Hai Zo ik heb gebeld voor onze jaimy,hij had die reactie op zijn ab kuur,maar het word steeds erger terwijl de ab kuur al 2 dagen gestopt is,en het ziet er echt niet meer uit,de arts zei dat het wel 2 weken kon aanhouden,door de foon,ik mocht niet eens komen. Nu moet ik met noel voor zijn vinger vanmiddag bij de ha zijn dan neem ik jaimy gewoon mee hoor,en vraag of ze ernaar kijkt,hij heeft kei veel jeuk en ik had methol gel gekregen en dat doet kei veel pijn bij hem,hij gaat keihard huilen als ik hem op smeer. ----------------------------------------------------------------- Re............Whaaaaaaaa dus zondag ga je bevallen,ik denk dat mama's dat wel voelen,wat leuk tijdens de finale de eerste wk baby,dan bel ik HVN hahahaha. Ja het is nu ook verschrikkelijk benauwd meid,ik vidn het zelfs al verschrikkelijk laat staan als je al dik 40 weken zwanger bent. Hoe gaat het met je?
Ah wat zielig voor Jaimy! Heeft de doc er nog naar gekeken vanmiddag? *klaagmodus aan* Over dokters gesproken: ben er afgelopen dinsdag geweest met Jordy, hij zit helemaal vol met eczeem en wordt gek van de jeuk. Heb ik een doorverwijzing gekregen voor dermatoloog, dus ik gebeld voor afspraak, kan ik uiteindelijk a.s. maandag terecht met hem. Maar de doc had mij ook verteld over een dagelijks inloopspreekuur waar ik ook heen zou kunnen als ik niet langer wilde wachten. Dus dacht ik woensdagochtend: laten we dat maar doen, want je zult zien dat ik maandag niet kan gaan omdat ik dan bevallen ben. Klein probleempje: je moet in het bezit zijn van een doorverwijsbrief om op dat spreekuur terecht te kunnen, en die brief had ik dus nog niet. Ik gebeld naar de doc en kreeg te horen dat als ik geluk had, deze vrijdagmiddag klaar zou liggen! Was toen al aardig pissed dat zo'n briefje zo lang moet duren, maar goed, ik vanmorgen gebeld, kreeg te horen dat ik vanmiddag maar terug moet bellen. Net weer gebeld, kreeg ik te horen, nee sorry, dat wordt toch echt pas maandag! Ik was zo pissed dat ik naar de praktijk ben gegaan en recht voor de volle wachtkamer flink heb staan roepen dat het belachelijk is dat het een verwijsbriefje een week moet duren en dat ik niet weg ging voor ik die brief had al breken spontaan m'n vliezen! Natuurlijk speelden de hormoontjes lekker mee, dus kreeg er nog een flinke huilbui bij ook, maar als het goed is, ligt die brief om 17 uur klaar (je snapt dat ik er ruim van te voren ben, anders sta ik aan een gesloten deur). Diezelfde arts stuurde mij trouwens 2 weken geleden naar huis met een ontstoken enkel met de mededeling "tja, je bent zwanger, dus ik kan je geen ab geven, ga maar met je been omhoog en koelen" Drie keer raden wie er 's avonds op de 1e hulp zat met een bloedvergiftiging en de mededeling kreeg "er zijn genoeg ab kuren die kunnen tijdens de zwangerschap". Dus ja, dat speelt nu natuurlijk ook nog mee in mijn achterhoofd. *klaagmodus uit* Verder alles prima hier, nog geen tekenen van een aankomende bevalling. Gisteren bij VK geweest in ziekenhuis en daar kwam een pasgeboren baby huilend over de gang met moeder. Kreeg spontaan steken in m'n borsten en in m'n buik bij het horen van dat huiltje...
