Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

@ Journey: wat gaat dat hard he?

@ happynienja: welkom hier meid.

@ Mikki: goed dat je voor jezelf gekozen hebt meid, wat betreft de borstvoeding. Die borstontstekingen is voor mij ook de reden geweest dat ik ben gestopt. Al moet ik vanmiddag denk ik wel even de druk eraf kolven. Heb last van mijn borsten (ze doen zeer). Heb sinds eergisteravond niet meer gekolft… maar ben bang dat ik weer borstontsteking krijg als ik niet even de druk eraf kolf…

@ Mamamakka: ik hoop dat het tussen je man en collega weer wat beter gaat worden.

@ Nataly: meid wat goed dat je zoontje al lekker doorslaapt zeg. Mijn zoontje heeft gisteravond rond 23.45 uur de fles gehad. 200cc had hij opgedronken (ook 180 cc + 6 scheppen voeding) en hij heeft doorgeslapen tot 6.30 uur. Normaal werd ik dan om 5 uur al wakker…

@ Merleq: jij bent druk geweest gisteren zeg. HIHIHIHI. Hier morgen weer aan het werk in het huishouden. Wat goed dat Tobe ook steeds wat langer doorslaapt. Komt vanzelf goed. :D
    Hahahaha :) wat leuk zeg! Joshua deed dat hier gisteren bij mijn vriendin, maar dat was niet doelbewust. Wel leek het erop alsof hij de poppetjes van de muziekmobiel wilde pakken, want hij rekte er steeds naartoe uit met zijn armpjes.

@ mamalijntje: hier ook last van wallen en ben ook erg moe. Ik zit nu beneden bij mijn vriendin thuis. Ik kan niet meer naar boven. Joshua heeft zijn voeding gehad, maar het dochtertje van mijn vriendin zit inmiddels ook beneden en kan haar niet alleen laten…

@ Derona: meid, tuurlijk vinden we je geen zeur. BV is inderdaad het beste wat je je kleintje kunt geven en je hebt nu toch voeding in huis. Mocht het je ’s avonds een keer niet lukken kan Roelof het flesje geven. Ook opgelost toch? Ik hoop dat het goed blijft gaan nu. Dikke knuffel meid.

@ Patrieske: bedankt meid. Hoofdpijn is nog niet helemaal weg. Maar kan nu niet meer naar bed…Dus morgen maar even wat langer blijven liggen…

@ Tacha: ik heb geen idee of er hier in NL van die klassen zijn. Ow meid toch, dat is niet fijn verbrande tepels… bah.
    Ja heerlijk is dat he, lekker wandelen met je kleine.
    Ik snap dat wel hoor dat je wilt lijnen. Hier nog 1.
    Meid, troost je. Ik ben alweer bijna 3,5 week ongesteld. Echt vreselijk.

@ Elam: Gefeliciteerd met je zoontje. Welkom hier.

@ Goofychick: meid wat erg van die kwalen. Lijkt me erg irritant.

2. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Zow en dan nu even hoe het hier gaat ;)

Hier zijn we gisteren vertrokken naar mijn vriendin voor de verjaardag van haar man en haar dochtertje. Was supergezellig. We zijn daar ook blijven slapen, want het is nog best een eindje weg en dan vinden we het leuker en gezelliger om te blijven slapen.

Om 23.45 uur heeft Joshua de laatste fles gehad. Andres heeft de fles gegeven en ik ben alvast naar bed gegaan. Toen hij bovenkwam vroeg ik hoeveel Joshua op had gedronken. Hij had gewoon de hele fles van 200 cc opgedronken! Ik was bang dat hij om 5 uur al zou komen, maar niets was minder waar. Hij kwam om 6.30 uur pas... Om 6.00 uur begon hij een klein beetje wakker te worden, maar hij kwam echt pas om 6.30 uur. Echt heerlijk.
    Andres heeft hem vanmorgen nog weer de fles gegeven en vanaf die tijd zit ik ook al beneden en Joshua ligt te slapen in de box nu.

Ik ga zometeen ffies douchen en daarna met Joshua en mijn vriendin naar de zwarte markt in Utrecht.

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Goeie morgen allemaal,

Ik kan net zo goed mijn berichtje van gisteren ochtend hier plakken.. Die van 00:00 ging weer perfect maar Jamie kwam daarna weer een uur te vroeg dus 03:00. Weer bezig gehouden en de fles van 04:00 toen pas gegeven. Daarna kwam hij alweer om 07:00 en pas om 08:00 gegeven.

**

goofychick Ja typisch he dat alle kwaaltjes dan weg zijn. Ik had geen eczeem meer en niet verkouden of de griep gehad. Had een super weerstand. Helaas één dag na de keizersnede had ik gelijk eczeem.

