Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Owh zou nu ook alwel een derde willen hahaha maar denk dat mijn hormonen een beetje op hol aan het slaan zijn hahahaha

2. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @elam: super dat je wondertje het zo goed doet snachts meid! je geeft ook bv lees ik, ik ook. En nona slaapt ook nog bij mij, idd veel makkelijker dan steeds naar haar kamertje te moeten hihi.

@iloveandres: pfoe wat een klein poepie heb je nog steeds he 51cm! Maar hij zal het wel inhalen hoor ;)

@luiers: hier enkel pampers en huggies. Ik wissel af. Nona zit nu op nr 3 en die passen perfect.. Denk vanaf 8 a 9 kg naar nr 4 te gaan.

@MerleQ: wat een stoer ventje dat je hebt he! zo flink geweest met de prikjes. Nona weegt ook al bijna 6kg! Maar ze is wel wat ouder dan Tobe he (een maandje?) maar toch echt een dikkie !

@yvette: wat een leuke avater meis! zo'n lachebekje!

@Derona: haha blij dat je ongi bent?! Ik vond het zwaar balen! Maar wel opgelucht niet zwanger te zijn dat wel haha.

@Zwangerschapsduur: hier 34,3 weken.. Hopelijk bij de volgende veel langer! Maar eens je een prema-kindje hebt gehad is de kans op een volgend prematuurtje groter he..

@mamalijntje: jij ook weer aan de pil? ik ook. ik krijg er altijd hoofdpijn van, dat is wel minder..

@Derona: leuke borstvoedings-tips al zie ik me niet zo gauw pannekoeken bakken met mijn melk haha

@lichaam na zwangerschap: hier ook alles veel slapper ik ga volgende week echt beginnen trainen anders komt het niet goed vrees ik..

3. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @goofychick: Dochters is super mooi he! Ik wil liefst nog een meisje al zou ik ook super blij zijn met een jongetje hoor!

@spelen: hier elke dag 2 of 3 keer op haar speeltapijt en dan speel ik zo'n half uur met haar (gewoon lekker tegen praten, met de figuurtjes spelen en ze mept er al tegen en vindt de spiegel die eraan hangt super) verder zit ze ook elke dag in haar schommelstoel zeker een halfuurtje rond te kijken en dan valt ze meestal in slaap. Ook haar mobile vind ze super. En heel af en toe grijpt ze al naar haar knuffeltjes aan het speeltapijt! Heb al geprobeerd met haar een boekje te lezen maar dat vind ze niet leuk :rolleyes:

@Britt: wat een super foto's!

@yvette: goed voor jou dat je nog niet ongi bent geworden!

@mikki: lekker een dagje winkelen samen, hopelijk was het fijn! en niet schuldig voelen hoor!

@merleq: fijn dat je hdd recorder er is meid :)

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    @Tacha nee ik zie mij erook geen pannenkoeken van bakken bleh

5. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    @ Yvette: Welke heb jij dan?

@ Ongi: Ben er gelukkig weer vanaf. Nog geen week ongesteld geweest.

Ik merk dat Serenity tussen 3 en 7 niet wil slapen. De rest van de tijden wil ze dat wel. Als ik haar op bed leg gilt en krijst ze alles bij elkaar. Ze is dan helemaal overstuur dus houd ik haar maar beneden bij me. Ze wil dan ook niet in de box of in de wipstoel. Alleen maar op schoot.

6. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    @ritme: hier absoluut geen ritme, of nee, ik lieg. Meestal voedingen om 2u, 5u, 8u, 11, ... Bv op verzoek dus best wel piitig soms!

@iloveandres: wat een mooie dingen van LIEf! Maar idd duur hoor!trouwens super lief die inbaker fotos!

@merleq: Tobe slaapt zo te lezen echt goed he! jaloers!

@goofychick: haha fijn he als ze eens langer slapen!

@libra: balen van je keuken ellende meid. maar alles komt wel goed!