Hey meiden, ik heb het wel beetje bijgelezen, maar ben zo moe, dat ik nu even niets opsla. Sorry... Hier dinsdag met Joshua naar het CB geweest. Hij is nu 11015 gram en is nu 77,9 cm. Hij is weer helemaal goedgekeurd. Hij ligt goed op schema qua ontwikkeling, dus daar ben ik erg blij mee . Waar ik wel even op moet letten, is dat hij steeds zo raar doet met zijn ogen. Voor nu hoef ik me nog geen zorgen te maken, omdat we hem dan gewoon nog kunnen bereiken, maar zodra we hem op die momenten niet meer kunnen bereiken, dan moeten we aan de bel trekken, want dan bestaat de kans, dat hij epileptie heeft. Dit omdat ik dit als kind vroeger ook heb gehad. Maar voor nu ben ik zeer tevreden . Liefs en dikke knuffel, Patricia
Hai Nou gisteren met beiden jongens naar de ha geweest,wat noel op zijn vinger heeft is een zusje van de krentebaard dat zei de ha,we hebben een ab zalf gekregen en een ab kuur,als de plek binnen 3 dagen niet kleiner gaat worden moet ik weer terug komen,het was gelukkig niet besmettelijk ofzo,maar wel iets om goed in de gaten te houden,mocht hij hoge koorts krijgen moeten we meteen naard e post bellen,maar zijn vingertje is gelukkig al wat rustiger en hij heeft geen koorts. Nou ik heb haar jaimy laten zien,en het was echt geen reactie op de ab kuur maar een zware eczeem,en dus dan doet die menthol gel verschrikkelijk veel pijn als je die er op smeert,ik zei al nou lekkere collega heb je dan,ze zou het meteen terug gaan zeggen,en we hebben nu een zwaardere hormoonzalf gekregen en een verwijskaart voor de dermatoloog want dit moet nu goed worden nagekeken,want het word steeds erger,zijn bovenlijfje is een en al eczeem,je ziet nog geen huisje meer zitten wat heel is,en het begint nu ook op zijn beentjes. Dus maandag moet noel toch al naar het zkh voor zijn testen,dan kan ik meteen de brief daar af geven en een afspraak maken bij de dermatoloog. -------------------------------------------------------------- Patricia..........Daar hoef je toch geen sorry voor te zeggen meid. Fijn dat hij helemaal mooi op de lijn ligt meid. Jeetje dat is wel schrikken dat je manneke dat kan hebben,ik hoop dat hij het niet heeft meid. Hoe gaat het met werken? -------------------------------------------------------------- Re81........Je kan het verhaal hierboven lezen meid. Had Jordy daar ook al lang last van,jaimy heeft dit al vanaf zijn geboorte maar nu is het echt heel erg,en het jeukt ook zo erg dat is gewoon echt zielig. Nou ja zeg wat een onzin omdat zo lang te laten duren,ik kreeg hem meteen mee bij de arts,alleen hebben ze hier geen inloop spreekuur en moet echt een afspraak maken. Maar ik vind het heel normaal dat je zo boos bent geworden hoor meid,en natuurlijk spelen je hormonen ook mee,maar kom op,dit is gewoon onzin,hier zijn de assistentes ook zo irri af en toe,en ben ook wel eens zo boos geworden,en toen was ik niet zwanger hahaha. Heb je die brief nu wel? Jeetje ook al zo'n lekkere fout of niet dan,soms echt dan kan je die artsen wel wat doen,maar goed het is fijn dat ze er zijn natuurlijk,maar ze moeten wel soms beter luisteren,en ik snap dat hun ook weleens foutjes mogen maken,maar wat jij dan hebt in je zw dat vind ik echt niet kunnen,net zoals bij jaimy,doe er maar menthol gel op en dat kind krijjsen en krijsen en dan zeggen ze dat kan niet,en dan hoor je van je arts dat het gewoon echt pijn heeft gedaan toen was ik ook echt pissd hoor. Ow meid natuurlijk komen die tranen dan,ach een dikke knuf voor je
Jordy heeft vorig jaar een keer eczeem gehad, maar na een week smeren met hydrocortison (10mg) was het verdwenen. Ook gaat hij sindsdien nog maar om de dag in badje, in het begin met badolie en daarna insmeren met neutrale creme van zwitsal. Later badolie vervangen door badschuim (gewoon zwitsal) en dit ging eigenlijk prima tot 3 weken geleden. Toen kreeg hij weer eczeem, begon heel licht en onschuldig, maar werd al gauw ernstig. Zowat zijn hele huid is rood gevlekt en die rode plekken zijn ook wat verdikt. Toen meteen naar ha gegaan en weer hydrocortison gekregen, maar dit keer werkte het niet. Aangezien ik niet zo'n fan ben van die hormooncréme, ben ik toen eerst zelf gaan dokteren met homeopatische zalfjes. Maar daar werd het echt niet beter van. Dus toen weer terug naar HA en dat verhaal heb je hierboven kunnen lezen. Heb inmiddels de brief gekregen, dus maandag naar dermatoloog. Ben ook weer aan het smeren met hydrocortison en het lijkt nu toch minder te worden. Tip die ik krijg van mijn moeder: geen badolie of badschuim in bad, maar dode zeezout (kun je halen bij "de Tuinen" - die is beter dan bij drogist) Volgens mij werkt dit fantastisch! Doe het nu ook in zijn badje als hij buiten in zijn zwembadje gaat en je ziet de huid opknappen! Wel rustig aan beginnen, anders kan het ook wat prikken als je meteen heel veel zout in bad doet. Ik doe nu 2 eetlepels in zo'n babybadje en het werkt en prikt niet. Misschien ook iets voor Jaimy?
