Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Goofychick........nou dat is een bevestiging voor mij ;),ik ga ook dat boek halen :)

hai mikki.........als ikjou was zou ik een grote handdoek bij je neerleggen ;),lekker dat je zo kan brullen meid,heerlijk toch als je goede tranen hebt om je kindje :)

2. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Sanne, zo te horen ben jij je draai ook aardig aan het vinden met de kleine meid, fijn hoor!

@Jaloers.....op alle mama's die door kunnen slapen snachts, ook al is het maar 5 uurtjes...... :rolleyes:

3. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Patrieske: ze zei er verder niets over van zijn hoofdje. Ze vond het alleen aan de kleine kant, verder niets.

@ Goofychick: het is inderdaad ook raar dat het CB altijd elkaar tegenspreekt. Maargoed, ik vond de Puckababy te duur, dus daarom heb ik hem niet gekocht. En de SwaddleMe werkt echt super bij Joshua.

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai mamalijntje.......je zult het wel tussendoor gelezen hebben hoe het gaat met jaimy,zo niet dan pb ik je wel even.
    Er hielpl zeker niemand je mee met de kinderwagen de bus intillen ;-(
    De lkentjes zullen wel mooi zijn als je er zo happy van word.
    Hoe gaat het met je manneke ik las dat hij flink verkouden is?

5. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Zo, nu dan even over ons....

Beide meisjes zijn snipverkouden, dus een hoop gedoe hier in huis.
    Britt is hees, keelpijn, dus slaapt 's nachts niet zo goed (dus nu is zij degene die me wakker houdt).
    Fien ademt wat zwaarder, maar slaapt 's nachts prima. Overdag heeft zij steeds meer wakkere momenten, zoals in de boekjes beschreven staat. Ze krijgt nu (weer) 6 flesjes van 120.... (zit soms een fles van 150 tussen, maar die wil ze niet altijd).
    En ook zij kan zomaar ineens keihard gaan huilen. Wat er dan is, is mij een raadsel....maar ze heeft zeker ergens pijn.
    En de dames reageren leuk op elkaar, hihi. Is de een aan het poepen, doet de ander het ook. Gaat de een huilen, dan huilt de ander mee (en is het hier werkelijk waar een gekkenhuis!).
    Maar mamma is ook moe, dus kan er ook niet zo goed tegen (en dat zal wel weer z'n uitwerking op hen hebben). Ach ja, het leven van een moeder gaat niet over roosjes, hihi.

O ja, wat betreft de (aanstaande) prikjes....
    .... Bij Britt werkte het goed om vooraf al een zetpilletje te geven. Kreeg ik ook als tip, alleen pas bij het derde prikje ofzo, maar het werkte echt. Misschien ook een idee voor jullie?

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Goofychick..........Hahahha wat leuk he als je dat zo ziet,ik zie je al helemaal lopen val trots achter de kinderwagen.

Hai Yvette.......Ja ik denk dat dat er inzit bij je,terwijl Zoë* toch onder andere omstandigheden is overleden ben ik altijd zo bang wat betreft de kleintjes,maar ook jij hebt dat en hier nog een paar mama's,ik denk ook wel dat het normaal is als het maar niet extreem word ;-(

7. winter15

winter15 Niet meer actief

@Britt: Handig die luier-site, heb me ook gelijk aangemeld :) en over haar bedje, die heb ik idd ook al gedraaid, maar dat maakt haar niets uit, eerst lag ze naar de deur te kijken en nu omgedraaid kijkt ze naar het licht..kortom..zucht..
    ja, ben benieuwd of het met Fien lukt met 5 flesjes!

@IloveA: dat is idd een handig ding die Swaddle-me, maar welke heb je genomen en welke maat dan, ik zie dat er heel veel verschillende zijn..

Ohja, die bonnen heb ik ook gehad, maar die kun je niet inwisselen bij de AH of de C1000 toch?

@Patrieske: ja, ze heeft nog wel last met poepen hoor, ik doe nu wel elke dag oefeningen met haar, baby-massage en een beetje gymen en volgens mij helpt het wel en ze vindt het ook nog leuk, vooral fietsen in de lucht vindt ze grappig! en Jaimy dan?

@Goofychick: ik ben ook erg blij met het boek"Oei ik groei" , ik gun jou ook wel een paar nachtjes wat rust zeg, heb wel met je te doen, knuf* is hij inmiddels wakker en kun je op pad?

8. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Ja, het Oei-ik-groei-boek is zeker een aanrader. En ook al zou het niet wetenschappelijk bewezen zijn, het helpt je wel door rare en nare periodes heen.

9. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Hier zo naar de gyn,na controlle,moest ook Maandag bloedprikken ben benieuwd wat daar nu uit komt,en of ik word doorgestuurd naar een internist,vanwege mijn gestoorde lever

10. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @iloveA, ach wat heet wild.... maar ja nu het weer kan moeten we toch effe het eea inhalen :)

en veilig.. daar zijn we niet zo goed in.. hahaha, toen ik hem net leerde kennen ging het al bijna mis omdat de pil zijn werk niet had gedaan dacht ik, en kreeg toen een vage positieve test. uiteindelijk wel goed afgelopen hoor.... maar tja de lust is groter dan het verstand...

ja en die moeder.. zucht.. ach ze wordt oud de laatste jaren dat merk je en daat zie je.. das ook mede door de ziekte van mn vader hoor, en dan loopt ze zelf ook nog met artrose en nog wat dingetjes.... ze belde me vanmorgen alweer dat haar vriendin het jammer vond dat ze ons niet meer had gezien, heb haar dan ook maar weer :rolleyes: uitgelegd dat ik op dit moment rust en ritme voor Linette wil, en dat oppakken en ermee bezig zijn niet erg is maar dan wel als ze wakker is en lekker in haar velletje zit en dat ik met opzet ben weggegaan want anders wil die vriendin ook maar vasthouden, en kijken en ermee rondzeulen.. dat snapte ze ook wel....

@journey, ja das lekker als je effe wat voor jezelf kan doen... alhoewel ik hier ook hele dagen te vinden ben.... :rolleyes: lijkt me ook enigszins wat voor mezelf doen.. :)

@goofy, denk dat bijna iedereen hier wel een moeder of schoonmoeder heeft die het wel even overneemt.... :evil:

@patrieske, hou je haals he meid.. komt vast allemaal wel weer in orde... *schuift glaasje roosvicee toe*

nou effe snel een tosti in het ijzer gedaan.. want anders schuift lunch er weer bij in.. en alleen een dubbele onbijtkoek met die melk ertussen lijkt me wat weinig, alhoewel ik daar de afgelopen tijd op heb geteerd.. verwacht dat ze binnen nu en een 45 minuten wel wakker is.. ze ligt gewoon al vanaf kwart voor 12 te pitten.... mama is blij

schiet bij jullie ontbijt en lunch er nu veel bij in?

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland

Kon hem niet laten schieten...

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben de schuldige. Al heb ik niet gezegd dat het boek niet wetenschappelijk bewezen is, maar de auteur is geen zuivere wetenschapper om het zo maar te zeggen (heeft wel wat op zijn geweten).
    Wil niet zeggen dat daardoor het boek ruk is, want hij heeft het natuurlijk niet allemaal zelf verzonnen maar ook weer her en der vandaan gehaald, maar als hij bijvoorbeeld iets belangrijks zegt als dat het slecht is voor de hechting om een kind te laten huilen (daar ging het toen over), dan zal ik hem niet 1,2,3 geloven nee. Maar verder kloppen de beschreven ontwikkelingen en dergelijke van een kind over het algemeen natuurlijk wel, dat is allemaal uitgebreid onderzocht en erkend (door anderen).
    Kortom: ik beweer absoluut niet dat de boeken niet goed zijn, maar wel dat je belangrijke beweringen van hem niet altijd even serieus moet nemen. Volg vooral je eigen gevoel.

Nou wij hebben vanochtend de intake gehad van het KDV en het was wel oke... Vriendelijke leidsters, alleen zit Tobe helaas bij de kleinste groep met de kleinste ruimte... Ik vond de andere ruimtes er veel leuker uitzien. En mijn voorkeur blijft toch uitgaan naar het KDV hier naast ons, maar ja, die wachtlijst is zo ellendig lang :(
    Maar goed, de eerste keer gaat Tobe er 1,5 uur naartoe en dan mag ik er de hele tijd bij zijn. De tweede keer ook 1,5 uur en dan ben ik er een half uurtje bij en een uur zit ik in een andere ruimte. En de derde dag is hij er 4 uurtjes zonder z'n mama :(

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Haha absoluut niet, dan zou ik van mijn stokje gaan ;) Maar Tobe ligt overdags toch wel 5 uur in zijn bed dus ik heb niets te klagen 8) Ruimte genoeg om te ontbijten en te lunchen ;)
    Al ontbijt ik als manlief nog thuis is trouwens.

