iloveandres wat heb je voor een kolf? Bij mij lukt het namelijk ook niet tewijl Tess toch echt genoeg drinkt mijn borsten zittne echt vol maar kolven ho maar giser over heel de dag 30 cc is niet echt veel he. Yvette spannend Valentijn wegbrengen vind je het niet erg dan? Ik moet er echt nog even niet aan denken en wil de kleine meid echt nog even voor mezelf. Patrieske vervelend zeg die bandenpijn hoelang kan het wel niet gaan duren? Ja en die weleda produkten het is wel duur maar ik heb het toch maar even voor mijn meisje over kan idd wel eens langs de dokter gaan, kreeg je toen ook weleda? eindelijk is ze weer stil zo even douchen en de honden doen en dan haar bad ritueel weer het ochtend ritueel is altijd zoveel werk al het lekker droog blijft gaan we daarna even op een boodschap uit.
Oh trouwens, ik heb tot nu toe pas 2 keer gekolfd, maar bij mij komt er dan ook niet zoveel uit hoor! Dat kolven is gewoon een beetje raar Nou Tobe is veranderd van een kreunende baby naar een huilbaby vanwege de honger Jemig! Ik hoop dat dat wel minder wordt want we zijn pas om half 3 ofzo in slaap gevallen... Zijn speen krijgt hem wel stil, maar die valt er vanzelf een keertje uit na zo'n 5 a 10 minuten en dan wordt hij weer wakker en begint weer te huilen. Pfff! Volgens mij is hij uiteindelijk vanwege extreme moeheid gewoon in slaap gevallen. Frustrerend dit zeg... @ patrieske: we zitten wel echt in hetzelfde schuitje he wat betreft die krampjes? Ik geef hem sinds gister ook druppels (uh weet even niet meer van welk merk) maar zie nog niet echt een verbetering... Morgen komt gelukkig hier het CB langs, dan ga ik ze weer afvuren met vragen. @ Yvette: Ben benieuwd of jouw dieet Valentijn goed doet! Klinkt wel aannemelijk namelijk! Bedankt voor de tips trouwens, ik zal het onthouden! Wauw, durf je Valentijn al bij iemand anders achter te laten? Wat spannend! Je ouders zullen wel door het dolle zijn of niet? Wat gaan jullie in de tussentijd doen? Wat betreft de poep: hier is het vaak juist hard? Of naja, niet hard, maar wel echt een dikke massa. Af en toe zitten er wat natte scheetjes tussen. Ik ga dat ook eens navragen bij het CB want Tobe lijkt wel veel moeite te hebben met poepen (hij zit af en toe echt onwijs hard te persen hier, alsof ie ook aan het bevallen is).
Dat is bij Tess ook gisteravond een half uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen elke keer weer verloor ze haar speen. Ga zo effe boodschapjes doen kleine gaat lekekr mee we gaan lekekr lopen is ongeveer 10 minuten kwartietje lopen i goed voor ons Tot straks
Oh het is vandaag ook echt weer om te wandelen! Tenminste, hier schijnt het zonnetje! Veel plezier Misschien moeten wij er vanmiddag ook eens even op uit. Ik heb net Tobe gevoed met afgekolfde melk (of naja mijn man dan). Ik was die kolf aan het uitproberen en op een gegeven moment had ik de slag te pakken en toen dacht ik "ach ik ga gewoon verder dan geven we hem een keer de fles". Maar ik heb er 90 cc uit gekregen! Moet zeggen dat al bij 40 cc leek alsof er niet heel veel meer zou komen maar nadat ik had losgekoppeld en weer verder was gegaan, kwam er toch weer heel veel melk. Misschien een tip? Gewoon volhouden dus heeft bij mij goed geholpen. 90 cc drinkt Tobe ook gemiddeld uit mijn borst namelijk. En dat is van 1 borst he
