Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

2. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Merleq: bedankt voor de site meid. Ga er gauw ook even kijken...

Hier net contact gehad met icare voor een lactatiekundige. Had alleen te laat gebeld. Als ik voor 12 uur gebeld had, dan was ik vanmiddag nog teruggebeld. Nu word ik maandag pas teruggebeld.

Ik heb in mijn linkerborst een flinke schijf zitten, die ik niet weggemasseerd krijg en het zit ook een gedeelte in mijn tepel.
    Ik ga zometeen dan ook even onder de douche met een goede warme straal erop en dan daarna gelijk kolven in de hoop dat ik het dan toch weggemasseerd krijg. Als ik van het weekend griepverschijnselen krijg, moet ik de huisarts bellen, omdat ik dan alsnog een borstontsteking kan hebben... :(

Liefs en dikke knuffel,

Patricia

3. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    tnx MerleQ ik ga gelijk even kijken.

Iloveandres ik hoop niet dat je nou oook nog borstontsteking krijgt zou niet erg prettig zijn.

Tess net weer gedronken en joepie ze kreeg nog niet ens de hele borst leeg kolfde er nog 20cc uit dus nu even geen flesje :)
    Ga ook even op die site kijken
    Net weer kraambezoek gehad en nu had ze een vreselijk schattig pakje van Lief! gehad zo leuk..................

4. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Journey........Wie maakte hara wakker dan je schoonmoeder?

Hai patricia......Ja ze heeft al gebeld ze komt een woensdagmiddag langs om hem te bekijken,en verder probeer ik er nog niet aan te denken totdat ze komt.
    Gelukkig dat je alweer wat beterder bent meid en weer wat kan eten.
    Dus jou kleintje heeft nu ook moeite met poepen,rot is dat he,jaimy heeft nog steeds niet gepoept om 18.00 krijgt hij een druppeltje slaolie bij zijn fles.

Hai Yvette.........Wat super dat dat werkt,waar heb je dat beertje gehaald ik wil het ook hahahah.
    Ja ik mocht het dus eerst niet hoor,ik heb dus gevraagd waarom niet en kreeg te horen omdat het te zoet is voor zijn tanden:tanden: hoezio tanden hahahah,ze moest zelf ook lachen en zei dat ik het mocht geven,maar de arts zei van niet ze praten zelfs elkaar daar tegen.
    Nou dat spul ga ik morgen kopen ;)
    Ik weet het niet,ik heb juist hele goede nachten gehad en daar hoofdpijn van gekregen dacht ik,vandaag is het een stuk minder dus ik ben wel moe maar geen hofdpijn dus ik weet het niet.
    Dankje wel meid,ik vind het heel erg voor mijn moeder,ik ken die mensen wel maar niet zo goed ik heb niet zo'n contact met tantes en omes van mijn moeder,maar dat ik haar zo verdrietig zie dat vind ik het ergste.

5. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @merle, ik gf ook friso hypo alergeen, en ze doet het er prima op..... ik geef ook nog borst en de laatste voeding van 12u geef ik flesje.. ik maak dan extra veel 90cc, en daarmee slaapt ze 4 tot 5 uur... smorgens volledig borst, en daar gaat ze ook nog eens een uurtje of 4 tot 5 op....

@journey, jep ook aan het nadenken.. ben vanmiddag weer bij het CB geweest en heb heel lang met de wijk verpleegkundige gesproken, met een hoop tranen natuurlijk.. want ze wilde graag uitvogelen waarom ik soms zo verdrietig ben... maar ja dat ben ik omdat ik me zodanig verantwoordelijk voel dat ik gewoon niet wil dat ze pijn heeft en ik wordt voornamelijk verdrietig als ze huilt en ik niet begrijp waarom ze huilt.... doe dan alles checken, luier, krampjes, honger of gewoon bij me pakken enz enz, kortom doe alles ok, maar het is mijn eigen onzekerheid die parten speelt.

ze vroeg me of ik altijd zo onzeker ben, ikke nee.. weet altijd wel wat ik wil en kom voor mezlf op, weet het voor anderen, kortom zeker van mn zaakjes.... nou dat gevoel had ze ook al wel, en ze had het gevoel dat ik altijd maar door moest gaan, en dat ik altijd maar doorga... zei tegen haar dat dat ook wel klopte.. nou daarop zei ze dat ik wat liever voor mezelf moest zijn, en lekker janken, en praten met wie ik dat zou willen..
    verder moest ik bij gaan houden wanneer linette huilde, en waarom, meer met dr praten, bij me nemen en gewoon kijken naar dr, en de bevalling van 3 dagen eens gaan verwerken, samen met de ommeslag van geen moeder zijn naar moeder zijn enz enz... kortom ik ging daar verademend weg, en zit nu al weer met tranen in mn ogen..... ze zei ook dat die roze wolk gewoonweg niet bestaat, nou dat weten we.....

kan zo nog wel doorgaan met waar we het over gehad hebben maar er zijn ook leuke dingen.. ben ook vlieft op mn meisje, en trots, en blij enzo..

