Januari 2009 mama's deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door Joyce1983, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elise1982

Elise1982 Bekend lid

12 mrt 2009
    894
    0
    0
    Hoi meiden,
    ff heel ego: mijn mannetje heeft de waterpokken. Het heerst op het kdv en nu is hij ook de klos. Weet nu wel waarom hij de afgelopen nachten zo slecht sliep. Zo zielig! Tot nu toe is hij alleen wat hangerig en wel vrolijk. Ik moet zo nog even de huisarts terugbellen omdat hij ook nog steeds aan de antibiotica zit. We vallen hier echt van het een in het ander:(...

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hi ben er ook nog!! Druk en vermoeid.
    Heb eindelijk mijn oren kunnen laten uitspuiten.. Heb er nog steeds behoorlijk last van.. Hoor heel slecht en wordt het behoorlijk chaggie van.

Jamie heeft een soort eczeem.. Eerst in zijn gezicht en hebben een creme gehad maar nu zit hij van top tot teen onder de rare bultjes en helemaal uitgedroogde huid. Verder dwars en slecht slapen. Drama weer

Wel mocht hij vandaag zijn grote jongensschoenen voor het eerst aan met een harde zool en hij vind het raar...

**

Joyce klopt trouwens dat het beter ging toen het CB hier geweest was maar Jamie kan niet meer in de box dus die rustmomenten zijn weg. Hebben nu wel een stoeltje van Woezel gehaald waar we hem leren in te zitten drinken

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder

Heel veel beterschap!!! Lekker in bad met ??? Moet even piekeren maar was iets van een ontbijt granen die hielpen voor de jeuk

4. Tese

Tese Niet meer actief

@mamavanj: Show me de foto!!! Ben benieuwd.... Sem is ook steeds vroeger wakker. Hij was vanochtend om 6 uur wakker. Normaal gesproken ging hij liggen kletsen maar nu wil hij er METEEN uit! Dit is eigenlijk zo sinds hij zo ziek is geworden. Dus of het daar mee te maken heeft?

@Elise: Vervelend meid, die waterpokken. Sterkte!

5. Seth

Seth Niet meer actief

Gatver.....
    hier op de peuterspeelzaal waren er ook al ene paar..... (na de kerst)
    heb bij zoontje gelukkig niets gezien......
    Ben nu helemaal niet blij met die kinderziektes.....

Beterschap... gelukkig herstellen ze meestal snel hiervan.... en heeft hij het al maar gehad.....

6. Seth

Seth Niet meer actief

Tjeetje.... jullie vallen ook van het een in het ander.....
    krijgen nu alle januarikindjes huidproblemen....;)
    zucht..

7. Seth

Seth Niet meer actief

heeft hij ze onderhand nog niet allemaal???
    of tijdje stil gestaan nu....

ik hoorde hier ook "persgeluiden""(tweede keer) en ze keer partij moeilijk dus hier zal het nu ook wel prijs zijn....:D

8. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Nou ik zit hier even te twijfelen of het geen waterpokken aan het worden is.. Hij zit helemaal onder de bultjes en wordt rood.. Lijken blaasjes maar moeilijk te zien

9. Seth

Seth Niet meer actief

heeft hij koorts...?

10. Seth

Seth Niet meer actief

11. Seth

Seth Niet meer actief

Vinden jullie die januari2010 mama's ook zo vervelend....??!! :D

Ik wil elke keer het verkeerde topic openklikken... :D

12. Tese

Tese Niet meer actief

Ja dat heb ik idd ook...

13. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai

Nou het reageren kwam er niet van ,moest mijn huis poetsen en een berg was weg strijken en verder wassen en wassen,het lijkt wel of we een maand zijn weggeweest ipv een weekend,jezus wat een berg was heb je dan ineens zeg.
    maar goed nu even wat reacties dan.

Ow ja jaimy is voor het eerst naar de kapper geweest,nou hij huilde of zijn oren er af werden gesneden,wat erg zeg,hij brak alles af,noel bleef altijd heel mooi stil zitten en nu nog hoor,maar jaimy hebben we gewoon vast moeten houden.

----------------------------------------------------------------

mamalijntje.........jeetje meid dat hij de waterpokjes krijgt,ik denk het wel als ik het zo lees,veel beterschap met je kleinte,ik weet wel als ze er veel jeuk van hebben dat zei een mama laatst tegen mij,dat je dan een of andere pap in een bad moet doen,maar dat zou je moeten navragen bij je arts,daar schijnt heel erg de jeuk mee weg te gaan.
    dus je oren zijn wel uitgespoten maar je hebt er nog steeds last van,hoe lang kan het duren na het uitspuiten van je oren dan voordat het weg is?
    Vanaf wanneer mogen ze een hard zooltje dan,als ze eenbepaalde tijd lopen want ik heb nog steeds die pumaatjes voor hem?

