merleq wat vervelend dat Tobe zo spuugt ik kan begrijpen dat de tranen dan hoog zitten als er iets is met de kleine. En de honden ik ga ze uitlaten als Tess heel diep in slaap is en dan ga ik echt een ieniemienie rondje net 5 minuutjes ofzo, ik kijk ook een beetje op de klok of het al tijd is voor haar voeding want over dag komt ze toch mestal om de 3 uur.
@ Journey: oh ja, Tobe slaapt dus nooit vast Hij kreunt altijd om de zoveel minuten... Vandaar denk ik dat ik het ook niet aandurf...
merleq nee dan zou ik het ook niet durven hoor, maar Tess kan heel vast slapen al is ze deze ochted weer eens niet in slaap te krijgen En met dit weer kan ik haar ook wel mee nemen in de kinderwagen denk ik is dat geen idee met Tobe?
@ Journey: dat is in het nieuwe huis gelukkig wel een optie (lift) maar hier moet ik dus 3 trappen naar beneden en met hond, kind en kinderwagen vind ik dat echt niet te doen. Een draagdoek zou nog kunnen maar ik vind hem daar nog te klein voor (hij ligt er wat verloren in). Nu komt mijn man dus tussen de middag thuis om de hond uit te laten. Ik hoop dat Tobe snel wat vaster gaat slapen zodat het uitlaten straks wel goed gaat. Als het buiten keihard regent neem ik Tobe ook niet mee naar buiten als de hond moet... Ik zit erover na te denken om uit te proberen of Tobe last heeft van koemelkallergie. Dan moet ik zelf voor 4 weken alle melkproducten laten staan om te zien wat het effect is op hem. Hij heeft namelijk aardig wat symptomen (ook last van niesbuien, schrale wangen, ontstoken oogjes, moeilijke stoelgang naast het spugen en de darmkrampjes). Ik vind het zo zielig dat ie de hele dag door aan het verkrampen is en het moeilijk heeft...
als het regent neem ik Tess ook niet mee naar buiten hoor en om heel het regenschem over de wagen te doen vind ik nou ook geen optie. Misschien een idee om te kijken voor die koemelk allergie, maar hoe moet jij dan je melkprodukten binnen krijgen? Nou noet ik ook zeggen dat Tess ook last had van schrale wangetjes en een ontstoken oogje (wss een virusje uit het ziekenhuis) Dat schrale huidje had ze van de zwitsal hier kan Tess niet tegen, we gebruiken nu Weleda Baby en dit gaat super al is het bet wel duur. Een flesje creme bad en een flesje iedere dag olie was bij elkaar 16 euro nog wat.
@ Merleq: in mijn placenta bleken al verkalkingen te zitten. Dit is de reden geweest dat hij zo klein is. Ow meid, kan me goed voorstellen dat je je zo voelt. Het is niet leuk als het niet zo goed gaat met je kleintje en daar weet ik alles van... @ Journey: ok, bedankt meid, ga ik van de week gelijk even kijken... Hier heeft m'n ventje net weer 50 cc gedronken. Volgens mij heeft hij gisteren een inhaalslag gehad, want gisteren heeft hij constant 60 cc gedronken. Nu ligt hij weer tevreden te slapen. Ik ga zo ook even lekker liggen. Eerst weer even kolven... Liefs en dikke knuffel, Patricia
eindelijk ligt ze te slapen, de laatste tijd heeft mevrouw steeds minder slaap nodig en wil constant bezig gehouden worden
Net een verpleegkundige aan de lijn gehad van het CB en zij denkt dat Tobe te veel drinkt aan de borst. Het was een bekend patroon volgens haar. Hij was zeer royaal aangekomen zei ze. Nu moet ik hem aan 1 borst laten drinken en stipt om de 3 uur en zeker niet vaker. En dan aanzien of het hierdoor verbetert. Vrijdag komt ze langs om eens polshoogte te nemen. We hebben zelf even gebeld want hij zat net weer bijna al z'n voedingen eruit te gooien Ben wel blij dat we dat gedaan hebben want nu hebben we weer een uitgangspunt om mee te werken. Voel me zo hulpeloos namelijk...
ik snap wat je bedoeld het is ook zo rot dat ze nog niet kunnen praten he. Wel fijn dat ze je weer tips gaven is er ook een maximum tijd dat ie mag drinken?