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Iloveandress gezellig meis dat je dar hebt geslapen,en wat goed dat hij zo goed heeft doorgeslapen heerlijk zeg :D

@Mamalijntje,pfff vermoeiend zijn zulke nachten he dikke knuff

Ik heb het hier nu ook weer Sylvano is nu alweer vanaf 7.00 uur wakker,al eerder 5.00 uur begon hij al te mekkeren,maar het is precies hetzelfde als eergisteren,we zullen zien wat de dag brengt

5. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai merel..........Wat leuk dat Tobe dat zo doorheeft en wat goed en snel zeg,dat lijkt me heerlijk om te zien :)

Hia tacha........Tjeeee ja dat gaat hard als je al even niet onder de zonnebank bent geweest,auww :(
    Gelukkig is het uitgepraat met je vriend meid.
    Heerlijk dat wandelen toch,en waarom cliche hahahah,als het hier beter weer word dan ga ik ook lekker rond lopen rond de plas,maar wel als Mart erbij is want Noël die gaat dat echt niet volhouden :(
    Ik ken het niet Mama en me wat is dat dan met die klassen?

Hia journey.......Waarom wil je dat niet,het is toch fijn als ze Tess in de box en bedje kan leggen als ze daar is,en nieuw hoeft niet percee duur te zijn,maar wel handig toch,bij mijn moeder staat ook een babykamer en babyspullen al Jaimy komt daar maar eens in de zoveel tijd logeren,we hebben daar gewoon een extra babykamer met noël al gemaakt toen hoor.

Hia mamamakka..........Jij hebt er al 1 die de wereld wil ontdekken meid ;),jaimy slaap ook weinig alleen in de avonden maar dat ben ik gewend van Noël die sliep ook nooit overdag maar in de avonden wel de klok helemaal rond.

6. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    @goofychick, fijn dat het nu al 2 dagen zo goed gaat met sven! lekker he als ie niet zo overstuur is en alleen maar wat jengelt en dat je ook kunt verklaren waarom hij jengelt. gijs doet het ook alweer een paar dagen super. bij het cb zeiden ze ook dat het hoogtepunt bij ca. 6 weken ligt en dat het daarna alleen maar beter gaat. en aangezien onze mannekes precies even oud zijn, vind ik het wel mooi om te zien dat het zo gelijk loopt.

@de rest van de meide, ik heb wat foto's van jullie beebs zitten kijken en wat een knapperds zijn het toch! echt zo leuk, en ze hebben allemaal al zo een eigen gezichtsuitdrukking
    ik zal me ook eens verdiepen in dat fotoalbum, dan kan ik mijn moppie ook eens aan jullie laten zien.

@mikki en derona, fijn dat jullie een beslissing hebben genomen over de voeding! ik twijfel ook sterk over wat ik moet gaan doen..... geef nu bv maar wil eigenlijk helemaal klaar zijn met afbouwen als ik weer moet gaan werken, en dat is over 5 weken alweer.

@mamalijntje, hier ook nog steeds geen doorslaper hoor en ik ben bang dat dit nog wel even gaat duren.

@iloveandres, leuk zeg dat je met man en kind ergens gaat logeren! dat klinkt wel gezellig zeg!

@mikmak, ik herken heel veel in wat jij zegt over het moeder worden/zijn. ook ik vind het nu al echt het mooiste wat er is, en ik ben nog nooit zo gelukkig geweest als de afgelopen weken..... maar ik vind het vooral ook echt heel zwaar.

7. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Zo hier weer een nacht van half 11 tot half 6 dus nu hoop ik dat ze dat steeds verder uit gaat bouwen maar hier ben ik al blij mee....

Patrieske ik voel me gewoon bezwaard dan dat ik Tess daar nier breng maar ik vind dat ze haar verstikt ze is dol op aar hoor maar in mijn ogen een beetje verkeerd snap je?
    En je iegen familie is toch meer eigen vind ik en misschien een beetje oneerlijk maar ik vind ook dat mijn vreiend eerst maar een echte vader moet worden zonder elke avond maar weg te zijn en ons hier alleen te laten ik weet dat zij daar niks aan kan doen maar toch voelt het bij mij zo....

8. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    mamakka als Tess 5 uur slaapt overdag dan is dat echt heel veel eigenlijk als we weg gaan in de auto en met de wagen slaapt ze maar gewoon thuis ze komt om ee uur of 9 vaak uit bed en is dan bijna heel de ochtend wel wakker.

9. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia tacha........De eerste keer dat ik ongesteld was ben ik het bijna 8 dagen geweest en erg veel bloeden ;-(
    Ik weet niet wat cerazette is?

Hia Mikki.......Ja ze hebben toch der uurtjes nodig om te slapen jaimy is net door zijn trilstoel in slaap gevallen 40 min en ligt nu weer te kwekkennn ;-(

Hai merel.........dat heeft jaimy dus ook,ook weleens bij zijn fles dan doet hij dat ook en dan drinkt hij niet meer,ik weet niet wat het is hij is dan ook erg sterk.....

