Heyhey, ben de hele dag druk geweest, dus ik ga nu maar even reageren. @ Libra: meid van harte gefeliciteerd met jullie zoontje. Geniet ervan meid. Je hebt het verdient!!!! @ Zwanger82: ow meid dat is wel balen zeg, dat je nog niet eens tekenen hebt van een bevalling... @ Weeëndans: ik ben ook al druk bezig... @ Mirella: meid, ik ga heel erg hard voor je duimen meid! Succes! Liefs en dikke knuffel, Patricia
Hai meiden! bedankt voor de felicitaties Zohee, wat een heftige ervaring zeg, een bevalling... Het hele verhaal begon eigenlijk op woensdag ochtend. Bij de gynaecoloog werd geconstateerd dat ik al wat ontsluiting had en lichte weeen. Ik ben toen gestript en naar huis gestuurd om te kijken of het door zou zetten. Wij natuurlijk heel erg gehoopt dat het door zou zetten. De hele dag heb ik lichte weeen gehad maar dichter dan 8 minuten op elkaar kwamen ze niet. Uit eindelijk de verloskundige gebeld voor overleg. Die nacht heb ik een slaap pil en een dubbele paracetamol gekregen om te nacht door te komen. Zou het door zetten dan zou ik gewoon bevallen, zou het niet (genoeg) door zetten dan zou ik naar het ziekenhuis gaan om doorgeleid te worden. Ik heb nog een paar uurtjes rust weten te pakken maar de weeen kwamen er toch door heen dus de volgende ochtend, geradbraakt, naar het ziekenhuis gereden. Daar hebben ze eerst mijn vliezen gebroken en me aan de CTG gelegd om te zien of dat wat effect had. Het had wel wat effect maar bij lange na niet genoeg. Rond een uur of 1 heb ik een infuus met wee opwekkers gekregen om de bevalling te laten doorzetten. De dosis werd langzaam opgevoerd tot ik rond een uur of 4 regelmatige weeen begon te krijgen die wel sterk genoeg waren om de ontsluiting te doen vorderen. Rond 6 uur had ik 5cm, rond 7 uur had ik al 7cm. Dat stukje tussen 7 en 9 cm was best pittig. Ik was finaal uitgeput en als de weeen niet zo rap op elkaar waren gekomen had ik zo tussendoor in slaap kunnen vallen. Het enige wat ik nog kon zeggen was "ik ben zo moe" en "ik wil zo graag slapen...". En toen ging plots het licht aan. Persdrang! Probleem was alleen dat ik nog maar 9cm had en ik mocht nog niet mee persen. Jelmer heeft ze geteld. Ik heb 15 van die ellendige persweeen moeten wegzuchten waarvan een stuk of 5, 6 in een rothouding die nodig was om de baby te laten draaien. Om kwart voor 9 mocht ik dan eindelijk mee persen. Heb het een aantal minuten op bed geprobeerd, maar ben uit eindelijk op de baarkruk gezet. Dat ging echt stukken beter! Om 10 voor half 10 is ons kleintje geboren. Wat mooi is dat, zeg als je eindelijk die kleine op je buik hebt... Dat maakt het elke wee meer dan waard Ben wel kapot nu. Heb het gevoel alsof ik van beneden door een trein ben geraakt... ik heb een knip gehad en dus 6 hechtingen die moeten worden verwijderd volgende week... en een bloeduitstorting en nog steeds bekkenpijn... maar ik ben zoooo verliefd. Ik kom na het eten weer even bij lezen. Mijn eten wacht.