Ze zei 10 tot 15 minuten aan de ene borst en daarna laten boeren en daarna zo'n 5 minuutjes nog wat na. Ben benieuwd... Nu ligt ie in zijn wiegje wat te kreunen maar hij is redelijk rustig gelukkig. Oh ze zei ook dat we hem wakker in de wieg moesten leggen zodat ie zelf in slaap zou vallen. Hij valt altijd alleen bij ons in de armen in slaap namelijk.
Hey meiden, vraagje voor de meiden die borstvoeding geven... Ben nu al 1,5 week bezig met borstvoeding. Ik ben op het moment constant aan het kolven, omdat onze kleine man niet goed de tepels kan pakken en dan overstuur raakt. Hij wil wel, maar het lukt hem niet. Nu drinkt hij steeds tussen de 50 en 60 cc, maar ik kolf maar steeds 40 á 45 cc... Ik heb dus steeds te weinig. Als ik rond zijn voedingstijd kolf heb ik dus steeds niet genoeg en moet ik nu dus om de 2 uur kolven. Dit begint me enorm op te breken. Hebben jullie dit ook gehad, dat jullie te weinig hadden? Liefs en dikke knuffel, Patricia
Hai allemaal Ik ben dus vanochtend naar het zkh geweest en heb een inwendige echo gehad,daar zagen ze geen vocht in de baarmoeder en geen cystes bij mijn eierstokken ook geen eisprong ofzo,wel dat de hechtingen van binnen ook ontsoken zijn en daar kunnen ze echt niets tegen doen,maar dat was niet op de hoogte waarik mijn pijn had zitten dus het zijn gewoon mijn banden,hoe dat ze uitrekken doet het pijn maar ook hoedat ze inkrimpen doet het pijn,maar als ik het niet vertrouw gewoon weer langs komen,maar goed vanmiddag nog even bellen naar de dokter voor de uitslag want dat kon het ook wel zijn en anders ja toch meer rusten want hij was het er niet mee eens wat ik opnoemde wat ik allemaal al deed ;-(( Maar goed het is niets ernstigs ofzo dus we komen er wel over heen ) Ik heb inmiddels de uitslag van mijn urine en ik heb een blaas ontsteking dus nu een ab kuur,dus gelukkig weet ik de oorzaak van mijn pijn nu ) Verder hult jaimy nu echt heel erg veel,het is echt heel zielig hij heeft zo'n last van krampjes niet meer normaal,en ik weet echt niet meer buiten de druppeltjes en de massage wat ik kan doen voor hem,de gyn zei dat het echt van de felsvoeding is en dat het wel 3 maanden kan duren voordat het voorbij is ;-((,ik vind het zo erg voor mijn kleine man ;-(( Hai Patricia...........Dat begrijp ik meid,je bent niet meer alleen he,nu is er die veel aandacht wilt ) Jeetje schrok je niet meid dat je manneke niet op zijn plek lag ;-( gelukkig was hij verhuist naar een goede plek,maar toch ik zou me gek schrikken ;-(( Wat goed zeg dat hij het zo goed deed met drinken Natuurlijk is dat verschrikkelijk meid,ik weet er alles van daarom ik vond het zo erg voor jullie. Heerlijk he dat badderen,jaimy vind het ook heerlijk alleen als ik hem er uit haal dan schreeuwt hij alles uit ;-( lekker om te lezen dat hij het zo goed doet. Wat heerlijk zeg dat jou manneke ook al zo goed doorslaapt met 1 keer,wat hebben jullie toch tevreden kindjes Hai Journey.......Dat is zeker fijn,ik wilde er toen 1 kopen maar die dingen zijn zo verschrikkelijk duur met veel moeite heb ik hem toen kunnen regelen via de ha met Noël dan. gezellig he zo op stap met je kleine echt waar zijn die druppels echt zo vies dan? Hai Yvette......hahahah ja ik zag dat je alweer had gemaild dus je krijgt er snel weer 1 terug hahahah. Ik ga