Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Over het paspoort, weet ik niet. Ik dacht dat het kindje bij 1 van de ouders op het paspoort moest.

Kinderbijslag word idd geregeld net als het kind gebonden budget. Je hoeft alleen maar te tekenen wat je toegezonden wordt.

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    mamamakka heb je nog niets ontvangen van de kinderbijslag? Als het goed is had je al papieren moeten hebben wanneer je het eerste kwartaal krijgt.
    En je kleine moet bijgeschreven worden bij jou of je vriend als jullie buiten NL gaan volgens mij. Zou als ik jou was even op de website van je gemeente kijken

3. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    heb nog niets aan papieren ontvangen voor de kinderbijslag ! das mooi k*t dus kan ik er zelf achter aan natuurlijk !
    Kan op de site van arnhem niets vinden over bij schrijven van kinderen grrr .
    Ik meen me iets te herinneren dat er niet meer bij geschreven word van kinderen ivm het ontvoeren van een kind door 1 van de ouders . Als een kind dan zelf een id bewijs heeft is het moeilijker om een kind mee te nemen de grens over .
    maar aan de andere kant hoe maak je een idbewijs voor een baby ? maar daar maar eens een pasfoto van hahahaha baby niet lache en recht in de lens kijken .....

4. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    Hoi meiden, eindelijk tijd gevonden om weer es een berichtje te posten.

Met een beeb en een peuter en dan af en toe 24 uur alleen is best behoorlijk pittig.

Ben soms zoooooo moe. Maar ik blijf gelukkig wel elke dag tijd vinden om 1 a 2 uurtjes te slapen (ookal moet ik dan sterk de neiging onderdrukken om niet te gaan schoonmaken - mijn huis is een bende!)
    Herkenbaar?

Baal beetje want mijn o zo schattige dochtertje is al d'r haartjes aan het verliezen - ja nu al! En daarom een kaal hoofdje. :(
    Ze had zo'n mooi donker koppie en daar is nu nog maar weinig van over.
    Nu doe ik mutsjes op voor de foto want ze heeft helaas ook nog es berg.

:rolleyes:

5. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    @ Mirella: Hoe kan ze haar haartjes verliezen dan?
    Berg komt toch door de haartjes te spoelen met zeep water? Ik spoel de haartjes van serenity met schoon water als ze in bad ligt.

6. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Wat vinden jullie van deze foto:

7. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    aaaahhhh knuffel konijntje
    je zou ze der zo uit willen pakken om te knuffelen :D

8. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Mirella...........Dat is voor mij de eerste weken zeker herkenbaar,nu moet ik zeggen dat ik het meestal wel onder de knie heb,maar als er wat mis gaat dan gaat ook alles mis ;-( en dan poets ik het weekend alles bij want dat is dan niet anders ;-(
    Wat rot he dat ze der haartjes verliezen ;-(,en jaimy heeft ook zo'n last van berg al vanaf zijn geboorte het word nu pas iets minder het is wel zo dat het erg lang aan houd,ik mag er niets voor gebruiken met een kaart mag ik het losjes van zijn hoofdje krabben maar daar kan het ook weer erger van worden dus we laten het maar met rust en we hopen dat het weg zal gaan.

Hai Jessica...........Ik zie geen foto meid ;-(

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Haaaaaaaaaaa nu zie ik hem wel wat een scheetjeeeeee

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Moeilijk he, je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als je door het gemist weer niet kan slapen dan schiet het ook niet op.
    Dus gewoon je moeder gevoel achterna gaan,want die heeft het meestal wel weer goed ben ik achter gekomen. Knuff

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Merleq, smeer zijn gezicht in met vaseline, hebben wij in het begin ook met Sven gedaan en dan hebben ze geen grip op het huidje, werkt super!

12. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihihihihi.............herkenbaar gevoel hoor!

13. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @mamalijntje.....whahaha, in mijn oude broeken he.... loop nog steeds in positie kleding.... krijg m amber over mn dikke kont heen getrokken, laatstaan dicht.. neee hier moet er nog heeeeeel veel van af... maar ga dit weekend weer op de racefiets voor het eerst sinds de zwangerschap..

@jessica, en diarree en spugen had linette de afgelopen week hoor, geen koorts maar wel buikgriep.. dat is het virus... duurt ongeveer een week, goed laten drinken, ORS geven, cinababy, rooibos, maar neit te veel want dan krijgt het beebje daar weer last van, alleen datgene extra geven wat ze niet uit de fv drinken.....