Hai Het klinkt eigenlijk hezelfde als bij jaimy alleen blijft jaimy het houden,hij komt van bepaalde plekken helemaal niet af en als het rustig is blijven die plekken echt licht roze zal maar zeggen. ' Maar bedankt voor de tip ik zal dat zeker gaan proberen alle beetjes helpen toch,ik was hem nu in de johnson want als ik maar iets van zwitsal gebruik dan zit hij echt nog 10 keer zo erger onder,ik kan ook niks van creme gebruiken zelfs de zonnebrand is te heftig voor hem,die moet ik maandag ook een andere gaan halen,mag ik vragen welke jij gebruikt voor Jordy? ---------------------------------------------------------------- Verder wat een storm gisterenavond he,de zandbak van de jongens was het dak weggewaaid tegen de buurman zijn auto aan,ik kon gisteren niets meer zien omdat het echt donker was,dus bij de buurman even gana zeggen,zijn auto staat nu in de garage dus weet niet of er schade is kon niet kijken vanochtend,hij dacht natuurlijk ik zet hem maar meteen binnen voordat het daalijk erger word. Hier is een jaarmarkt mijn moeder staat er met haar vriendin op,ga vanmiddag even kijken
Ik gebruik voor Jordy gewoon de zonnebrandcreme van Niveau (donkerblauwe fles) factor 50. Hij vindt het niet leuk als ik hem daarmee insmeer, zal toch wel prikken op z'n eczeem. Maar hij verbrandt niet (eczeem wordt er wel wat roder van) en ik probeer hem maar zoveel mogelijk in de schaduw te houden. Gelukkig slaapt hij van 12 tot 3, dus de heetste zon mag hij missen. Iemand op het dagverblijf vertelde over een zonnebrandcreme die heel goed schijnt te zijn. Nadeel is dat niet alle kindjes er tegen kunnen. Toen ze dat zei, dacht ik al dat het dan in ieder geval niks voor Jordy zou zijn met zijn gevoelige huidje en zijn eczeem, maar haar dochtertje had ook een hele gevoelige huid en kon wel tegen die zonnebrandcreme. Zal zo even googlen of ik de naam van dat spul kan vinden... Oja, ik weet niet of er bij jouw dermatoloog lange wachttijden zijn, maar hier dus wel bij de dermatoloog van mijn ziekenhuis. Daarom ga ik maandag naar de Mauritskliniek in Nijmegen, die staan bekend om hun korte wachttijden (vorige week woensdag afspraak gemaakt) - dus misschien heb je daar ook nog wat aan, is wel te doen denk ik vanuit Den Bosch want het is gewoon zielig voor die kleintjes, als ze zo'n jeuk hebben en het alleen maar erger wordt!