@ goofychick: mooie foto! Ook al zo'n mooie volle borst ;) Kom ik aan met mn cup 70B :rolleyes:

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

In welk opzicht werkt het dan? Dat ze minder ziekig zijn na een prikje?

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland

En nou hou ik op......hihihihi.

@oh die volle borst.....ik kwam van 70-75 a/b dus daar zit ik wel ff van te genieten, maar voor hoe lang :(

16. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Ja, merleQ.... dat gaat lastig worden straks.... je kindje achter laten op het KDV.
    Een tip: ga zo snel mogelijk weg.... en huil maar lekker onderweg naar huis!

En zal de schrijver niet te serieus nemen.... Ik haal er toch uit, wat mij uitkomt, hihi. En de dingen waar ik niets in herken, laat ik lekker voor wat het is.
    Vind het boek trouwens ook niet helemaal kloppen hoor. De kindjes die daarin beschreven staan, zijn echte superkinderen. Wat die al wel niet na iedere sprong kunnen.... Daar trek ik me dus niets van aan. Maar de periodes kloppen meestal wel (en het huilerige, hangerige, humeurige etc.). Vond het alleen al een verademing dat kinderen sprongetjes hebben.... en ik niet de enige was die tegen dingen aanliep.

17. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    patrieske16 Ik las het al. Wat een ellende zo zeg! Wens je veel sterkte en een dikke knuf toe. En ben hard aan het duimen geslagen dat alles goed gaat komen.

**

Puckababy: Gek dat de éne CB zegt dat het niet veilig is. Terwijl wij deze moeten gebruiken omdat Jamie in een stuit gelegen heeft en dus een heupafwijking kan hebben en niet ingebakerd mag worden maar wel in de puckababy.

Dames letten jullie wel even op als je kleine een prik gehad heb dan mag hij/zij de eerste 24-48 uur niet ingebakerd of in de puck a baby.

Ik heb die draagzak besteld. Zit nu met een verschrikkelijke spierpijn van het tillen van de kinderwagen en ik moet nog vele malen met de bus helaas. A.s. dinsdag moet ik voor controle naar het ziekenhuis (hoop dat alles goed is) en die week erop moet Jamie voor controle. Risico dat ik straks weer teveel til is gewoon te groot.

Jamie is steeds meer verkouden aan het worden. Huilt veel en slaapt weinig. Misschien een combi van verkouden en regeldagen.
    Ook is Opa op bezoek. grrrr ben nu een huishoudster van 3 personen. Heb de mannen maar even op pad gestuurd en heb ik even rust.

18. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Sanne: ik heb deze genomen. http://www.ikbenmama.nl/swaddleme-katoe ... p-461.html

De maat die in beeld staat heb ik ook genomen, dan ik er even mee vooruit.

@ Mikmak: ja dat hebben wij ook hoor. Ik wil ook inhalen wat ik in de zwangerschap gemist heb qua vrijen. En dat is heel veel, want we hadden het al niet meer gedaan sinds het bed op klossen stond wat al heel vroeg was.
    Fijn dat je moeder het nu wel even snapt.

@ Merleq: hier moet ik het KDV bellen als ik werk heb en dan kan ze in iedergeval de woensdag reserveren. Dus die ben ik eigenlijk al zeker en dat is aan het einde van de straat (dus eigenlijk ook naast ons).

Ik ga gauw naar mijn kleine vent toe, want volgens mij is hij geschrokken van het geluidje van de sleutelring toen hij er tegenaan trapte. Hij huilt nu.

19. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Ja, er minder last van hebben.... beter slapen, geen koorts, minder pijn etc. Maar goed, weet dus niet of ze er anders ook last van zou hebben gehad, maar ik ga het zeker bij Fien doen!

20. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Mooie foto's Goofychick!

O, mijn beide meisjes zijn weer wakker.... Zei ik het niet? Zelfde tijd! Doei!

Deel Deze Pagina