Hey meiden, zo, de kraamvisite is weer weg en heb inmiddels ook weer gekolft. Vanavond ook nog visite van mijn beste vriendin, maar haar vriend gaat een aantal dingen (qua financiën) voor ons nakijken, dus dat is best belangrijk. Ons kleintje had vanmiddag heel erg honger zeg. Hij heeft na iets langer als een uur van zijn gewone voeding nog eens 50 cc opgegeten. Nu ligt hij lekker te slapen en om 19.00 uur ongeveer moet hij dan weer zijn voeding hebben. Morgen ga ik er wel optijd uit, dan ga ik ons ventje in bad doen, de toiletten doen, badkamer schoonmaken, stoffen, zuigen en dweilen. Wel alles op mijn gemakje en niet meer ineens achter elkaar, anders voel ik het morgenavond in bed weer heel erg.... Vanavond voor ik echt naar bed ga nog even de was opruimen en morgen weer een wasje aanzetten. Ook morgen even naar de Lidl voor autolampjes, dus dat ga ik waarschijnlijk als allereerste nog doen, anders zijn ze straks weg en wij moeten er echt nieuwe lampjes in hebben... @ LadyInRed: meid hier ook nogmaals van harte gefeliciteerd meid! Liefs en dikke knuffel, Patricia
pffffff Tess had vandaag een drama dag en ligt nu eindelijk te slapen ze had heel erg last van haar darmpjes ze borrelde als een gek en niks kon haar troosten schreeuwend het badje daarna lekker een half uur liggen eten en toen wa ze wat gekalmeerd heb haar in bed gelegd begon wat te brabbelen en na een half uur toch in slaap gevallen (na 13uur niet meer geslapen) dus deze mama duikt er zo ook in voordat ze weer wakker wordt voor de volgende voeding. Ik hoop dat ze morgen een betere dag heeft want dit was echt frustrend de buren moeten wel gedacht hebben. Iloveandres drukke dag voor jou morgen, fijn dat Joshua zo lekker gaat eten gaat ie ook lekker groeien. Weltrusten en tot morgen.....
@Yvette, je zal ze toch! 130cc per keer is toch best veel of ben ik nou gek? Zo gevoed, gekolfd, na het voeden wilde we de kleine Sven terug leggen en ja hoor, wehhhhhh.......omdat ik ook nog kolf moet ik nu 20 min per borst, manlief dacht 15 min dus hij had nu echt te weinig, nog 5 min bijgevoed en ventje slaapt als een roosje. Daarna nog 20 cc gekolfd, dus op zich moet ik genoeg hebben. Waarschijnlijk is hij zo overstuur snachts omdat hij net niet genoeg krijgt, op zich heb ik genoeg maar het is voor hem niet genoeg, en zijn honger gevoel bouwt hij in de loop van de dag op waardoor dit in de nacht opbreekt. (overigens valt hij vaak in slaap aan de borst) Nu kolven we nog na en dat bewaren we voor straks in de nacht. Dus ben benieuwd hoe hij het vannacht gaat doen. Gaan nu slapen, zijn verrot beide. Morgen kijk ik even of ik verder kan reageren.... Liefs en dikke knuff Sandra
Ik heb iets tegen krampjes, dat is iets nieuws en het lijkt wel te helpen, het heet Infacol. Je kunt het wel alleen bij de drogist kopen. Het heeft een sinaasappel smaakje en het helpt bij vastzittende lucht en krampjes. Valentijn kan sinds de Infacol eindelijk boertjes laten Vandaag zit hij helemaal niet lekker in zijn vel, is de hele dag al een beetje huilerig, vind het echt superzielig. Heeft volgens mij enorm veel last van krampjes vandaag en dat terwijl ik dacht dat het juist heel goed ging. Hij heeft ook ineens last van luieruitslag, zo zielig! En gek ook, want ik smeer al vanaf zijn geboorte bij elke verschoning zijn billetjes in @ Goofychick: Ach, arm manneke heeft hij krampjes? Oh, ik lees het al, te weinig eten Ik hoop dat het vannacht beter gaat! Zo vreselijk zielig he, als je