oehh patrieske je m aakt me nieuwschierig, wat is dat dan voor iets waardoor veel vrouwen nu een wolk van een baby hebben?nou wanneer ik weer zwanger ben pb ik jou als eerste haha. mamamakka spannendddd heeeel veel suc6! weet niet meer wie t vroeg schaam schaam maaruh nee ik ben nog niet ongie, over 1,5 week naar degyn voor een echo en dan provera! liefsss
De papa to be gaat ook bijna ten onder aan de zenuwen Hij stond vanochtend met een heel bedrukt gezicht zijn spijkerbroek te strijken. Dus ik vroeg wat er was... Nou, hij kon aan he-le-maal niks anders meer denken dan aan de bevalling, en hij vond het zo spannend, en hij was zo benieuwd naar de baby, en hij kan zich niet meer op zijn werk concentreren enzo... Zo lief Hoe gaat het met jouw mooie prinsesje? Ik vind 't zooooo'n beauty he
mannetje wrijft me elke dag in dat er ECHT GEEN NUMMER DRIE komt... vind het zo pijnlijk te horen.... maarja vk vertelde dat haar man dat ook riep na nummer 2 .... en uiteindelijk heeft ze er 4... Je weet nooit hoe het in de toekomst gaat lopen toch...?!
Mikki hahaha is goed hoor... al moet ik eerlijk bekennen dat ik DAAR nog steeds niet meeschrijf ik heb al niet zoveel tijd... en leef nog TE veel met jullie mee... Stap wel gelijk met jullie over... goed? en inderdaad... ik geef ook een half jaar lang ALLEEN bv ivm de allergie die mijn zoontje had...! Heb het vorige keer ondanks full-time werken ook volgehouden.. tja je moet wat over hebben voor je guppies... en het is soms zwaar... maar als je guppie allergisch is... helemaal onder de uitslag staat... heb je het er graag voor over! Libra hahahaha ik zal je als erelid inschrijven... en met liefde morgen uitschrijven... ok? mamamakka succes.... en hoop dat het snel gebeurt Nettie pfff... lekker van die zieken... beterschap/! Hier vandaag voor het eerst naar buiten geweest met de kleine Guppie zit al 3 dagen over haar geboortegewicht heen.. dus mocht allang... Raar hoor... dat ik voor het eerst sinds weeeeeeeken weer echt ff buiten was..! (al was het een klein stukje...) Morgen Gaan we op kraamvisite.... ja WIJ gaan op kraamvisite We konden door de knie en mn bekken niet op het kraamfeest van de nicht zijn, en we vinden het niet netjes als ze nu hiernaar toe moest komen.. dus hebben we haar snel gebeld.. dat we bij haar "dubbel-daten"
Goedenmorgen meiden, Bedankt enne was heel gezellig. We hebben heerlijk bij elkaar gelegen met de kleinste meid ertussen in. Was echt zo'n heerlijk zwijmel moment. Ik voelde mij intens gelukkig.. Hoe gaat het met jou dan? Begint bij jou ook steeds dichterbij te komen he? Ik ben ook heel benieuwd of jij er een meisje of jongetje bij krijgt. De ene keer denk ik dat het een jongen is en dan weer een meid... Daar heb jij ook last van, begrijp ik. Hihi.. @Female: 40 Weken! Yeahh! Nou baby, je mag er nu echt wel eens uitkomen hoor! Kom op kleintje. We zijn nieuwsgierig! @Mikki: Wat liefff! Hihi.. Wat zijn het soms schatjes he! Mannen kunnen idd. enorm zenuwachtig worden. Mijn man had dat vooral bij de eerste heel erg. Hij had ook helemaal geen idee wat hij moest verwachten. In Kenia is bevallen iets wat vrouwen doen, terwijl de mannen ergens braaf wachten op nieuws. Bij de eerste twee kids heeft hij ook weinig geholpen en stond lijkbleek naast mijn hoofd, bloednerveus. Bij de derde was hij al een stuk stoerder en heeft zelfs durven kijken naar hoe het hoofdje eruit kwam. Hihi.. En bij de vierde was hij een ware prof. Hij had het bedje al voorverwarmd, de kleertjes om de kruiken heen gelegd en verder was hij vrolijk aanwezig, lekker aan het joken met de VK. Met mijn meissie gaat het trouwens lekker. Ze doet het super, slaapt al door 's nachts (dat deden de andere drie pas na 6 maanden) en is verder heerlijk rustig en tevreden. Ze huilt amper, eigenlijk alleen als ik haar zoeken naar eten negeer. Dan zet ze wel een keel op. Ze heeft geen last van krampjes of huiluurtjes 's avonds, maar dat kan nog komen. Mijn andere drie waren echte handenbindertjes en daar was ik ook hele dagen mee bezig, maar deze dame is zo makkelijk. Echt een hele nieuwe ervaring. Hihi.. @Ramona: Ik ken jouw man niet en weet dus niet hoe makkelijk hij dat soort dingen zegt, maar ik ken veel mannen die idd. heel stellig zeggen dat er geen kinderen meer komen en dan toch van gedachten veranderen. Je weet idd. niet hoe de dingen lopen. Wij waren na de tweede ook "compleet" voor ons gevoel en hebben dat gevoel jaren gehad. Pas na mijn 30ste begon het toch weer te kriebelen en gelukkig bij mijn man ook. Dus... Het kan echt twee kanten op. Nou, ben benieuwd hoe het mamamakka vandaag afgaat. Ze zal vandaag vast mama worden! Duim... Duim...Duim... Duim... Kom straks nog wel even kijken... Groetjes SimplyMe
@mamamakka.. ik neem je beheerderschap over hihi.. tot nu toe hier geen baby.. hopelijk heb je gauw je babytje @patrieske.. het is zeker gelukt.. we hebben hele goeie gesprekken gehad.. blijkbaar zit hem een hoop dingen dwars overz ijn werk.. en ik heb gezegd.. als je niet lekker zit .. zoek dan andere baan.. ik heb liever dat we beiden andere baan hebben dan dat er eentje ongelukkig is met de baan @iloveandres ik zal zometeen stemmen @nettie je moet ook gewoon rustig aan doen meis.. en beterschap voor alle zieken @female.. ooh ik ook niet hahaha.. maar zoalng ik niet werk wil ik dat wel aanhouden.. want me manneke werkt tuurlijk ook veel.. dus ik wil hem niet mee belasten tot ik weer ga werken dan is het samen doen @simplyme nee dat klopt ik ga wel de kleine streng toespreken vandaag.. de kleine moet wel komen hoor! ik wil niet langer met dikke buik lopen wil met de kleine rond lopen @derona.. ging je ook op tijd naar bed gistereavond? @mikki kan je manneke ook al niet concentreren.. die van mij ook niet.. hahaha @ramona.. drie is wel veel hooor dat zie ik bij mijn broer.. maar ze zijn rijk maar niet van geld.. maar de liefde..
Dames.. ik heb een pb gekregen van Cobi.. ik zal hem hier plaatsen.. het mocht van haar... Hoi Mirjam, Ja het heeft evenn geduurd voordat ik weer de rust vond. De bevalling is goed gegaan hoor, maar zo snel en heftig. De weeen begonnen direct nadat het water gebroken was. en ook direct regelmatig om de 2 of 3 minuten. Hierdoor had ik vanaf het begin bijna geen tijd om bij te komen... Om 16.30 uur vliezen gebroken, En om 17.45 uur 3cm ontsluiting. Om 20.00 uur kon ik terecht in het ziekenhuis, hier kon ik remifentanyl (pijnmeds) krijgen. De weeen storm bleef maar doorgaan. Ik had inmiddels al 6cm ontsluiting. Na 5 keer prikken lukte het infuus pas. En toen kwam ik weer een beetje bij, ik kon weer contact maken met mn man, en een beetje op adem komen. Om 23.45 uur had ik 9cm ontsluiting, en om 23.55 uur mocht ik beginnen met persen. Ik kon ook niet anders. het ging zo snel. Ook de perweeen waren snel achter elkaar. Hierdoor ging het hartslagje van Theresa snel omlaag. Dus toen besloten ze een knip te zetten. En bleek de navelstreng om de hals te zitten. Bij de laatste perswee drukte een verpleegkundige mee op mn buik. Met haar volle gewicht, waardoor de baby wel naar buiten moest. Dat vond ik heel fijn, omdat ik echt aan het einde van mn krachten was. En toen werd om 00.15 uur Noa Theresa geboren. Een prachtige gezonde meid van 3300 gram. Binnen een uur lag ze al te drinken aan mn borst, echt heel bijzonder. Diezelfde nacht/ochtend zijn we weer naar huis