@yvette: hoe doe jij dat van 22 tot 7?! Vertel! Verschoon je hem dan nog na 22u of gewoon zo zn bedje in al slapend?

@ramona: SUPER dat je meisje zo veranderd is, je zal wel opgelucht zijn. En idd een hele hoop werk maar zolang je het trekt echt doorgaan het werkt blijkaar zuper! *knuffel* en ik kende de site nog niet! maar geldt dat ook voor prematuurtjes? volgens die site is ze kleiner dan gemiddeld en zal ze 165cm worden.

@ghoofychick: Leuk center parcs! samen met Sven?

@patrieske: mn haar is helemaal verpest haha veel te kort en te licht! maar ga het morgen donkerder kleuren. heb een nieuwe jeans, een paar truitjes, een shirtje, een jeansjurkje, 2pyama's, een hemdje en een badpakje gekocht voor nona hihi

@jessica: prachtig koppie heeft je meisje he!

@yvette: leuk dat jullie samen gaan meid echt super veel plezier daar! jullie brengen ons op ideeën wij willen ook naar center parcs maar weten nog niet wnn hubby verlof heeft..

@mamalijntje: ze heeft idd lekker dikke bolle wangetjes, vind het zo heerlijk zeker omdat ze toen ze geboren was zoooo klein en mager was!

@tweede: ja ik weet het ook niet hoe het komt ik wil het gewoon heel graag! vooral omdat ik nu echt zou kunnen genieten vd zwangerschap en niet id stress zit met verbouwingen en op het werk.. Maar nog even wachten natuurlijk!

7. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    OEF! heb gereageerd haha

8. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    =D> :)

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    We kunnen ook een meeting in Center Parcs houden :D :D :D

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou snap ik het!...........er zijn al zoveel ongesteld hier maar de meesten geven dan ook flesvoeding en het schijnt dat wanneer je borstvoeding je wat langer op je maandelijks gedoe moet wachten gemiddeld genomen toch?

11. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    MerleQ: Haha, ja klopt ;)
    Baby Einstein? Dat ken ik niet, meteen maar eens googlen! *of gewoon je link gebruiken*

Mamalijntje; Wat een mooie foto in je avatar!

Ramona: Hahahaaaaaaaa! Ja ach, dan weet je wel dat alles goed werkt ;) En tjah, die bv poep is nou eenmaal dunner!

Goofychick: Heerlijk dat hij vandaag zo goed slaapt! Die zonen van ons gaan gelijk op trouwens, Valentijn slaapt vandaag ook weer super! Nu ook alweer… heerlijk zeg!

Tacha: Waaaaaaaaaaaaaaaaaat! Pfff, ik wil OOK! Maar hier mag het sowieso nog niet… moeten minimaal 1 jaar wachten beter 2 jaar…. Maar wel super leuk voor jullie!
    Ah, wat wordt ze al groot, je prachtige meiske!
    Ik verschoon hem niet meer na 22 uur en hij is ’s morgen altijd droog! (Dus niet doorgelekt bedoel ik dan) En ehm… hoe we dan doen? Ik weet het echt niet? Hij sliep wel al meteen vanaf de geboorte al door, deed hij tijdens de zwangerschap al!
    Ja super he, center parcs :) Ben blij dat mijn man zo makkelijk vrijkan nemen, we gaan namelijk een midweek en dat betekent dus toch een hele werkweek vrij..
    Pfff, als ik jou zo lees, wil ik ook zo graag weer een volgende zwangerschap he!