kleintje zo huilt Ja, ik hoorde vandaag dat 130 cc inderdaad best veel is Ik dacht dat een baby zon 180 cc per keer moest drinken, ik geloof dat ik gek geworden ben (heb op internet nagekeken en Valentijn hoeft eigenlijk maar zon 125cc te drinken per keer ) @ Journey: Oh dat is inderdaad niet veel nee, 30 cc. Ik hoorde vandaag dat 130 cc best veel is, om aan één borst te kolven, ik dacht dat het weinig was Hoe was het bij je ouders vanavond? Meiske, ik hoop dat je niet ziek wordt! In ieder geval beterschap. Tess dus ook al zon verrotte dag vandaag Valentijntje ook al @ MerleQ: Haha, het kan dus nóg wel sneller! Jeetje zeg Heeft hij jou trouwens ten huwelijk gevraagd, of hoe is dat bij jullie gegaan? Marco heeft mij gevraagd toen we 1 jaar samen waren en we zijn getrouwd toen we 2,5jaar bij elkaar waren.. En ja, die 130cc is van één borst Vervelend dat je zoveel alleen zit nu zeg dikke knuf! @ Patricia: Meid, het gaat echt goed met dat kolven bij jou he, super hoor! En ik hoorde vandaag inderdaad dat 130cc per borst helemaal niet weinig is, fjew @ Patrieske: Beterschap met Noël, echt zielig dat hij nu weer ziek is! Ach meiske, dat is toch ook helemaal niet nodig?!
Hai Nou een geborken nacht achter de rug,Noëlw erd om het uur huilend wakker en Jaimy had gisteren niet gepoept dus ook super last van zijn darmpjes,en dus dat was van 2.00 tot nu wakker en lopen met de een en toenw eer met de andere,om 6.00 vanochtend schreeuwde Noël het uit van de pijn en zijn we naar de ha post gegaan,want ik was echt in paniek ik heb hem zonog nooit gezien,daar kreeg ik te horen dat het een moment opname is en dat ze niets kunnen vinden,dus als het weer gebeurt weer terug komen,nou het geburde weer om 7.30 en moest meteen naar onze eigen ha,maar die heeft ook gezocht en kan ook niets vinden,nu moet ik als hij weer zo'n aanval krijgt meteen komen,niet bellen meteen komen en dan kijken ze het meteen na,en dan moet je maar hopen dat hij die pijn nog hefet als we daar aankomen,de arts vind het raar en ook rot voor ons dat hij het niet kan vinden,maar hij heeft pijn dat kan hij zien en hij oogt erg moe dus we moeten het goed in de gaten houden,ik ben dan zo bezorgd niet normaal ;-(( Hai Yvette..........Bedankt voor de tip ik ga het straks nog halen,ik gebruik wel al 4 weken die cinababy dus ik hoop wel dat ik dan dit ook mag gebruiken misschien dat je niet mag overstappen,maar ik ga het straks meteen even halen,want hij heeft er erg veel last van en nu heeft hij ook alweer een dag niet gepoept zo zielig,heb hem net nog geprobeerd te helpen maar dat is ook niet gelukt. Ja bij Jaimy kwam het ook iets later niet zo laat als bij valentijn. Smeer je het met sudocreme nu is die uitslag meid? Ja vind het erg dat hij zo is,ik heb vanochtend zo moeten huilen,hij zei mama solly ikke beter toen moest ik nog harder huilen. Jawel beloofd is beloofd het is erg leuk vandaag komt het op de post. Hai Goofychick............Ja dat kan best zijn dat had jaimy ook,en toen kreeg ik van spimply me ook de tip om op te schrijven wat hij liet staan en dat dan bijgevena ls die extra voeding en daar ging het wel goed mee hoor moet ik zeggen,hij komt wel veel maar dat is omdat hij honger heeft ook vooral in de nachten. Hoe is het gegaan vannacht? Hai Journey......Ook al zo'n last het lijkt wel of de kindjes het allemaal zo erg hebben hoor. Hoe gaat het nu met der? Hia patricia.....Het klinkt als een erge drukke dag meid,hou wel in de gaten wat je kan en mag he meid.