Hai Joyce.....Hij doet het soms uren erna nog,noël die spuugde het meteen uit maar jaimy spuugt de hele tijd door ook een paat uur daarna,vanochtend ook weer,ik heb er nu 4 schepjes en wat meer opgedaan op 200 cc je mag tot de 8 scheppen gaan,bij Noël had ik echt 8 scheppen.....Ik ga het maandag even vragen als ik zelf bij de ha ben alleen is mijn eigen ha op vakantie en moet bij een invaller dat zie ik niet zo zitten maar goed,eind maart half april moet ik bij de ka komen en daar stel ik ook al mijn vragen.

Hai Elam.......Gefelciteerd met je kleine en welkom bij de jan mama..........het gaat inderdaad erg hard he moet je zien ook alweer 8 weekjes.

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg

He ORS is een zout/zout en mineralen oplossing om vocht vast te houden.... omdat uitdroging niet gewenst is bij een zuigeling.... kun je gewoon bij de apotheek halen, kost 4 euro, en ik heb het 2 x gegeven en toen werd de poep al dikker. ben er daarna meegestopt omdat het niet meer nodig was, het spugen nam namelijk ook af

ik heb het gegeven als aanvulling bijv, normaal drinkt ze 120cc melk en nu maar 80cc, om toch de 120cc te bereiken heb ik Linette 40cc ORS gegeven

11. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @lob, gelukkig dat ik niet de enigste ben die er gewoon voor uitkomt... of het iig best een pittige functie vind..

@nieuwe mama's Welkom

rest later

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ lob: leuk, ik ben heel erg benieuwd naar foto's! :D

@ goofychick: oh wat vervelend van je spastische darm. Ik heb er ook last van, maar in heel lichte mate en nu je het zegt... Ik had al zoveel buikpijn de laatste dagen maar had de link nog helemaal niet gelegd met de spastische darm :rolleyes: Daar had ik inderdaad tijdens de zwangerschap ook helemaal geen last meer van!

@ iloveandres: fijn dat hij pas om half 7 kwam! Dus hij doet het juist alleen maar beter als ie uit zijn ritme wordt gehaald ;)

Hier kwam Tobe vandaag ook weer om half 7. Of naja, ik hoorde dat ie klaarwakker was. Dus ik ben hem maar gaan voeden maar ik had helemaal niet het idee dat ie echt hongerig was. Maar ja, dat gepruttel hield me ook wakker...

Ik herken me overigens niet in die mindere kant van het moederschap. Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo zwaar en eigenlijk juist heel natuurlijk. Maar Tobe is ook redelijk makkelijk gelukkig (dat scheelt een hoop!) en ik heb een lieve behulpzame man (scheelt ook een hoop!). Knuffels voor de mensen die het zwaar hebben!

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe tilt trouwens nog steeds zijn hoofd nauwelijks op en hij heeft zich ook nog steeds niet omgedraaid van buik naar rug, hmm.... :( Dat zou toch onderhand wel wat beter moeten gaan dacht ik?

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Goofy: wat vervelend dat die oude kwalen weer terugkomen... Ik heb het ook. Ik vond vanochtend weer een hele dot haar van mezelf in het doucheputje. Vaarwel volle bos...welkom terug, miezerig bosje haar :(

@IloveA: wat heerlijk dat Joshua doorgeslapen heeft :D

@Derona en Mamalijntje: hier ook nog gebroken nachten meiden...pfff...ben bekaf...

@Lob: dat is ook nog een reden voor mij geweest om met de bv te stoppen. Ik moet ook straks weer werken, en eigenlijk wil ik niet kolven op mijn werk. Dus dat zou betekenen dat ik nu de bv weer moet opbouwen, om het dan over een paar weken weer af te gaan bouwen. Dat schiet natuurlijk niet op, want dat is killing voor je productie volgens mij. Succes met je keuze meid ;)

@Journey: ik herken dat gevoel naar je schoonouders wel hoor... moeilijk he... Wat voor commentaar hebben ze dan op je als je Tess troost?

@Moederschap: ik vind het ook ontiegelijk zwaar allemaal. Mijn leven staat compleet op zijn kop sinds Jay er is. Maar tegelijkertijd ben ik ook nog nooit zo happy geweest, en weet ik nu ook wat het is om te moeten huilen van geluk. Dat had ik nog nooit eerder meegemaakt. Dus ja, het is heel dubbel allemaal.
    Wat ik het moeilijkst vind is het feit dat ik geen vrijheid meer heb om te gaan en staan waar en wanneer ik wil. Dat alles om Jay heengebouwd moet worden. Maar ja, dat zal ook wel weer minder worden op den duur.

