@Mikmak, een hele dikke knuffel voor jou! Het is toch niet te geloven he! Jij bepaalt toch waar je kind slaapt? Ik leg Sven ook nog niet boven alleen in mijn eigen huis laat staan in een vreemd huis. lekker in de reiswieg, zit mama relaxter en Sven voelt dat ik in de buurt ben. Gatver meid, heb echt met je te doen. Voor jezelf opkomen hoor. Hier heb ik een probleem,en dat is dat ik Sven echt nog niet naar mijn schoonmoeder wil brengen als hij nog zo onrustig is. Ik ben bang dat ze hem kostte wat het kost of in de bijkeuken neerlegt omdat hij niet stil is of boven laat slapen en er erg veel heen en weer mee seult om hem rustig te krijgen. Zelfs manlief wil het nog niet, nou dat wil veel zeggen. Maar goed.......we hebben nog even maar 19 april komt steeds dichterbij. Anders neem ik hem gewoon mee naar het vrijgezellenfeest, tis dan niet anders.
Mikmak, fijn he zo'n situatie. En dan krijg je er thuis ook nog heibel over. Ik kan daar ook niet zo goed tegen hoor dat mensen de dienst uitmaken over je kind.
@Voogd, hier ook peter en meter, en ik ga er ook van uit dat die de zorg op zich nemen. Manlief zegt dat het voor zich spreekt maar het liefst wil ik het nog wel een keer tegen hun.
@ patrieske: Ze huilde niet veel alleen als ze honger had en niet kon slapen. Vanaf vandaag is dat dus helemaal anders. De krampjes zijn dubbel en dwars terug. Ze slaapt nu net 10 minuten. Ze heeft gehuild van vanaf 6 uur door de krampjes. Dit komt dus doordat ik ben gaan minderen met de Omneo. Ben het nu eigelijk helemaal zat. Ik heb net de kinderarts zelf maar gebeld maar ze hebben echt een verwijzing nodig van een ha. Ze raden aan om vanavond naar de huisartsenpost te gaan en via hun een verwijzing te vragen of eisen. Dit ga ik ook zeker doen. Het moet nu maar eens klaar zijn.
@Jessica, oh vervelend meid,niks is vervelender dan je kleine zo zien lijden..... @neuspompje....geweldige uitvinding! Ik heb hem vorig weekend gekregen in een pakket van kraambezoek, durfde hem nog niet te gebruiken maar Sven had het nu zo benauwd dat hij het uitschreeuwde, dus ik maar proberen en de eerste keer was direct raak,en het schreeuwen is ook opgehouden. Geweldig! Ligt nu in zijn reiswieg naar meneer rups te staren.
Nou, ik weet niet waar het door komt.... .... de lange wandelingen die ik de afgelopen twee dagen met haar gemaakt heb (zaterdag hele dag gewinkeld, gisteren uur in het zonnetje gewandeld).... .... dat ze niet helemaal lekker is (snotneusje is weliswaar over, maar nu onstoken oogjes en - wat erg moeizaam gaat - slijm ophoesten).... .... dat ze gewoon moe is.... .... of haar draai aan het vinden is.... Maar.... Fien heeft gisternacht van 23.00 tot 7.30 geslapen.... .... En vannacht maar liefst van 22.30 - 8.30! Wow! Of niet? Vannacht heb ik haar wel een paar keer gehoord hoor. Ze heeft zo'n last van het slijm in haar keel dat ze zich af en toe verslikt en het soms zelfs lijkt alsof ze even stopt met ademhalen. Doodeng vind ik het. Ga zo de HA maar eens bellen om te vragen of daar niet iets voor is. Voor zover even. Ga zo ff bijlezen en op jullie reageren!
