Mijn vk zei dat ik na 2 weken weer mocht.. Maar het was beter om na het vloeien te beginnen.. Dus ik wacht daar op, en dan is de eerste maand nog niet veilig, zoals iemand anders al melde
even ego bericht.. heb net wel doorgelezen even gekeken of er nog een nieuwe baby geboren was.. maar ik zag alleen van LIbra.. dus ik wilde dit nog even zeggen tegen haar @libra.. geweldig.. nu nog even doorzetten.. ik ben benieuwd wanneer de baby komt zette! hier gaat het super.. vanacht door geslapen.. zelfs manlief heeft doorgeslapen.. en voeding gaat super en ze heeft net de fles gehad.. daarom ben ik nu even hier.. zometeen lekker eten.. en dan komt nog even kraamvisite.. mijn zussie en dan morgen weer hele dag kraamvisite.. dus ik ben aankomende periode inderdaad niet veel aanwezig.. ik snap de mama's wel.. dat ze druk hadden.. maar ik kom zodra ik weer een uurtje heb.. en dan ga ik me melden bij de mama's Liefs Mir
@ prikpil: ik vraag me af of het ook voor de prikpil geld dat het de 1e maand niet veilig is... Het is echt een giga hormonenstoot ineens... Morgen maar eens even vragen in het ziekenhuis. Liefs en dikke knuffel, Patricia
@Lotus: wat fijn zeg dat het zo goed gaat, geniet er maar lekker van! @Libra: zet hem op meid! @IloveA: dat weet ik ook niet meid, hoe dat met de prikpil zit..even navragen idd, anders zien we je straks weer bij de zwangeren.. @Mikki: jeetje,hoe kan het dat je knip-wond open is gegaan? goh...wat pijnlijk! wel heel fijn om te lezen dat je mannetje het goed doet en dat reageren komt wel weer hoor, eerst de tijd voor jezelf en je mannetje! @Stuwing: 2 dagen echt heeeeel erg last van gehad...hihi..heb zelfs een middag met witte koolbladeren in mijn bh gelopen (huismiddeltje van de kraamverzorgster), maar later op salie-thee over gegaan en dat ging super, maar dit is niet geschikt voor de dames die bv geven, alleen als je wilt stoppen met bv!
even snel een berichtje (typen met 1 hand, op de andere arm een slapend, voldaan meisje met volle buik ) @ Libra Het ziet er goed uit, het zal niet lang meer duren, spannend. Veel succes! @ cindy wauw wat leuk zeg! gefeliciteerd! ben echt heel blij voor jullie! (en zo lief en sterk van je, dat je hier nog komt en de berichtjes die je post! ) @ Lotus ja is druk he, je wereldje op z'n kop. Geniet er maar van @ mirella hoe gaat het met jou vandaag? @ Mikki wat rot van die knip! het is ook allemaal best vermoeiend he nu, en je bent veel emotioneler als anders... ik heb vandaag voor het eerst pas minder pijnlijke tepels, is heel lastig. waarschijnlijk doe je deze dingen al, maar voor de zekerheid ; - de houdingen waarin je voedt wisselen (liggend op je zij, gewoon je kindje op schoot, rugby-houding is ook fijn...) - na het drinken druppel melk op je tepel uitsmeren en laten drogen aan de lucht -daarna goeie tepelzalf erop smeren - zorgen dat je baby zijn mondje heel ver open doet voor het aanhappen -lipjes naar buiten gekruld tijdens het drinken. -evt af en toe een voeding m.b.v. tepelhoedjes doen Mss heb je er nog iets aan... Het is heel rot, maar echt even doorbijten. bij kynan had ik het ook heel erg, maar na een paar dagen was het over. en nu weer... je tepels moeten ook behoorlijk wennen, zo'n kleintje zuigt echt hard PS moet je 's nachts perse om de 3 uur? als je gewoon een beetje op gevoel en verzoek doet mag je er volgens mij best wat langer tussen laten hoor.. Dat doe ik ook al (gister 5 uur, vannacht al 6...) Sterkte hoor, en vooral; geniet van je mannetje (Oh ja ps; als je kolft ga je wel ook veel meer melk maken he. De eerste dagen sta je echt steeds op knappen, heb