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Nou hier dus weer een gebroken nacht achter de rug...
    Ik dacht gisteravond: ik ga hem nu eens niet wakker maken voor de fles van 23.00, kijken wat er dan gebeurt. Toen kwam hij dus om 00.00 (toen ik net lag te slapen :rolleyes: ), en daarna weer om 05.15 in plaats van 03.00 (wat hij normaal doet). Niet veel veranderd dus.
    En prompt begon hij om 07.15 weer te mekkeren, want toen had hij weer een giga poepbroek, en daarna was hij weer met geen stok in slaap te krijgen. Dus heb hem maar tussen ons in gelegd in bed, en ben zo een beetje weggedoezeld. Jay viel gelukkig toen ook in slaap, lekker tegen mama aan, en af en toe gingen die oogjes open om te kijken of ik er nog wel was...*zwijmel*

Morgen krijgt hij zijn eerste inentingen...ik zorg dat ik voor die tijd alles in huis heb gedaan, want ik verwacht echt dat ik daarna geen seconde rust meer krijg :(

Ik heb speciaal voor die inentingen van die paracetamol zetpilletjes gekocht. Gisteren had 'ie onwijs last van krampen, echt gillen...vreselijk. Dus ik dacht: ik probeer eens zo'n zetpilletje, dan wordt het misschien minder. Maar daar dacht meneer dus anders over. Ik heb 10 minuten met mijn vinger tegen dat kontje gestaan om dat zetpilletje erin te houden, maar toen ik hem weghaalde was het PLOP... pilletje op het kussen. Hij drukte hem er gewoon uit :) :) :)
    Eigenwijs ding is het :rolleyes:

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Is het niet een beetje vroeg om dat nu al te kunnen (dat omdraaien bedoel ik)? Volgens mij doen ze dat over het algemeen pas veel later, toch...?

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Idd

@merleq idd dat omdraaien is nu nog veels te vroeg hoor,meestal pas als ze ouder zijn dan ruim 3 maanden,en wat bedoel je dat hi nauwlijks met zijn hoofd omhoog gaat?ze hoeven nog echt niet helemaal met hun hoofd omhoog hoor :D:D

18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Mikki gaf je nu weer bv dan?of heb ik er over heen gelezen?

Ik geef hier Sylvano om 22.00 uur de laatste voeding of wat eerder,en dan komt hij rond 3.00 uur weer,niet wat voor jou?of maakt het niet uit dat hij later komt?

19. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Hey allemaal!
    wat een mooie zonnige dag he!
    Wij zijn lekker met de honden en Nona gaan wandelen in het park. Naar de eendjes en bokjes e geitjes kijken haha. Zijn nu pas thuis en straks naar mn moeder.
    Hier heeft nona van 2 tot 7 geslapen ook wel netjes vind ik :rolleyes:

@MerleQ: dat is idd nog heel vroeg hoor omdraaien ;) Nona doet nog geen pogingen maarja ze is ook prematuur ik laat haar haar gangetje maar gaan. Hoofdje heffen doet ze al wel maar ook niet 100% super hoor.

@Derona: en meid hoe vlot de bv nu? hier laatste voeding meestal rond 23u en dan is ze er meestal om 3 uur weer. Vannacht laatste voeding om 22u30 en dan kwam ze om 2u en dan pas 7u.

@Mikki: Veel succes morgen met de inentingen he. Nona heeft er 2 dagen ziekjes van geweest maar pillen waren niet nodig ze had niet echt koorts..

@ Nieuwe mama's: welkom!

@Patrieske: Pff 8 dagen ik zit nu al op dag 8. Hopelijk is het gauw over. Cerazette is een mini-pil die wordt vaak gebruikt bij bv.

20. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @Patrieske: Mommy & Me klassen zijn een groep moeders die wekelijks met hun kindjes samenkomen onder begeleiding van een 'lerares' en ze doen samen spelletjes en zingen en dansen met hun baby. En elke week is er een ander onderwerp bv borstvoeding, band tss mama&kind, ... Maar hier is dat dus niet al heb ik wel een gelijkaardig iets gevonden een "mamacafé" in antwerpen.

@schoonmoeders: hier mn schoonmoeder nog maar 2x langsgeweest (door mijn toedoen niet vaker) ze haat me en wil enkel nona maar hebben maar dat wil ik niet ze stinkt echt naar de sigaretten en dat is zo walgelijk. ik ben het ook helemaal niet eens met haar manier van opvoeden zeg maar.

@goofychick: Geef jij nog steeds bv? En hoe gaat dat? Hier heb ik ook vaatkramp trouwens! Balen dat je oude klachten weer trug zijn meid.

@iloveandres: WAT? 3,5 weken?! Noooo! God ik haat het zo! Super dat ie zo goed had gegeten en geslapen meid, je zal wel trots zijn op je kleine poepie!

Deel Deze Pagina