@Goofychick, jazeker wachten tot de beebjes wat ouder zijn en we wat zekerder van onze zaak zijn... iig ik dan .... lol... en wij hier met onze honerlap... 2 borsten geven en indien nog honger..30cc bijvoeding uit de fles... en als mn borsten het niet trekken qua pijn geef ik meer flesmelk.... ik bedoel het moet geen dagelijkse marteling gaan worden....en idd die kleine kan dan snachts een uur of 5 door. nu is ze al sinds vannacht tegen...ze wil niets behalve bij mams liggen.... hoop snel op wat meer regelmaat..... @sanne, fijn joh 2 extra dagen.... hier voor de 2de dag zonder en voor de eerste dag alleen..... pffff @patrieske, hier nog 1ntje aan het spoken snachts, en ze blijft nog steeds onrustig.... zij doet gewoon om de dag een goede nacht en dan weer een slechte.... heel vermoeiend.... sterkte jij iig en den bosch.... ikke maastricht a @kolven...hier melk genoeg maar krijg tot op heden niets gekolft..... strax nog eens proberen... eens kijken of ik nog wat gedaan krijg vandaag...dus wederom een ppoging wagen haar in het wirgje te krijgen zodat ik effe badj kan legen en hier een beetje opruimen enzo.... laters
Af en toe denk ik echt "pff flesvoeding lijkt me zoveel makkelijker". Ik heb nu weer het idee dat er minder melk uit mijn borsten komt dan voorheen. Als ik vervolgens kolf, krijg ik er inderdaad ook echt minder uit. Met flesvoeding weeeeet je gewoon wat er in je kind gaat. Lijkt me echt zoveel fijner, zeker omdat Tobe maar door kan blijven drinken en ik niet weet of dat komt door de zuigbehoefte of omdat ie echt te weinig heeft gehad. En ik voel me nu hulpeloos aan hem verbonden. Afkolven snap ik niet want als ik dat direct na een voeding doe, heb ik toch nooit genoeg melk? Hoe werkt dat in vredesnaam? Met flesvoeding kan ik tenminste zonder al te veel gedoe gewoon even de deur uit. Maar goed, aan de andere kant ben ik ontzettend bang dat als ik overstap op flesvoeding, het spugen weer terugkomt. Dat schijnt vaker voor te komen bij flesvoeding dan bij borstvoeding. En krampjes geloof ik ook. Tobe drinkt zijn flessen ook veel en veel te snel leeg terwijl ik al een speciale fles heb voor snelle drinkers. Ik vind het maar lastig hoor Het liefst zou ik overstappen maar ik durf het niet...
pffff effe ego hoor gister was echt een en al ellende Tess had zoveel last van haar darmpjes niet normaal, cinababy gehaald en mee begonnen en nu is het al een stuk beter gelukkig vanacht een betere nachtrust gehad. Het enige wat ze wou was lekker op mama''s buik liggen zelfs papa kon haar niet troosten echt hartverscheurend zielig. Afijn gisteravond naar haar badje en de voeding ed toch lekker in slaap gevallen en na de voeding vanacht 2 keer ook weer lekker in slaap gevallen uiteindelijk tot 10 uur geslapen. Vanmorgen/middag effe lekekr naar de winkels wezen lopen net weer voeding gehad en nu weer in bed hoop dat ze even gaat slapen heb tal van klusjes te doen. Mij lijkt het idd ook leuk om een meeting te doen maar idd misschien moet ze dan wel even iets ouder zijn en echt een ritme hebben, nu is alles nog zoeken. Nou dames ik ga er gauw vandoor moet nog stofzuigen en wat opruimen vanavond weer kraamvisite
ik snap precies wat je bedoeld nu moet ik eind volgende maand al gaan afbouwen omdat ik wil stoppen als ik weer ga werken maar af en toe denk ik ook zal ik nu vast stoppen de nachtvoedingen gaan me nu echt opbreken
@merleq, ik begrijp precies wat je bedoelt.... soms knijp ik er in nadat ze heeft gedronken of er nog wel melk uitkomt...aan de andere kant als ze aan de ene borst ligt, dan sijpelt de melk uit de andere.... en als ze niet stil wil zijn of ik heb het idee dat ze nog honger heeft, maak ik 30 cc bijvoeding.... hoeft niet op, maar dan heb ik een beetje een maatstaaf...