ik nu ook, maar dat duurt ook maar een aantal dagen. Met kolven is eventjes de druk ervan af maar vervolgens ga je wel nog meer melk maken dan je nodig hebt... Ik vind de verleiding soms ook wel groot, maar kolf express niet daardoor ) Egoberichtje: Hier gaat het heel goed. Het is allemaal zo relaxed, en ik geniet echt. Mijn moeder is hier steeds om te helpen en dat is echt luxe genieten. En Jurgen is vrij dus ook heel lekker. Ons meisje is heel lief en relaxed Ze huilt eigenlijk nauwelijks. Ook de nachten gaan al luxe. De laatste nachten heb ik steeds om 12 uur/ 01.00 uur voor het laatst gevoed. Ze kwam dan pas weer om 06.00 en slaapt daarna meteen door tot half elf 's morgens! (vanmorgen heb ik haar zelfs wakker gemaakt ) Het is echt zo zalig om weer met zo' n klein poje te tutten. Kynan is heel lief, niet van slag of jaloers ofzo. Gaat echt goed. Ook de hond reageert heel goed. hij is ook niet van slag of jaloers, juist heel rustig en lief naar de baby. en met veel dingen lijkt het er toch echt heel erg op alsof hij haar aan het ' beschermen is' , heel gek... Ik voel me zelf ook echt al wat fitter. nergens pijn meer ook. die vervelende naweeen zijn ook over, wat een opluchting! alleen de draadjes vd hechting jeuken soms een beetje, zijn al aan het oplossen... Liefs!
Nou als je het niet heel erg vind, zit ik daar niet echt op te wachten.... moet eerst maar even goed herstellen met de bekken.... Liefs en dikke knuffel, Patricia
@Female: wat goed zeg dat het zo fijn gaat met Celeste! wat gezellig ook dat je moeder er is! Geniet maar lekker met zijn allen! @IloveA: haha, nee precies! nu maar even niet nog
ATENTIE ATENTIE! WIL DE BABY VAN LIBRA EN PARTNER ZICH VANDAAG OF VANNACHT NOG MELDEN? BEDANKT! Grapje Succes meid!
Bedankt voor de tips! Het meeste wat je schrijft doe ik al, behalve verschillende houdingen uitproberen (omdat ik dus absoluut niet rechtop op een stoel kan zitten, ik kan alleen maar op bed liggen), en het tepelhoedje. Maar het gaat al beter hoor! Ik ben nu al sinds half vier alleen thuis met mijn kereltje, en hij heeft al twee keer goed gedronken aan de borst. De pijn wordt inderdaad minder nu, dus ik word al iets minder bang voor tepelkloven. Fijn om te lezen dat het bij jou in het begin ook pijn deed (nou ja, niet fijn dat het pijn deed natuurlijk), maar dat dat dus kennelijk minder kan worden. Ik dacht dat als het pijn deed, het ook pijn zou blíjven doen. Over dat kolven heb je ook gelijk...hoe meer je kolft, hoe meer je aanmaakt. Ik lig nu dus al een paar uur de pijn te verbijten en te wachten tot Jay weer wakker wordt...dan kan hij de druk van de ketel halen En wat zuigen ze inderdaad hard! Ik noem hem nu al Dolfje Weerwolfje, het lijkt wel een piranha af en toe Heerlijk om te lezen dat het bij jullie allemaal goed gaat, en dat Celeste zo'n makkelijk kindje is
@ Sanne Dankjewel! Hoe gaat het bij jullie, ook aan het genieten? Is je man nu nog thuis? Want hij moest toch eigenlijk een poos weg toen je zou gaan bevallen? @ Mikki Oh nee, die pijn gaat zéker weg! Dat is echt maar tijdelijk. Je tepels moeten nog wennen en harden, dat is alles. Nee het zou niet best zijn als dat bleef zeg. De eerste dagen zag ik er steeds tegenop om weer te voeden, de tranen stonden in mijn ogen van de pijn. Super dat het bij jou nu ook beter gaat! PS Als je echt pijn hebt door de stuwing kun je wel koude compressen op je borsten leggen, of ijs in een doek ofzo, das wel fijn... Maar geloof me, al die ongemakken (stuwing, pijn, lekken....) ben je straks helemaal vergeten, en dan is BV pas écht super leuk en fantastisch!
