Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    dames er is nieuwe baby geboren! :)

2. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    Bevallen

20 november Cindy: Ties* - 1350 gram - 40 cm
    1 december Tacha1987: Nona - 2230 gram - 45 cm
    19 december Patrieske: Jaimy - 4230 gram- 52 cm
    27 december Journey: Tess - 3365 gram - 39 cm
    28 december Yvette: Valentijn - 3840 gram - 52 cm
    30 december Iuno: Matti - 3190 gram - 51 cm
    30 december Sisqa: Raoul - 2740 gram - .. cm
    31 december Pregnantlady: Maxim - 4090 gram - .. cm

02 januari Jeanette : Patricia - .... gram - .. cm
    03 januari Merleq: Tobe Merijn - 4010 gram - 53 cm
    03 januari Birthe: Julian Petrus Johannes - 3780 gram - .. cm
    03 januari Muppet1604: Sem - .... gram - .. cm
    04 Januari Simplyme: Imani - 3460 gram - 49 cm
    04 Januari 07Britt: Fien - 3880 gram - .. cm
    04 Januari Jessica83: Serenity Rominya - 2925 gram - 48 cm
    05 januari iloveandres: Joshua - 2310 gram - 44 cm
    06 Januari Sophie: Isa bella - 3660 gram - .. cm
    11 Januari Mikmak: Linette - 2920 gram - .. cm
    11 Januari Nettie: Mila - 4100 gram - 53 cm
    12 januari goofychick: Sven - 3910 gram - .. cm
    13 Januari Ramona: Kyvana - 3360 gram - 50 cm
    13 Januari Sanne: Elle-Nova - 2540 gram - 46 cm
    13 januari Re81: Jordy - .... gram - .. cm
    14 januari Ladybug: Luc - 2950 gram - .. cm
    15 januari Joyce1983: Sidney - .... gram - .. cm
    15 januari Naomiadeze: Destiny Ezinne - 4085 gram - 52 cm

Stand:

Meisjes: 13
    Jongens: 13

Vlinder
    20 november Ties*- Mama Cindy

Wil je er ook op, of wil je iets wijzigen... stuur mij of Derona dan een PB, dan

blijft het plaatje van de vlinder ook gewoon staan...

3. naomiadaeze

naomiadaeze Actief lid

12 mei 2008
    109
    0
    0
    hey meiden,

Zoals julllie zien kom ik me hier ook melden

liefs vera

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    gefeliciteerd vera!

allemaal vrij speciale namen he onze babies!

5. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Journey: ow ja, dan is het ook niet zo raar dat je maar 30 cc op een dag kolft...

@ Ramona: welkom hier meid. Gefeliciteerd met je kleine wondertje.

@ Patrieske: wat super dat jullie kleine vent het zo goed doet zeg.
    Fijn dat je minder last hebt van je blaasontsteking meid. Ik weet wat het is, dus ben echt blij voor je.
    Ow meid wat erg voor je vriendin zeg. Kan me heel goed voorstellen dat je je kleine vent dan even goed vastpakt en een dikke knuffel geeft.

@ Vera: Gefeliciteerd meid. Welkom hier. Geniet lekker van je kraamtijd.

Hier vandaag al een drukke dag gehad. Ik heb vandaag helemaal zelf mijn huishouden gedaan :D :D.
    Het bed is nu van beneden weer naar boven. Dat heeft mijn man gedaan. Ik heb beneden gestoft, gezogen en gedweild. Wat een heerlijk gevoel is dat als je dat zelf weer kunt zeg. Al moet ik wel zeggen dat het toch nog iets te veel van het goede was, want heb het wel goed gemerkt aan mijn bekken vanmiddag.
    Ik moet dus nog echt even aftasten wat ik wel en niet kan achter elkaar op 1 dag.
    Morgen wil ik de toiletten gaan doen (als ik er aan toe kom).

En ik mag lekker naar buiten met onze kleine vent. Ben helemaal blij. De kraamzorg zei dat ik moest wachten tot hij 2500 gram is, maar de verloskundige zei dat het nu al mag, omdat hij zich goed op temperatuur kan houden en hij al ruim boven zijn geboortegewicht zit.
    Morgen hebben we een verjaardag, dus dat komt goed uit. Kunnen we er toch even samen uit.

Nu gaan mijn man en ik ons ventje in bad doen.

Tot straks.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

6. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    super patricia dat ie naar buiten mag dat is echt geweldig,

ik ga tess ook in bad doen mijn broertje en schoonzusje komen zo gezellig helpen dus tot morgen ;)

vera gefeliciteerd en welkom bij de mamma's

7. SimplyMe

SimplyMe Niet meer actief

Hallo mede-mama's,

even snel, want de griep heeft hier toegeslagen. :( Vier zieke kinderen
    en een zieke man. Ikzelf voel mij ook al niet al te best, dus ik zal morgen
    ook wel ziek zijn. :( Verder gaat alles lekker hoor! Hihi..