Jessica: Dat speelkleed wat wij hebben, heb ik gekregen van mijn nichtje, weet niet welk merk eigenlijk…? Ook een leuk een ding, maaar niet zo leuk als die van FP :)

Menstruatie: Komt bij flesvoeding inderdaad veel eerder, bij VOLLEDIGE borstvoeding duurt het tussen de 2 en de 6 maanden. *Ik hoop zo op die 6 maanden!*

12. Iuno

Iuno Bekend lid

12 feb 2008
    955
    0
    0
    Hallo dames,

Kom hier wel niet meer (nou ja, hééél af en toe dan, om toch nog ff te spieken ;) ), maar wou ff laten weten dat hier alles toppie gaat! :)

Matti speelt al echt met z'n babygym, zo schattig. Ook slaapt hij goed, alleen gaat zijn 'nacht' over het algemeen van zo 17:00 (na een voeding)tot 06:00 (met rond 21:30, 02:00, 04:00 en vaak ook nog 05:00 een voeding). :( Da's aan de ene kant wel vermoeiend, maar aan de andere kant ook wel lekker om de middag/avond 'vrij' te hebben om in alle rust te koken, eten en grote broer naar bed te brengen... :)

Verder groeit hij al kool: met 8 weken zat hij op ca 6,5kg en maatje 56 verdwijnt al stukje bij beetje terug in de doos. :D
    Wel een heel verschil met grote broer, hoor! Die zat pas met ca een half jaar op dat gewicht en ging dus ook toen pas naar maatje 62/68... 8)

@ goofychick
    Dat klopt. Als je BV geeft, duurt het over het algemeen langer voordat je weer een cyclus hebt. Het hangt er vooral vanaf hoe groot de afstand tussen 2 voedingen is, maar is zowieso ook per vrouw verschillend.
    De één is ondanks BV toch al na 2 of 3 maanden voor het eerst weer ongesteld, de ander krijgt pas weer een cyclus zodra ze is gestopt met de BV, maar dacht dat het gemiddelde bij iets van 6 maanden ligt...

13. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    welke center parcs gaan jullie?w\en wanneer?:D

14. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @slapen.....te vroeg gejuicht.......na de laatste middag voeding, van kwart voor drie heeft hij alleen maar geslapen op mijn borst.......dus heb ik ruim twee uur niks gedaan en op de bank gezeten, kwam weer vier uur later maar vanaf kwart voor zeven heftige krampen en zit hij nu tegen zijn slaap te vechten. Volgens mijn schema 3 uur komt hij om kwart voor tien en anders kwart voor elf.

@Yvette, zou handig zijn als ze ook nog met het slaapschema gelijk op gaan lopen, we hebben nog ffies de tijd :D

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    ff spammen...

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    waarmee verkleinen jullie die foto's, krijg hem niet groter nl.

17. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
  18. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik doe altijd rechtermuisknop en dan bewerken,via paint

19. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @IloveA: hehehe :) die man van jou is wel helemaal op en top vader...zelfs in zijn dromen is hij nog bezig voor Joshua :)

@Libra: wat een ramp met die keuken... dat is nou precies de reden waarom wij nooit zelf iets doen, maar het laten doen... puur om deze frustraties te voorkomen (en ook omdat wij echt twee totale klus-dombo's zijn :p )

@Yvette: wauw...glas in lood...daar hou ik écht van. :D

@Ramona: wat fijn om te horen dat Kyvana beter geslapen heeft. Je zal wel aan het eind van je latijn zijn, dus een beetje nachtrust is wel welkom denk ik...
    Hier ook lekkere spuitluiers... zelfs zijn piemeltje zit dan onder :( Gisteren al een romper weg kunnen gooien, want de poep zat tot onder zijn oksels. Ik gebruik sinds gisteren luiers nr. 2, want 1 werd nu echt te klein met al dat gepoep.
    Chippendale :) :) :)

@Goofy: ik wil ook naar Centre Parcs! Hebben jullie ook zo'n kortingsbon van Felicitas?
    Enne...ik wilde je niet aan het huilen maken meid :( Ja, zo voelen we ons allemaal wel eens denk ik... Ik ben ook blij om hier zoveel herkenning te lezen...dan weet ik dat het niet aan mij ligt en dat ik niet de enige ben die het af en toe retezwaar vindt allemaal...
    Kijk die Svennemans nou kwiek op zijn kussentje liggen :D Lekker jochie hoor! Ik verklein mijn foto's altijd via de optie foto verkleinen op dit forum. Dan sla ik hem op, en doe ik hem uploaden via plaatjesupload.nl. Linkje hier plakken en voila!