Bevallen 20 november Cindy: Ties* - 1350 gram - 40 cm 1 december Tacha1987: Nona - 2230 gram - 45 cm 19 december Patrieske: Jaimy - 4230 gram- 52 cm 27 december Journey: Tess - 3365 gram - 39 cm 28 december Yvette: Valentijn - 3840 gram - 52 cm 30 december Iuno: Matti - 3190 gram - 51 cm 30 december Sisqa: Raoul - 2740 gram - .. cm 31 december Pregnantlady: Maxim - 4090 gram - .. cm 02 januari Jeanette : Patricia - .... gram - .. cm 03 januari Merleq: Tobe Merijn - 4010 gram - 53 cm 03 januari Birthe: Julian Petrus Johannes - 3780 gram - .. cm 03 januari Muppet1604: Sem - .... gram - .. cm 04 Januari Simplyme: Imani - 3460 gram - 49 cm 04 Januari 07Britt: Fien - 3880 gram - .. cm 04 Januari Jessica83: Serenity Rominya - 2925 gram - 48 cm 05 januari iloveandres: Joshua - 2310 gram - 44 cm 06 Januari Sophie: Isa bella - 3660 gram - .. cm 11 Januari Mikmak: Linette - 2920 gram - 49,5 cm 11 Januari Nettie: Mila - 4100 gram - 53 cm 12 januari goofychick: Sven - 3910 gram - .. cm 13 Januari Ramona: Kyvana - 3360 gram - 50 cm 13 Januari Sanne: Elle-Nova - 2540 gram - 46 cm 13 januari Re81: Jordy - .... gram - .. cm 14 januari Ladybug: Luc - 2950 gram - .. cm 15 januari Joyce1983: Sidney - .... gram - .. cm 15 januari Naomiadeze: Destiny Ezinne - 4085 gram - 52 cm 16 januari Sjansie: Jaymen - 3515 gram - 51 cm 18 januari LadyInRed: Sabine - 3640 gram - .. cm 19 januari Cobi: Noa Theresa - 3300 gram - .. cm Stand: Meisjes: 15 Jongens: 14 Vlinder 20 november Ties*- Mama Cindy Wil je er ook op, of wil je iets wijzigen... stuur Iloveandres of Derona of Lotus1981 dan een PB, dan blijft het plaatje van de vlinder ook gewoon staan...
Goedemiddag iedereen! ik heb het superdruk maar probeer vanaf nu hier toch terug wat mee te kletsen Nona doet het goed, heeft geen last van krampjes meer (afkloppen) en drinkt goed. Soms té goed Ze komt nog steeds om de 2 a 3uur, de vk zei dat sommige babies nooit langer ertussen laten! Ook snachts slaap ik dus nooit langer dan 2 uurtjes aan een stuk, en dat begin ik wel wat te voelen Maar verder is het een super schatje en ben ik er zooo trots op Ze begint nu ook langere tijd wakker te zijn overdag en dan kan ze zo geboeid in mn ogen kijken *zwijmel* @iedereen met baby krampjes: Volhouden hoor, het wordt wel weer beter als ze ouder worden!
Pff wilde ik net even bijlezen begint ze weer te huilen Ze is zooo aanhankelijk he! Ik ga ze maar even bij mij nemen. Tot straks misschien! liefs!