Bevallingsverhaal Woensdagnacht begonnen de weeen al wat, duidelijk een heel ander gevoel als alle voorweeen en harde buiken tot nu toe. Donderdagochtend verloor ik de slijmprop. De ochtend en middag ging het rustig verder, weeen werden steeds een beetje pijnlijker. 's middags rond 15.00 uur ben ik naar het zh gegaan om te laten checken, Weeen om de 10 min. en 3-4 cm ontsluiting. We mochten terug naar huis, de weeen waren nog niet sterk genoeg en kwamen nog niet vaak genoeg. We hebben mijn ouders gebeld, die zijn gekomen, omdat ze toch 200 km moesten rijden. Zij bleven dus ook hier slapen om op Kynan te passen, dus dat was erg fijn. 's avonds laat moest ik echt geconcentreerd weeen wegpuffen, en tegen half 12 werd de pijn zo erg dat we met vluchtkoffers naar het zh zijn gegaan. Direct naar de verloskamer. Al meteen bleek dat we echt een fantastische meid als vroedvrouw hadden, ze stelde me echt op mijn gemak en was heel lief! Ze heeft toen getoucheerd en ik bleek 5-6 cm ontsluiting te hebben. Ook kreeg ik een infuus met antibiotica, omdat ik positief ben voor streptokokken-bacterie (of hoe je dat ook schrijft). Daarna mocht ik in bad. Daar heb ik de hele tijd ingelegen, tot vlak voor ik mocht persen. Tot 7 cm ging het heel goed, ik voelde me goed en het bad was echt heerlijk. Daarna werd het al snel behoorlijk heftig. De laatste uren zijn zo ontzettend pijnlijk geweest. Ik was helemaal gesloopt en had 0,0 energie over. Ik had vreselijke rugweeen. Ik heb al alle mogelijke bizarre manieren in en over het bad gehangen om maar iets op te kunnen vangen. Soms moesten Jurgen en de vroedvrouw samen keihard op mijn rug duwen, en zelfs dat hielp nog nauwelijks. Wat ik ook heel lastig vond is dat ik vreselijk trilde over mijn hele lichaam, continue. De laatse cm's was ik zo uitgeput dat ik continue in slaap viel tussen de weeen, en van die helse pijn weer wakker schrok. Ik ben op het einde echt vaak bang geweest dat ik het niet meer en langer aankon... Toen ik bijna op 10 cm zat (rond 4 uur 's nachts) uit bad gegaan en op de verlosstoel. Ze hebben alles toen klaargezet en de gyn gebeld. De vroedvrouw heeft op het allerlaatst mijn vliezen gebroken. Toen kreeg ik echt persdrang. Ik begon al mee te persen, de gyn kwam echt net op tijd binnen. Ik was echt helemaal uitgeput en trilde vreselijk over mijn hele lijf. Maar ons kleintje is geboren in... 1 perswee! Eén hele lange, en behoorlijk pijnlijke, maar na 1 perswee was ze er al. Ze werd gelijk op mijn buik gelegd. Ik was zo van de wereld dat ik nog nauwelijks besefte dat ze er al was. Ze mocht steeds op mijn buik blijven, ondertussen werd ik gehecht (ik was aan 1 kant wat gescheurd, dus heb een paar hechtingen. Gelukkig geen last van! Ook het hechten zelf - onder verdoving- heb ik nauwelijks meegkregen) Ik had van te voren gezegd dat ik deze keer zonder epidurale wilde proberen, en dat is me ook gelukt. Wel vond ik daardoor deze bevalling