En wat een geweldige foto zeg

@kinderbijslag je krijgt een brief van de SVB om de aanvraag in te vullen..

@paspoort, je kan je beebje bijschrijven , maar strax moet manlief toch voor een nieuw paspoort en dan krijgt zij een ID kaart, heel simpel omdat als we apart weg gaan hij en wij of manlief beebje en ik alleen dat we haar allebei mee kunnen nemen, en dat kan niet alsen 1 van de 2 paspoorten is bijgeschreven... en paspoort wollen zen 2010 geloof ik invoeren

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jee Mikmak, wat ben je onwijs eerlijk over je gevoel, (niet dat ik dat niet ben hoor, maar je moet er maar voor durven uitkomen)
    Dat je het even niet meer weet is vermoeiend maar het gaat ook zo aan je hart omdat je denkt dat je het niet goed doet, althans dat had ik met Sven. Dan keek hij mij wanhopig aan.......

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zoooooooooooo wat heb ik een dagje gehad.................Sven heeft niet gekrijst, en alleen ff een kort huiltje omdat hij honger had maar meer niet, hij heeft geslapen op de bank op zijn voedingskussen met meneer de rups en in zijn wipper gezeten in de box, (een half uur!) en met mij gespeeld en geprobeerd aandacht te trekken van zijn mams, en gelukt natuurlijk!
    Ik heb een heel tevreden mannetje vandaag in huis gehad.....zoooo heerlijk na al die weken!
    Heb zelfs voor paps een leuk filmpje gemaakt.
    Hij is nog wel erg verkouden, en benauwd maar toch wel heel vrolijk.

Hihihi hij ligt nu op zijn buik op de borst van manlief.......met zijn stoere spijkerbroekje aan, en dan heeft hij zo'n lief kontje.....hihihi, zo klein maar al zo'n mensje!

16. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai mamalijntje..........Ja het is en blijft altijd een verrassing,je hoort ook van die tegenstrijdige verhalen zoals de meesten moeten maar 4 keer in de maand slliciteren en ik 8 keer en ik moet nu al solliciteren anders word ik daalijk meteen gekort,ik heb volgens mij zo'n lekker tiran.....:(
    Wat betreft mijn kleding,ik kon na 2 weken alweer in mijn eigen kleding echt super,maar nu helaas de helft niet meer,ik heb veel gegeten ;-( en mijn buik is erg opgezwollen op en af,maar goed ik heb nog carnaval gevierd en ga nu weer lijnen ;)
    Maar dat is echt goed 17 kilo in zo'n korte tijd,hoe heb je dat gedaan :)

Hia mamamakka.......Je kunt ze bijschrijven op je paspoort,maar ik weet niet of jullie wel of niet getrouwd zijn,dit vraag ik omdat toen Noël zijn operatie moest metd e wet van nederland hij zich dus mest legitimeren en omdat mart en ik niet getrouwd waren kon ik Mart zijn paspoort dus niet meenemen omdat wij niet dezelfde achternaam hebben en ook niet andersom,dus Noël heeft een eigen ID kaart en die krijgt jaimy daalijk ook als zijn onderzoeken in het zkh beginnen.
    En de kinderbijenslag dat kreeg ik met Noël zo thuis en moest ik ondertekenen,als je vragen hebt heb je hier de link en daar kan je alles lezen en ook in een mailtje je vraga stellen en dan mailen ze je terig.

http://www.svb.nl/internet/nl/regelinge ... /index.jsp

17. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    Ja wij zijn wel getrouwd :D
    dank je wel voor de info ! hoe doe je dat met jaimy dan met een foto op het id ? want infeite is een eigen id voor hun wel makkelijker dan kan roy hem ook mee nemen mocht dat nodig ....want als ik hem bij mij bijschrijf gaat dat natuurlijk niet ?!
    ps wanneer deed bij jou dan je litteken van de ks geen pijn meer als je een normale broek aanhad ?

18. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Merel..........Leuk is dat he als ze dat doen,al moet ik nog wachten dat jaimy dat voor elkaar krijgt ;)

hai mikki.....awwwwwww jij bent ook zo'n lekkere emo muts hahahah,ik weet trouwens ook nog wel met Noël,ik leek wel zo'n japanner die de hele dag met zijn fotocamera boven op noël zat hahahah,je wilt niet weten hoeveel foto's ik hier heb liggen ;)

Hai YenY.......Ja heel herkenbaar hoor meid in een dag zitten niet genoeg uren ik ken er alles van.
    Tja wat woog jaimy met 5 weekjes hij was vorige week 9 weken en woog toen 5585 ik zal het volgende keer even in het CB boekje voor je kijken.
    Wat hebben ze nu gezegd dan.dat je kleintje meer moet eten fozo?

Hai tacha.......Ik vind het zelf goed spul ik gebruik het nog steeds bij Noël als hij erg verkouden is,veel beterschap met je meisje ze is ook al zo verkouden dan?

Hai Mikmak........meid over een tijdje denk je er misschien anders over,misschien dan,ik dacht na Zoë* ook nooit meer en heb er nu nog 2 bijgekregen dus het kan daalijk hel anders gaan,maar ik snap je gevoel als ze zo huilen en dat je niet weet wat je kan doen,dikke knuf meidk,hier is het huilen van bijna soms 10 tot 15 uur dag en nacht afgenomen naar 3 tot 5 uur op een dag,dus na 10 weken vandaag begin ik weer wat vetrouwen te krijgen maar wat heb ik gehuild en niet wetenede wat te moeten doen ;-(

Hai jessica.........Hier hebben mijn kindjes ook altijd die temp dus het kan normaal zijn bij sommige kindjes,maar het spugen en de diaree samen in combi is wel verontrustend en ik zeg dan hou de pampers goed in de gaten dat ze wel plast,maar dat word heel moeilijk met diaree pampers en ja het kan door de voeding komen jaimy heeft het ook maar tussen dun en dun zit natuurlijk een groot verschil.
    Drinkt ze wel goed?

19. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    maar ja, tis vooral eerlijk naar mezelf meer, vooral van je hart geen moordkuil maken hoor.... en ik ben de laatste die ergens doekjes omwind, niet voor mezelf maar ook niet naar een ander, zo weten anderen wat ze aan me hebben en dat ik mezelf ook niets wijs maak...en het is niet zo dat je ooit een verkeerde beslissing neemt voor je kleintje, of jegens je kleintje hoor... maar het is wat je zegt, het breekt je hart dat je je kind niet getroost krijkt, twijfelt aan je capaciteit om moeder te zijn.. want laten we wel wezen je krijgt de titel van mama wel, en instinctief doe je wat je goeddunkt, maar klopt het allemaal wel... enz enz enz...

maar het doet ook niets onder aan de liefde voor linette hoor, ze heeft mn hart gestolen op het allereerste moment dat ik wist dat ik zwanger was, want ze is en blijft mijn oogappeltje en heb het beste met haar voor, en zorg met alle liefde van de wereld voor haar.... en zorg dat ze het beste van alles krijgt in het leven, alhoewel het echt een pittige dame is die het zich in het leven echt wel gaat regelen... EN buiten dat ze afgelopen week zo ziek is geweest en veel heeft gehuild is het ook een heel lief en tevreden kindje, dat bang is voor het donker....

20. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai mamamakka........Je bedoeld hoe ze de foto maken,hij werd op een steoltej gezet waarz e vast in zitten en mijn hand trok achter zijn shirtje dat zijn hoofdje recht bleef staan,bij noël dan,bij jaimy moet ik hem nog laten maken,en het heeft even geduurt want hij moest precies in het midden kijken,maar het is gelukt,maar goed eigenlijk is het de grootste onzin want hij is 5 jaar geldig en noël is nu 3 en er staat een babyfoto op en dat lijkt voor geen meter meer en zeker niet na zijn operatie ;)
    Nou als jullie getrouwd zijn mag dat weer wel dan mag Roy jou paspoort meenemen,zo is mij dat uitgelegd maar vraag het even na anders bij het stadskantoor die kun je ook mailen met je vragen ;)
    De mijne hefet erg lang zeer gedaan omdat die hechtingen ontsoken waren,dus ik draagde in het begin steeds mijn spijkerrokjes en andere rokjes of wijde broeken,nu kan ik alles gewoon aan,maar omdat ik steeds erge buikpijn heb is het nu voor mij rot ;-(
    Waarom vraag je dat heb je nog steeds zo'n last van je litteken dan?

Deel Deze Pagina