Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Ik ga afsluiten...

Ben gesloopt. Morgen optijd eruit, want moet met Joshua naar de huisarts.

2. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    aaahhhh ja inderdaad zie het ja leuk joh !
    rayn had hem vandaag voor het laatst aan en de mijne was 56 hij past nu echt niet meer zat zoo strak was eingelijk beetje zielig :D

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hahahaha, ja is zielig dan he, als het allemaal zo straks zit.

4. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Huh krijg opeens last van kleine pukkeltjes op mijn gezicht onderin, nooit last van pukkels, hoe kan dat nou weer?

5. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede

Tipje van mijn kant, doe ermee wat je wilt hoor, maar kun je niet alvast voor dat je gaat koken voeden? Met bv hoef je je op zich niet aan de klok te houden he? Ik bedoel daarmee niet dat je geen ongeveer vaste tijden hebt, want regelmaat is hier ook erg belangrijk, maar gewoon als je weet dat hij rond kokenstijd voor een voeding komt kun je proberen om hem gewoon wat eerder aan te leggen, dan weet je zeker dat je tijdens het koken niet daarvoor weggeroepen word....
    Mijn zus heeft het bijv bij haar derde kindje zo gedaan: omdat de 2 oudsten naar school moesten pakte ze de jongste altijd standaard om 7 uur om te verzorgen, wassen schone kleren en luier en voeden, en dan echt ook elke dag en ook hield ze er geen rekening mee hoe laat ze de laatste nachtvoeding had gehad, gewoon standaard 7 uur. Als ze dat klaar had wist ze dat er niets met haar kon zijn, dat ze goed verzorgt was en dat ze tijd had voor de oudste 2. Heel snel had mn nichtje dit sdoor, is gewoon een ritme die je erin bouwt. En vergis je niet, kindjes hebben heel snel een ritme door, je kan soms denken van niet, en is ook niet altíjd zo maar veel kindjes hebben het snel in de gaten hoor!

Maar wat ik al zei doe ermee wat je wilt, maar ik dacht meld het gewoon wie weet kun je er wat mee....

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @Nettie: zo doe ik het ook! Als ik ga koken of ergens heen ga leg ik haar eerst nog even aan, ook al is het nog geen "tijd" (als ze echt ni wilt dan doet ze toch niets) maar meestal drinkt ze dan en dan ben ik een paar uurtjes "gerust" en kan ik mn gang gaan ;)

7. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    @derona: Meid, lastige keuze, ga hier ook verder niets vertellen, alle voor en nadelen zijn voor mijn idee al wel gemeld. Wil je alleen even zeggen dat je echt niet het gevoel moet hebben dat je faalt, als jij je beter voelt met fv en je bent rustiger dan met bv dan is dat zeker ook te merken door je ventje, dus doe wat je zelf goed denkt en laat de hele wereld maar barsten, jij bent z'n mamma en weet als niemand anders wat goed voor hem en jouzelf is, dus je faalt echt niet als je stopt met bv, van fv groeien de kindjes net zo goed! Sterkte met je keuze meid!

@merleq: wat ontzettend balen van die flessen zeg! Hoop dat die lucht snell weggetrokken is, kan me voorstellen dat je het een beetje eng vind qua stofjes die vrijgekomen zijn! Succes ermee.... heeft hij wel op tijd kunnen drinken?

@ilovea: *smelt* wauw echt mooie foto!

8. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Hai, was ik ook weer es. Gezellig hier en jammer dat ik zo weinig tijd heb zeg!
    Ik heb vandaag maar es de lading was weggewerkt, manlief heeft Elise naar psz gebracht en opgehaald, verder hebben we lekker lui gedaan en zijn vanmiddag nog even bij de zeehondencreche geweest, is hier nog geen halfuur rijden vandaan dus erg leuk om even langs te gaan af en toe, Vooral voor Elise ook erg leuk, al kunnen we de volgende keer beter gaan als ze niet naar school is geweest want ze was op den duur ietwat dwars... maar ach het was wel gezellig!
    Mila is echt übermakkelijk all voelde ik me wel enorm bekeken omdat ik zat te voeden daar midden in de creche... haha je had sommige gezichten moeten zien toen ik haar aanlegde... mensen weten dan niet waar ze moeten kijken, maar ja ze had echt honger en tja...wat moet je dan he? Voel me er ook nooit echt gemakkelijk onder maar ja, een krijsend kind is ook niets...
    Verder slaat ze af en toe een voeding over of laat er wat langer tussen zitten doordat we zo vaak in de auto zitten tijdens voedingstijd, gelukkig is zij er echt makkelijk onder en slaapt in de auto, al moet ze dan als ze wakker word ook wel direct een voeding want anders zet ze het echt op een krijsen...
    Wel grappig, ze is echt een gezelligheidsmeisje.... Gister inde box wilde ze niet en toen ik haar bij me pakte (we zaten te eten) zat ze heel gezellig rond te kijken met zo'n vrolijk koppie, echt vreselijk lief, volgende keer zetten we maar de m-c op een stoel zodat ze gezellig bij ons kan zitten..
    Ik las trouwens van iemand over wanneer je de wipstoel kan gaan gebruiken, wij gebruiken m hier al vanaf het begin en ze ligt er ook vaak in, misschien té vaak volgens de richtlijnen, maar omdat ze zo spuugde en nu soms nog wel is het voor haar makkelijker haar weg te leggen in de wipstoel dan plat in de box.... dan spuugt ze nl over zichzelf heen en ben ik bang dat ze erin blijft, terwijl ze in de wipper de voeding mooi in het maagje houd....

Zo dat was het weer even van mijn kant, we gaan zo naar bedje.... ben kapot... morgen hier weinig of niet te vinden, gaan de hele dag naar mn ouders, die verbouwen de schuur dus hubbie gaat helpen en ik ga gezellig doen met mn moeder, lekker wandelen door mn geboortedorp, veel bekenden tegenkomen en dan lekker trots mn meiden tonen!
    's avonds komen er vrienden op bezoek (heb wel eens verteld over hen, zij kunnen geen kinderen krijgen en zitten in de mm, zal best even zwaar zijn voor hen al is het ook weer erg gezellig want ze is erg ziek geweest en aangezien wij in de kraamtijd zaten e.d. hebben we elkar al een tijdje niet gezien, belooft weer gezellig en waarschijnlijk ook wel laat te gaan worden...)
    Zal proberen toch morgen nog wat bij te lezen, maak er niet al te veel pagina;s van wil je? haha...geintje!
    Trusten en tot later, liefs Nettie

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Nou de geur is gelukkig weg en mijn man heeft nieuwe flessen gehaald (dr brown inderdaad, dus best prijzig :(). Alleen hadden ze maar 2 brede hals flessen en alleen een sterilisator pakket met smalle hals flessen :( Dus nu hebben we 2 soorten want ik vind die brede hals veel fijner...
    We nog even de huisartsenpost gebeld om te vragen of het kwaad zou kunnen want die lucht was echt misselijkmakend, zo vreselijk. Dat kan dus wel... Maar zolang Tobe er geen last van lijkt te hebben, was het in orde. Zodra hij meer zou gaan kuchen of moeilijk zou ademhalen, moesten we bellen. Maar goed, we hebben alle ramen wagenwijd open gezet en na een uur was de lucht wel weg...

Net was mijn man Tobe aan het voeden en ik kwam ook net uit bed. En zodra Tobe mij hoorde praten ging ie lachen :D En dat deed ie keer op keer! Hihi!

@ iloveandres: wauw, zwijmel! Wat een lieve foto!

Zucht ik heb straks mijn tentamen maar ik heb echt veeeeeel te weinig gestudeerd :( Dus ik ga hem echt niet halen denk ik... Snif...

10. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @goofychick.. mmm.. als de longen schoon zijn.. dan kan het niet idd.. mijn neefje heeft het ook namelijk.. alleen bij hem is wel wat vuilig.. maar dat is nu weer over..

@wipper.. dank jullie voor reacties.. ik ga maar eens kijken op marktplaats! :)

@sprongen.. wat zijn dat dan?

@mikki.. nee hoor.. mijn kleine meid lacht wel.. maar niet bewust het is meer stuiptrekkking zeggen ze tegen me..

@iloveandres.. ik kan me wel voorstellen dat er niks aan is om het alleen te doen.. dat heb ik ook, ik moet bv morgenochtend alleen doen.. want hij moet naar scharwoude :|
    wat een sweet foto!