@Patrieske: of haar kindje last had van de overstap weet ik eigenlijk niet... ik zal het haar vragen als ik haar spreek.
    Die doek werkt inderdaad. Maar ergens vind ik het ook wel een beetje zielig om hem zo strak in te pakken, dus ik doe het alleen als hij echt niet kan slapen. Je kan er kinderen tot 11 kilo indoen (dacht ik hoor... anders moet je het even opzoeken op de site van ikbenmama.nl. Het is de swaddle me doek). In ieder geval moet je stoppen met inbakeren op het moment dat ze pogingen doen om te gaan omrollen...ivm kans op wiegedood als ze op hun buik liggen en niet meer terug kunnen draaien.
    En ik denk inderdaad dat het goed is als Jaimy niet teveel prikkels krijgt van het spelen... daar wordt het huilen misschien erger van. En met Noël en hem komt het zeker weten weer goed hoor, als deze periode voorbij is ;)
    Enne...ik hoop dat je heeeeeel erg geniet vanavond, effies los van de kinderen ;)

@Jessica: wij gaan onze tuin ook aanpakken dit voorjaar. Alle planten en een boom eruit, alles opnieuw bestraten, aan één kant een heg eruit en twee nieuwe schuttingen plaatsen, en een hek bij de steiger. We wonen aan een slootje, dus de tuin moet echt dit jaar nog kindvriendelijk worden gemaakt. Ik zie er als een berg tegenop :( Het wordt inderdaad echt een klus! Gaan jullie alles zelf doen?
    Wat een prachtig meisje is Serenity :D

@Mamalijntje: ik zit ook altijd met dat verschonen. Ik doe het het liefst voor de fles, want dan wordt hij daarna tenminste niet meer wakker. Maar meestal poept hij pas ná de fles, dus dan kan ik 2 keer verschonen...pfff...

@MerleQ: baby einstein wil ik hier ook aanschaffen. Dat schijnt onwijs leuk te zijn, en leerzaam.

@Tacha: spannend, een tweede kindje :D Beterschap voor je prinsesje! En ze wordt er niet minder mooi op, ondanks dat ze ziek is ;)

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh ik heb echt een TOPdag gehad :D

Vanochtend na de eerste fles heb ik Jay snel in zijn bakerdoek gedaan, want vanaf zijn eerste fles wil hij nooit meer slapen (en die eerste fles is rond 6 uur in de ochtend, dus ik sta hem vaak al om half 7 wanhopig in bad te doen...pfff...). In zijn doek viel hij als een blok in slaap, en toen heeft mama ook lekker kunnen uitslapen tot half 11 :D
    Toen snel snel alles ingepakt (wat een volksverhuizing :( ) en Jay naar oma gebracht. Ik had mezelf ook eindelijk weer eens écht leuk aangekleed, en mijn getailleerde jas past eindelijk ook weer. En eindelijk niet meer die lompe laarzen met platte zolen aan, maar mijn hak-laarzen. Ow voelde me helemaal sexy :D

We zijn lekker gaan winkelen en lunchen. Ik heb een supermooi jurkje gekocht en een nieuwe tas. En toen we terugkwamen bij oma werd Jay nét wakker. Tussen zijn voedingen door, dus het leek wel of hij aanvoelde dat wij eraan kwamen ;) Hij was superlief geweest en heeft helemaal niet gehuild.
    Lekker bij oma gegeten, en nu weer thuis. Jay lag net wel weer te krijsen...overprikkeld denk ik. Maar nu slaapt hij weer.

Ik kan er weer even tegenaan in ieder geval :)

Deel Deze Pagina