Hai Journey.........Fijn dat de cinabbay helpt meid,hier helpt het dan wel en dan niet Zielig is dat he als ze zo hard moeten huilen. Heerlijk zeg tot 10.00 heb je zelf toen ook nog wat geslapen? Wat betreft de meeting misschien is de zomer wel een leuke optie.....dan mag het wat mij betreft bij mij,leuk al die babies in huis Hai merelQ......Ja het heeft zijn voor en nadelen,je stapt op den duur toch ene keer over en dan komen die probleempjes toch,die overstap is altijd lastig wat ik dan van andere mama's hoor,maar goed je moet voor jezelf gaan kijken wat je wel en niet wilt,ik heb die speciale voeding voor spugen en krampjes misschien dat je daar meteen op kan overstapenn,omneo 1 heet ie,maar goed nogmaals het is iets wat je zelf moet beslissen meid,de fles is ook niet alles,waar je dan ook bent je moet altijd een magnetron hebben om het flesje waar te maken,al mag je nu tegenwoordig warm water uit de kraan pakken maar dat doe ik zelf niet. Misschien kan je tussendoor een fles proberen overdags? Ja of niet meid,hebben onze mannekes het afgsproken Dat doet jaimy dus ook,en vannacht was het echt alleen schreeuwen en wchreeuwen Nou ligt jaimy ook al heerlijk te slapen,4 uur is al bijna voorbij van zijn voeding,misschien dat ik het om moet gooien hahaha,ik weet alleen niet hoe Fijn dat het nieuwe huis al zon eind is meid dat je meekan Hai Mikmak........ja het breekt op moet ik nu zeggen,nu heb ik echt barstende hoofdpijn na 4 weken,en ik heb alles afgezegd deze week in de avond en kruip de hele week vroeg naar mijn bed dan heb ik die uurtje s in ieder geval gehad voor de nacht. Bedankt meid,ik hoop dat onze kleintjes snel hun draai kunnen vinden. Nou het is toch 1.5 uur rijden het is te doen maar niet alleen voor een bakkie koffie hahahah. Hai Joyce.........Welkom hier meid,gezellie Lief van je vriend meid,en heerlijk dat je dan wat kan bijtanken,dikke knuf meid voor je emoties,ik hoop dat het snel weg is wat er aan de hand is. Doe het rustig aan meid wij lopen niet weg
Hey meiden, daar ben ik weer. @ Patrieske, Tacha en Merleq: hoezo zijn jullie jaloers dan? (sorry kwartje valt ff niet, ben moe, maar kan niet slapen, dus lig nu op de bank met de laptop) @ Tacha: ow meid, dat is wel vervelend zeg, dat ze alleen maar op je buik wil slapen. Misschien dat je een inbakerzak kunt kopen dat het dan wel wil? @ Joyce: welkom meid. Ik hoop dat je je snel beter voelt en dat de pijn snel wegzakt. Geniet maar lekker van je kleine meid. @ Merleq: ow meid, dat schiet al lekker op met jullie nieuwe huisje he? Heb jij een electrische kolf of een handkolf? Ik heb op het moment ook even wat minder, maar dat komt allemaal vanzelf weer goed hoor meid. Als je wilt weten wat Tobe binnenkrijgt, kun je ook de borstvoeding blijven kolven. Dit doe ik ook, maar bij mij is het omdat Joshua de tepels niet goed genoeg kan pakken. @ Meeting: een meeting lijkt mij ook errrug leuk, maar het zal inderdaad handiger zijn om het over een maandje of 2 te doen, als iedereen een beetje hun ritme hebben