Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hai Goofychick....heeft hij zijn ritme weer gevonden?

Hia merel...wat is dat voor dvd dan ik ken hem ook niet?
    Ow ik zag de link al ik ga zoeken ;)

Hia tacha......wat een leuke foto van je meisje mooie lach hoor ;)

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Goeie morgen allemaal,

Hier een goede nacht gehad, We hadden besloten om Jamie ook rond 00:00 zelf aan te laten geven wanneer hij honger heeft en kwam dus rond 01:00 en daarna rond 05:30 dus heerlijk!

goofychick Jamie is denk ik rond de 57 cm nu maar voor zijn lijfje heeft hij 62 nodig. Beentjes niet hoor dan moet alles omgevouwen worden haha

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ mamalijntje: Hier ook hoor. Maatje 56 werd echt te krap, alles kroop omhoog en je zag steeds blote beentjes. Maatje 62 was nog wel wat te ruim, maar inmiddels begint ie er steeds meer in te groeien en zit het nu wel goed! Nog even en dan ga ik alweer naar (62/)68!

@ goofychick: ZO, 16 voedingen! Toe maar! Dat is inderdaad wel heel erg veel... Lastig hoor!

Nou Tobe heeft gisteravond gelukkig toch goed geslapen, om kwart voor 11 gevoed en doorgeslapen tot 10 over 7! Hij begon wel om een uur of half 5 al te muiten, maar ik heb de babyfoon toen maar direct uitgezet (ik durfde het gisteravond nog niet ;)) en ik hoorde hem al heel snel niet meer eigenlijk. Tussendoor nog een keer wakker geworden van hem, maar uiteindelijk begon ie dus om 10 over 7 ECHT wakkere geluiden te maken.

En weer hoor; toen ie ons zag begon ie heel erg hardop te lachen :D Ooooh zwijmel, wat is DAT lief zeg!

4. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Lief he die lachjes! Jamie giert het elke ochtend uit. Super pret met mama tijdens het wassen en aankleden.

Wonderbaarlijk zit Jamie echt in een ander ritme. Hij wil al drie weken na de fles van 8 uur niet meer slapen maar hij ligt nu knockout in zijn bedje.

Dus heb me handen even vrij heerlijk! Bak koffie erbij. Kan ik even het huis weer aan kant maken en dan vanmiddag een verlate kraamvisite.

5. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Merlq, Fijn he zo'n nacht.

Wat gaan die kleintjes van ons toch snel he.
    Ze lachen naar je, volgen je, proberen het hoofdje onder controle te houden en ga zo nog maar even door. :)

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen.....hier wederom onrustige nacht gehad, half een kwam hij voor voeding en toen weer om half vier en van vier tot zes met hem in de weer geweest....aanval van krampjes, was echt zielig!

Merleq, ja misschien iets minder voedingen maar hij komt nog om de 3 uur en soms eerder. Dus voor de zaterdag en zondag, zijn dat bijna 16 voedingen....

7. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Hallo allemaal, nou net bij de huisarts geweest. Hij kon aan zijn buikje niets horen, Lars poept bijna nooit. Gisteren (tip van mijn oma) een stukje zeep van onderen erin gedrukt haha en ja hoor 10 min later een poepje, maar nog niet genoeg. Daarna was hij wel een stuk beter te pas, dus ik denk dat hij gewoon verstopt zit of zo en daarom ook niet meer zoveel drinkt. Ik hoop in ieder geval niet dat het kma is... Straks wordt ik teruggebeld door het cb en dan overleg ik even of ik die pepti voeding moet gaan proberen. SInds dat drolletje van gisteren eruit is is hij trouwens wel iets beter te pas :( Hij heeft ook al een week doorgeslapen tot 7 uur! Komt denk ik omdat hij overdag zo weinig slaapt. Het is trouwens wel heerlijk dat je gewoon een paar uur kunt slapen 's nachts zonder onderbreking! Jullie kindjes slapen ook nog niet allemaal door toch? Ik ga zo mijn dochter ophalen van de peuterzaal, Lars ligt net weer in bed en die blijft even alleen thuis :) Vind het altijd zo jammer om hem mee te nemen, dan slaapt hij lekker in de kinderwagen en dan wordt hij thuis weer wakker van Esmee....

mamalijntje: ik denk dat je hem niet te warm moet inpakken in de draagzak, hij krijgt ook veel warmte van jou... Je kunt hem ook een vestje aandoen en dan lekker bij jou in de jas, als je tenminste zo'n wijde jas hebt, anders doe je er een van je man/vriend aan haha. En Lars zit denk ik al wel een maand in 62 haha.

8. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Hoop dat Lars snel weer een normale stoelgang heeft want het is zo zielig!

Nee helaas hier geen doorslaper. Hadden goede moet maar echt mooi nog niet.

9. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    oh meiden wat hier toch is gebeurd :O ONGELOOFLIJK !

gisteravond had rayn zijn flesje om kwart over 6 gehad dus hij mocht om kwart over 11 weer . Ik was zo moe dat ik om 10 uur na bed ben gegaan onder het mom van ik zie wel hoe laat hij zich meld al heb ik maar een half uurtje gelegen das toch iets !
    Nou weet je hoe laat hj zich melde ?

om HALF 5 VANNACHT !

ongelooflijk toch ?

die nacht daarvoor had ie ook al een ruk van 7 uur achter elkaar gemaakt ( alleen wel rot tijden zodat je er nog s nacht uit moet maar toch )

da wilde ik ff snel delen met jullie !

10. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Is toch 1x minder je bed uit! Heerlijk toch

11. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Dan is hij misschien wel snel toe aan het klokje rond slapen, dus de fles van 23 uur weglaten. Esmee had deze met 3 maand al niet meer nodig.....

12. Romaira

Romaira Fanatiek lid

23 mei 2008
    4.067
    0
    0
    ja lekker is het wel maar schrok me dood dacht echt dat ik ergens door heen had geslapen ( kan helemaal niet babyfoon staat naast me ) en later dacht ik weer oh zou dat wel goed zijn ? mogen ze wel zo lang slapen ? zou hij ziek zijn ? hahaha stom he hoe je dan gaat denken !

~~~~~~~~~~~
    algemeen vraagje :

hebben jullie allemaal al iets van een voogd geregeld ?

wij hebben ( nog ) niets geregeld ( shame on me ) eingelijk vind ik het toch wel erg belangrijk en ben nu aan het uitzoeken hoe of wat allemaal .

13. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Zo hier zijn wij ook weer, Tess slaapt s'nachts gemiddeld 7 uur achter elkaar ook wel lekekr maar van mij mag het nog wel ietsje langer overdag slaapt ze zelden of bijna niet, net heb ik haar om 11 uur weer in bed gelegd toen viel ze in slaap en net hoorde ik alweer geluidjs van boven komen.
    Wel heb ik de verwarming in de kamertje uit gezet ik had het idee dat ze lag te zweten, hebben jullie nog de verwarming aan?

Goofychick 150 euro is wel veel als je nog niet eens weet wat je gaat doen.

Kleding maat, hier zitten we al op 62/68 ook de broekjes passen hier prima, tess heeft ook wat van baby mexx dat valt hier erg kleine terwijl esprit weer vrij groot valt zo zie je de maten zijn ook nog wel merk gebonden.

14. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    nee hier nog niets geregeld we moeten nog eens kijken wie of wat.

15. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Bedoel je als wij (de ouders) allebei zouden overlijden? Wat er dan met de kindjes gebeurt? Wij hebben Esmee laten dopen en hebben toen een peter en een meter aangewezen (mijn zusje en haar vriend). Lars wordt in de zomer gedoopt...

16. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Journey ik heb de verwarming op 2, dan is het rond de 20 graden. Lars ligt namelijk onder een dekentje zonder slaapzakje, dus niet heel erg warm. Ik krijg het zelf altijd koud namelijk als ik in slaap val op de bank of zo...

17. winter15

winter15 Niet meer actief

Hoi Meiden,

@Yvette: wat fijn dat het zo goed met Valentijn gaat, is zijn uitslag al weg? dat jij alweer in je strakste spijkerbroek kunt, ik probeer het hier nog niet eens, haha!
    Gaat tussen ons nog niet helemaal optimaal, de ene dag gaat beter dan de ander...tsja..

@IloveA: ik heb me heel goed ingehouden en heb (nog) niets gekocht bij LIEF! maar ohw die schattige zomerjurkjes..weet ook niet welke maat ze van het zomer heeft...ik gok op 62..ze zit nu nog in maat 50 en sommige dingen zijn haar nog te groot in die maat...Ik had al leuk geshopt voor haar toen ze nog in de buik zat, maar nu heeft ze leuke warme vestjes, spijkerbroekjes en longsleeves midden in de zomer...dus ik ga niet meer van te voren shoppen, haha!

Hier was het gisteren overdag weer drama met mevrouw..kwam ook door mijn vriend die heeft haar wakker gemaakt en even meegenomen naar zijn ouders...toen ze thuis kwamen was ze helemaal overstuur en heeft zo 4 uur gehuild....en bedankt..schoonouders...daarna heeft ze weer heerlijk geslapen gelukkig en ze slaapt 's nachts nog steeds door. Zitten inmiddels op 5 flessen en dat gaat tot zover goed :)

Heb gisteren mijn kledingkast opgeruimd, heb een hele stapel die ik wegdoe, wil het naar zo'n 2e handswinkeltje brengen en als het niet verkocht wordt gaat het naar een goed doel.

Bah, moet straks naar de ha voor dat uitstrijkje...laat ook gelijk mijn bloeddruk checken (omdat deze zo hoog was in mijn laatste zwangerschapsfase).

