Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @yvette.... zin om eens een bakkie te gaan doen? en evt andere die in de buurt wonen van ons?

2. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Mikmak.....Ik weet niet hoever jullie zitten van denbosch ik zou het wel gezellie vinden,maar volgens mij is het best een eindje rijden richting jullie.
    Rot dat je koorts had meid,gelukkig is het nu weer gezakt,en leuk is dat naar buiten gaan,hielden ze je niet allemaal aan :) ,en de ows en ahss om je oren gegooid.
    Zo te lezen heb jij ook al zo'n big eter,hier nog zo 1 :confused:
    Het is fijn om kraamzorg te hebben,maar het is zeker fijn om weer heerlijk met je eigen gezinnetje te zijn en zo je draai te vinden of niet dan?
    Hahahah wat super dat hij de kinderwagen niet afwilde geven :)
    Goed dat je meer vertrouwen krijgt meid :)

Hai Yvette........Misschien zit hij wel in een sprongetje,wat je nu zegt herken ik van Noël die was altijd erg makkelijk op de krampjes dan na,maar als hij ene sprongetje makate dan had hij dit ook heel erg wat jij nu schrijft dat hield anders zo'n 2 daagjes aan en dan zakte het weer af tot het volgende sprongetje.
    Ik hoop dat je hoofdpijn zakt meid,is anders weer aan hetw erk nu,of was hij dat al?
    Ja dat heb ik ook,maar de arts zegt het is een moment opname en we kunnen er niets tegen doen,ja vandaag afwachten en kijken of het nog een keer gebeurt en dat is nu niet meer gebeurt en als het vannacht noig wel gebeurt dan moet ik morgen weer langs komen en dan gaan ze verder kijken....mijn eigen ha heeft hem wel helemaal onderzocht maard eha post daarw as het echt niks,maar goed ik hoop dat het wegblijft en dat het ook gewoon krampen zijn.
    Dat ken ik niet,is dat speciaal voor de luieruitslag dan,of voor meer dingen?
    ja maar ik las dat het een paar dagen in moest werken op die site,dus misschien even afwachten dan hoor ik het graag van je,want anders haal ik het niet.
    ja het was echt eenmalig maar hij kan het hahahah.

Hai patricia......Ja dat heeft jaimy dus ook,ik tel nu de restjes van overdag die hij laat staan en die krijgt hij sn;achts extra maar dan komt hij nog na 2 a 3 uur....maar het breekt je inderdaad op.

Hia MerelQ......Gewoon geven hoor meid,ik doe dat ook met jaimy,want ze gaan anders nog meer krampen krijgen zei de ha,omdat ze dan zo verkrampen van de honger,soms geef ik water tussendoor maar dat mag niet als je BV geeft dat zei simply me dus die optie heb je niet.

Hia Journey.....Dat is toch geweldig dat ze dat al zo goed kan :)
    Hier is het nu ook raak vanaaf dat hij zijn fles heeft gekregen hij heeft zijn 120 cc op en heeft niet veel gespuugd druppeltjes gehad voor de krampen en hij blijft huilen echt schreeuwen en niets helpt meer ook niet de arm dus nu gaan we hem wat lauw water geven en hopelijk is dat genoeg hij had om 16.45 zijn flesje gehad,en alles op dus we kunnen nu niet weer geven want dat is echt te gek.
    Maar goed alles komt goed bij de kleintjes we moeten het even volhouden,en dan komt het vanzelf goed,als ze maar geen pijn hebben ofzo daar is waar ik bang voor ben soms :cry:

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Yvette: ow meid, wat vervelend zeg. Dat hij wakker is, is niet zo erg natuurlijk, maar dat dan helemaal niets goed is.... kan me voorstellen dat je daar gek van word...
    Jeetje, dan drinkt hij wel veel zeg. HIHIHIH. Alleen maar goed natuurlijk. Joshua drinkt nu tussen de 60 en 80 cc (heel soms iets meer)...

@ Mikmak: ik heb dat ook meid, ik voel me veel minder onzeker dan toen de kraamzorg er nog was...
    Bij ons stonk de navelstreng ook, maar bij ons is die er niet afgevallen, maar eraf gehaald in het ziekenhuis, omdat ze toen die infusen in de navel moesten doen...
    Wat fijn dat je geen koorst meer hebt meid.

@ Patrieske: ja, het is net of hij wat in te halen heeft ofzo. Maar vandaag eet hij juist weer minder... heel apart...
    Ik word heir wel een beetje onzeker van, omdat ik erg benieuwd ben wat het CB gaat zeggen woensdag (althans de wijkverpleegkundige van het CB).