Die zonnebrandcreme waar ik het over had heet P20 En anders heb je hier nog wat suggesties voor zonnebrandcreme en eczeem: Welke zonnebrandcreme bij eczeem? - Kinderen - Viva.nl
Hai re Die ken ik wel P 20,ik zal weleens gaan kijken in de winkel. Bedankt voor die site die heb ik opgeslagen en ga daalijk even alles op mijn gemak lezen en dan kan ik zo erachter komen welke ik moet hebben. Ja en hier is het juist andersom jaimy slaapt in de ochtend omdat hij al om 6.00 wakker is en slaapt van van 10.00 tot half 12,dus in het heetste is hij weer wakker en meestal wil hij dan ook naar buiten,als noel op school zit hou ik alles gewoon dicht en kan ie niet naar buiten,maar goed als noel thuis is dan krijg ik dat dus niet voor elkaar. Nou nijmegen is inderdaad te doen,ik hou dat zeker in mijn achterhoofd,ik moet maandag en mocht de wachtlijst zo lang zijn dan ga ik daar heen bellen,of moet je zelf langs komen voor een afspraak te maken?
En hoe was het in het ziekenhuis? De Mauritskliniek kun je gewoon bellen voor een afspraak, je hoeft alleen een doorverwijzing van je ha te hebben voor een dermatoloog, maar die heb je toch? Ben benieuwd, ga er vanmiddag dus naar toe, vertel straks wel hoe het was. Natuurlijk is de eczeem nu al mega-minder dan vorige week, zul je altijd zien... Dat zoutbadje doet echt wonderen voor Jordy! Verder nog geen bevallingsverschijnselen hier...
Ben super geholpen in Mauritskliniek! Heb een andere créme meegekregen en ze waren er erg vriendelijk! Ben blij dat ik er geweest ben met Jordy. Mag de volgende keer rechtstreeks bellen voor afspraak, dus echt heel goed geholpen!
Hey meiden, @ Patrieske: ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om te kijken of je lang moet wachten of niet. Ik ga duimen voor je meid. Hoe is het gegaan? @ Re81: meid, hoe is het met jou? Hier gaat het redelijk. Ben nog steeds heel moe, maargoed, heb afgelopen week ook heel slecht geslapen en dan zaterdag met de onweer ook nog eens. Heb echt liggen huilen in bed, zo bang was ik. Ik heb inmiddels ook een datum dat de rechtzaak tegen het UWV voor gaat komen. Dit zal (mits het UWV het niet uitsteld) 31 augustus voorkomen. Vind het zo spannend nu. Vanmorgen heb ik de huisarts gebeld voor Joshua. Ik word hier vanmiddag over teruggebeld. Ik had op advies van mijn moeder namelijk het CB gemaild om te vragen voor een extra gehoortest. Wij hebben namelijk het idee dat hij misschien niet alle klanken hoort. Hij luistert slecht, maar reageert ook nog eens zeer weinig op zijn naam, als we hem roepen. Ook als we heel dichtbij staan. Ik ben dus zeer benieuwd of de huisarts ons door wil verwijzen naar een audiologisch centrum. Mijn ergotherapeut is gisteren op huisbezoek geweest. Vandaag moet ik daar weer naartoe. Hij heeft een aantal tips gegeven, waar we zeker wat mee kunnen. We gaan het bij de revalidatie eerst een beetje nabouwen en kijken of het wat voor mij is. Ook zijn we erachter gekomen dat thuiszorg heel goed voor mij zou zijn, omdat ik zelf soms gewoon echt TE moe ben om nog het huishouden te doen, als ik gewerkt heb. Heb echt moeite om het bij te houden. Maar daar zit wel weer een kostenplaatje aan per maand... Dit zou dan eerst goed uitgezocht moeten worden... Gisteren zijn we erachter gekomen dat ons electrische raammechanisme stuk is, want de ramen van onze auto willen niet meer dicht. Nu kan ik straks gelukkig hier in Zwolle bij de Peugeotdealer een nieuw mechanisme ophalen, want dit moet zo snel mogelijk gemaakt worden, omdat het vandaag ook weer noodweer word... En dan nu: wat voor pech krijgen we nog meer erbij?
Goeiemorgen! Hier nog steeds alles rustig, had gehoopt dat de weersomslag misschien wat zou dan, tja, je gaat echt vanalles bedenken en het frustrerende is dat je uiteindelijk niet meer kunt doen dan afwachten... Straks naar gyn., eens vragen wat het plan is, heb niet het gevoel dat die kleine snel gaat komen... @mamavanjoshua: Hoe is het met Joshua? Heb je een doorverwijzing gekregen? @patrieske: hoe is het gegaan?