gegaan. Om 04.30 uur kwamen we thuis. Dus in 12 uur tijd van vliezen breken weer thuis met kind. Een hele rit, heel heftig en bijzonder. Thuis moest ik erg bijkomen en rusten. De kraamtranen hebben intrede gedaan. Maar ik begin nu een beetje structuur te vinden. Het drinken gaat bijzonder goed. Theresa drinkt zoveel vanaf het begin, en haar behoefte is zo groot dat we al een paar keer extra gegeven hebben. Vanavond ook weer 30cc extra voeding, zodat ze een goede nachtrust maakt. Het is echt heel bijzonder om moeder te worden. Als ik alleen al aan dat koppie denk van Theresa, kan ik huilen van geluk. God was is ze mooi! Ik ga me nu ook terug trekken van het forum. Het is goed voor mij om deze periode af te sluiten, en nu de volgende fase van het moederschap in te gaan. Heel erg bedankt voor alle bemoedigingen aan alle dames! Sterkte nog voor degenen die nog moeten bevallen. Liefs, Cobi Ps. je mag dit bericht in het forum plaatsen als je wilt. Ik weet niet of het te heftig is beschreven Liefs mir
Dag lieve dames Wilde hier net mijn verhaal typen, maar de kraamhulp is net gekomen. Heb even mijn verhaal gekopieerd wat ik bij de meimama's al had getypt. maandag avond begon het wat te rommelen met harde buiken. Na een tijdje waren deze weer weg en kwam er een ander gevoel voor terug. Bij Luca braken mijn vliezen en kreeg meteen heftige weeen..geen idee dus hoe het begint met weeen. We zijn maar lekker vroeg naar bed gegaan en na een uurtje slapen was alles weer weg Tussen half 4 en 4 kwamen de krampjes weer regelmatig en na een tijdje klokken bleek om de 5 min. Half 5 toch de vk mar gebeld..deze kwam tegen 5. Ik had toen 3-4 cm ontsluiting. Ze zou om 8 uur terug komen en als ik dan 6-7 cm zou hebben zouden we naar het zh gaan. Luca werd om kwart voor 6 wakker en kwam op handen en knieen naast me zitten en pufte vrolijk mee manlief heeft hem toen om 6 uur naar zijn ouders gebracht, want als er zo'n komiek met je mee puft heb je ook niet meer. Toen manlief weg was kwamen de weeen heftig en snel achter elkaar. Opeens zat er 1 tussen waarbij ik persdrang had Manlief kwam rond half 7 thuis en ging boven alvast de vluchttas en MC halen. Toen kreeg ik bij elke wee persdrang. Heb manlief meteen naar beneden geroepen en gezegd dat hij de vk moest bellen. Zij kwam meteen en bleek ik al 8 cm ontsluiting te hebben. Ze gaf de keuze aan mij..of nu meteen naar het zh of thuis proberen. Ik voelde me echt rustig en vertrouwde er helemaal op dat het me deze keer wel zou lukken. Ik besloot dus om lekker boven naar ons eigen bed te gaan. En daar brak de vk me mijn vliezen. Omdat ik nog steeds geen volledige ontsluiting had (klein randje) heb ik bijna 1,5 u lang persweeen moeten weg puffen...wat een hel! pff dat is echt zwaar. Om 7.30u kwam de kh binnen. Nadat de vk het laatste randje had weggemasseerd mocht ik eindelijk gaan persen. En na 6 min persen was ons prinsesje er dan eindelijk om 7.58 u. 3740 gram zwaar en 50 cm lang. Wat een geweldige ervaring! Echt een droom bevalling thuis op ons vertrouwde kamertje. YenY, gefeliciteerd met jullie zoontje. Als ik tijd heb kom ik weer kletsen. Suc6 dames met de laatste loodjes...ik denk wel nog aan jullie hoor
ramona: hihi, laat die inschrijving nog maar even staan. Vandaag nog geen beeb, of ik moet al tot die 4% die op de uitgerekende dag bevalt horen of zo. Cobi: Heftig hoor meis. Kom maar lekker bij en geniet van je meisje Lotus / Derona: Hee, meiden, ik had al lang een baby bij jullie verwacht! Mamamakka; al nieuws?
chantalk: wauw, gaaf dat het gewoon thuis gelukt is. Lekker bijkomen nu en genieten van je kleintje, meis --- ... oooh, kijk mijn banner nu. Overdue staat er...