-------------------------------------------------------------

Elise..........Ow wat zielig dat jou manneke ook de waterpokken heeft,ik schreef net al een stukje naar mamalijntje over die pap,chips dat ik er niet op kan komen,ik zal eens even googelen.

Wat kun je tegen waterpokken doen?

In Nederland wordt er niet standaard tegen waterpokken ingeënt. Je kind moet deze ziekte gewoon doormaken. Wel kun je enige verlichting brengen. Er zijn tegen de jeuk verschillende lotions bij de drogist en apotheek verkrijgbaar. Ook schijnt een bad met havermout verlichting te brengen tegen de jeuk. Het is beter om niet de koorts te bestrijden. Dit is een natuurlijk afweermechanisme van het lichaam om de ziekte te overwinnen.
    De blaasjes in de mond zijn pijnlijk met drinken en eten. Geef vooral geen zure vruchtensappen te drinken die prikken echt vreselijk. Het eten van een waterijsje kan verlichting geven. Blaasjes in de vagina kunnen prikken bij het plassen. Het helpt dan om na te spoelen met water.
    Probeer te voorkomen dat het kind gaat krabben, dan gaan de blaasjes ontsteken en kunnen littekens ontstaan. Vertel je kind ook dat er lelijke plekken ontstaan die nooit meer weg gaan als het krabt. Het helpt om de nagels van je kind kort en schoon te houden, dit vermindert de kans op infecties. Een baby kun je speciale anti-krabwantjes of sokjes aandoen (eventueel alleen in bed).

Misschien heb je er iets aan meid.

14. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    patricia.........wat rot meid dat je carnaval zo minder is verlopen,zeker als je dan een goede vriendin laat logeren en het is zo vervelend gegaan,soms hoe erg het ook is,is het soms beter om vriendschappen te beeindigen,ik weet het,ik heb het zelf ook een paar keer gedaan,het is moeilijk om die stap te maken maar over een paar weken zul je voelen dat het zo beter is meid,in ieder geval was het heel moedig om die stap te maken meid.
    Jou manneke is ook een vroege vogel aan het worden als ik het zo lees ;)
    -----------------------------------------------------------

Seth.......Wij gaan ook nog maar 1 dag hoor,ik zou het niet meer kunnen 4 dagen hahaha,we waren nu van 11.30 tot 18.30 gegaan en mijn tong hing op mijn schoenen,maar goed normaal zoop ik mezelf helemaal klem en nog meer hahaha,en nu ik de kindjes bij heb,een paar glaasjes en daar laat ik het bij,mart is een ander verhaal die viel om 16.00 al om,en wilde ook niet mee naar huis,heb hem meteen duidelijk gemaakt dat we samen ouders zijn :)
    Ja het is jammer dat er nog zo weinig mama's komen,misschien komen ze ooit nog een keertje terug,eestal als je even niet meer bent geweest dan ga je niet zo vlug meer terug,ik heb dat niet hoor hahaha,ik blijf gewoon kleppen,maar ik heb dat ook met het forum waar ik met noel kletste,op den duur zaten we nog met zijn 3 tjes en toen ben ik eigenlijk ook niet meer gegaan,maar goed wat niet is is er niet..........
    Nou meid die kleine groeit goed als ik het zo lees hahaha.
    Ow wat leuk dat je het vrijdag gaat vertellen,gaan jullie dat nog op een speciale manier doen?
    ga zo meteen even naar je foto's spieken meid :)

----------------------------------------------------------

Simply me..........Ja het was zkeer heel gezellig,alleen zo rot van zijn uitslag,vind het raar want van de zomer waren wij er ook en toen had ik geen last van uitslag,maar goed misschien nu meer chloor ofzo,ik weet het niet,maar goed ze zijn niets te kort gekomen en we hebben ons allemaal goed vermaakt,en ik kon ook niet lang zwemmen,na een half jaar werd ik op die vrijdag ineens zwaar ongesteld en ben in het zwembad 3 keer doorgelekt :(

------------------------------------------------------------

Journey.....ja erg jammer van de uitslag maar je doet er helaas niets tegen,vond het alleen erg rot omdat hij het zo naar zijn zin had in het zwembad hij had de grootste lol :(
    Ik gebruik nu de johnson voor in bad bij jaimy die tip kreeg ik van seth,voor ons is het beter als balneum,dacht dat balneum echt het beste was,en heb het toch geprobeerd en het is echt heel goed.
    Ik weet niet of het daar van kan komen meid.
    Maar hoe gaat het nu met je meisje,eet ze alweer goed?