Hai Bah bah,hier is het al de hele ochtend raak,noel was weer de hele tijd bezig met een grote mond,dus die mag vanmiddag geen vriendje meenemen en was dus hartstikke boos op mij en jaimy loopt echt overal om te zeuren en dan bedoel ik echt zeuren en huilen,en niks is goed,soms heb je van die dagen echt dan weet ik echt niet meer wat ik moet doen,het is pas 9.00 geweest en ik zit er al helemaal doorheen,hopelijk morgen een betere dag daar houden we ons maar aan vast. Ik denk dat er bij jaimy weer iets aan het draaien is,ik hoop het niet maar dat denk ik wel,meestal is hij een paar dagen hangerig huilerig en vooral aan het bazen en dan word ie weer ziek -------------------------------------------------------------- Re81.........Laat je straks even weten hoe het is gegaan bij de gyn? Je bent nu al toch 40 weken gepasseerd? Nou noel moest bloedprikken en dat is super goed gegaan,wat dat betreft is het een echte stoere knul,hij geeft nog geen krimp. Voor jaimy de dermatoloog zit niet in dat zkh dus moest ik bellen,en inderdaad een hele lange wachtlijst,kon pas in september terecht,maar ze hebben dus wel een inloopspreekuur,en daar is het altijd heel erg druk,nu gaf ze me wel een goede tip,het werkt met nummertjes en dat nummertje kan je al om 7.00 gaan trekken,mijn moeder begint met werken om 7.00 en die werkt tegenover het zkh dus die gaat een nummertje halen en dan komt ze hier om 8.00 heen en dan ga ik met jaimy om 8.00 naar het zkh dan ben ik daar om 8.10 en om 8.30 is het spreekuur en dan ben ik 1 van de eerste,dus dat ga ik maandag dan doen,maar inderdaad wat je zegt zijn eczeem is nog nooit zo rustig geweest,zul je net zien,maar goed neem al zijn cremes maar mee en zal het ook allemaal wel uitleggen dan zullen ze het wel snappen denk ik. Fijn dat je zo goed geholpen bent meid,weten ze ook de oorzaak van het eczeem of kan dat alles zijn,en kan hij er over heen groeien? ----------------------------------------------------------- Patricia...............lees hierboven Ow meid ben jij zo bang voor onweer wat erg,ik herken het van mijn moeder die is ook zo verschrikkelijk bang. Nou eindelijk een datum dat het voor gaat komen,hoe sta je ervoor? Nou meid,ik zou het dan gewoon eisen als jij denkt dat Joshua niet goed hoort en je bent zijn moeder dan moet je het er niet bij laten zitten als je ha nee zegt,wij zijn toen met noel naar Viataal geweest,daar zijn ze heel goed met die testen en ze zitten door het hele land,dus ik denk dat er ook wel 1 bij jullie in de buurt zit. Is je auto gemaakt meid? --------------------------------------------------------------
Nou, alles weer goed bij gyn., bloeddruk van een fanatiek sportster (ik sport nooit...), voldoende vruchtwater, kleine uk vindt het nog prima in mama's buik. Zondag ben ik 41 weken. Vanaf dan moet ik om de dag op controle komen, te beginnen op maandag. Krijg dan ctg en echo bij elke controle. Ook gaan ze dan kijken of mijn baarmoedermond (al) aan het verweken is of zoiets. Ze willen niet inleiden met weeopwekkers omdat ze die weeën niet kunnen controleren en te heftig zijn voor het littteken van mijn keizersnee. Hooguit kunnen ze de boel een beetje "oprekken" met zo'n ballon (heb ik vorige keer ook gehad bij Jordy - kreeg er toen alleen ook weeopwekkers bij), maar ik geloof dat hij zei dat dat alleen zin had als de baarmoedermond verweekt was of zoiets (erg, ben het verhaal al weer bijna kwijt...) Tja en dan moesten we toch gaan denken aan een (geplande) keizersnee. Net alles gepoetst hier in huis. Maar dat wil niks zeggen, dat heb ik 2 weken geleden ook al grondig gedaan. De eczeem van Jordy is echt bijna helemaal weg nu, alleen maar door het zoute badje om de dag en 1 x smeren met die creme van de dermatoloog, (Elocon 