Nou vandaag weer wakker huilen en huilen af en toe weet ik het niet goed meer Ik hoop dat het gauw minder wordt. Vanmiddag wss even naar prenetal ze is nu echt uit maatje 50 aan het groeien en maatje 56 heb ik maar 2 truitjes dus even wat erbij kopen. Even een vraagje gebruiken jullie al een slaapzakje? Ik denk dat ik het toch eens ga proberen misschien wordt ze er rustiger van Yvette Valentijn en Tess gaan echt gelijk op zeg lijkt wel een soort telepathie hoei s het nu met hem? Patrieske wat rot ik hoop dat noel gauw opknapt en jij ook weer wat slaap kan pakken, ik zat er vanacht ook helemaal doorheen trowuens oja heb nog een paar nieuwe foto''s in mijn album
Nou, met Tobe gaat het vandaag wel redelijk goed! Vanochtend was hij na zijn voeding gewoon de hele tijd wakker tot zijn volgende voeding! Net heb ik hem maar wakker in zijn wiegje gelegd en nu is hij met zijn speentje in slaap gevallen! Wauw! Hij werd net wel weer wakker toen zijn speen er uit was gevallen dus ik verwacht dat dat zo wel weer zal gebeuren. Maar goed, krampjes zijn wel minder volgens mij. Vanochtend 2 vette poepluiers gehad nadat meneer vannacht zijn poep er niet uit kreeg Daar lijkt hij voornamelijk 's nachts last van te hebben? Niet zo lief voor ons Manlief is nu naar ons huis om de laminaatvloer te gaan leggen! Woei, spannend! Aankomend weekend wordt er behangen en dan gaan we beetje bij beetje spullen over verhuizen. Ik ben al bezig om dozen in te pakken en mijn man neemt iedere keer wat dozen mee @ goofychick: waarom kolf je eigenlijk iedere keer voor of na een voeding? Tobe heeft er ook last van dat ie onverzadigbaar lijkt. Een speen troost hem gelukkig wel goed. Dan gaat ie daar flink op te keer met zijn zuigbehoefte Nadeel is dus wel dat dat ding steeds uit zijn mond valt en ik hem er steeds weer opnieuw in moet stoppen @ Yvette: mijn man heeft mij ten huwelijk gevraagd toen we 8 maanden wat hadden En met 1,5 jaar zijn we getrouwd. Tsja, we zijn gewoon zo gek op elkaar ! 130 cc uit 1 borst vind ik veel hoor! Dat krijg ik er echt niet uit volgens mij! Hoeveel cc drinkt je mannetje denk je per voeding dan? Of heb je nog steeds geen idee? Vandaag is de dag dat jullie uit eten gaan toch? Veel plezier! Ik ben benieuwd hoe het voelt om even zonder Valentijn te zijn! @ Tacha: hahaha Nona vindt haar mama gewoon de liefste Tobe is tot nu toe nog helemaal niet zo aanhankelijk. Hij valt wel het makkelijkst bij ons in slaap en laat zich goed troosten, maar hij huilt praktisch nooit als we hem alleen laten in zijn wieg of kinderwagen. Alleen als ie honger begint te krijgen of last heeft van krampjes. Maar dan jammert ie. Tobe komt overigens ook nog steeds om de 2 a 3 uur. Dat wil zeggen dat hij na 2 uur alweer wil, maar ik dat altijd rek tot de 3 uur omdat hij anders zijn voedingen teruggeeft (dan krijgt ie te veel). @ patriekse: ah wat een drukke nacht zeg! En wat een poepig zoontje heb jij dat ie sorry zegt omdat ie het waarschijnlijk zo zielig vindt voor zijn mama Al is de situatie niet leuk, ik vond het wel een 'aaaah' moment! En wat een krampjes hebben onze baby's toch zeg! Blijkt wel dat dat dus echt heel normaal is bij pasgeboren baby's! Infacol hadden ze trouwens niet bij onze apotheek Die gaven ons de cinababy. Het gaat nu wel beter met de krampjes maar ik durf niet te zeggen dat dat dankzij de cinababy is. Al boert Tobe ook veel beter sinds een paar dagen? Vanochtend had ie nog een geweldige harde boer hihi