@MerleQ: Ja, die regeldagen kunnen echt een ramp zijn. Gelukkig viel
    het hier mee. Volg je de tips op van het cb? Hoe gaat het nu dan? Die
    mevrouw van het CB zou vandaag langskomen toch? Hoe is dat
    afgelopen?

@Patrieske: Fijn dat je er wat mee kan. Nu hopen dat je er wat aan heb. ;)
    Hoe gaat het nu met Jaimy? En met jou? En het wordt afgeraden om
    extra water te geven omdat BV werkt met het vraag/aanbod principe.
    Geef je water, dan zal het kind minder BV vragen en daarop reageert het
    lichaam weer met minder BV maken. Vandaar... ;)

@Patricia: Lekker dat je naar buiten mag met je kleine man. :D Hij doet
    het echt heel goed he!

@Ramona en Vera: Welkom enne nogmaals gefeliciteerd met jullie dochters!

@Kolf: Ik heb bij geen van de kids gekolft en kan hier dus helemaal niet
    over meepraten. :(

@Kruiken: Ik heb alleen de eerste dag kruiken gebruikt. Ook bij mijn
    oudste twee winterkinderen was het niet nodig om het langer te doen,
    maar dan moet ik wel zeggen dat ze lekker naast mij in bed lagen en ik
    dus met regelmaat even voelde of ze het koud hadden. Aangezien ik ze
    dicht tegen mij aan had liggen bleven ze warm en sliepen ze heerlijk. :D

Nou, ik ga nu lekker op de bank met een deken.

Tot gauw maar weer.

Groetjes SimplyMe

8. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ SimplyMe: beterschap voor het hele huis daar bij jullie meid!
    Ja ons ventje doet het echt heel goed. Drinkt de ene keer meer als de andere keer, maar volgens mij is dat ook normaal. Ik zit eraan te denken om het nog even op te schrijven.

@ kruiken: hier gebruiken we nog steeds de kruiken, maar dat moet ook nog wel, omdat hij zo klein is.

Ons mannetje is daarstraks lekker in badje geweest. Heb dit samen met Andres gedaan, vond het erg leuk om dat met z'n 2-tjes te doen.
    Ik ben het genieten echt aan het inhalen, heb natuurlijk een aantal dagen gemist in de kraamweek, dus.... :).

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai patricia....heerlijk meid geniet vanje mannen :)
    ja ik had over zijn eten echt niets te klagen,maar nu heeft hij vand e hele dag misschien 2 keer een volle fles op de rest liet hij totaal staan maar huilt er wel om :cry:
    ja ik had gene pijn bij het plassen had jij dat ook niet?
    ja ik denk dat het ook meespeelt hoe dat ik mijzelf nu voel :cry:
    Veel plezier op de verjaardag en lekker showen met je manneke meid :)

Hai Simply me...red je het allemaal nog wat want het is niet niks met 4 ziek kinderen meid en een zieke man,veel sterkte ermee.
    Ja vandaag is het echt een ramp geweest,hij drinkt zo weinig en komt bekant ieder uur ik rek hem toto 2.5 soms 3 maar dan is het echt hysterisch huilen,ik heb nu die andere voeding,zijn krampjes zijn wel wat minder maar het is echt een ramp met drinken nu,hij huilt toch best veel,en ik weet mezelf soms even geen raad vind het zo erg.
    Tja hoe gaat het met mij,ik ben wel erg moe nu,noël is bij mijn ouders gaan slapen dat wilde hij,hij vond mama niet meer leuk zei die,dat deed wel pijn om te horen,ik heb erg hard gehuild.
    Oke dan begrijp ik dat ook,jaimy wilde het water niet,hij is vandaag echt heel erg moeilijk,en ik ben dan zo bezorgd :cry:

HAI VERA........gEFELICITEERD MEID :) ,prachtige naam voor je meisje
    en ook een flinke zeg.

Hai Journey...........Fijn dat je die korting krijgt zeg dat scheelt wel,ik had dat vroeger ook,ik werkte voor de D&A en de balneum van 500 ml kost in de winkel rond de 40 euro en ik had hem dan voor 27 euro,helaas ben ik ontslagen en heb ik die kortingen ook niet meer :cry:
    Nou in het ZK legde ze jaimy dus ook op zijn zij om en om,en hier thuis zei de kraamverzorgster dat het dus niet meer mocht en dat er zoveel kans was op wiegendood,ik durfde het meteen niet meer,terwijl het bij Noël dus wel moest,dat is 3 jaar geleden,iets meer,ik word ook zo gek van al die verhalen :evil:
    Ik gebruik geen kruiken want Jaimy is een warmte bronnetje :)

Hai tacha.......Hoe gata het met jullie?
    rot dat je zonder internet zat ik kan daar ook niet tegen ,ook al zo'n heethoofdje join the club :)

Hai lotus..........bedankt meid........

10. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Patrieske: ja ik had wel pijn bij het plassen hoor. Na de bevalling dan. Dacht eerst dat het door de cateterisatie kwam, maar bleek achteraf dus van blaasontsteking te komen.
    In de zwangerschap voelde ik niets van de blaasontsteking behalve de harde buiken.
    Dat is wel balen dat hij wel huilt om de voeding, maar toch ook niet meer wil hebben. Heeft hij geen last van krampjes dan?

Hier ga ik maar weer eens even kolven... Voel m'n borsten heel erg, dus heb het vermoeden dat het weer tijd is. :)

Liefs en knuffel,

Patricia

11. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    oh hier zijn de bvallen dames gebleven.... ok als ik me hier bij jullie ook aansluit?

12. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Tuurlijk is dat ok Mikmak. Welkom meid en nogmaals gefeliciteerd met jullie kleine meid.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ik ga afsluiten meiden.
    Moet nodig kolven en dan straks moet die kleine eten en daarna ga ik echt m'n bedje opzoeken.

Tot morgen misschien.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg

Jep en ze is 49.5cm lang... of moet ik zeggen kort.... tis echt een hummeltje, heb op mn hyves weer wat foto's gezet van haar.....

15. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @pijn met plassen, na de bevalling ben ik een uur erna gelijk onder de douche gegaan om te plassen, en de dagen erna (nog steeds) een fles met water op het toilet, om tijdens het plassen tussen de benen om te kieperen.. prikt het allemaal niet zo... vond het veel enger om te poepen... had het idee dat dat niet ging hahahahaha

en lachen durfte ik ook al niet meer, want was bang dat ik uit mn hechtingen barste....

@kruiken, hier nog steeds snachts 1 kruik, maar dat komt omdat ze gewoon wat klein is en dus wat sneller onderkoelt raakt... overdag in principe niets... en de eerste nachten hebben we zelfs 2 kruikjes in dr bedje gehad....

en na de nachtvoeding ligt ze tot nu toe de volgende ochtend op mijn buik, omdat ze anders blijft mieren...

MAARRRR, ik mag haar snachts nu al een uurtje langer laten liggen, max 5 uur, omdat ze zo goed eet... en daar zijn wij wel blij mee.....
    smorgens komt ze in principe ook pas na 7 uur, ik heb nog niet meegemaakt in die 5 hele dagen dat ze voor half 8 kwam..... houden zo...

@kraamzorg, nou dan zal ik ook wel een traantje laten, ze heeft zondag haar laatste dag, en vind het doodeng als ze er niet meer is.. maandag moet manlief ook al weer werken.... dus sta er gelijk overdag alleen voor.. waar ik dus weer kraamtranen van krijg..... heb meer last van mn hormonen dan tijdens de bevalling iig....
    vonden jullie dat niet eng om er alleen overdag voor te staan? ik ben zo bang soms dat ik het allemaal niet kan, of niet geschikt ben of wat dan ook.... zucht...... soms denk ik ook van wel hoor.... tis niet alleen komer en kwel

16. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    mimak ik had dat ook hoor die eerste dag dat ik er alleen voor stond ging elke keer kijken of ze nog wel ademde en het badje vond ik vreselijk eng maar ja eens moet je het doen en toen ik het had gedaan was ik ook vreelijk trots op mijzelf......
    Dus kortom het lukt je wel.

Iloveandres vee plezier op de verjaardag lekker showen met de kleine hoor en genieten natruurlijk

Patrieske ik hoop dat Jaimy vandaag wat rustiger is het is echt niet leuk als ze zo druk en huilerig zijn, en ik hoop dat Noel mama ook weer lief vind misschien effe iets leuk met hem doen vandaag?

Hier gaan de nachten een beetje opbreken vorige week sliep ze lekker door maar de laatste 3 dagen komt ze elke 3 a 4 uur weer voor voeding iemand tips?
    Ook elke avond rond 7 uur heeft ze haar hui/ mopper uurtje en dat is tegenwoordig geen uurte meer maar uren, papa kan haar wel stil krijgen maar als die werken is wil ze alleen maar bij mama eten wordt er soms wel een beetje moedeloos van maar verder is ze een scheetje.
    Ga zo even douchen en als ze wakker word Tess ook weer aankleeden en voeden misschien straks nog even eropuit.

fijne dag allemaal

17. Female

Female Niet meer actief

Omdat jullie allemaal al bevallen zijn zet ik even een vraagje hier neer...