@Mikmak: jeeeee...wat een verhaal weer...nou, dat was een gezellige verjaardag.. wat een achterlijke reacties zeg, ohw wat irritant allemaal! begrijp dat je er nu even klaar mee bent, tsjonge..tsjonge...als ik zie wat je moeder zegt..dan lijkt het mijn schoonmoeder wel...maar dit even terzijde. Hoop dat Linette zometeen ook lekker doorslaapt in haar bedje! @Jessica: ahw wat zielig voor je dochter, hoop dat je snel die doorverwijzing hebt, dit is toch geen doen! @Journey: dan krijg je pas volgend jaar een oproep, ik kreeg de mijne ook pas in december, toen was ik al ruim een half jaar 30...ach..het is voor een goed doel, maar ben er gewoon nerveus voor.. @Britt: wat goed zeg van Fien, geweldig zo lang doorslapen! @Mamamakka: wij moeten ook nog steeds iets regelen en dus ook een testament op laten maken..ik wil het liefst dat ze naar mijn ouders gaat, maar ja..krijg je dat gezeik van zijn ouders weer, daar wil ik dus absoluut niet dat ze daar naartoe gaat, anders zou ik zeggen mijn broertje, maar die zou er nu nog niet aan toe zijn..ach..moeten er dus nog goed over nadenken!
Britt als je er wat voor krijgt hoor ik het graag hier hetzelfde verhaal. Heb net zo'n neuspompje gebruikt voor zijn neusje, en dat klaart al iets want dan kan ie wat beter door zijn neus ademen. Maar gisteren twee keer gespuugd omdat het slijm dwars zat. @Sven lijkt niet te willen slapen vandaag geloof ik. Ligt nu al enige tijd in zijn reiswieg maar hij blijft jammeren.
mikmak vreselijk ik zou er ook klaar mee zijn, sterkte..... Britt super dat ze zo lekekr slaapt ik ben al blij met nachten van standaard 7 uur Verder hier weer een hele ochtend aan het vechten om har te laten slapen elke keer een half uurtje ne dan hoor ik haar weer zoals nu ze moet toch nog echt even wachten op haar flesje
Mamamakka: Wij hebben vrienden van ons gevraagd (al bij Britt) om de zorg voor de kids op zich te nemen als wij er beide niet meer zijn. Het staat niet op papier (moet nog steeds....), maar de families weten ervan. En hoe het geregeld is? Bij ons tot dusver zo: de familie van de langstlevende (ook al is dat 1 sec) bepaalt wat er gaat gebeuren! Wij hebben namelijk een samenlevingscontract. Weet niet of dat anders is als je getrouwd bent. Weet ook niet of jij getrouwd bent.... Kledingmaat: Hier ook 62. Maat 56 wordt te klein, hoewel het wel verschilt in merk. Mexx en Noppies valt hier ook erg klein en Hema oid kan ze nog prima aan. Sanne: - Hier gaat het ook goed met de 5 flessen (van 150). Maar komt grotendeels door Fien zelf, omdat ze ineens tot 7.30 /8.30 slaapt. Dan komt het qua uren / voeding prima uit. - Ik denk dat Elle-Nova deze zomer zeker maat 68 heeft hoor. Het gaat straks ineens heel hard.... Dus misschien komen die vestjes etc. nog prima van pas in de lente! - Hoe was het bij de HA? Mikmak: Jeetje, wat een drama-verjaardag. Probeer je er niet te druk om te blijven maken meid. Laat ze maar lekker even met rust. En wat manlief betreft: vooraf afspraken over de kleine maken (wat jullie wel en niet doen), werkt goed. Jessica83: Weet niet of ik wat gemist heb hoor, maar weet je zeker dat het krampjes zijn? En wat die HA betreft.... gewoon weer bellen en zeggen dat je nu een doorverwijzing wil! Er is duidelijk iets niet in orde! Tis toch belachelijk dat je tot vanavond moet wachten om dat via de huisarstenpost te krijgen?