Wauwwwwwwwwwww Jaimy rolde net van zijn buik na zijn rug het was eenmalig maar toch we stonden met zijn allen te juichen omdat Noël dite cht pas met 6 maanden kon Hai Merel..........Wat fijn dat het redelijk ging meid,dan kan je zelf ook even op adem komen vind je niet? Ja het poepen schiet ook niet echt op bij d eonze he,nou ik vind het echt raar die voeding zou ook voor beter poepen zijn,terwijl hij toen goed poepte is dat nu moeilijker voor hem,maar het is nu wel dikker dus daarom waarschijnlijk moeilijk,heb hem net weer geholpen met massage en toen vloog het er gelukkig uit en nu hefet hij dus superhonger omdat hij dat vol gevoel niet meer heeft,dus ga zo ene flesje geven Ja het was erg rot vannacht maar niet omdat ik niet kon slapen maar omdat ik zo bezorgd ben dan,ik heb Noël nog nooit zo gezien ik vind dat erg moeilijk,om hem zo te zien je wilt dat niet. ja daarom moest ik nog harder huilen omdat hij dat zei ,3 jaar oud en zó wijs af en toe. Ja ik lees het echt bijna bij alle mama's,ik had ook juist de eerste week dat ik dahct het gaat wel maar dat sloeg echt ineens om Maar ik heb op de site gekeken en daar kon je je postcode intoetsen bij dat medicijn en dan krijg je te zien waar ze het verkopen,want niet iedereen heeft het,ik moet ook echt naar de stad toe,dus dat doe ik woensdag dan even,enader moet Mart daalijk gaan. Dat scheelt ook een hoop het boeren dnek ik,Jaimy doet dat ook zo slecht bijna 20 min af en toe voordat hij hem laat. Hai Journey.......Moeilijk is dat he meid,je kan ook niets je probeert van alles maar omdat het niet werkt raak je er moedeloos van Jaimy gaat nu ook naar 56 maar sommige dingen zijn nog echt veel te groot dus ik zou het wel voor der houden. Ik gebruik een slaapzakje de kleintste was te klein 50 cm en heb die van 70 ,ik kan niet zeggen dat het echt wat scheelt hoor,maar ik doe het voor de kou. Ja het is niet anders vanavond vroeg naar bed toe,ik lag er gisteren gelukig om 20.45 in en sliep om 21.15 en het begon om 2.00 dus ik had gelukkig die slaap wel gehad,Mart had jaimyde fles van 23.00 gegeven dat was wel fijn. Ik heb net je foto's gezien echt weer een scheetje en je kan zien hoe snel ze veranderen vind je niet? Hia Tacha......Wat super fijn dat ze geen krampjes meer heeft,ik herken het wat betreft het slapen,maar goed het is helaas niet anders. Ik hoop het meid,maar Noël heeft er tot 4 maanden last vangehad ik ben toen potjes gaan geven en toen was het weg.
Hey meiden, @ Journey: nou van die drukke dag komt niets terecht... Joshua is de hele nacht tot half 4 aan het spoken geweest, dus heb tot die tijd niet geslapen. Nu dus hardstikke moe. @ Yvette: ja, het kolven gaat inderdaad heel erg goed nu. Ene keer wat meer als de andere keer, maargoed, dat hoort zo. @ Patrieske: gaat me ook niet lukken hoor vandaag allemaal. Joshua is echt bezig geweest vanacht. Pffff, ben gesloopt, dus ga vanmiddag echt even lekker slapen, na de voeding van Joshua. @ Tacha: ow meid, wat fijn dat je kleine meid geen last meer heeft van krampjes. Hopen dat het zo blijft. @ Merleq: ow meid wat fijn dat de krampjes minder worden bij Tobe zeg. Echt super. Nou ik moet er weer ff vandoor. Mannetje moet zo weer eten en heb ook nog wel genoeg te doen, voor ik straks weer ga slapen. Liefs en dikke knuffel, Patricia
hai patricia Goed zo meid als je manneke slaapt ga ook maar lekker slapen meid,wat was er dan met hem ook last van krampjes?