veeel zwaarder dan de vorige. Bij Kynan had ik alleen de laatste anderhalf uur intens pijn beleefd (incl. persen) maar was ik natuurlijk veel meer uitgerust doordat ik verder helemaal geen pijn had gevoeld door de ruggenprik. Dit keer was ik echt helemaal uitgeput en van de wereld, en ik was echt bang dat er geen einde meer zou komen... Ook de dag na de bevalling ben ik helemaal van slag geweest, zo heavy en intens was alles geweest. Het echte genieten bon voor mij ook pas de dag erna, toen ik een beetje bijgekomen en gekalmeerd was... MOCHT er ooit nog een kindje komen, dan denk ik echt dat ik het wel weer met epidurale zal doen. Ik denk nu ook steeds met een heel vervelend en somber gevoel terug aan de bevalling, bij Kynan was ik direct de pijn vergeten... Maar al met al, is alles heel goed en weer een heel mooi, gezond kindje op de wereld gezet, dus ik voel me ontzettend gelukkig!
*inbraak* @Female, en je mag ONTZETTEND TROTS op jezelf zijn! Ik vind het echt knap van je dat je zo'n lange bevalling helemaal zonder pijnstilling voor elkaar hebt gekregen! Petje af hoor! *uitbraak*
@ Cindy: hoop dat we je binnenkort officieel mogen feliciteren. Lief dat je nog steeds af en toe komt kijken hier. Weet niet of ik dat zelf zou aankunnen. Wens je alle geluk voor dit jaar met de nieuwe poging. @ Mikki - wat een gedoe he die bv. Ik heb ook al tepelhoedjes in huis en hele goede - dure- supercreme. Ga er weer met frisse tegenzin tegenaan straks hahaha! Ik vond het vorige keer echt een ramp. Heb telefoonnummer van lactatiedesk. bij de hand... Vorige keer was het elke keer tot bloedens toe en viel m'n meisje alleen maar af. Toen had ik het na 2 weken wel gezien hoor. Lees dat het nu beter gaat bij jou. Hoop dat het snel allemaal soepel verloopt. @ Female. - ben begonnen aan jouw verhaal, maar kreeg het beetje erg benauwd, sorry, hoop stiekem dat tweede bevallingen makkelijker gaan, maar die van jouw leek me heel pijnlijk en lang... Arme jij.. Shit ik moet nog... Even over mezelf... Gisteren stond ik op na te hebben geslapen en toen schoot er een pijnscheut in mijn rechterlies en liep ik de rest van de dag te strompelen van de pijn. Kon niet meer op mijn rechterbeen steunen. Ik denk dat het komt door dat 'verweken' van de bekkenbodembotten en dat ik verkeerd uit bed stapte ofzo. Nu is het wat minder (rust heelt alle wonden) maar durf nog niet goed snel te lopen. Voelde me gister echt bejaard zeg! Moest alles vragen, bah! Vandaag gaan we even naar de bios, heb oppas geregeld (oma). We worden gek van dat thuis zitten wachten. We gaan naar de film "the curious case of benjamin button" . Wilde liever naar Australia of Valkyrie, maar die draaien niet op tijden die ons uitkomen ivm oppas... Nouja, deze kreeg ook veel sterren. Lekker popcorn of m&m's erbij...
Joehoe baby's! Nog steeds spannend dus hier... Hoe zal het met libra gaan? Cindy ik hoop ontzettend voor jullie dat je zwanger bent! Spannend!