Misschien ben ik wel erg relaxt maar als ik op visite ben en Jamie wil slapen dan leg ik hem in de reiswieg bij de visite boven neer.. Om de zoveel tijd even kijken. En ben ook niet moeilijk als ze hem vast willen houden. Is toch maar voor eventjes. *** Temp op het kamertje. Hier staat in de nacht de verwarming op 17,5 en bij Jamie is het tussen de 16 en 18 graden in de nacht. Hij heeft een pyama aan. De puckababy en daarover een laken met deken. Als het te koud wordt maken we een kruikje. Overdag is het iets warmer dus ligt hij bovenop zijn dekentje in zijn kleding in de puckababy. *** Neuspompje = ideale uitvinding, Jamie is erg verkouden en kan het snot niet uit zijn neus krijgen. Gevolg huilen dus hup dat ding erbij en meneer slaapt daarna heerlijk verder. ** Voogd hebben wij nog niet geregeld. Ik wil eerst weten aan wie ik Jamie kan toevertrouwen en naar wie hij toe trekt maar denk mijn schoonzus en broer.
Hey meiden, ben ik dan weer voor vandaag. HIHIHI. Heb vanmorgen al een uur en een kwartier gewandeld. En zometeen ga ik de bovenverdieping schoonmaken, maar eerst even reageren. @ Patrieske: ja ik had het hem verteld, toen we al beneden waren, ik had de tranen in mijn ogen staan van het lachen toen ik het hem vertelde. @ Kissie: durf jij dat om Lars alleen thuis te laten? Ik durf Joshua nog niet eens alleen thuis te laten als de hond uitgelaten moet worden... @ Mamamakka: ow meid wat heerlijk zeg. Wat goed van je kleine vent! Wij hebben ook geen voogd ofzo. Moet je dat regelen dan? Dat wist ik helemaal niet... @ Verwarming: ik heb de verwarming op 20 graden staan ongeveer. Soms zet ik hem voor de nacht op 18 graden, maar Joshua slaapt met slaapzak onder de dekens, dus... @ Sanne: goed hoor, dat je je in hebt kunnen houden. Ik gok voor Joshua ook op 62/68. Zomerjasje heb ik 68 besteld. Ow jippie ook al zo'n fijne schoonouders... dat lees ik wel veel hier hoor... Sterkte bij de huisarts. @ Mikmak: en dat is je eigen moeder? Tsssss. Je zegt het toch niet voor niets, dat ze haar even nu niet op mogen pakken? Vat ze alles altijd verkeerd op? Dikke knuffel meid. @ Jessica: ow meid toch, wat erg voor je kleintje en wat asociaal dat je eigen huisarts geen verwijzing wil geven. Groot gelijk dat je naar de huisartsenpost gaat vanavond. @ Britt: JALOERS! Inderdaad WAUW! Hier vanmorgen dus al flink gewandeld en even boodschapjes gedaan. Was daar ook opzoek naar een droogrek voor de flessen van Joshua. Ik weet nu dat ik straks even naar prenatal moet daarvoor. Ik heb er wel 1, maar die is te klein en bij Prenatal hebben ze precies wat ik zoek. Ik ga nu dus eerst even de bovenverdieping doen en dan naar Prenatal toe.