@Birthe, j doe je hem strak in een dekentje wikkelen? doe ik met linette ook nog, vind ze heerlijk, en ze slaapt er goed me (naast een te veel aan voeding)

die hechting moet er tussen de 6 en 14 dagen uitzijn.... effe de HA bellen anders

en ruggeprikpijn.. geen idee meid, ik heb geen prik gehad, was ineens te snel met de ontsluiting...... maar vraag het eens aan de HA, die zal het je toch wel kunnen vertellen

@Ilova, hopen dat je geen borstontsteking krijgt..... aan de andere kant hebben ze daar ook antibiotica voor, zonder dat dat invloed heeft op de borstvoeding..

@tacha, balen hoor die regeldagen, heb de eerste er op zitten... kun je gewoon beter topless door het huis gaan, want met dat je alles weer goed hebt zitten, kun je al weer fungeren als melkkoe

@yvette, jep we mogen pas na 6 weken weer buik en billen oefeningen doen.... ivm de wond waar je placenta heeft gezeten, en de spieren die in de lengte over je lichaam lopen die hebben zoveel tijd nodig om terug op hun plek te komen, als je nu oefeningen gaat doen, dan heb je kans dat die spieren gaan vervormen en niet meer op de plek en in de juiste stand komen.... dus helaas.... maar merk nog steeds dat ik vocht casthoud, want kan bepaalde laarzen nog steeds niet aan.....

6. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Birthe......Leuk dat je er weer bent meid.
    Wat een blunder dat je foon aan stond,waren het goede bekenden?
    hahahah sorry dat ik lach hier dus ook,en weet je wat me opvalt als we samen zijn dan is hij vaak rustig en als ik of mart alleen ben dan schreeuwt ie het uit,zou die het weten ;)
    Hahahah sorry dat ik lach,ik geef geen bv ;),jaimy krijgt het in een flesje met een speentje een beker zal nog niet gaan,of wel is ie heel snel hahha.
    Ja het is erg voor mijn moeder die heeft wel een goede band met hun.
    Wat betreft je hechting de mijne konden er 6 weken over doen dus dat ligt eraan,heb je er last van?
    Dan de pijn in je onderrug,ik heb totaal geen last meer van me onderrug van de ruggenprik dus vraag dat even goed na.
    Dat klopt van dat inbakeren,maar jaimy spuugt en dat durf ik dus niet,wel fijn dat het bij jullie wel werkt.

Hai tacha.....Wat een scheetieeeeee

Hia Journey....veel pelzier vanavond.

Hai patricia...........dat hoop ik niet meid dat je een borstontsteking hebt,mag je dan nog wel bv geven?

7. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
  8. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
  9. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
  10. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    Bevallen

20 november Cindy: Ties* - 1350 gram - 40 cm
    1 december Tacha1987: Nona - 2230 gram - 45 cm
    19 december Patrieske: Jaimy - 4230 gram- 52 cm
    27 december Journey: Tess - 3365 gram - 39 cm
    28 december Yvette: Valentijn - 3840 gram - 52 cm
    30 december Iuno: Matti - 3190 gram - 51 cm
    30 december Sisqa: Raoul - 2740 gram - .. cm
    31 december Pregnantlady: Maxim - 4090 gram - .. cm

01 januari Indira : Maita - .... gram - .. cm
    02 januari Jeanette : Patricia - .... gram - .. cm
    03 januari Merleq: Tobe Merijn - 4010 gram - 53 cm
    03 januari Birthe: Julian Petrus Johannes - 3780 gram - .. cm
    03 januari Muppet1604: Sem - .... gram - .. cm
    04 Januari Simplyme: Imani - 3460 gram - 49 cm
    04 Januari 07Britt: Fien - 3880 gram - .. cm
    04 Januari Jessica83: Serenity Rominya - 2925 gram - 48 cm
    05 januari iloveandres: Joshua - 2310 gram - 44 cm
    06 Januari Sophie: Isa bella - 3660 gram - .. cm
    11 Januari Mikmak: Linette - 2920 gram - 49,5 cm
    11 Januari Nettie: Mila - 4100 gram - 53 cm
    12 januari goofychick: Sven - 3910 gram - .. cm
    13 Januari Ramona: Kyvana - 3360 gram - 50 cm
    13 Januari Sanne: Elle-Nova - 2540 gram - 46 cm
    13 januari Re81: Jordy - .... gram - .. cm
    14 januari Ladybug: Luc - 2950 gram - .. cm
    15 januari Joyce1983: Sidney - .... gram - .. cm
    15 januari Naomiadeze: Destiny Ezinne - 4085 gram - 52 cm
    16 januari Sjansie: Jaymen - 3515 gram - 51 cm
    18 januari LadyInRed: Sabine - 3640 gram - .. cm
    19 januari Cobi: Noa Theresa - 3300 gram - .. cm
    20 januari Chantalk: Mila - 3740 gram - 50 cm
    20 januari YenY: Sami - 3200 gram - .. cm
    23 januari Female: Celeste - 3170 gram - 48 cm
    23 januari Mikki77: Jay - 3038 gram - .. cm