gevonden. Hier vanmiddag nog heel even kraamvisite gehad en hebben een loopauto met allerlei muziekjes en geluidjes gekregen. Echt heel erg leuk. Bij het boodschappen doen vanmiddag nog even naar de Wibra geweest en zoooooo'n leuk setje gekocht voor onze kleine vent. Echt geweldig. Heb alleen nu beetje last van mijn onderrug/bekkenpijn, dus ga vandaag maar niet meer stofzuigen. Morgen is er weer een dag om het huishouden te doen. Morgen gewoon weer optijd eruit, want de wijkverpleegkundige komt ook. Ben echt zooooooo benieuwd wat Joshua nu weegt... Liefs en dikke knuffel, Patricia
Iloveandres leuk he kleertjes shoppen, wij gaan eind van de week effe naar prenatal moet er echt wat truitjes maat 56 bij maar ze geven dan toch slecht weer op dus gaan we lekker effe met de auto daarheen mijn vriend wrkt zijn laatste nacht en is dan lekker tot maandag vrij MerleQ fijn dat het huisje opschiet zeg en dat je dan gezellig mee kan Joyce wat een verhaal zeg maar fijn dat je ook je kleintje in je armen kon sluiten geniet lekker verder... ------------------------------------------------------------------------------- Tess ligt eindelijk te slapen ze heeft sinds vanmorgen 10 uur weer geen oog dicht gedaan, ze heeft niet zo heel erg last van de krampjes vandaag geloof ik dus ik hoop dat we het een beetje onderdrukt hebben met de druppels, maar mevrouw is gewoon niet zo'n slaapkop geloof ik zelfs in de kinderwagen toen ik boodschappen deed sliep ze niet. Morgen gaan we lekker naar de markt als ze in de kinderwagen ligt is ze in ieder geval stil
Merleq wij hebben precies hetzelfde, ik heb gisteren voeding toegeven van de hyperallergene voeding van nutrilon. Om 2015 borst, om 2215 25 ml kunst, 2400 kunst 40 ml en om 315 90 ml kunst.........de kleine kwam pas om 07:25 weer! En ik had voor het eerst een toesschietreflex en heb gelekt voor het eerst. Heb hem de borst gegeven en de rest afgekolfd 130 cc. Ik zou dit even met de vk of met CB overleggen. Het werkte bij mij heel goed. Probleem me die van ons is dat hij al heel snel in slaap valt aan de borst. Vond het in het begin moeilijk omdat ik het als falen zag, maar de kleine gedijt er goed op en moeders ook. En hyperallergene voeding is een hele goede voeding. Nu heb ik zoveel opgespaard dat ik vannacht geen kunst hoef te geven maar gewone voeding. En ja de kraamhulp zei ook, maar weer aanleggen. Maar het kan zijn dat de kleine misschien niet genoeg achtermelk krijgt.
Merleq, je hebt trouwens wel genoeg hoor als je afkolft want het wordt weer snel aangemaakt. Mits je genoeg drinkt, je moet echt veel drinken. Mijn kraamhulp heeft als tip (oude rot in het vak) gezegd dat ik puur ananassap moet drinken, staat bij de pakken sap in de supermarkt, is goed voor je borstvoeding.
@Merleq En als je overstapt zal ik de hyperallergene voeding nemen, staat goed bekend. Maar het zou zonde zijn. Probeer anders eerst wat ik heb gedaan. Als je het niet snapt moet je maar ff pben, dan leg ik het ff goed uit, anders wordt het zo'n lang verhaal.