Patricia: Ik heb misschien DE oplossing voor je weinige voeding: HEEL VEEL DRINKEN! Ik had vandaag die vrouw van het cb hier en die vroeg hoeveel ik dronk. Haar even verteld dat ik minimaal 4 liter water drink, naast de koffie en andere dingetjes Dat is volgens haar dus de reden dat ik zoveel melk aanmaak! Aan het water dus, zou ik zeggen en succes! Journey: Nee, het is maar voor een paar uurtjes, Marco en ik gaan uit eten, we zijn dan 3 jaar bij elkaar en we eten in Roermond, waar mijn ouders ook wonen, dus als hij zich niet content zou doen, ben ik toch zo daar MerleQ: Arme Tobe . en arme jullie! dat breekt natuurlijk ook vreselijk op! Toevallig begon de vrouw van het cb er vandaag ook over, of ik soms veel melkproducten at, want daar kunnen de krampjes van Valentijn ook door komen. Ik uitgelegd dat ik dus eigenlijk geen melkproducten meer eet en zij zei ook dat ik dan de laatste dingetjes die ik zelf wel nog pakte ook maar moest laten staan. Verder zijn er ook druppeltjes van VSM te krijgen: Sinababy, die moeten ook helpen tegen de krampjes, dus dat probeer ik dan maar. Ik ga ze vandaag halen. Wat betreft de poep, het hoort enigszins waterig te zijn, in ieder geval best dun, dus als het bij Tobe zo relatief vast is, zou ik dat eens navragen bij het cb Bij Valentijn is het weer iets minder waterig nu, dus ik maak me er niet meer zon zorgen om.
Ik weet niet wat Valentijn eigenlijk drinkt, maar ik zal eens een borst een keer leeg kolven, eens kijken wat daar uit komt... Ik heb trouwens de Medela Swing, heeft iemand die nog? En inderdaad, super weer om te gaan wandelen! Misschien dat ik vanmiddag even ga. Ben nu doodmoe, dus ga even slapen...
ik heb ook een medela borstkolf zo''n hand ding ik ben niet echt van plan om hem vaak te gebruiken en deze kon ik via de kraamzorg kopen. Volgende week is mijn broertje jarig en dan wil ik een flesje meenemen voor Tess gewoon omdat het dan even gemakkelijker is om op een verjaardag je te excuseren vind ik ook weer zoiets. Denk dat ik nu in totaal bijna een voeding in de vriezer heb liggen. Het was idd heerlijk weer om er effe uit tegaan echt evne een aanrader hoor dames. Ik moet nu nog een hoop doen net even een was weg gewerkt en een nieuwe opgehangen en zo even stofzuigen en dan is mijn vriend alweer thuis van zijn werk. Net belde er een collega en toen hadden we het er nog over dat de tijd zo vliegt.
Pfff ik geef nu dus steeds maar 1 borst en Tobe heeft er net gewoon 150 ml uit gekregen Nu loopt ie onwijs te verkrampen, vind je het gek als je zoveel drinkt! Mijn borsten zijn onwijs aan het stuwen nu ik maar 1 borst geef dus het is ook niet zo vreemd... Maar dat mannetje van mij heeft duidelijk geen rem. Ik heb net een speciale fles gekocht tegen darmkrampjes want uit die van avent dronk ie veel te snel en dan kan ik het ook iets meer doseren... Alleen dan wel te hopen dat ie niet weer gaat huilen vanwege de honger Lastig hoor! Hier gebruik ik sinds gister ook cinababy. Mijn man loopt me trouwens de hele dag door water te voeren omdat ik snel te weinig drink, maar meer drinken zou dus ook meer borstvoeding betekenen? Hmmm... Net even gewandeld en dat was inderdaad heerlijk @ Yvette: gefeliciteerd alvast met jullie 3 jaar!