1mg/g vet w-emu zalf) het is ook een veel vrolijker jongetje nu, geen jeuk meer, dat doet echt wonderen! Dermatoloog kon wel testen op allergie, maar had op deze leeftijd nog weinig zin. Daarbij is het bij Jordy waarschijnlijk erfelijke eczeem. Fijn dat het bloed prikken bij Noel zo goed ging! Wanneer krijg je de uitslag? Succes met Jaimy bij de dermatoloog volgende week, ik hoop dat hij er ook snel vanaf is! Ik ga weer verder "broeden" hoewel ik me er aardig bij neer begin te leggen dat die kleine niet uit zichzelf zal gaan komen, we wachten wel af. Moet zeggen trouwens dat dit tempo op het forum aardig bij te houden is voor mij. Bij de juli-mama's ben ik aardig afgehaakt, die kletsen net zoveel als wij toen, maar toen had ik Jordy nog niet
Hai Nou gelukkig is de kwaaie bui voorbij,en is noel weer erg lief Ook Jaimy is een stuk rustiger alleen is hij steeds heel boos op zijn stoel hahaha. ----------------------------------------------------------------- Re81...........Gelukkig dat alles goed was bij je controle meid,en inderdaad ivm je litteken moeten ze geen risico's nemen meid en dan is het helaas niet anders dat je een KS moet,kijk je daar tegen op? Ach dan is je huisje weer lekker schoon toch Fijn dat Jordy zijn huidje nu lekker rustig is. Je zei erfelijk eczeem,hebben jullie dat zelf dan ook? Ik moet 30 juli terug komen bij de ha en dan spreken we alles door. Ja hier is het erg rustig,een tijdje geleden dacht ik dat het weer ging opbloeien,maar helaas toch niet,het goede weer zal ook wel meespelen,maar goed ik heb wel met veel mama's contact nog via hyves,vind het altijd zonde als je dan met niemand meer contact hebt,maar meestal draait het daar wel op uit helaas Nou meid succes met de laatste loodjes,en als je iets niet vertrouwt meteen aan de bel trekken he.
hai meiden ik was er ook weer eventjes @ re zie dat je 7 dagen over tijd bent nog niets ? kindje vind het gezellig bij mama! lijkt nu dan wel richting een keizersnede te gaan of niet ? heftig hoor ! `~~~ nou meiden disndag is het zo ver dan word me spiraaltje geplaatst en ik ben der nu al bang voor hahah (lichtpuntje) meiden die er ook 1 hebben , had je lang pijn na der hand ?
Hai Nou jaimy heb ik gisteren een uur later naar bed gedaan en hij werd vanochtend om 7.10 wakker wat een feest zeg,voel me helemaal bijgeslapen,daalijk meteen gebruik van mijn energie maken en mijn huis een flinke beurt geven hahaha. Wij gaan misschien vandaag ook naar de kermis,of het moet erg warm worden dan gaan we lekker zwemmen met de jongens,alleen ben ik weer ongesteld geworden was er 2 dagen vanaf,ben het nu al bijna 3 weken,lang leve het spiraaltje,ik zit er echt over te denken om hem er uit te laten halen. Nog 1 weekje hard werken en dan heb ik heerlijk bijna 6 weken vakantie,ow wat ben ik er aan toe hahaha. ------------------------------------------------------------ Romaira.........gezellig dat je even langs komt wippen Ik had tijdens het zetten erge pijn,je moet het verglijken met een wee,nou die heb ik nooit gehad dus dacht dat ik kapot ging in die stoel,maar het was maar echt heel even als hij gezet is,is ook meteen de pijn en de krampen weg. Heb jij een Mirena? Ik heb heel veel last van bloedingen echt 3 weken van de 4 ben ik soms ongesteld,dus kijk het nog even aan en dan laat ik hem eruit halen,weinig mensen hebben dit hoor,dus ik hoop dat jij er niet bij zit. Veel succes voor dinsdag. -------------------------------------------------------------
@ patrieske , nee krijg een koper spiraal ....thx voor je info het is zo verschillend he bij iedereen . @ re ach meisie toch ! zal nu toch best wel een keizersnede worden lijkt me , snap eingelijk ook niet waarom dat nog niet gebeurd is . wanneer moet je weer voor controle ?