Jippie! Het kolfapparaat is opgestuurd. Als het goed is, komt die morgen binnen. Dan kan eindelijk de gehuurde kolf weer terug.

Ik zit er ook aan te denken om morgen naar een lactatiekundige te bellen. Ik krijg weer hele schijven in mijn borsten en ik ben ook erg benieuwd wanneer ik kan stoppen met 's nachts kolven en of ik dat de hele borstvoedingstijd moet doen. Ik hoop het niet, want dat gaat me dan echt opbreken hoor...
    Ik ben wel weer aan het masseren, maar heb het idee dat ik ze niet echt weggemasseerd krijgt en de borsten beginnen ook weer een beetje pijn te doen...

Ik ga nu nog even kolven en dan gaan we naar mijn neef toe. Andres gaat geknipt worden en bij mij word mijn pony even bijgeknipt. Hij is net te lang, dus heb er steeds last van...

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

4. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ MerleQ: Ik wil je niet ongerust maken maar kan het zijn dat Tobe mss Reflux heeft? Omdat je zegt dat ie nogal veel spuugt én ook projectiel spuugt en constant wil eten?
    Want kindjes met reflux willen heel de tijd eten om de pijn te verzachten.. Het zal wel niet hoor meid maar hou het even in de gaten misschien?

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ohhhhh zoooo herkenbaar dit. Volgende hebben we nu met vk en kraamhulp besloten.
    Na voeding 11 uur savonds, kunstvoeding (hyperallergene) toegeven na borstvoeding. Dan kijken of hij daar genoeg aan heeft zodat hij een ruk van 5 uur kan maken of zoiets. In de nacht geven we hem ook een fles met kunst voeding, zodat wij sneller klaar zijn en eindelijk eens een goede nacht maken. Vond het heel moeilijk en moest erg huilen omdat ik het idee had dat ik faalde maar dat is niet zo, het ligt echt aan hem en misschien ook omdat hij nog niet bij zijn geboortegewicht is.

@Patrieske, de nacht was weer drama, dus oplossing hierboven.
    Hoe gaat het met jou kleine verders?

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai patricia

dat heeft jaimy ook hoor,het ligt er gewoon ook aan hoe hij met zijn ontlasting is,gisteren had hij dus niet gepoept en heeft hij tot de flessen van 15.00 vanmiddag slecht gegeten het duurde lang en ik moest echt af en toe wat doordrammen anders komt er niks in,nu heeft hij gepoept met wat hulp van mij en wil hij het 3 dubbele,hij is nu net uitgeput in slaap gevallen.,.....ik snap dat je dat onzeker maakt meid,dat had ik ook,nu ik zie dat hij goed aankomt is dat een stuk weg.

Veel suuces met je borsten meid,ik weet niet wat het is maar het klinkt vervelend,mijn borsten lekken nog steeds :( het is nu dik 4 weken geleden :cry:

7. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb wel zin in een bakkie maar moet dan ffies wachten totdat die kleine wat ouder in weken is zodat ik een keer met de auto kan.
    Vind het wel leuk om elkaar eens te zien.

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Goofychick...

Ik schreef het al bij het andere topic meid,soms kun je niet anders meid en dan moet je dat gewoon proberen want die nachten breken je op en dat gaat soms niet meer,ik ga nu ook vroeg naar bed en hoop dat we doorslapen,in ieder geval van voeding tot voeding dan ;) en dat Noël geen pijn meer heeft zoals vannacht want ik ben daar zo bang voor :cry:

Hier gaat het verder wel goed,ik ben wel moe maar dat halen we ergens tussen door wel in ;) ,als het met die 2 van me maar gewoon weer lekker goed gaat dan ben ik alweer tevreden.

Zou het gezellig vinden om elkaar te zien,ik heb al aangeboden het van de zomer te doen,dan kan iedereen heerlijk in de tuin en ook blijven eten wie het dan wilt :)

9. winter15

winter15 Niet meer actief

Hoi Lieve mama's,

Hoop dat alles goed met jullie en de beebjes gaat,
    ik heb nog niet de rust gevonden om bij te lezen en te reageren, ik ga mijn eerste nacht alleen in..best wel spannend, vrijdagavond komt mijn vriend weer dus dat was brullen geblazen gisteren en vandaag, maar ben intussen weer rustig..:)

Ik krijg gelukkig 2 extra kraamzorgdagen omdat Elle-Nova nog zo klein is en even in de gaten moet worden gehouden en omdat ik deze week alleen ben dus ben onwijs blij. Ik heb net als Goofychick een ervaren oudere dame en ben superblij met haar!

