Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    inderdaad en blijkbaar komt dat goed uit want me ma is steenbok en tweelingen (ikke) en leeuw (manlief) kunnen goed met watermanne omgaan :)

2. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik PB jullie mijn 06 nummer, ok? :)

3. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    ok :) gezellig :)

4. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Steenbok

22 december - 20 januari

De trouwe Steenbok, een kindje met een sterke wil

De eerste geluidjes die een Steenbok-baby zal geven zijn piepende geluidjes. Schrik niet wanneer dit ineens omslaat in een luid gekrijs. Een Steenbok-kindje is al snel met zijn of haar stemmetje aan het goochelen om zo alle aandacht te kunnen krijgen. Het kleintje weet al heel vroeg precies wat het wel en vooral wat het niet wil. Ze hebben veel behoefte aan regelmaat en hebben op vaste tijden honger. Als mama die vaste tijden even vergeet, zal ze dat weten ook. Het kleine bokje schreeuwt zo hard dat zelfs de buren haast geloven dat er een ontaarde moeder aan het werk is.

Van nu af aan deelt dit kleine Steenbokje de lakens uit. Papa en mama kunnen proberen een andere tijdsindeling in te stellen voor de baby, maar het lachen zal ze hierin vergaan. Het Steenbokje zal hier heftig tegen protesteren en denkt eigen schuld, dikke bult! Jullie hebben zelf mijn ordelijke leven verstoord. Er is echter goed nieuws! Dat gaat veranderen. Zorg voor leuke speelmaatjes waar het kind mee kan spelen en het heeft al snel door dat het leven nou eenmaal niet altijd zo ordelijk verloopt als gehoopt.

Op school doen de Steenbok-kindjes het prima. Ze houden zich meestal aan de regels en doen braaf hun huiswerk. Dat doen ze trouwens meer vanuit hun voorliefde voor orde en eerzucht dan vanuit enorme ambitie. Steenbok-kindjes zijn over het algemeen toch makkelijker opvoedbaar dan kindjes uit andere sterrenbeelden. Het zijn doorzetters en ze weten precies wat ze te doen staat. Ze zijn zeer aanhankelijk maar ze kunnen een tikkeltje jaloers reageren wanneer ze het idee hebben dat andere kindjes voorgetrokken worden. Het zijn over het algemeen een beetje laatbloeiertjes. Pas in de pubertijd beginnen ze zich echt te ontplooien, helaas heeft dit vaak ook een beetje gevolgen voor wat ze op school presteren. Gelukkig staat daar tegenover hun wil om vooruit te komen. Het eindexamen komen ze uiteindelijk met goede cijfers door. Wees niet al te streng voor dit kleine bokje en het groeit op tot een evenwichtige en sterke Steenbok.

5. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    :D :)

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Isse goed :D

7. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Waterman

21 januari - 19 februari

De zelfbewuste Waterman, een kindje dat alles uit wil proberen

Een Waterman-baby is niet anders dan andere baby's. Het jengelt om aandacht, piept om eten en huilt als het door een pijntje word geplaagd. Maar zodra het een beetje op de mollige spekbeentjes gaat staan onderwerpt het de omgeving aan een diepgaand onderzoek. Papa en mama rukken al gauw de haren uit het hoofd want het wordt ze daardoor soms best een beetje lastig gemaakt. Al gauw gaat de vrijheid en dadendrang van de Waterman zich een weg naar buiten banen. Het kindje houdt het simpel genoeg niet uit tussen die vier muren. Het wil naar de tuin, is die tuin er niet, gaat het zeker naar de straat en speelt verstoppertje en tikkertje met andere kinderen. Watermannetjes zijn vaak door hun leuke en fantasierijke ideeën de leider van het groepje kinderen waarin het speelt. Deze kindjes laten zich niet zomaar van alles vertellen. Ze zijn wel ontvankelijk voor verstandige argumenten van papa en mama of later van de leraar.

Het Waterman-kindje is zeer leergierig. Kijk er niet van op als de moeilijkste vragen je naar het hoofd geslingerd gaan worden, het kindje geeft ook niet op tot het een bevredigend antwoord heeft op een vaak moeilijk te beantwoorde vraag. Het hoeft zich op school niet al te veel in te spannen, het is snel van begrip en kan dus zeer goed meekomen. Daardoor heeft het kind tijd genoeg over om zich buiten uit te leven. Daarbij worden zeer hoge bomen beklommen, slootjes gesprongen, ge-crossed met de fiets. Het is geen bang uitgevallen kindje. Er is geen Waterman jongetje die niet minstens een keer in de week met een scheur in de broek of jas thuis komt.