Eerst even een vraagje
    Kent iemand het dat je een super heftig spierpijn-gevoel hebt in je bovenbenen?
    Het lijkt steeds erger te worden, echt mijn bovenbenen (vooral binnenkant bovenbenen).
    Ik kan echt steeds bijna niet lopen als ik opsta
    En samen met die lage buikpijn en vooral rugpijn is het echt een rotgevoel.....

Bij Kynan heb ik dit nooit gehad, vooral die spierpijn niet...

Geniet van jullie kleine mensjes! :)

18. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ female: die spierpijn had ik alleen na de bevalling heel erg ;) Maar misschien dat het voortekenen zijn van beenweeen? Ik geloof dat Yvette die had dus misschien dat zij het wel herkent. Ik weet het in ieder geval niet :)

@ patrieske: oh ik wil heel graag weten of jouw voeding helpt! Want onze mannen hebben dezelfde klachten en ik begin het hier behoorlijk beu te worden. En welke fles hebben ze je aangeraden?

@ CB: Gister is ze dus geweest en ik moet nu voor iedere voeding een beetje melk afkolven om de druk wat te verminderen in de hoop dat Tobe dan minder zal schrokken. Jemig wat een kutklus zeg. Ik begin die borstvoeding op deze manier zo ontzettend zat te worden! Bah! Nu slaapt Tobe overdags wel eindelijk af en toe wat, maar vannacht heeft ie van 5 tot 8 alleen maar zitten kreunen en zeuren! Over gebroken nachten gesproken...

Overigens moet ik nog steeds 's nachts 2 keer voeden (hij komt nog braaf om de 3 uur). Wij slapen dus al 2 weken nauwelijks. Zeker nu met het kolven duurt dat voeden ook echt een eeuwigheid.

@ mikmak: mijn man is nu voor het eerst overdags weg en ik vind het ook eng hoor... Maar je vindt wel snel je eigen ritme. Als hij thuis is doen we het voeden en verschonen samen. Hij verschoont Tobe, ik voed hem daarna en hij gaat met het boeren. Dat is veel fijner en ik vind het dan ook een behoorlijke klus om het nu allemaal zelf te moeten doen.

@ Journey: oh wat vervelend die huiluren. Tobe heeft daar gelukkig nog geen last van maar dat zal vast nog wel komen. Hopelijk gaat het snel beter!

Verder hier nog steeds onwijs veel moeite met poepen! Auw! Er kwam zelfs wat bloed mee en het is me niet duidelijk of dat nu met de poep mee kwam (haha sorry voor de details) of dat het uit mijn wond kwam... Ik had niet het idee dat het het gewone bloedverlies was namelijk... Ik denk dat ik toch maar aan de laxeermiddelen ga ofzo want dit is geen doen.

Verder gister dus de sleutel van ons huis gehad! Alleen zijn er 2 nogal belangrijke gebreken. Ten eerste zit er een stopcontact niet goed waardoor de afzuiging in de keuken niet kan worden geplaatst. Die moet dus helemaal verplaatst worden :( En zolang dat niet is gebeurd, kunnen wij de muren niet verven! En dat stond vandaag al op de planning... Verder doet de ventilatie in de woning het niet. En die moet echt heel snel worden gemaakt want het is onverantwoord om er te wonen met een baby van net een paar weken oud als er geen goede ventilatie is!
    Officieel staat er 3 maanden voor het oplossen van de gebreken :( Dus ik hoop dat ze deze 2 punten wel binnen 2 weken komen maken...

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Heey iedereen!
    Hier weer een drukke dag voor de boeg dus kan weer niet meepraten..
    We gaan zo dadelijk naar de stad om een nieuwe mobiel te kopen pour moi -de mijne heeft teveel haperingen- en ik ga voor de eerste keer sinds 10 maanden een keertje onder de zonnebank, zaaaalig! en dan gaan we naar mn schoonouders eten met nona ..
    Morgen trouwens naar mijn moeder dus dit weekend is visite-weekend ;)

Alle mama's geniet van jullie kleintjes!

@Female: idd wss beenweëen meid! Maar euh, beval maar snel hoor, ik wil buddynieuws geven :D

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He lieverds.........nou eindelijk tijd gevonden om me hier te komen melden..........heel apart om nu over te gaan naar dit forum, hopen dat het net zo gezellig wordt als de afgelopen 9 maanden :D

Deel Deze Pagina