ZE ontwikkeld idd zo snel ze kan zelf haar koppie al optillen ik had echt nooit verwacht dat het zo snel zou gaan. Eindelijk ligt ze nu te slapen ik hoop dat ze het eventjes vol wil houden, normaal in de kinderwagen als we gaan wandelen slaapt ze ook wel maar ja het regent en is dus geen wandel weer
Oh my... Mijn kind blijft honger houden! Hij begon net zelfs te huilen van de honger (doet ie praktisch nooit) dus ik heb hem toch maar weer wat gegeven... Gaat ie daarna weer huilen! En nu ligt ie ook weer te huilen... Pfff! Het is echt van de honger want hij is onwijs aan het zoeken met zijn mondje... En mama heeft geen rust Ik snap er niets van!
Nee, hij had maar steeds honger en wilde daardoor niet slapen. Steeds maar een klein beetje extra gegeven en toen om 3 uur 50 cc erbij gegeven en toen was het goed en viel hij eindelijk om half 4 in slaap...
@ Merleq: ik weet precies wat je bedoeld. Joshua had dat vanacht. Steeds maar een klein beetje bijgegeven, tot hij weer rustig was en nog geen 15 minuten later alweer aan het jammeren en zoeken en uiteindelijk (als je niet snel genoeg reageert) huilen van de honger. Uiteindelijk om 3 uur 50 cc gegeven en toen was het eindelijk goed en viel hij om half 4 in slaap om vervolgens tussen half 7 en 7 uur weer wakker te worden en weer eten willen hebben... Pffff.... Ik ga nu kolven en dan Joshua voeden en dan slapen. Hoop dat hij dan ook nog wil slapen... Liefs en dikke knuffel, Patricia
Pfff, Valentijn is niet meer zo makkelijk als eerst Hij is de héle dag wakker! En dan is zijn wipstoeltje niet goed, de box niet, helemaal niets, alleen mamas arm En anders begint hij te huilen Ik hoorde van mijn moeder dat ik zelf ook al snel de hele dag wakker was, maar ik deed me wel content in mijn wipstoeltje Ik word er een beetje gek van Nu ligt hij van pure uitputting heel even te slapen En ik ga zo even op de bank met 2 paracetamol, heb barstende hoofdpijn. En die arme krampjes, ach arm kind, heb gewoon wel heel erg medelijden met hem, vreselijk om hem zo te horen huilen @ Patrieske: Dat is toch niet normaal, zon pijn als Noël heeft? Wat raar dat ze dan niet verder zoeken zeg Ik smeer trouwens met de bepanthen, dat werkt voor Valentijn heel goed. Die krampjes zijn echt vreselijk he?! Want ja, die Infacol werkt wel een beetje, maar de krampjes zijn niet weg Jeej, wat goed van Jaimy @ Cobi: GEFELICTEERD! @ Tacha: Pfff, jij zit dus ook al met zon aanhankelijke baby Ik word er af en toe gek van, kom nergens meer aan toe! @ Journey: Nou, je leest het . ik zit er zelf ook even doorheen nu! Ze gaan inderdaad gelijk op zeg! Wel fijn om te lezen eigenlijk, dat hij niet de enige is En dat klinkt nu ook weer stom, want ik hoop natuurlijk wel voor je dat Tess snel weer lekker slaapt overdag enzo! Ik ga zo maar even met hem wandelen, daar wordt hij misschien rustiger van Slaapzakje heb ik nog niet geprobeerd, maar dat is wel een idee! Goh, had ze nog maatje 50 aan? Die heeft Valentijn welgeteld 2 keer aan gehad, past echt niet meer, maar jah, het was ook een kleine beer vanaf zijn geboorte al! Leuke fotos! Tess heeft ook al zon wijs koppie he Zo ernstig als ze op die ene foto kijkt, zo kijkt Valentijn ook vaak, dan moet ik zo lachen @ MerleQ: Meid, wat heerlijk dat het nu zoveel beter gaat met Tobe! En super dat het huis nu lekker opschiet Wat zullen jullie blij zijn! Dat is dan ook lekker snel zeg Maar goed, ik weet zelf als geen