@sanne78... he dat gaat de goeie kant op he! :D

@merleq.. nee he.. wat zonde... ik hoop dat het gelukt is met de nieuwe flessen.. nooit iets anders bij doen he ;)
    succes met je tentamen! ik doe mba.. administratie.. maar ik krijg wel een studieverklaring.. dus dat is al iets.. en dan hopen dat ik de examens kan doen in januari!

@mamalijntje... nekje stabiel bedoel je neem ik aan.. dat ze zelf he kan tillen?

@journey.. he super.. bij jou gaat het ook al stuk beterder!

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ lotus: thanks! Heb je ook lessen voor jouw opleiding? Wanneer moet je die doen? Wel knap hoor, je doet dit toch naast een baan? Mijn moeder heeft 4 jaar lang voltijd gestudeerd (fysiotherapie) naast een baan van 30 uur in de week :confused: (ze is nu 2 jaar afgestudeerd) En dan is fysiotherapie ook nog eens een vreselijke lastige opleiding als je het mij vraagt, met al die latijnse benamingen etc. Maar goed, ze heeft ook wat afgejankt hoor en volgens mij heeft ze wel 10 keer op het punt gestaan om ermee te stoppen ;) Maar wel gehaald! Super knap van d'r!

Bah bah bah ik baal echt van mijn tentamen... Er is namelijk geen herkansing dus ik moet dan het vak volgend jaar nog een keer doen :( :(

12. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    oh merle
    ga heeeeel hard voor je duimen dat je het alsnog gaat halen hoor ! zou toch ff verschrikkelijk balen zijn als je alleen dat ene vak volgend jaar nog moet doen , dus gewoon ff goed je best doen en het halen oke ?

veel succes meid !

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Goede morgen meiden
    ik heb echt de halve nacht liggen malen erg he,telkens als ik wakker werd dat ik er weer aan

ik heb vanmorgen meteen de voor en nadelen van bv en fv opgeschreven

Voordelen borstvoeding

Altijd bij de hand
    het is gezond
    altijd op tempratuur
    en het is gratis

Nadelen Borstvoeding

niet makkelijk uit handen kunnen geven
    telkens op de klok te kijken
    ik Sylvano ook niet langer dan 10 a 15 min kan laten drinken daar word ik al onrustig van
    dat ik niet in het openbaar wil voeden
    ik niet weet of hij echt wel genoeg naar binnen krijgt

Voordelen flesvoeding

Je kan het uit handen geven
    kan het flesje mee nemen als je ergens naar toe gaat
    ik mij niet druk over hoef te maken owh moet nu mijn borst geven in het openbaar
    ik dan ook precies weet hoeveel hij naar binnen krijgt
    ik mij ook niet druk hoef te maken als ik moe ben,dat ik dan denk owh hij moet zo eerst nog de borst hebben,dan kan Roelof ook een keer zijn laatste fles geven

Nadelen Flesvoeding

Het is prijzig
    en niet zo gezond als Borstvoeding

dus ja dan moet ik zelf een keuze maken,maar denk dat ik er wel bijna uit ben

14. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Merleq meis ik ga ook heel hard duimen

15. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    oh meiden even melden nog vond het zoo sweet .

mijn paps gaat vandaag voor een week alleen op ski vakantie / wintersport maar me moeder is volgende week jarig en belde hij mij of ik dan wat voor haar namens hem wilde gaan halen ? tuurlijk doe ik bijna elk jaar dus dit jaar ook maar normaal moet ik het eerst voor schieten en krijg ik het geld later terug maar dit keer zei die oh weet je wat ik kom het geld wel even langs brengen :D hahaha stiekumerd wilde dus gewoon rayn nog even zien voor ie weg gaat ! komt e binnen zegt ie oooohhhh ik heb geluk hij is nog wakker ,geef maar even hier opi helpt je wel te slapen :D

lief toch ?

16. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Lotus1981 Ja idd en dat hij niet alle kanten op gaat

MerleQ ik duim hard voor je meis! Ik mag misschien van het UWV een opleiding gaan doen. Ben helemaal blij

iloveandres wat een prachtige foto! Gaat goed dus met de kleine en de kat? Hier gelukkig wel

MerleQ Balen he maar gelukkig waren de winkels nog open. Wij hebben in het kastje een reserve fles staan die we niet gebruiken. Gewoon voor het geval. Hoe gaat het nu? Niet last gehad van de lucht?

