoor, al is het echt een behoorlijke rommeldag. We voelen het wel he, als het echt zo is @ Lotus Fijn dat je huis weer netjes is Is fijn he, zo vlak voor de bevalling @ Naomiadaeze Van harte met jullie dochter! @ SimplyMe Thanks voor je meeleven, lief van je Gelukkig knapt iedereen op, wel erg balen dat je het nu zelf gaat krijgen, maar je komt er ook bijna niet onderuit he... Beterschap! @ mikmak Gelukkig dat alles goed gaat! Kraamtranen zijn idd normaal, gaat vanzelf weer over hoor.. Ik heb echt een heavy vermoeiend dagje gehad... Heb Kynan net in bed gestopt, eindelijk rust in de tent... Heb het nu echt nodig... Het rotzooit rustig door in mijn lichaam, harde buiken rugpijn, krampen... En ik kan weer bijna niet lopen met opstaan, zo irritant Dus maar een relaxed avondje houden Liefs!
@female, nou dat hoop ik dan maar, want loop nu weer vol hahahaha.... maar goed het zei zo..... Nou zo te horen rommelt het bij jou ook behoorlijk zeg, nu maar hopen dat het niet te lang nog op zich laat wachten... @4300gram ben blij dat ons meisje maar 2920 gram was... want had heel de kraam afdeling al bij elkaar geschreeuwt toen, dus nog meer zou het halve ziekenhuis zijn... @yen, gezellig dat je er bent!
@YenY bij jou schiet het ook al op Poeh niet niks aan de weeën remmers,fijn dat het goed is gegaan, @Female,Lekker als ze dan in bed liggen he,en je dan ff rust hebt Het rommeld veel he spannend meis
@Simplyme: ik neem aan dat Sanne nog in het ziekenhuis ligt. Ze sms'te gisteren dat ze nog moest blijven, en ik denk dat ze ook wel zal sms'en als ze naar huis mogen. Ik denk dat ik haar morgen weer een berichtje stuur als zij me niet voor is. En er rommelt hier nog niks....ja, mijn humeur Maar voor de rest is alles rustig. Wel heel veel harde buiken, maar ik heb niet het idee dat dat al een aanzet tot weeën is. Let maar op...ik ga als laatste in het rijtje bevallen, dat weet ik nu al @Mikmak: oh ik kan me dat zo goed voorstellen, dat je helemaal in tranen bent bij het idee dat je er straks 'alleen' voor staat...dat lijkt mij ook doodeng. Maar weet je...iedereen doet het uiteindelijk toch goed, en dat zal bij jou niet anders zijn. Sterkte meid! Oh en ik weet niet of je je al bij het andere januari-mama's topic hebt aangesloten (in het mama-forum), maar daar zitten ze al hevig te kletsen over alle beebjes. Misschien kan je daar ook vragen kwijt...? @YenY: welkom @Female: doe rustig aan vanavond meid! Lekker met de pootjes omhoog
@Mikki dan doe ik met je mee goed,hier ook meer last van harde buiken maar zet ook niet door en denk dat ik mee ga doen hoor als laatste te gaan bevallen hihihihi
nou meiden het rommelen van een paar weken terug is hier ook ten einde gekomen , volgens mij ga ik ook dik overtijd lopen !
YenY, gezellig dat je mee komt kletsen. Maika, zo ging het bij mij de eerste keer ook. Weken rommelen en opeens niks meer..die nacht zijn mijn vliezen gebroken. Ik duim voor je dat het bij jou ook zo gaat. Verder ff geen puf. Hele middag en avond gerommel. Had net 1 harde buik die heftiger werde en toen was weer alles weg Nja we zullen zien. Slaap lekker alvast.
Hoi Lieve meiden, Ik heb nog niets bijgelezen hoor, maar ik hoop dat er al veel gezonde babies zijn bijgekomen en voor de "rommelende"meiden hoop ik dat het snel doorzet! Wij zijn sinds vanmiddag thuis uit het ziekenhuis en het is heel erg wennen om dat mini-meisje thuis te hebben, maar dat gaat vast wel goed komen, omdat ze zo klein is houden we haar temperatuur en gewicht extra goed in de gaten. Het is echt een supermooi meisje en foto's volgen snel Liefs van Sanne
@ Sanne: ow meid wat fijn dat jullie thuis zijn. Ik weet precies wat je bedoeld dat het heel erg wennen is, om ineens zo'n kindje in huis te hebben... Geniet ervan meid!
Met ons kleintje gaat het heel erg goed. Hij draagt nog steeds maat 44. 50 is zelfs nog te groot. Hij doet het in iedergeval goed en zat op de laatste kraamzorgdag 80 gram boven zijn geboortegewicht en dat betekent dat we lekker met hem naar buiten mogen. Wel zo warm mogelijk (maar ook niet TE warm). Met de verloskundige overlegt dat als we dan gaan wandelen (of zoals morgen boodschappen gaan doen) kruiken in de kinderwagen doen, zodat hij goed warm blijft. Hij kan alleen nog steeds niet goed de borst pakken. Ik probeer het 1x per dag (anders word hij te gestressed) en de rest kolf ik. Ik ben dan ook heel erg opzoek naar een eigen electrische kolf van medela, want ben dan goedkoper uit. Nu huren we er 1. Liefs en dikke knuffel, Patricia
Nou, komt helemaal goed zo te lezen! Wat fijn joh! Mijn meisje werd helemaal gestresst van de bv in het ziekenhuis, we moesten echt beslissen wat te doen, want ze kreeg nergens iets van binnen en ik geef nu gewoon een flesje, dat ging vannacht heel goed dus mochten gelukkig vandaag naar huis! Het is nu weer voedertijd dus tot straks! (Elle-Nova weegt vandaag 2465 gram, maar gaat de goede kant op )