snel een kadootje voor je manneke kopen meid ik hoop dat ik het dit weekend kan doen,heb je nog voorkeur in een maatje Nou het is gelukkig een blaasontsteking, hoe blij kun je zijn met een blaasontsteking,,,,ikke dus hahahah ik was zo bang dat er iets van binnen mis zou zijn ;-(( Wauwwwwww meid ik ben echt heel jaloers ),ik vermoed dat ze hem zeker wel gaan wegen hoor ) Hai simply me........ja dat is dus een hele goede tip daar kan ik dus wat mee ),bedankt,kijk maar eens waar zo'n forum goed voor is ) Nou dat heb ik dus ook gisterenavond gedaan,het hielp wel iets maar niet veel,ik heb nu een andere speen gekocht.hopelijk wilt ie daar wel op zuigen van avent. Waarom mag dat niet dan met BV? Nou daarom,ik heb zoiets als ze bewegen dan is het er zo vanaf ) Je kan alles hierboven lezen,ik ben opgelucht het is gewoon een blaasontsteking. Hai Merel Q........Oke heb je daar zo de link van van het topic dan ga ik het even lezen en anders zoek ik het straks wel even........... Waarom oko zo lang,dat snap ik niet hoor ;-((,kan je anders zelf niet bellen dat heb ik ook gedaan? Wat erg meid,hier was het dus ook zo,en schreeuwen en huilen om pijn zo zielig,ik hbe toenstraks een speciale fles gekocht het schijnt goed te zijn voor spugende babies en die darmkrampen hebben,ik was gaan informeren en kreeg deze fles,ik ken hem niet hij is net nieuw,ik ben benieuwd of hij helpt. Ach lieverd dat begrijp ik helemaal,ik heb dat ook meid,je wilt niet dat je kindje pijn heeft ;-( Je zou het altijd even kunnen proberen meid. Goed dat ze hebben gebeld en dat ze even mee gaan kijken meid. Xje Patricia mama van Zoë* en Noël en Jaimy Neem ook eens een kijkje op www.lieve-engeltjes.nl/ZoeM/ www.babymarton.vlindersite.nl/ http://muilekommetjes.peutersite.nl/
@ iloveandres: nee geen last van gehad... Mijn mannetje heeft er wel eens 120 uitgehaald! Maar ook onwijs last van lekkende tepels Misschien even het CB bureau bellen om te vragen of ze tips hebben? Kan me voorstellen dat het je begint op te breken!
@ Patrieske: ja was wel even geschrokken inderdaad, maar gelukkig lag hij op een nog betere plaats. HIHIHI. Joshua gaat ook huilen zodra hij uit bad moet. Maar de ene keer meer als de andere keer. Ik heb al wel door dat ik persoonlijk liever het bad heb, dan de tummytub. Deze heb ik vandaag geprobeerd, maar kan m'n handen niet goed kwijt en krijg hem er dan niet meer goed uit, dus ik blijf hem gewoon in badje doen. Ja ik ben dan ook erg benieuwd hoelang het duurt, voordat hij helemaal doorslaapt, wat zal dat een verandeming zijn zeg, gewoon de hele nacht doorslapen... pffff. @ Merleq: ik krijg morgen voor de laatste keer de VK nog op bezoek, dus zal haar nog even vragen en waar ik kraamzorg van heb, die hebben ook lactatiekundigen, dus als ik morgen nog steeds niet meer heb, dan ga ik hen bellen om nog meer tips. Ik ben gewoon echt gesloopt en kan nu ook weer om de stomste dingen huilen... pffff, baal er wel van, want had nu eindelijk besloten er echt voor te gaan met de borstvoeding, want vind het heerlijk om hem het beste te geven dat er maar is en dat ik dat dan misschien al heel snel weer moet gaan afbouwen en ermee moet stoppen... Liefs en dikke knuffel, Patricia