ander, dat wanneer je de ware hebt gevonden, het helemaal niet uitmaakt hoe snel je de belangrijke stappen neemt in je leven! Ja, inderdaad 130 cc uit één borst. Hij heeft toen de fles gekregen en er zat 170cc in de fles (de andere kant lekte ik weer zoveel, dat heb ik opgevangen en in de fles erbij gedaan) Die fles had hij bijna leeg, op 5 cc na of zo Dus wat drinkt hij dan? Zon 150 tot 160 cc denk ik Oh, Cinababy schijnt ook goed te werken, ik heb het nog niet geprobeerd, omdat de arts van het cb zei dat de Infacol nog beter was maar weet je, eerlijk gezegd denk ik dat het allemaal geen wondermiddeltjes zijn Ik ga de Cinababy nog wel proberen, als dit niet snel genoeg werkt Dat blijven zoeken, dat doet Valentijn ook, de hele dag, maar hij drinkt zoveel, soms loopt ie echt over, dan gaat ie ervan kokhalzen Ik duw hem dan zijn speentje maar weer in zijn mondje en ja, die moet ik ook 100 keer terug in zijn mondje duwen, want hij kan hem zelf ook nog niet de hele tijd vasthouden Vreselijk he, om ze zo te horen Ja, vanavond gaan we uit eten! Ik ben er wel aan toe zeg, eventjes ertussenuit met zijn tweetjes. Dat klinkt misschien verschrikkelijk, maar vandaag zit ik er even doorheen
@patrieske, nou hier gaat het ok... iig vandaag geen tranen meer... gisteren wel 38.3 koorts, dus mannetje mocht nog een dagje bij mij thuis blijven.... vandaag met de kleine naar de winkel geweest.... vond ze heerlijk.... ik merk wel dat ze een etappe eter is..... ik mag op 1 borst voeden, maar merk dat ze daar niet genoeg aan heeft... dus 15 minuten aan de ene, valt ze in slaap en 10/15 minuten later soms 30 minuten later aan de andere borst.... en voor we de nacht in gaan en ze blijft mieren krijgt ze nog 30cc bijvoeding..... ze is gewoon een grote eter.... of ze krijgt niet genog uit 1 borst..... kortom, eten kost hier wel een dik half uur tot een uur hahahaha... voor de rest gaat ze heel goed... ik merk dus idd wel dat de kraamzorg weg is en dat ik minder op eieren loop en minder gestresst ben dan voorgaande dagen.... heb mn emoties effe bij elkaar gepakt en heb vandaag voor het eerst echt genoten van ons meisje.... heerlijk.. en papa die de kinderwagen niet wilde afgeven.... gewoon lekker dus... en heel belangerijk, zo'n dag geeft me toch wat meer vertrouwen o het zelf allemaal te doen... ipv telkens maar als een onzeker musje naar de kraamzorg te gaan.... ben ook blij dat de navelstreng is afgevallen.... oh man die stonk.... brrrr. @yvette, wij ook , wij doen er dus flink voeden nu en we wikkelen haar nog eens extra in een dekentje omdat op die manier de ruimte in de wieg gevoelsmatig kleiner wordt gemaakt, en op de babyfoon zit een blauw lampje die de kamer net licht genoeg maakt zodat ze niet helemaal in het pikkedonker ligt... tenslotte heeft ze 9 maanden in een geborgen buik gezeten met alle geluiden die erbij hoorden... dan is zo'n kamer wel groot en stil.... kortom... ik ben hier aan de betere hand moet zeggen ben het vloeien wel zat.. en heb voor op mn schaambeen nog veel druk liggen.... de hechtingen doen geen pijn meer.. die zullen een dezer dagen wel uitvallen.. maar die druk voorin is heel vervelend... en durf nog steeds niet te persen tijdens de ontlasting... alhoewel ik gemiddeld op dit moment 2 tot 3 keer op n dag moet..... en ik moet nog MEGA veel kilo's afvallen...... pfffff hoop maar dat dat snel gaat verteren, want nu nog 20 kg is wel veel.......