Hey meiden, @ Journey: ik heb een Medela Lactina electrische kolf gehuurd bij een borstvoedingscentrum. Kolf jij maar 30 cc per dag? Jeetje... Dan heb ik toch wel meer per dag... zat gisteren boven de 300 cc over de hele dag. @ Merleq: heeft Tobe toevallig een regeldag ofzo? Want Joshua heeft dat ook. Huilt vandaag veel en wil alleen maar eten... @ speen: Joshua krijgt maar heel weinig de speen. Eigenlijk alleen om hem rustig te houden, als wij bezig zijn met zijn eten klaarmaken... @ Yvette: bedankt voor de tip meid. Maar 4 liter water per dag? Jeetje wat veel zeg... Dat red ik echt niet hoor. Ik doe het wel met ranja, heb nu al bijna 2 flessen van 1 liter op, dus gaat vast goedkomen. Vanmorgen heb ik zelfs 105 cc gekolft en vandaag ook al een keer 80 cc gekolft. Zit nu al bijna over het aantal cc's heen waar ik de afgelopen dagen de hele dag over deed. Vanavond ga ik mijn mannetje weer proberen aan te leggen. En misschien morgen even een lactatiekundige bellen om te vragen of ze me nog even een keer kunnen helpen met het leren aanleggen, zodat ik eventueel het kolven af kan gaan bouwen. Liefs en dikke knuffel, Patricia
iloveandres ik kolf nadat tess heeft gegeten dus eigenlijk het restje dat er nog in zit maar ik denk dat het gewoon door mezelf komt det ik iets verkeerd doe. Yvette bedankt voor de tip ik dronk ook veel te weinig dus ben nu ook wat meer gaan drinken. alleen een probleem moet ook gelijk mega veel naar de wc dat is dan weer wat minder. Gefeliciteerd met jullie 3 jaar bij elkaar leuk hoor, wij zijn in mei 9 jaar bij elkaar. Tess krijgt eigenlijk alleen de speen in bed, heb vandaag een speciale speen gekocht om in slaap te vallen, Tess valt nogal moeilijk in slaap als ze eenmaal slaapt slaapt ze goed.
Hey dames... Meld me bijdeze even officieel aan hier..... Heb alleen nog geen tijd om veel mee te schrijven/lezen...... maar dat gaat wel goed komen.... xxmona
Hai allemaal Nou we zijn vanochtend met Jaimy naar het cb geweest hij is nu 53.5 cm en 4600 gram dus hij doet het super,zijn hoofdje hebben ze ook nagekeken en zag er goed uit maar ze houden wel de omtrek scherper in de gaten,jaimy werd verder helemaal van top tot teen bekeken bij de arts,en is helemaal goed gekeurt alleen heeft hij dus al een afplatting op zijn hoofdje dus heb ik allerlij tips meegekregen voor het voeden en het neerleggen voor zijn hoofdje,ook meteen tips voor het voeden van zijn krampjes en we hebben moeten overstappen met voeding,nu hebben we half omneo en half nutrilon dit ivm met de krampjes en zijn poepen,en ook moet ik 2 a 3 keer per dag 30 cc lauw water geven als hij extra komt voor voeding,maar goed we hebben dus nu een andere fles en andere voeding en tips gekregen met voeden en latenw e hopen dat zijn pijntjes een stuk minder worden hij heeft wel al 2 poeppampers gegeven zonder mijn hulp Hai Yvette.........Dat dahct hij dus de gyn maar waarschijnlijk is het toch van de blaas ontsteking want ik heb nu 5 pillen op en heb er nog 15 te gaan en het is al een stuk minder gelukkig,ben wel duizelig van de pillen dat vind ik wel minder ;-( Ja vind het echt verschrikkelijk en probeer ook alles dat zijn pijn minder word ;-(( Ja nog even meid want er zijn veel meiden bevallen dus binnenkort zal het hier net zo gezellig druk worden als daar al zal het een stuk minder zijn met al die babies hoe gaat het met je meid,en hoe was het met het bezoek van het CB? Hai Journey.........Nou ik ga ervan uit dat het niet zo is de banden omdat ik nu een blaasontsteking heb,maar goed het is nu al minder dus het zal daar wel van zijn,ik vond het ook gek maar goed het zal wel vaker voorkomen. Je hebt het over weleda producten ik weet even niet waar je die voor hebt,ik gebruik van vsm die druppeltjes van de apotheek voor krampjes,maar volgens mij zitten we even naast elkaar heen te lullen sorry,ik vraag het dan maar even? Hai Merel Q........Ik herken het helemaal meid,wat voor speentje heb jij nu,ik heb die nu van avent en die zijn wel prijzig,ja ach prijzig er zitten er 2 in dus dat valt ook wel weer mee,maar jaimy spuugde ook steeds zijn speen uit en deze houd hij goed in hoor. ja het is