Elle-Nova doet het steeds beter, vandaag is ze ook geslaagd voor haar gehoortest en heeft ze haar hielprik gehad, voor het eerst is ze ook weer aangekomen dus ben even weer opgelucht!
    Ben superverliefd op haar!

Wilde even zeggen dat ik jullie niet vergeet, maar dat ik nu gewoon niet de rust en tijd heb, maar dat zullen jullie vast wel begrijpen, tot snel!

Liefs Sanne

10. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
  11. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
  12. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
  13. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    Bevallen

20 november Cindy: Ties* - 1350 gram - 40 cm
    1 december Tacha1987: Nona - 2230 gram - 45 cm
    19 december Patrieske: Jaimy - 4230 gram- 52 cm
    27 december Journey: Tess - 3365 gram - 39 cm
    28 december Yvette: Valentijn - 3840 gram - 52 cm
    30 december Iuno: Matti - 3190 gram - 51 cm
    30 december Sisqa: Raoul - 2740 gram - .. cm
    31 december Pregnantlady: Maxim - 4090 gram - .. cm

01 januari Indira : Maita - .... gram - .. cm
    02 januari Jeanette : Patricia - .... gram - .. cm
    03 januari Merleq: Tobe Merijn - 4010 gram - 53 cm
    03 januari Birthe: Julian Petrus Johannes - 3780 gram - .. cm
    03 januari Muppet1604: Sem - .... gram - .. cm
    04 Januari Simplyme: Imani - 3460 gram - 49 cm
    04 Januari 07Britt: Fien - 3880 gram - .. cm
    04 Januari Jessica83: Serenity Rominya - 2925 gram - 48 cm
    05 januari iloveandres: Joshua - 2310 gram - 44 cm
    06 Januari Sophie: Isa bella - 3660 gram - .. cm
    11 Januari Mikmak: Linette - 2920 gram - 49,5 cm
    11 Januari Nettie: Mila - 4100 gram - 53 cm
    12 januari goofychick: Sven - 3910 gram - .. cm
    13 Januari Ramona: Kyvana - 3360 gram - 50 cm
    13 Januari Sanne: Elle-Nova - 2540 gram - 46 cm
    13 januari Re81: Jordy - .... gram - .. cm
    14 januari Ladybug: Luc - 2950 gram - .. cm
    15 januari Joyce1983: Sidney - .... gram - .. cm
    15 januari Naomiadeze: Destiny Ezinne - 4085 gram - 52 cm
    16 januari Sjansie: Jaymen - 3515 gram - 51 cm
    18 januari LadyInRed: Sabine - 3640 gram - .. cm
    19 januari Cobi: Noa Theresa - 3300 gram - .. cm

Stand:

Meisjes: 16
    Jongens: 14

Vlinder
    20 november Ties*- Mama Cindy

Wil je er ook op, of wil je iets wijzigen... stuur Iloveandres of Derona of Lotus1981 dan een PB, dan blijft het plaatje van de vlinder ook gewoon staan...

14. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    Dag mamma's hier :)

ik dacht ik zet jullie ook weer op de hoogte van alles wat wij nog hebben staan :)

liefs Mir

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai nou ik ben nu echt bekaf pffffffffff,Jaimy die om 1.00 zijn laatste fles kreeg en om 2.00 begon noël weer met zijn gespook,gelukkig niet zo heftig als gisteren nacht maar je moet hem wel troosten en weer in slaap krijgen,dan vanaf 3.00 begon jaimy te huilen en echt die heeft er niet meer mee opgehouden tot nu,je zou denken dat hij wel uitgeput zal raken maar ook niet :cry: ,hij wil niet eten en heeft wel gepoept maar als het krampen zijn helpen de druppeltjes voor geen meter,dus misschien ook wel een sprongentje gemaakt,maar in ieder geval ben ik moeeeeeeee,ik ga vanavond maar weer vroeg naar bed dan smokkel ik in ieder geval toch die uurtjes.

Hia Lotus.....Bedankt meid :)

Hia Sanne......Nou je hebt het hierboven gelezen meid ;)
    Lieverd is je vriend nu weg dan?
    dat lijkt me inderdaad erg moeilijk.