@libra.. ben je nou vandaag 40 weken of pas morgen? want ik dacht vandaag ja ik had de kleine ook al verwacht maar helaas.. hier rommelt zelfs niks vandaag heb vanacht nog goed geslapen, met 1 keer naar de wc.. ik zie i am 39 weeks and 6 days pregnant! Only 1 days to go! @derona.. ben je wakker? @chantalk... super! dat je de verhaal kwam vertellen! ik blijf er steeds verbazend van al de verhalen.. ik hoop gauw wat zelf te beleven!
Lotus: ben vandaag precies 40 weken. Mijn banner is niet helemaal goed. als je op f5 drukt, haalt ie 'm opnieuw op en is ie wel goed.
@Ramona lekker dat je buiten bent geweest lekker pronken met je kids Enne hier zegt man nu ook al van komt geen derde erbij,want als deze er is laat ik mij helpen,maar dat ga ik niet mee ackoord dat hij zich laat helpen,wat jij al zegt je weet nooit wat de toekomst ons brengt @Simplyme fijn te lezen dat het een geslaagde avond was ja me is ook erg benieuwd hoor naar het geslacht etc etc @Lotus jaa ging wel optijd naar bed,maar sliep pas laat @Libra,jaa nou en ik bij jou allang Mezelf,pfff een beroerde nacht gehad,om het uur eruit,plassen,zweten zweten,door de griep,dus vanmorgen als eerste een douche genomen heerlijk was dat,voel me nog niet echt prettig maja we doen lekker rustig aan
Jelmer heeft het nu af en toe al over de volgende. en deze moet er nog uit! Denk dat ik maar eens eerst even rustig ga ontzwangeren voordat ik er zelfs maar over na denk...
Yeny gefeliciteerd met jullie zoontje Nettie heel veel beterschap gewenst, hoop dat het geen griep is. Lotus hoop dat de kleine snel komt! Vandaag weer naar de vk. Ik denk niet dat ze iets doet mbt strippen of zo, want ze is nogal van de natuur zijn werk laten gaan. Ga haar wel vragen hoe lang ze me door gaat laten lopen, want de kleine is erg groot. Zit best wel tegen de bevalling op hierdoor. Allemaal een fijne dag gewenst.
Hai Patricia.....Ik mocht niet nog ene keer stemme,helaas,als je wilt kan ik de link wel op mijn hyves zetten dat mensen willen stemmen op je manneke,maar dat moet je willen he meid? Hai female......Ja vind het super,kwam nog ene oude vriend tegen hij heeft ene iegen broodjeszaak en hij riep kom van de week langs kan ik ze samen zien erg leuk dat gaan we ook doen
@libra.. ja nu is hij wel goed.. wat een gekke banner heb jij haha gefeliciteerd met 40 weken! kom je bij mij aansluiten? @derona.. ooh lekker hoor.. rustig aan doen jij he.. wel eerst beter worden.. @zwanger82.. he jij bent ook bij de overtijd clubbie de meeste gaan strippen bij week 41.. dus ik denk voor jou dinsdag.. volgende week
@ Cobi Mooi dat alles goed is. (Maar toch vind ik het raar dat je ineens de laatste week vd zw.schap, als je echt niks anders meer te doen hebt, hier opeens weer binnen komt vallen, om ook nog eens vooral over jezelf te praten. Bevallen en hoppa, weer pleite. Het zullen de hormonen wel zijn, maar ik heb niet veel zin om uitgebreid op je post te reageren, aangezien je nu toch weer weg bent... ) @ Chantal Wat super! Dat alles goed ging en zelfs gewoon fijn thuis! Echt fijn, deze bevalling is dus echt veel relaxter gegaan als de vorige, super! En sneller ook he? Was de pijn wel net zo heftig? Geniet van jullie meisje, super dat ze er eindelijk is! PS Hoe zijn Luca's eerste reacties op zijn zusje? @ Ramona Lekker, naar buiten, zeker met dat heerlijke weer! @ Derona Beterschap, doe maar rustig aan! @ Libra Samen 40! (Is wel genoeg zo he , ik ga voor een bannerstop ) @ SimplyMe Jij wilt gewoon vooral weten wat het wordt @ Lotus Hoe is het met jou, goed geslapen? Ik heb tot een uur of 6 doorgeslapen. Toe weer eruit om te plassen (ook een beetje slijm-bloedverlies, voor de eerste keer... ) en daarna in bed steeds veel pijn gehad, met vlagen. Weet zeker dat het weeen waren. Ze gaan toch steeds meer pijn doen. Nu ben ik wakker, ze komen minder vaak maar doen wel behoorlijk pijn. Hopen dat de dag snel om is , met niet teveel pijn overdag want ben weer alleen met Kynan...