erg verschrikkelijk als je hem zo ziet en niets helpt hem dan,hij strekt zijn beentjes gooit zijn buik naar boren sprijd zijn armen en schreeuwt het uit echt hysterisch is hij dan,ik doe als hij dat heeft de druppeltjes ieder uur geven maar pas na 3 of 4 uur begint het wat te werken en dan geef ik ze standaart 3 keer per dag 3 druppeltjes,ik kan dan wat meer proberen omdat ik FV geef en nu heb ik dus half half andere voeding en als dat niet werkt moet ik helemaal overstappen,hij hefet na zijn fles even krampjes gehad en weer een hele dunne pamper,maar heeft wel wat gekermt maar niet meer hysterisch gehuild,maar goed ik hoop dat het zo blijft gaan maar we zullen het wel weer zien. Hoe wa shet gegaan met het CB? Nou dat herken ik dus ook bij jaimy,als ik hem zo zie persen dan moet ik zijn anusje wat masseren en dan vliegt het eruit,het klinkt raar maar het werkt wel. Hai ramoon......Welkom meid doe lekker rustig aan en als je kan en wilt schrijven zou ik graag horen hoe het gaat met jullie? Xje Patricia mama van Zoë* en Noël en Jaimy Neem ook eens een kijkje op www.lieve-engeltjes.nl/ZoeM/ www.babymarton.vlindersite.nl/ http://muilekommetjes.peutersite.nl/
patrieke ik denk idd dat we langs elkaar heen lullen Ik had eht nl over de zwitsal allergie maar maakt niet uit. Fijn dat Jaimy zo goed gegroeid was, en over die afplatting ik had als tip van de vk gekregen om Tess gewoon op de wisselnde zij te laten slapen en haar koppie bolijft echt heel mooi. Afijn madam huilt ik ga d'r maar eens uit bed halen.
@dames.. ik hoop dat ik gauw bij jullie mag aansluiten.. maar aangezien jullie druk hebben.. willen jullie anders ook de bevallinglijst hebben hier? dan weet je toch wie er bevallen is Liefs mir
Lotus misschien wel handig, nu check ik elke keer het oude forum maar idd met zo'n kleintje heb je het enorm druk
Hai allemaal Nou we zijn gisteren met Jaimy naar het cb geweest hij is nu 53.5 cm en 4600 gram dus hij doet het super,zijn hoofdje hebben ze ook nagekeken en zag er goed uit maar ze houden wel de omtrek scherper in de gaten,jaimy werd verder helemaal van top tot teen bekeken bij de arts,en is helemaal goed gekeurt alleen heeft hij dus al een afplatting op zijn hoofdje dus heb ik allerlij tips meegekregen voor het voeden en het neerleggen voor zijn hoofdje,ook meteen tips voor het voeden van zijn krampjes en we hebben moeten overstappen met voeding,nu hebben we half omneo en half nutrilon dit ivm met de krampjes en zijn poepen,en ook moet ik 2 a 3 keer per dag 30 cc lauw water geven als hij extra komt voor voeding,maar goed we hebben dus nu een andere fles en andere voeding en tips gekregen met voeden en laten we hopen dat zijn pijntjes een stuk minder worden hij heeft wel al 2 poeppampers gegeven zonder mijn hulp Verder is mijn pijn ene stuk minder geworden dus het was gewoon simpel een blaasontsteking jippie,gisteren werd ik wel erg ziek,moest bijna overgeven en kreeg diaree,joehoeeeeeeee kan er nog bij,maar gelukkig na even wat gelegen te hebben is het weer gezakt,want ziek zijn dat je echt weinig kan doen dat gaat niet met kinderen ;-( Gisteren kwam ik een oude vriendin tegen ,en ik kreeg te horen dat haar kindje die spierziekte heeft en dat hij niet oud zal worden,ik vond het zo verschrikkelijk voor haar ben thuis gekomen heb jaimy vast gepakt en moest erg hard huilen,ik heb haar gezegd als ze me hulp nodig heeft dat ze altijd mag bellen,al is het zo anders kijk ik verloor Zoë* wel,maar dat was erg kort na de geboorte maar zij zal haar kindje verliezen als hij ouder is maar wanneer? de wetenschap dat je kindje zal overlijden binnekort of over 2 jaar of over 5 dat is toch verschrikkelijk,en dan denk ik je mag gewoon zo in je handen klappen met gezonde kindjes Hai Lotus......erg lief van je meid,maar is het niet te veel werk? Ik hoop dat je hier ook snel bent Hai Journey.........Ja ha hahahahah,dat heb je met die drukke tijd. Maar dat klopt over zwitsal hebben we het gehad maar ik gebruik balneum en dat vind ik super spul het is wel rpijzig maar dat is welada ook,gebruik jij ook weleda dan? Wij mogen de kleintjes hier niet op hun zij leggen ivm de weigedood.