Stand:

Meisjes: 18
    Jongens: 16

Vlinder
    20 november Ties*- Mama Cindy

Wil je er ook op, of wil je iets wijzigen... stuur Iloveandres of Derona of Lotus1981 dan een PB, dan blijft het plaatje van de vlinder ook gewoon staan...

11. Lotus1981

Lotus1981 Fanatiek lid

6 jun 2008
    2.274
    0
    0
    financiele medewerker
    Velsen
    zo jullie zijn ook weer op de hoogte :)

12. Birthe

Birthe Bekend lid

11 jan 2008
    773
    0
    0
    Even snel over het inbakeren: http://www.minimonkey.nl/files/117bd6_2 ... kant_B.jpg
    Zo baker ik ons mannetje in.

nu even boodschappen doen, pap en mam gaan ook dus kunnen dan mijn boodschappen met de auto bij mij droppen. Want alleen met de kinderwagen kan ik niet zoveel meenemen. Hoe doen jullie dat, de boodschappen?

Ohw bedankt voor de link van de warmte knuffeltje. Die zullen opeens goed besteld worden daar! :p

13. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Birthe

Ik neem alleen de maxi cosi mee en bij de jumbo hebben ze zo'n wagentje waar de kleine in kan een soort bakje zal ik maar zeggen op de wagen en Noël krigt zo'n klein wagentje waar die zelf mee kan shoppen en dan doen wij zo boodschappen,en dan past alles in de kofferbak,maar als mijn moeder mee gaat dan gaan we in de avond en laat ik jaimy bij mart.

Wat betreft de link van dat beertje dat heb ik dan over het hoofd gezien,heb jij die link dan?

14. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb Tobe net een soort van ingebakerd met een hydrofielluier maar hij werd daar heel nijdig van. Hij probeerde met man en macht zijn armpjes er uit te halen. Herken je dat? Is het een kwestie van wennen? Of kan het komen doordat het niet strak genoeg zat?

@ patrieske: ik heb die link geplaatst in mijn laatste bericht op de vorige pagina!

15. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai merel.....

bedankt meid ik ga hem meteen zoeken....

Ik zal jullie wat zeggen die thee doet wonderen he ;))),hopelijk blijft het zo,alleen is het poepen niet vanzelf op gang gekomen en hebben we hem wat slaolie gegeven en de poep vloog om me oren ;)

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Tobe vindt die thee, net zoals zijn mama, dus niet om te drinken! Hij slikt het gewoon niet door en het druipt gewoon weer uit zijn mondje haha. Helaas pindakaas...

17. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia Merel........No jaimy vind hem ook niet lekker maar ik geef hem net voor de fles als hij flink honger heeft dan drinkt ie meteen een grote slok erg gemeen maar goed dan is het wel binnen ;)
    Ik heb net dat beestje besteld ;)

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Lieverd heb je wat aan mijn verhaal gehad. Wij hebben alleen maar die maandag kunstvoeding snachts gegeven en daar na heb ik gekolfd waardoor ik elke keer melk voor laat in de avond en nacht heb.
    Gisteren zelfs in een keer 210 cc afgekolfd.
    Werkt echt super, en hij zal dan niet zo gaan spugen omdat hij gewoon borstvoeding krijgt. Tis ff een werkje maar ik moet zeggen dat ik het er graag voor over heb.

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    He meiden, ik zal kijken of ik dit weekend wat meer tijd heb om te reageren. Manlief gaat zich wat meer met de kleine bemoeien zodat ik ook aan mezelf toe kom. Hij zegt ook, dat mannetje is 300% afhankelijk van jou, en hij realiseert zich maar al te goed dat het best pittig is, zeker met zo'n hongerwolf als die van ons.

Verder gaat het herstel met mij redelijk maar niet echt bijsterend snel, de lange bevalling met continu weeen heeft me parten gespeeld.
    Waar ik me nog het meeste zorgen om maak is mijn wond. Hechtingen zijn er uitgehaald omdat het helemaal dicht zat maar het doet zo pijn, en vandaag kwam er onder de douche ook weer van allerei rotzooi uit.

Trouwens is het normaal dat je plekjes krijgt waar je verdoving heeft gezeten? Zijn ronde....ehhhh lijkt wel op blaren?

20. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gaan er nog mensen naar de 9 maanden beurs trouwens?

Deel Deze Pagina