Bedankt allemaal voor jullie reacties van het baderen. Ik ga dus maar even kijken voor badolie. Jamie heeft zo;n droge huid ondanks dat hij maar 2 a 3 keer in bad gaat en grondig afgedroogd wordt.

Zo ben helemaal vergeten te vertellen over het CWI. Was zo vol van dat het goed ging met de bus haha. Maar eerste gesprek gehad. Mag misschien mijn opleiding op hun kosten gaan afmaken. Moet offertes gaan opvragen bij de scholen. Volgende maand terug komen, Ze keken me wel even raar aan dat ik Jamie had meegenomen. Maar tja dat is niet anders. Vond het wel stoer haha.

Weer een goede nacht gehad. Zelfs al om 21:00 lag ik te slapen. Manlief kwam tegen 23:00 thuis van zijn werk en heeft geholpen met het flesje van 00:00. Om 04:00 kwam Jamie helaas weer.. Werkt nog steeds niet ook al geven we nu 150 cc. Manlief moest om 05:00 er weer uit om weer te gaan werken.. Heeft weinig slaap gehad.

Wij vertrekken tegen 11:00 richting CB voor de eerste controle. Ben benieuwd wat me te wachten staat.

Morgen moet ik aan de wandel want ze gaan eindelijk de vaatwasser aansluiting maken en moeten ze boren in het beton dus dan maar boodschappen doen en hopen dat ze snel klaar zijn./ Termoskan met water voor de zekerheid klaarzetten.

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    aah idd super lief zeg,echt een trotse oma :D

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Als ik overstap op fv wil ik graag Nutrilon Immunofortis gaan geven

iemand hier ervaring mee?

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Heb je een reden om immunofortis te geven bijv ivm allergieen in de familie? Mijn CB zei namelijk dat als je daar geen reden voor hebt, je net zo goed gewoon de standaard kunt geven. Ik weet alleen niet precies de reden. Het is in ieder geval wel goedkoper ;) Verder geen ervaring want ik geef friso omdat dat lichter verteerbaar schijnt te zijn en Tobe wat last heeft met poepen af en toe :)

@ mamamakka: ah wat lief van je vader! Hihi. Zeker bij mannen, dan is het nog schattiger als ze zulke acties uithalen ;) Mijn vader (die pas 41 is!) smst mij de hele tijd over Tobe, hoe het met hem gaat, dat ie steeds de foto's bekijkt en altijd afsluitend liefs opa. Hahahaha. Terwijl het echt een jonge, grote, knappe, vrijgezelle kerel die nog volop op stap gaat met vrienden hihi. En de vrienden van mijn andere vader (waarvan zijn jongste zoontje bijna 5 wordt) gaven hem een boek met daarin allerlei spelletjes die opa's met hun kleinzonen kunnen doen haha.

Oh helemaal vergeten te zeggen: Tobe werd vanochtend pas om half 7 wakker! Mag ie vaker doen ;)

En nu ga ik nog even mijn aantekeningen doorkijken... Blegh.

20. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    @merleq.. nope geen lessen.. ik moest alleen huiswerk inleveren.. dus zelfstudie thuis.. (nog zwaarder zeggen ze) ik doe de opleiding via loi..ik doe dit inderdaad naast een baan.. ik ga maar eens van het weekend kijken wat ik nog allemaal moet doen, om te kunnen beginnen met leren voor het examens.. applaus voor je moder.. want fysio is zware opleiding en werk... goed dat ze volgehouden heeft ondanks 10 keer op punt staan om te stoppen.. dat had ik ook.. maar nu wil ik het zeker halen.. omdat het mij het zoekwerk voor werk makkelijker maakt.. ik ga duimen voor je!

@mamalijntje.. dan is het nog maar niet verstandig voor mascha..
    zeiden de cwi niet van joh ik geef je gelijk in.. het is niet anders..?

@derona.. ik geef zelf nutrilon standaard.. als er geen allergyeen voor komen zou ik gewoon standaard doen..

Deel Deze Pagina