@ Libra: Van harte gefeliciteerd met Ingmar!! @ Andere dames; Sorry dat ik niet alles kan teruglezen, ik kom er niet aan toe. Kom eigenlijk helemaal niet aan mezelf toe Eet en drink te weinig... ben zo in de weer met die kleine. Heb een weegschaal gehuurd omdat ik toch in de gaten wil houden of Sami wel of niet aankomt. Nu al 2 dagen maar 1 grammetje aangekomen Ik probeer ook tussendoor te kolven.... Wat moet ik nou? Dinsdag afspr met iemand van het CB dus dan ook maar even vragen... Liefsss
Dat dacht ik ook, ze waren bij mij dus ook niet constant.. Soms waren ze wat eerder maar de meeste om de 10 min. En toen kreeg ik te horen dat ik wel eerder had mogen bellen.. Maaruh, gaat het bij jou dan vandaag nog gebeuren? Zou wel mooi zijn, hoop het!
Hai female......Ik probeer mezelf ook gewoon te zeggen dat het wel meevalt anders ga ik helemaal over de rooie,we wachten het maar gewoon af,Mart zei ook al pat ze doen dit uit voorzorg dus probeer het wat los te laten. Hai patricia.....Dan zou ik inderdaad maar even bellen,normaal krijgt toch gewoon iedereen zo'n nacontrole met 6 weken volgens mij. Ja we wachten het af en ik heb eind maart begin april ook een afspraak bij de kinderarts die noel heeft behandeld. Hia Mirella.........Ik snap heel goed wat je bedoeld,dat was de eerste gedachte ook bij ons,het duurde 4 jaar toen ik voor het eerst zw was dit werd een curretage omdat het niet goed was,toen raakte ik zw van zoë* en die overleed na 5 dagen en toen werd noël geboren en toen hij 5 maanden oud was kregen we dit nieuws te horen en moesten naar Rotterdam voor de gesprekken en onderzoeken,toen we daar zaten ben ik daarna ook helemaal ingestort,eigenlijk na zijn 2de kritiek opname,hij is thuis geweest en werd na 2 dagen in kritieke toestand weer opgenomen toen heb ik echt een knal gehad,en we hadden ook zoiets van we nemen nooit meer kinderen,maar na de uitslagen dat noel zijn aandoening pech was en het zelden voorkomt dat een ander kindje dit ook heft zijn we er weer voorgegaan..........maar inderdaad toen ik noël daar moest laten op die OK storte ik in de gang in elkaar de zusters hebben me echt naar de kamer moeten tillen,na 5 uur was de operatie klaar en werden we gebeld door de arts op de kamer dat het goed was gegaan,ik moest toen naar de IC daar lag hij apart net zoals Zoë* toen wat heb ik gehuild en gehuild,gelukkig ging het herstel erg snel en goed,behalve later thuis,maar dat was door een fout vand e zuster die had te zware nedicatie meegegeven ik ben toen echt heel boos geworden. Noël hefet vanaf dat hij 3 maanden was therapie,voor het rollen kruipen en lopen,en nu 2 keer in de week voor het praten,maar we zien hem echt hard vooruit gaan nu,maar ieder jaar in Oktober blijft het spannend,we moeten dan weer naar rotterdam voor een schedelfoto en als die goed is kunnen we weer verder,maar als die slecht is dan moet hij weer een operatie ;-( HAI LIBRA........MEID NOGMAALS GEFELICITEERD. Hai Lotus......Leuke hobby he hahahaha,geen sorry zeggen lekker genieten en heerlijk dat ze het zo goed doet.
Hai ik vind het wel frapant die stand hahaha 19/19 Hai Sanne........Ja ik vraag het zeker even na,al moet ik zeggen nu ik volledig op de omneo zit dat de bultjes een heel eind minder worden dus ik kijk het nu nog even aan. Heerlijk he dat wandelen,ik vind het ook heerlijk alleen noël die wandelt niet mee en ja ik kan maar 1 wagen duwen ;-(
Hia mirella.......meid ik ga hard voor je duimen hoor,of ik moet op de volgend epag nog leuk nieuws lezen Hia Libra..ik heb op je verhaal in het andere topic geschreven.......