Zo, de fysio is geweest: Hij heeft inderdaad een voorkeurshouding naar rechts, zoals wij al dachten en we moeten nu oefeningen gaan doen en hij moet verplicht op zijn linkerzij gaan slapen Dit is zwaar drama, want dat vindt hij helemaal niet leuk! (Daar gaan mijn nachten lekker doorslapen ) Patricia: Ja, veel wandelen, dat wil nog wel helpen denk ik, ik wandel ook veel met Valentijn. Goofychick: Hoe is het vandaag met Sven? Journey: Zie je nou wel, Tess heeft misschien gewoon minder slaap nodig Agde ligt nog een stuk zuidelijker als Anduze, het scheelt nog 130 km! Wij zitten ook niet aan het strand Anduze ligt een beetje rechts boven Agde. Ach arme Tess . dan toch maar alleen Weleda gebruiken MerleQ: Misschien een uitwerking van de spuitjes dat hij zo onrustig was? Oh heerlijk, dus Tobe slaapt nu ook officieel door! Super Libra: Sterkte meid! Goofychick: Meis, 150euro voor een vrijgezellenfeest is niet veel geld hoor het lijkt misschien veel, maar als je alleen al denkt aan een avondje uit eten dan ben je al gauw 80 euro kwijt per persoon, dan nog eens doorhouden waar veel alcohol gedronken wordt en ook nog een activiteit Bij mijn vrijgezellenfeest wist ook niemand wat er ging gebeuren en dat kostte hetzelfde 150 euro op zich is veel geld, maar voor een vrijgezellenfeest een normaal bedrag zeg maar En hee, je mag ook hier komen hoor, met Sven Dan hoef je in ieder geval maar voor één dag te kolven! Patrieske: Foto komt er zeker En ja, de filet smaakt hetzelfde, alleen nog verser, dus eigenlijk nog wel lekkerder Bij deze alvast veel sterkte donderdag en ga je gevoel achterna! Als ze niet zeggen wat je wil horen, gewoon op je strepen gaan staan hoor! Mamalijntje: Heerlijk, even de handen vrij! Mamamakka: Oh, ongelooflijk! Dat is wel een hele lange ruk zeg! Sanne: Ach meiske, ik hoop dat het snel echt wel weer beter gaat! Zon kindje is een hele verandering en je groeit naar elkaar toe of juist uit elkaar ik hoop echt dat jullie straks ook weer gewoon elkaar lief vinden Bah, zon uitstrijkje, ik hoef dat gelukkig nog niet Heb je het allemaal weer overleefd? Lekker ondoordacht van je vriend gisteren! MikMak: Wat denkt je zus wel niet? Hier kan ik me zo boos over maken! Niet normaal Jessica: Inderdaad meid, gewoon op je strepen gaan staan, het is toch niet te geloven? Britt: Ook al zon heerlijke nachten, genieten hoor! Voogd: Nog niets geregeld! Komt wel een keer . Wel een peter en meter omdat hij gedoopt is, maar ik zou hen niet als voogd aanstellen, snappen jullie het nog? Maatje: Hier ook nog steeds maatje 56 hoor! Nu af en toe wat van maatje 62, maar dat is nog wel groot
@ op visite en slapen: Ik leg Joshua meestal in de wandelwagenbak op de slaapkamer neer. Bij mijn ouders ligt hij in de wandelwagen op hun slaapkamer. Mijn ouders hebben wel een ledikantje, maar daarbij kan het matras niet omhoog en dan moet ik veel te ver bukken. Straks zal ik wel moeten, als hij niet meer in de bak past, maargoed,dat zien we dan wel weer.
Het is nog niet afgelopen met de nachtmerrie... het ziet er naar uit dat we ook nog eens de helft van ons gezinsinkomen moeten gaan missen... ... wat moet ik nou... we hebben een huis en een kleintje ...
op visite en slapen dat doet Tess dus echt niet probeer het wel maar ze gaat keihard huilen, net als nu maar nu wil ze eten
@Mamalijntje, denk dat het ook van de baby afhangt, ik zou Sven ook niet van hand naar hand moeten laten gaan (en helemaal niet als die gewoon moet slapen) dan raakt hij vreselijk onrustig van. Maar lekker dat jou kleine daar niet zo veel last van heeft.
@goofychick: hier ook nog steeds om 3uur voeding hoor. Sommige kindjes hebben dat nu eenmaal nodig en zullen niet vaak langer tussen hun voedingen laten..
@ Libra: hoe bedoel je meid, Ga je stoppen met werken? Hier nog steeds een zieke nona, al gaat het ietsjes beter na weer een helse nacht met huilen, hoesten, niezen, snotteren, etc. Neuspompje idd leuk en wel maar helpt niet als ze hélemaal vol zit en ze haaaaaat dat ding! Maar ja we moeten wel, veel spoelen, zuigen, sprayen haha Hoop dat ze snel weer de oude is want pff dit is vermoeiend!