Bevallen 20 november Cindy: Ties* - 1350 gram - 40 cm 1 december Tacha1987: Nona - 2230 gram - 45 cm 19 december Patrieske: Jaimy - 4230 gram- 52 cm 27 december Journey: Tess - 3365 gram - 39 cm 28 december Yvette: Valentijn - 3840 gram - 52 cm 30 december Iuno: Matti - 3190 gram - 51 cm 30 december Sisqa: Raoul - 2740 gram - .. cm 31 december Pregnantlady: Maxim - 4090 gram - .. cm 02 januari Jeanette : Patricia - .... gram - .. cm 03 januari Merleq: Tobe Merijn - 4010 gram - 53 cm 03 januari Birthe: Julian Petrus Johannes - 3780 gram - .. cm 03 januari Muppet1604: Sem - .... gram - .. cm 04 Januari Simplyme: Imani - 3460 gram - 49 cm 04 Januari 07Britt: Fien - 3880 gram - .. cm 04 Januari Jessica83: Serenity Rominya - 2925 gram - 48 cm 05 januari iloveandres: Joshua - 2310 gram - 44 cm 06 Januari Sophie: Isa bella - 3660 gram - .. cm 11 Januari Mikmak: Linette - 2920 gram - .. cm 11 Januari Nettie: Mila - 4100 gram - 53 cm 12 januari goofychick: Sven - 3910 gram - .. cm 13 Januari Ramona: Kyvana - 3360 gram - 50 cm 13 Januari Sanne: Elle-Nova - 2540 gram - 46 cm 13 januari Re81: Jordy - .... gram - .. cm 14 januari Ladybug: Luc - 2950 gram - .. cm 15 januari Joyce1983: Sidney - .... gram - .. cm Stand: Meisjes: 12 Jongens: 13 Vlinder 20 november Ties*- Mama Cindy Wil je er ook op, of wil je iets wijzigen... stuur mij of Derona dan een PB, dan blijft het plaatje van de vlinder ook gewoon staan...
@patrieske..! het valt mee.. ik copieer en plak dan is het klaar alsjeblieft.. er is al nieuwe mama bij jullie kijk maar naar gisteren
he iedereen! ik heb een paar dagen zonder internet gezeten ! @ alle nieuwe bevallen mama's WELKOM hier en gefeliciteerd met jullie wondertjes @Ramona: EINDELIJK meid ! Je zal wel blij zijn zeker Speciale naam ook! Hier gaat alles zn gangetje, nona is niet meer het brave kleine prematuurtje ze heeft héél veel aandacht nodig! En dus heb ik amper tijd voor mezelf Ik moet nu dus ook haar ff gaan bezig houden, probeer straks wel bij te lezen! Liefs
patrieske, ja ik gebruik Weleda, krijg er korting op omdat mijn schoonzusje er werkt maar was nog 16 euro kwijt voor een fles olie en een fles cremebad. Wat raar dat de VK mij dat aanraade dan, over 2 weken zullen ze op het CB wel weer anders lullen, wordt er af en toe best onzeker van. Gebruiken jullie nu nog kruiken? Ik alleen s'nachts en dan eigenlijk meer om haar bedje voor te warmen. Vandaag ga ik eens proberen om haar s'avond in bad te doen ben benieuwd of het bevalt de laatste 3 nachten wilt ze namelijk niet echt doorslapen en komt zo 2 keer. het is nu stil boven dus ik denk dat ze weer in slaap is gevallen.