Y en Y........het is goed om het in de gaten te houden maar elke dag? Dan maak je jezelf gek meid. Kinderen groeien met sprongetjes en het kan zijn dat de kleine daar net tussen zit. Ik moet het ook in de gaten houden hoewel het goed gaat hoor, maar Sven valt veel in slaap aan de borst, maar ik laat het gewoon bij het CB wegen, vorige week en komende dinsdag weer. Is dat niet beter voor je? Als de kleine verder goed drinkt, zal ik me niet gek laten maken hoor! Knuff
Mirella ik hoop dat het doorzet meid! Zwanger hoop dat het voor jou niet meer lang duurt meid! Ik ga mijn bedje in, we zijn uitgeput. Kleine gaat niet eens meer onder de douche/bad. Heb vanochtend gewassen, dus morgen maar lekker douchen. Heb trouwens nog een leuke tip voor in de badkamer maar die zet ik morgen wel in het andere topic neer. Liefs
Oh het is zo moeilijk om op alles te reageren.. Ik kan het niet bijhouden.. Bij de mama's ben ik al een tijdje niet geweest.. En aangezien hier nog 2 dames zijn die moeten bevallen kom ik hier wel kijken.. Snel snel, en dan rennen naar de kleine of even wat voor mezelf doen.. Maar aangezien ze een hongerlapje is, schreeuwt ze meestal al weer na een half uur dat ze wil eten.. Pff, en ze krijgt al 130.. Zag op het pak dat je dan 5 voedingen moest geven maar ze wil er nog gewoon 6.. En ik mocht haar ook 's nachts niet laten door slapen, moet haar om de 4 uur wakker maken.. Hoe doen jullie dat?!?! Laten jullie je kleintje door slapen of maken jullie ze wakker?
Hai Joyce.....Als jaimy door kan slapen mag hij dat ook,maar goed hij weegt 5 kilo nu en heeft 150 cc maar wel 6 soms meer per dag dat mocht wel maar de extra voedingen moest ik dan wat minder geven alleen om de behoefte weg te halen dus ene flesje van 100 geven dan,ik geef hem nu overdag 120 c en later in de avond 150 cc,en meid als jou kleine honger heeft gewoon geven hoor,zo ziek ik het dan
Sami drinkt een kwartier van 1 borst. Ondertussen valt hij dan in slaap en krijg hem dan echt niet wakker... Wat ik nog wel probeer is tussendoor zijn luier te verschonen, dat wil soms wel helpen en dan aan de andere borst. Heb vandaag ook 2x extra gekolfd, en dat na een voeding gegeven (ook tussendoor de luier verschoond) Misschien dat ik dit maar moet aanhouden voorlopig, want ik ben bang dat hij anders niet aankomt... @ Goofy, je hebt gelijk, ik moet niet elke dag wegen, 't kan zijn dat hij 2 dagen niet aankomt en in 1 dag bijv 60 gr (zoals dinsdag het geval was) Bedankt in ieder geval!!
Herkenbaar "mijn eigen grot" Zo zie ik dat ook ja... Heerlijk onder de dekens, en de hele wereld buitensluiten. Ik moest net weer keihard janken toen ik eraan dacht dat de kraamhulp zondag weggaat...ze moest eens weten
Hier heeft meneertje iets nieuws ontdekt... Om de anderhalf uur wil hij 10 minuten aan de borst, met een beetje geluk poept hij tijdens het drinken zijn luier vol (altijd lachen, zo'n gezichtje met persfrons ), daarna even slapen, en dan begint het hele circus weer opnieuw Ik was al helemaal blij dat hij steeds 4 uur doorsliep, maar ik heb te vroeg gejuicht denk ik Zou dit clustervoeden kunnen zijn? Of is het daar nog te vroeg voor, na één week? Ik geef er in ieder geval maar gewoon aan toe...het is wel gezellig, saampjes in het grote bed Ik moet ook steeds erg om hem lachen...als hij echt honger heeft, en ik leg hem aan, dan gaat hij heel wild met dat mondje om zich heen happen en hijgen...zo schattig
Buddy nieuws Jenna is in 3,5 uur geboren zonder pijnstiller en alles ging soepel! Ben zo trots & opgelucht ! gr Mirella