Januari 2009 mama's (deel 2)

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Iuno, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Derona: jij ook al dat het hartje naar beneden ging tijdens de bevalling... hier ook al. HIHI, maar is altijd wel spannend om een bevallingsverhaal te lezen.

2. winter15

winter15 Niet meer actief

@Derona: jeetje wat heftig ook dat je bij dat meisje op de kamer lag joh! Gelukkig is Sylvano een gezond mooi mannetje !

3. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Wat leuk van ze!

Mijn moeder heeft ook wel eens zoiets gedaan. Ze had een brief geschreven aan King pepermunt, dat ze zo verslaafd was aan hun pepermunt. Toen kreeg ze antwoord en een kilo pepermunt cadeau! :D

4. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Wat vreselijk! :(

5. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Hier nog niks...
    Vanmiddag naar vk controle geweest.
    Ik was hele dag misselijk maar verder niks aan de hand.

Ik hoop wel dat het deze week nog komt want mijn man is vrij en dus zou het wel goed uitkomen nu. (Hij krijgt toch wel vrij mocht het later komen, maar nu heeft hij zowiezo al vrij en zou ie dus extra lang vrij kunnen zijn...)

6. anoniempjuh

anoniempjuh Fanatiek lid

18 mei 2008
    4.779
    0
    36
    heyyy derona

MEID VAN HARTE GEFELICITEERD!

wat ene mooi mannetje he!
    en wat een snelle bevalling, lekker hoor!
    maaruh ben een leek en vroeg me af wat ik moet voorstellen bij dat je persdrang kreeg en al op de grond stond?neem aan dat je gwoon moet liggen toch of.....

geniet er lekekr van meid!

7. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Meiden,

ik ga naar boven, nog even kolven en daarna lekker slapen tot Joshua weer komt voor een voeding.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Persdrang is dat je moet persen en het echt niet meer weg kan puffen,ik stond op dat moment naast mijn bed,en kon het niet meer in houden,maar later wel snel weer op bed gaan liggen hoor :D:D

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Iloveandres ja idd,hier ook vandaar ook een knip.
    @Sanne ja dat was idd niet leuk,ze zaten samen nog zo lief samen,echt vreselijk als je dat moet mee maken,

10. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Mirella meis hou je het nog een beetje vol meis?

11. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @de laatste drie meiden: hoe gaat het nou? Zat van zeker? Heel veel succes, nog even doorzetten, en kom ajb snel aan de andere kant wil je? Voelt nog niet compleet daarzo.... Digiknufje van mij! Zet m op!

12. YenY

YenY Actief lid

5 mei 2008
    101
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden!

Bedankt voor al jullie felicitaties!

Sorry dat ik nu pas weer kom "kijken", maar ben natuurlijk 6 daagjes naar het kraamhotel gegaan en gister thuisgekomen, dus ook nog druk gehad met alles opruimen etc...

Hier mijn verslag:

Zoals ik dinsdagochtend al meldde, had ik krampen die steeds terugkwamen. Dit waren idd weeën. Om 13 uur kwam ik het ziekenhuis binnen en had toen al 6 cm ontsluiting.

De weeën werden heviger en heviger... Heb ze nog tot ongeveer 15.30 gehad. Wat deden die pijn zeg, ik kon op een gegeven moment echt niet meer, ze kwamen echt om de minuut, ik had dus geen moment om even op adem te komen...

Mijn vliezen waren overigens nog niet gebroken, dat is gebeurd tijdens het toucheren.

Rond 15.30 begon ik persdrang te krijgen, maar mocht nog niet fanatiek meepersen, ik zat op 9 cm, en ook het hoofdje was niet volledig in mijn bekken (de dag ervoor nog wel, gek he)

Al snel was het dan zover en kon ik het niet meer tegenhouden, gelukkig was toen ook het hoofdje volledig in mijn bekken en zat ik ook op 10 cm, wel lag Sami met zijn gezichtje naar boven.

Na ongeveer een uur persen ben ik geknipt, Sami lag toen wel goed met het gezicht naar beneden maar eenmaal er bijna uit, toch weer gedraaid naar boven :D

Wat een mooi moment was dat! Ik had vreugdetranen... zo'n intens gevoel, niet te beschrijven...