Ook de meiden uit het Uranus teken zijn een beetje wild aangelegd. En om veel te lange preken van papa of mama te ontlopen, hangen ze graag het onschuldige lammetje uit, maar iedereen weet dat het kattenkwaad in de zin heeft. Het zijn zeer opgewekte kindjes en ze zullen nooit te ver gaan met hun streken. Juist door dwang gaan ze tegen alles in en vervallen ze van kwaad tot erger. Het zijn vredelievende kinderen en een vriendschappelijke aanpak werkt het best. Deze kindjes moeten buiten kunnen uitrazen, zo raken ze het teveel aan energie kwijt. Sluit deze kindjes niet op, ze breken toch uit.

In de pubertijd gaan ze al snel hun eigen weg. Ze willen experimenteren en het leven gaan onderzoeken. Een Waterman-kind laten zich niet op sleeptouw nemen of zich dwingen tot dingen waar het zelf niet achter staat. Laat dit kind dus met een gerust hart de wereld verkennen.

Heerst er harmonie in het gezin dan voelt dit gedreven kind zich geborgen en het zal papa en mama absoluut nooit verdriet willen doen. Toch laten ze zich wel eens door hun heftige temperament meevoeren. Vang dit op met liefde en warmte en het komt vanzelf weer op zijn pootjes terecht. Deze levenslustige kinderen zullen altijd een beetje onbenaderbaar blijven, pak ze niet te streng aan, dat werkt averechts.

8. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    @ YenY VAN HARTE GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE ZOON !! GENIET ER LEKKER VAN !

@ anoniempje
    yep gewoon weer naar het rijnstate :D

@ mezelf
    sjonge wat heb ik een energie zeg :D
    heb vanavond nog een hele was mand babykleding gestreken ,nieuwe was gewassen , keuken en woonkamer opgeruimd , me ziekenhuistas gecontroleerd en opnieuw ingepakt (maat 50 eruit gehaald :D) me handtas ingepakt met lekkere dingetjes , een boek en drinken :D:D hahaha de kast op de babykamer uitgeruimd en op nieuw ingepakt (veel nieuwe kleertjes erbij gekregen gister) oja en het goede boxkleed in de box gelegd , is dat druk of druk ? hahaha volgens mij gaat slapen ook nix worden strax maar goed das een probleem voor dan !

mannetje me zusje en me mamsie smste net allemaal dat ze zoooo zenuwachtig zijn !hahaha en ik ? ik heb nergens last van behalve dat ik niet stil kan zitten dan ,wel lief he

9. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @mamamakka bewaar je ook energie voor morge?

10. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    aha, dus het wordt officieel geen steenbokje meer, of kruimel moet er al heel snel uitvallen...

11. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hee, Maika, je moet nog bevallen morgen! Hou je nog wel een beetje energie over :D

12. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    hahaha ja best erg he , maar heb nu verplichte rust van hubbie gekregen :D
    gaak nu ff dipsaus maken voor me sjipjes en dan ff house afkijken :D

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Mamamakka als ik je niet meer spreek,wens je veel succes morgen,en denk aan je hoor :D:D

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @YenY: gefeliciteerd met Sami! Prachtige naam! En supersnel gedaan volgens mij :D

@Maika: ooowww dat zou ik ook hebben, dat je niet stil kan zitten als je weet dat het morgen gaat gebeuren! Ik zou waarschijnlijk ook geen oog dicht doen die nacht ervoor...niet goed, maar ja. Probeer toch nog een paar uur slaap te pakken meid, je kan het morgen goed gebruiken. Heb je iets van slaappilletjes?

@Goofychick: een vraagje over dat die flesvoeding die jullie nu 's nachts doen...krijg je dan geen last van stuwing, doordat je de melk van die nacht niet 'kwijtraakt'? Ik vraag me dat altijd af, hoe dat werkt...ik vind het best ingewikkeld allemaal, dat hele borstvoedingsgebeuren :-k
    Het is inderdaad wel een ideale oplossing om zelf nog een beetje te kunnen slapen :D

15. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    mmm lekker hoor house staat hier ook op p:)

hubbie.. heell goed .. laat je haar ook slapen vanacht :p

16. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @mamamakka veel succes morge! ;)

17. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    goh we zitten op pag.. 526 + 1161 = 1687

dus nog 13 :| heb ik nog eerder fout gemaakt?

18. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    die 13 moet wel lukken voor de laatste is bevallen geloof ik :) Hebben we dan een record of zijn er nog mamas geweest die het bonter hebben gemaakt?

19. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    nee er zijn andere die bonter gemaakt hebbe dacht ik

20. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hoei ik zag februari 2008 staan... met ruim 5600... dat gaan we niet halen, vrees ik.

Deel Deze Pagina