Hai patricia. Dat was inderdaad beter hahahah,maar jeetje toch,je zou toch denken dat ze je meteen even informeren . Hahhahah volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde. Ja ik heb dat nooit geprobeerd,ik vond het niet fijn voor mijzelf omdat ik nogal klein ben,mijn kraamberzorgster wilde jaimy in een emmer doen om te laten zien dat ze het juist zo fijn vindne maar ik wil dat gewoon niet. Gewoon doen wat je fijn vind meid. Hahahah ja he,nou ik moet zeggen,ik ben dat dus helemaal niet gewend,noël sliep meteen door net zoals valentijn en jaimy die komt 2 tot soms 3 keer in de nacht
@ Patricia: Oh meid, dat is fijn zeg, dat je nog maar zo weinig pijn hebt aan je bekken! Ik dacht ook dat het ver weg was, maar de pijn is weer terug Bleh! Die borstvoeding komt wel goed meid, die komt straks goed op gang, even doorkolven In het begin had ik ook te weinig voeding en Valentijn kon de tepel ook niet goed pakken! Pas toen ik ging zitten en hem in de Madonna-houding ging voeden, ging het beter, maar dat heeft wel tot dag 4 of zo geduurd. Toen flinke stuwing in sindsdien melk in overvloed. Bij mij lekt er aan de borst die ik niet aan het voeden ben, 50cc per keer! Daarom vang ik die melk nu op en vries die in, want het is gewoon zonde om dat allemaal weg te gooien Nee, 5 voedingen is echt niet veel, maar het schijnt dat ze minder voedingen nodig hebben als ze zwaarder zijn, dus dat verklaart een hoop! Vandaag komt hij trouwens weer maar op 5 voedingen Dat van die kraamzorg, dat had ik ook hoor, heb er nog flink om moeten huilen, maar toen ze eenmaal weg waren, ging het allemaal zo vanzelf, niets aan de hand! Dat gaat bij jou straks ook zo, let maar op meiske! Wat goed dat Joshua nu ook al bijna de nacht doorslaapt! Heerlijk luxe is dat he? @ Journey: Dankjewel, dan ga ik dat binnenkort eens proberen Word je nu al gek van de kraamvisite? Hier begint het nu pas echt te lopen En die druppels, welke heb je? Wij hebben die van Davitamon en Valentijn vindt ze heel erg lekker! Hij smakt ze echt op elke keer. @ SimplyMe: Ja, zeker vaag van dat bloeden Ik vloei nu trouwens wel weer iets, maar steeds maar een paar druppels, heb zon gewoon normaal dun maandverbandje in (lijkt wel een inlegrkuisje, zo dun) en daar red ik het prima mee. Heb niet eens stolsels gehad zo raar : Wat heerlijk dat jou kleine meid het zo goed doet zeg, leuk @ MerleQ: Oh wat zielig voor Tobe, die krampjes! Valentijn heeft er ook last van, maar gek genoeg alleen overdag, s nachts slaapt hij inderdaad gewoon door Oh zo weet je dus hoeveel hij drinkt, ik heb er dus geen idee van Maandag gaat hij voor het eerst alleen naar opa en oma en dan krijgt hij een flesje met de opgevangen voeding, ik ben benieuwd hoe snel hij die op heeft dan! Dat van die kraamtranen, dat kan wel tot 6 weken duren en ik kan je vertellen, daar heb ik af en toe ook nog last van hoor! Goh, wat je daar zegt, van die koemelkallergie, dat zou eens goed kunnen! Ik heb zelf lactose intolerantie en had daar tijdens de zwangerschap geen last van. De eerste week had Valentijn ook geen krampjes en sinds ik zelf meer last begin te krijgen van mijn darmen, begint hij ook krampjes te krijgen Dus hier is dat dieet weer streng volgen misschien ook een oplossing. Voor jezelf een tip om je calcium gewoon binnen te krijgen: De producten van Alpro Soya! Je moet er even aan wennen, want je proeft echt