Ons kleintje woog 3200 gram. Meten deden ze niet maar denk zelf dat hij zo'n 46 a 47 cm is. Maatje 50 is ook veel te ruim. Broeken en mouwtjes in maat 50 sla ik om en heb ook nog wat pakjes in maat 46 gekocht.

Ik ben toch nog 1 nachtje in het ziekenhuis gebleven, ik heb mij tijdens de weeën zo ingespand dat ik mijn armen niet meer kon opheffen en als ik op wilde staan, werd ik duizelig. Het leek de verloskundige dan ook verstandig om die nacht te blijven.

De dag erna ben ik naar het Kraamhotel gegaan. Heerlijk was dat!

We maken het goed, Sami wil wel eten (borstvoeding) alleen valt hij bij de eerste borst meteen in slaap en hij is met geen mogelijkheid wakker te krijgen! Nu kolf ik dus de borst waar hij niet van gedronken heeft. Ik hoop dat ik hem toch op een of andere manier wakker kan houden/maken... heb al diverse dingen geprobeerd, aan zijn voetjes zitten, geluidjes maken, broekje uit... Nee, meneertje houdt van slapen haha.

Gelukkig is de eerste nacht thuis (gister dus) goed verlopen. Hij is 2 keer wakker geworden (2.00 en 3.30) en toen pas weer om 7.30. In het kraamhotel was dat wel anders, maar denk zelf ook dat het lag aan dat daar de hele dag lampen branden en hier thuis ligt hij in een lekker goed geventileerde kamer met daglicht en 's avonds is het donker.

Hij was 2 dagen niet aangekomen, dus de kraamhulpen van het kraamhotel stonden erop dat als er iets was/is ik hen meteen even zo opbellen. Erg lief!
    Heb nu een weegschaal gehuurd, en Sami is sinds gister 62 gram aangekomen! :D Gaat de goede kant op dus!

Nou meiden, dit was mijn verslagje!

@ bevallen dames: Gefeliciteerd!
    @ nog te bevallen dames: Succes en 't is nu niet voor lang meer!

Liefsss

13. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @YenY: Was zeker wel fijn in het kraamhotel? Dus Sami is een zogenaamd "sterrenkijkertje". Dat van in slaap vallen bij 1e borst klinkt bekend en ohja dat wegen elke keer en zorgen maken of ze wel genoeg aankomen... Hoop dat ie snel sterker wordt en meer kan drinken.

@ Nettie en Derona
    Ja het kabbelt rustig voort hier. Geen spannende ontwikkelingen... Gisteren was ik bij de vk en die zei weer dat mijn buik niet zo groot is en dus de beeb ook niet zo groot als mijn vorige meisje. Verder alles ok, mooi ingedaald, hartje goed, bloeddruk perfect, ze beweegt goed. Had gister alleen heel veel last van maagzuur, ze lag blijkbaar mijn maag weg te drukken ofzo.

Tja, ze heeft het nog erg naar d'r zin daarbinnen...
    Nu krijg ik elke dag smsjes, telefoontjes en mailtjes met "En? Is er al wat?" ....

Heb zin om nog van alles te doen, maar kan niet veel. Dat kennen jullie natuurlijk wel, die situatie.

14. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    @ Zwanger 82 en Libra: Hebben jullie al iets meer?

15. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Mirella hoop echt dat je snel gaat bevallen,en voor de andere natuurlijk ook,

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Yen Y bekend verhaal hoor dat de kleine snel aan de borst in slaap valt, hier nog zo een......gisteren extra laten wegen bij CB, om zijn gewicht in de gaten te houden maar kennelijk krijgt hij toch genoeg binnen, want hij was naar 3600 gram gegaan van 3910 na zijn geboorte. En nu was hij alweer 4060....gewoon in de gaten houden meid.

@he zwangere meiden....ik steek weer een kaarsje aan vandaag!

17. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Hiero nog steeds niets. Moet om 11 uur bij de gynaecoloog zijn. Weer een rotnacht gehad...

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    gatver lieverd, dit kan zo toch niet meer, je bent toe aan rust!

19. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ik geloof ook dat ik ontzettend ga huilen als ik dit nog veel langer vol moet houden...

20. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @libre meis ik denk aan je knuff

Deel Deze Pagina