Hai patricia.....dat je manneke door heeft geslapen vannacht meid,daar ben ik wel wat jeloers op niet op hoe je je voelt hoor,want dat wil ik er niet bij hebben ;-(( Veel succe smorgen met de wvk ) Hai Journey.......Lekker dat ze zo wakker is vind ik dan,als ze dan vannacht goed slaapt,jaimy heeft gewoon echt zijn ritme niet ;-((
Meissie oh heb echt even met je te doen. De kraamtranen zijn er ook bij mij hoor, hubbie moet plotseling toch werken deze week, en dat valt rauw op mijn dak omdat hij extra uren voor de bevalling heeft gewerkt, om nu vrij te zijn, maar helaas..... En ik mis mijn kraamhulp, de gezellig heid. Dikke knuff
Bevallen 20 november Cindy: Ties* - 1350 gram - 40 cm 1 december Tacha1987: Nona - 2230 gram - 45 cm 19 december Patrieske: Jaimy - 4230 gram- 52 cm 27 december Journey: Tess - 3365 gram - 39 cm 28 december Yvette: Valentijn - 3840 gram - 52 cm 30 december Iuno: Matti - 3190 gram - 51 cm 30 december Sisqa: Raoul - 2740 gram - .. cm 31 december Pregnantlady: Maxim - 4090 gram - .. cm 01 januari Indira : Maita - .... gram - .. cm 02 januari Jeanette : Patricia - .... gram - .. cm 03 januari Merleq: Tobe Merijn - 4010 gram - 53 cm 03 januari Birthe: Julian Petrus Johannes - 3780 gram - .. cm 03 januari Muppet1604: Sem - .... gram - .. cm 04 Januari Simplyme: Imani - 3460 gram - 49 cm 04 Januari 07Britt: Fien - 3880 gram - .. cm 04 Januari Jessica83: Serenity Rominya - 2925 gram - 48 cm 05 januari iloveandres: Joshua - 2310 gram - 44 cm 06 Januari Sophie: Isa bella - 3660 gram - .. cm 11 Januari Mikmak: Linette - 2920 gram - 49,5 cm 11 Januari Nettie: Mila - 4100 gram - 53 cm 12 januari goofychick: Sven - 3910 gram - .. cm 13 Januari Ramona: Kyvana - 3360 gram - 50 cm 13 Januari Sanne: Elle-Nova - 2540 gram - 46 cm 13 januari Re81: Jordy - .... gram - .. cm 14 januari Ladybug: Luc - 2950 gram - .. cm 15 januari Joyce1983: Sidney - .... gram - .. cm 15 januari Naomiadeze: Destiny Ezinne - 4085 gram - 52 cm 16 januari Sjansie: Jaymen - 3515 gram - 51 cm 18 januari LadyInRed: Sabine - 3640 gram - .. cm 19 januari Cobi: Noa Theresa - 3300 gram - .. cm 20 januari Chantalk: Mila - 3740 gram - 50 cm 20 januari YenY: Sami - 3200 gram - .. cm Stand: Meisjes: 17 Jongens: 15 Vlinder 20 november Ties*- Mama Cindy Wil je er ook op, of wil je iets wijzigen... stuur Iloveandres of Derona of Lotus1981 dan een PB, dan blijft het plaatje van de vlinder ook gewoon staan...
@ Journey: ja is heel erg leuk. Helemaal omdat bij de Wibra tot 75% kortingen waren (al was dat helaas voor dit setje niet zo ) Nou ons ventje is overdag best een slaapkop hoor. HIHIHI. In die tussentijd kan ik mooi mijn huishouden enzo doen. @ Goofychick: is dat zo van die ananassap? Beetje jammer... ik lus dat niet... @ Patrieske: ow zo. Ja hij komt altijd maar 1x per nacht en dat is meestal tussen 3 en 4, dus dan hebben wij ook al eerst wat geslapen en kunnen daarna weer verder slapen. Heerlijk hoor. Ik hoop alleen wel dat het niet zo heel erg lang meer duurt voor hij echt helemaal door gaat slapen... @ Yen: GEFELICITEERD MET JE ZOONTJE MEID! Hier vanavond met vrienden naar de Ikea geweest. Kleerhangertjes, spaarlampen en een hele goede snijplank gekocht. Joshua en Andres mee en toen ik zijn luier ging verschonen, hoorde je alle mensen zeggen waar ik langsliep: ow die is klein zeg, wat lief! *zwijmel* Het was echt supergezellig, alleen heb ik hierdoor wel te lang gewacht met kolven, want toen we thuis waren, had ik hele grote schijven in mijn borsten. Gelijk gekolft, maar er zitten nog steeds schijven, dus straks over ongeveer half uur nog een keer kolven en masseren. Joshua ook weer eten geven en dan lekker gaan slapen. Liefs en dikke knuffel, Patricia