een beetje een korrel in de producten, omdat het gemaakt is van sojabonen, maar als je het even volhoudt, worden die producten ook wel lekker. Je hebt er trouwens bijna alles van, melk, chocomel, soort fristi (met aardbeien of frambozen of banaan) en ook vla in 3 smaken en zelfs slagroom is te krijgen zonder lactose! (Friesche vlag geloof ik, als je het wil weten, kijk ik het wel even voor je na) @ Patrieske: Jeetje, heb jij nu nog last van je banden meid? Wat zit het lichaam toch vreemd in elkaar he? Ik had daar last van in de kraamweek, dat inkrimpen van die banden, maar nu al lang niet meer! Arme arme Jaimy zeg . vreselijk he, als je je eigen kindje zoveel pijn ziet lijden
Zo, het is hier wel makkelijk bij te houden. Valentijn heeft net zijn badje en zijn voeding weer gehad en ligt nu prinsheerlijk te slapen... Echt gek, want eerst had hij nu altijd zijn mopperuurtje en sinds gisteren niet meer... Hij heeft trouwens wel steeds waterigere poep, nu is borstvoeding-poep wel altijd wat dun, maar bij Valentijn is het sinds vandaag wel heel waterig... Morgen krijg ik de vrouw van het cb hier, dan zal ik het eens vragen... Verder niet zoveel te vertellen, ben vandaag helemaal kapot, heb een mega inzinking, bleh...
@ Patrieske: ik doe ook zeker wat ik het fijnst vind hoor. @ Yvette: ik juich ook zeker niet te vroeg hoor wat betreft mijn bekken. Volgende week moet ik bellen voor een nieuwe afspraak bij de bekkentherapeute in het ziekenhuis. Nou de stuwing heb ik vorige week vrijdag al gehad en het is eigenlijk alleen maar minder geworden... en ik moet nu om de 2 uur kolven, maar dat breekt me enorm op, waardoor ik heel erg labiel ben en heel snel om dingen huil. Niet erg gezellig dus... Dat is zeker luxe dat hij lekker doorslaapt. Ik moet hem soms gewoon wakker maken om te eten, omdat hij echt nog wel de nachtvoeding nodig heeft. Anders had ik hem lekker laten liggen... Over de poep van Valentijn... dit is heel normaal hoor. Ze hebben tegen mij gezegd in het ziekenhuis dat het lijkt alsof ze aan de diaree zijn, maar het is echt gewoon borstvoedingspoep. Hier netzo namelijk. Al zitten hier ook witte stukjes in van de kunstvoeding die ik bij moet voeden... Andres zegt ook steeds tegen mij dat ik het wel kan en dat ik me echt geen zorgen hoef te maken. Maargoed we zullen morgen wel zien... Liefs en dikke knuffel, Patricia
Patricia: Dat hoop ik dan maar, dat het normaal is Het was al altijd waterig, maar nu nog veel erger en het stinkt ook, terwijl ik de poep eerst niet vond stinken We zien wel, je maakt je toch al gauw zorgen. Wat gek dat je borstvoeding is teruggelopen na je stuwing. Slaap je en eet je wel voldoende? Door te weinig slaap kan je bv ook teruglopen. En dat je veel huilt, dat is ook heel normaal hoor je kunt kraamtranen hebben tot wel 6 weken na de bevalling en als je dan ook nog eens zon tegenslag hebt wat de bv betreft, dan kan ik me goed voorstellen dat je het af en toe even niet ziet zitten. Maar meid, het gaat vast goed komen!
Ja, ik slaap 's middags ook vaak nog even een uurtje of 1,5. Ik weet ook niet hoe het kan... maar kan er gewoon niet tegenop kolven... Ik ga nu ook maar weer even kolven... En daarna ons ventje nog even eten geven voor de nacht en dan eindelijk weer slapen... Liefs en dikke knuffel, Patricia