Fijn dat je extra 2 dagen krijgt meid.

Gefeliciteerd met haar gehoortest meid,en hoe deed ze het met der hielprikje?

Meid doe het lekker rustig aan wij lopen niet weg.

16. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

zow, Joshua heeft aardig doorgeslapen vanacht. Gewoon 1x gekomen en ondertussen ook nog even een uurtje bij me in bed gelegen.

Vanmorgen al de was opgevouwen en een wasje in de wasmachine gedaan.

Zometeen nog even naar de winkel en als ik terug ben en ik heb de fut er nog voor, even stofzuigen en de toilet beneden schoonmaken.
    Hierna Joshua weer even voeden en zelf kolven en daarna weer even lekker slapen.

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

17. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai patricia..

wat heerlijk zeggggggggg

18. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Patricia: Idd heerlijk! Ik ben jaloers :D
    Nona slaapt nog steeds niet alleen. ik leg ze in haar wieg als ze slaapt en dat lukt.. voor een half uurtje dan wordt ze wakker mét luid gehuil tot mama haar oppakt en ze op mn buik mag slapen :rolleyes:

Yvette: Idd Nona is ook zo aanhankelijk. Echt lastig ivm het huishouden etc! Je hebt geen tijd meer voor jezelf he :D Hopelijk gaat het wel over ;)

Lotus: Bedankt meid voor de lijsten :D Leuk, 2 Mila's!

Sanne: Tuurlijk begrijpen we het meid, ik kan ook amper tijd vrijmaken voor het forum! Geniet lekker van jullie meisje!

19. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik mag me hier ook aansluiten.. Eindelijk is donderdag mijn kleine meisje geboren.. Heerlijk!

Hoe is het hier met iedereen? Hier gaat het op de pijn na en de heftige emoties die ik heb (ook door dingen er om heen) prima! De kleine doet het goed, is echt een hongerlapje en houd me al 3 nachten wakker.. Maar vannacht nam papa de boel over, en dat was wel prettig aangezien ik zelf niet zo super te been ben..

Moet rustig aan, m'n HB is erg gedaald.. En ik mag zoiezo niet zo veel doen.. Dus ik geniet en geniet..

Hoe is het met de rest van de mama's?

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ Tacha: probeer je haar wel regelmatig wakker in haar wieg te leggen? Want volgens mij kan je er heel erg spijt van krijgen als je haar alleen maar slapend in haar wieg blijft leggen... Bij mij heeft het CB mij ook echt op het hart gedrukt om Tobe wakker in zijn wieg te leggen.
    Ik denk trouwens niet dat Tobe reflux heeft. Hij heeft dat projectielspugen alleen in het begin 2 keer gedaan en spugen doet ie uberhaupt niet zo vaak meer. In het begin dacht ik van wel maar al die symptomen zijn echt bijna zo goed als verdwenen. Nu heeft ie voornamelijk last van krampjes en moeilijke ontlasting volgens mij. Hij is altijd veel rustiger als ie net een goede poepluier heeft gehad!

@ iloveandres: oh ik ben jaloers! Lekker zeg! :D

@ patrieske: weer een slechte nacht :( Nou wij ook hoor ;) Tobe kreunt en steunt nog steeds na zijn voedingen zeker een half uur tot een uur voordat ie in slaap valt! Pfff!

@ Yvette: hoe was het gisteravond? :D En hoe gaat het nu met Valentijn? Heb je het idee dat infacol een beetje begint te werken?
    Heb trouwens net de foto's bekeken op Valentijns site. Hoe schattig! :D

Hier ligt Tobe al 1,5 uur heerlijk te slapen in zijn wieg! Af en toe kreunt ie weer even maar al snel slaapt ie verder. Ben zo blij :) Blijf wel in de weer met de speen want hij heeft nog steeds een enorme zuigbehoefte. Gelukkig wordt hij niet wakker als de speen al slapend uit zijn mond valt.

Manlief is vandaag verder met de vloer. Waarschijnlijk krijgt hij het vandaag al af! Dan gaat hij de box in elkaar zetten zodat ik Tobe mee kan nemen naar het nieuwe huis, hem daarin kan leggen zodat ik ook wat mee kan helpen. Ik verveel me namelijk ontzettend hier :( Ik ben al zo ver met inpakken, dat er op moment weinig te doen is!
    Verder was de ventilatie in de woning gisterochtend al gemaakt! Blijkbaar zag de aannemer ook de ernst in want dit is echt heel snel.

Deel Deze Pagina