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Joyce.........Wat fijn dat je meisje weer beter begint te eten meid,dat doet me goed omdat te lezen :)
    Ik begrijp dat je dan helemaal happy bent.
    Maar hoe gaat het met jouzelf meid?
    Ow wat heerlijk dat je huisje begint op te schieten meid,heb je nog nieuwe foto's op je hyves staan?
    Ja jammer van de uitslag,het was ook ineens zo heel erg heel zij lijfje zat helemaal onder,en hij deed heel erg krabben zo zielig voor hem.
    Ja jammer dat er steeds minder mensen komen,maar goed we kunnen ze niet dwingen om te komen natuurlijk,vind het wel jammer want je wilt toch een beetje volgen hoe het met de kindjes is,nu heb ik de meeste wel op hyves staan dus dan kan ik het daar nog bij houden hahaha.

mamalijntje.......meid wat vervelend dat de nachten weer zo zijn geworden,misschien dat er toch nog steeds iets aan het draaien is bij hem,hoe gaat het nu met de nachten?
    n hoe is het gegaan op je werk je moest alleen draaien als ik het zo las?

16. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    jessica..............wat rot meid dat ze weer zo ziekjes is geworden,het is zo rot als je kleintje zo blijft tobben of niet dan meid.
    gelukkig heeft je baas er begrip voor dat is zeker heel fijn meid,want mijn oude baas had dat totaal niet dus als noel ziek was melde ik mijzelf dus ook gewoon ziek,want als je kindje zo ziek is dan breng je ze niet weg,ik in ieder geval niet,en volgens mij mag het ook niet op een kdv ofwel?
    Wat goed dat ze al tijgert meid en gaat billenschuiven dan komt het kruipen er zo achteraan meid,al is ze nu weer wat ziekjes dan heb je kans dat ze weer even stil blijven staan hoor meid.

---------------------------------------------------------

seth..........wauw al een kiesje en al 1 die er weer aankomt,hier nog steeds maar 4 tandjes zouden ze op zijn ofzo :(

17. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    jessica.............wauw in 1 woord vet zeg hahahaha,en wat lief van je oom dat hij de man ook uitnodigde,echt lief vind ik dat.
    Ja dat heb je met die mensen,ze kunnen je dan ook zo aankijken he,wij hadden dat toen wij gingen winkelen in de hoofdstraat,die mensen keken ons echt aan en in de winkels,bleven ze heel dicht bij ons ,of datz e wilden zeggen jullie gana stelen hahaha.
    Leuke foto's hoor meid.

mamalijntje...........het zit er echt niet in dan dat je daar kan blijven meid?

Journey.......Ik snap dat je dan heel blij bent meid als je meisje weer een harde drol heeft

18. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Patrieske wil een foto van een gekapte Jaimy!!! Lijkt mij ook vreselijk een kapper bezoek.. in dat opzicht ben ik blij dat Jamie zijn haar nu pas aan het groeien is!!

Idd havermout of zemelen helpen heel goed. Ik hoop dat het geen waterpokken zijn maar Jamie laat zich niet lekker bekijken. Heb nog geen koorts gemeten maar hij voelt wel warm aan. Straks met verschonen maar even kijken.

En ik dacht dat het advies was 2 a 3 maanden op softzooltjes lopen maar ieder denkt daar weer anders over. Wij hebben Jamie toch wel 2 maanden op puma en adidas met zachte zool laten lopen. En nu zoveel mogelijk op sokken.
    Maar het moest voor het KDV want Jamie gaat morgen naar de grote kindergroep.

19. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    joyce.........Ik heb ze niet gehad,ik weet niet wanneer je die eigenlijk weer moet krijgen?
    Nou dat ik hier stillerw as ,was omdat wij op vakantie waren en daarna carnaval aan het vieren waren,en noel heeft vakantie dus ben ook wat meer met de kids aan het doen nu :)

-------------------------------------------------------------

Journey.........wauw wat goed dat ze dat heeft gedaan,jaimy zet zijn potje alleen nog op zijn hoofd hahaha.

----------------------------------------------------------

jessica..........ik snap dat je het dan niet ziet zitten metd e oefeningen,ik had dat ook met noel hoor,de fhysio zei ook dat ik niet moest dwingen want dan werd het van kwaad tot erger.

elise.....leuk he om die hele kleine babietjes weer te zien,ik heb het dan ook dat het weer gata kriebelen hoor meid,maar goed hier kan het dus echt niet meer dus ik moet die kriebels ergens stoppen :(

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    mamalijntje.......

Ik heb er al foto's op staan van jaimy ik moet ze nog op hyves zetten,want we waren net voordat we naar cp gingen naar de kapper geweest met zijn allen,het was echt nodig omdat hij echt allemaal dat vlas haar achter had,en nu heeft hij achter hele mooie krullen en boven op stijl hahaha.

Ja ik weet het verder ook niet hoe dat ze er uit zien,noel heeft ze nog nooit gehad.
    Ja ik wist niet wat het was daarom ging ik even googelen :)

Ja noel liep eigenlijk meteen op harde zolen omdat hij bijna 2 jaar was toen hij pas ging lopen,dus zijn schoentjes liggen hier nog allemaal splinter nieuw,maar jaimy heeft een te dikke wreef en kan die niet meer aan.
    Ow zo nou jaimy loopt nu volgens mij een klein maandje dus het beste is dan gewoon nog zachte zooltjes dan?

Deel Deze Pagina