@Merleq en mikmak......als je je rust niet neemt overdag, dus echt even plat of iig rustig aan doen schijnt je borstvoeding ook terug te lopen. En denk aan de regeldagen he......14 dagen is er ook een....dus het kan kloppen dat je even tijdelijk minder hebt. @Ramona, is dat zo dat je lichaam je aanpast? Als je snachts de fles geeft? Ik geef laat in de avond rond een uur of 12 nog de borst, en het afgekolfde geef ik in de fles snachts en dan geef ik sochtends en overdag weer borst........gaat mijn productie dan ook achteruit? @Kleine heeft vannacht 100cc gehad aan borstvoeding in de fles, slaapt nog steeds, om 10 uur is het inmiddels 5 uur geleden......ben zo trots op hem! En ook op mezelf, dat ik het nog steeds volhou. @emoties, manlief moest onverwachts toch werken, gistermiddag, vandaag en vrijdag. Terwijl hij in mijn zwangerschap juist extra uren heeft gedraaid. Eerste dag zonder kraamhulp was hij direct weg.........omdat er chaos was op zijn werk........ik heb toen hij weer thuis kwam eerst even lekker alles er uit gejankd. Weg roze wolk. En dan was de kleine ook nog in de weer gisteren waardoor ik niet eens de tijd had om zelf te gaan liggen. @uitje supermarkt, we zijn gisteren voor het eerst naar de supermarkt geweest met hem, nu stonden we op de roltrap met zelf een maxi cosi op het boodschappenwagentje, voorheen konden we alleen maar met een jaloerse blik naar andere ouders kijken Merkte wel dat het genoeg was zo voor mij, ben nog vrij licht in mijn hoofd en krijg nu last van mijn onderrug/bekken, is dat normaal? Mag ook nog niet alleen met de kleine naar buiten van de VK, voor de veilig heid. @Hoe is het verder met de andere mama's? @bezoek blijft vooralsnog aardig weg, iedereen denkt we komen wel als het wat rustiger is, nou als iedereen dat denkt dan wordt het straks alsnog druk
Zo vanacht aardig nachtrust weer gehad, om 21 uur is tess naar bed gegaan en ik ook ze kwam toen om half 4 en toen om half 8 weer nu is ze klaar wakker en gaan we maar even naar de markt en wat andere boodschapjes doen. Tess is overdag echt bijna heel de dag wakker maar daarom slaapt ze misschien wel beter s'nachts. Heb trouwens wel het idee dat de cinababy al goed werkt ze boert nu en heft meer poepluiers ze laat ook vreselijk veel windjes maar dat zal wel de gassen zijn die de krampjes veroorzaakt. Heb haar net gewogen en ze weegt nu 3730 dat komt neer dat ze meer dan 100 gram per week groeit en ik dacht nog wel dat ze zo klein bleef. Die emo buien zijn vreselijk he ik had ze maandag ook weer kwam gewoon slaap tekort nu gelukkig weer wat bij kunnen tanken heeft me goed gedaan, nou meiden ik ben ervandoor
Net zat het aanvraagformulier voor kinderbijslag bij de post en als het goed is krijgen we dit eerste kwartaal ook al
Hai Patricia Meestal als ze nu al zo goed doen dan gaat die nachtveoding er snel vanaf,meestal dan he Leuk he als je dat hoort hahahah.
Hia Goofychick......Goed zo meid en je mag ook trots op jezelf zijn. Dat is inderdaad dan erg moeilijk meid,het is ook niet netjes van zijn werk hoor vind ik,is je roze wolk wel weer terug lieverd,dikke knuf. Ja of dat normaal is weet ik niet,ik heb een ks gehad en dan hbe je geen last van je bekken door de bevalling,bel anders even naar je VK. Dat hadden we bij Noël ook,en nu bij jaimy is de helft nog niet geweest,hij is bijna 5 weken ;-(( Hia Journey....Jij ook een goede nacht gehad heerlijk is dat he meid ) Ja ik geef nu die druppeltjes na iedere voeding en het schint beter te werken nu. Wat betreft de kinderbijeslag ik heb er pas recht op vanaf april omdat jaimy niet voor 1 okt was geboren.