Ik probeer me nog snel even te douchen voordat Elle-Nova weer wakker wordt..ze is zo'n lichte slaapster, baal ik wel een beetje van, maar ja..

Misschien tot straks!

18. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    Nou gisteren de verjaardag van mijn broer gehad... de toon werd daar lekker gezet door mn zus en mn moeder, zodanig dat wij er thuis nog heibel over hadden...
    volgende was dus, woensdag was ik langs mn ouders geweest omdat ze 42 jaar getrouwd waren, had een mooie bos bloemen mee enzo.. tenslotte hebben ze een hoop voor almar en mij gedaan.... maar deze zus vond ik onverantwoordelijk 1.5 week geleden omdat zij een doodziek kind naar mn ouders heeft gebracht en dat is heel gevaarlijk voor mn vader omdat ie geen weerstand heeft na al die chemo's en operatie.. ik had die dag linette effe gebracht omdat ik naar de tandarts moest, met als gevolg dat linette ziek werd, en mijn vader... ik vond en nog steeds dat jeje eigenknd kent en omdat hij zo ziek was maar zorg verlof moest nemen ipv een ander met de sores te zitten want dat kind heeft het hele tapijt bij mn ouders ondergekotst en vanwege de diarree het hele bed ondergsch*ten... nou iig me zus vond het wel lekker want ze was doodmoe... dan nu het volgend (het een hangt samen met het totaal plaatje) ikke dinsdag met linette naar de ostheopaat, die dag erna was ze dus lastig en had gezegd dat mn moeder haar moest laten liggen... nu had mn moeder blijkbaar gezegd dat hun linette van mij niet mochten vasthouden (permanent) :confused: maar dat is helemaal niet wat ik heb gezegd, ik zei dus laat haar nu liggen, ben bezig met haar ritme en daarbij is ze hartstikke lastig door haar behandeling, met als gevolg dat mijn zus gisteren sarcastisch zei.. mag ik dr vasthouden , oh nee dat mag niet, want moeders bepaald dat dat niet mag, dan wel effe kijken hoor.. rukt het dekbedje ervan af.. oh maar die is hartstikke wakker....

tot 2 keer toe valt ze me in de reden toen ik met iemand anders stond te praten terwijl ze helemaal niet met het gesprek bezig was... vervolgens gaf ik linette effe aan mijn schoonzusje die haar heel effe aan haar moeder gaf, haar moeder loopt naar de huiskamer waar mijn moeder zat, die vervolgens jaloers reageert.. almar pakt linette over, geeft haar aan mij en mijn moeder komt aanlopen rukt linette uit mijn armen en zegt zo ik hou haar wel vast, want iedereen mag haar vasthouden behalve wij en ik ben de oma...... (volgen jullie nog) vervolgens wil almar haar boven leggen en ik heb zoiets van jeetje laat nu maar slaapt en strax zit ik de hele avond boven omdat ons meisje in een vreemd huis ligt en dan de hele avond aan het huilen is en er is ook geen babyfoon.. wat almar dus weer kwaad maakte.. en ga zo maar door... zucht.. heibel dus.. maar ben met mijn moeder en mijn zus effe helemaal klaar... ze weet het allemaal voor iedereen maar haar eigen leven is een grote puinhoop... te triest gewoon....

iig vheeft linette van 1 tot half 7 geslapen...

vanmorgen naar de dietiste geweest, maar eigenlijk kan ze niet meer voor mij doen dan dat ik al doe.. ja kijken wat ik eet en hoe ze dat kan aanpassen... zucht ik doe dus alles al wat iemand op een verantwoorde wijze kan doen....

zo nu effe truglezen

19. Journey

Journey Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.404
    0
    0
    Bah sanne sterkte bij de ha ik moet volgens mij dit jaar ook, wordt 30 in juni...

20. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @Kissie, kan jeje beebje niet een druppeltje olijfolie geven... deden ze vroeger tenminste als een beebje verstopt zat... een CB schrijft het niet meer voor, maar je kan het wel proberen zegt iig het cb bij ons..

@goofy, wat een super leuk pakje zeg....
    en hier gaat het goed hoor... linette doet het echt goed... gisteren op en verjaardag geweest en er waren 3 baby's en linette was de enigste die lachte, de rest deed slapen of huilen.. hahahaha

@sanne, oeh 5 flessen wij ook gisteren, madam heeft gewoon van half 1 tot half 7 geslapen vannacht, toen ze zich meldde vanmorgen was ik aan het denken hoe laat zou het zijn... :)

@mamamakka, ja linette wordt gedoopt en wij laten in ons testament erbij zetten dat als ons wat gebeurd linette naar mijn broer en zn vrouw gaat... de peter en de meter dus.... nou ga effe naar de wc, en eens kijken of madam uit de maxicosi wil, want daar ligt ze nog steeds in sinds dat we van de dietiste terug zijn

Deel Deze Pagina