Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pffff.....weg begin regelmaat meneer heeft een uur in zijn reiswieg liggen huilen, heeft vanaf 10 uur niet meer geslapen, heb hem nu op mijn borst liggen en tok weg is hij.

2. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Hai,

@Yvette1983
    Mijn zoontje Luca heeft ook een voorkeursligging naar rechts en krijgt sinds 2 weken fysio. Ook ik moet oefeningen met hem doen en hij moet ook op zijn Linkerzij liggen en slapen. Wij gebruiken hiervoor een zijligkussen waarbij hij tussen twee kussen geklemd wordt met klitteband. In het begin vond Luca dit helemaal niet leuk en krijste hij alles bij elkaar maar nu slaapt hij prima. Het heeft twee dagen geduurt voordat hij eraan gewend was. Wij zien al resultaat, hij draait vaker zijn hoofd vanzelf naar links en in de box ligt hij ook uit zichzelf met zijn hoofdje naar links. In bed doet hij dit nog niet maar wij zijn ook nog maar net bezig. De fysio zegt dat het helemaal goed komt.

Veel liefs
    Nataly

3. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    tacha beterschap met Nona! je bent er zoet mee.

** Veel zieke beebs en veel met voorkeurshouding** wens jullie alleen sterkte

4. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    @ Kissie: durf jij dat om Lars alleen thuis te laten? Ik durf Joshua nog niet eens alleen thuis te laten als de hond uitgelaten moet worden...

Ja hoor doe ik alleen als ik Esmee ophaal, ben ik een kwartier weg ongeveer... Er kan toch niets gebeuren? Het enige wat kan gebeuren is dat ze een kwartier huilen...

Mikmak ik gaf Lars al standaard olie, iets door de fles of op een lepeltje, maar het komt gewoon niet los. Als er al wat komt is het net klei.

Ik ben net nog even naar het inloopspreekuur op het cb geweest. 'Mijn' verpleegkundige zei meteen oh wat is hij vlekkerig. Zij vond het een goed plan die pepti voeding en volgende week even terugkomen. Lars was redelijk gegroeid, woog nu 6380 gram. Hij heeft wel wat reserve haha. Meteen pepti voeding gehaald, hij heeft net een fles gehad (dronk hij helemaal op) en ligt nu in bed. Hopen dat hij nu wat langer doorslaapt. Als hij met deze voeding rustiger is moeten we over een paar weken weer over op de omneo en als de klachten terugkomen is het bewezen en krijgen we misschien een vergoeding voor de voeding. Ik hoop zo dat hij nu eindelijk weer kan poepen...

5. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Kissie:
    Oh, wat vervelend voor je kindje zeg.
    Misschien nog een tip....
    .... extra water bij de fles in! Maar misschien doe je dat ook allang....
    Merk hier echt verschil. Als ik geen extra water doe, echt dikke poep.

6. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja haha doe ik ook al, 10 cc per fles extra. Deed ik bij Esmee ook altijd, zij poepte ook moeilijk, maar wel 1x per 2 dagen. Lars gewoon de hele week niet..

7. patrieske16

patrieske16 Fanatiek lid

27 apr 2008
    4.962
    0
    0
    thuismama
    denbosch
    Hia jessica......Ik herken het meid,jaimy heeft dat ook maar als hij echt verveldn begint te worden dan zet ik hem lekker in zijn schommeltje en dan valt hij heerlijk in slaap zoals nu ;)

Hai tacha........Nou je hebt flink gekocht hahahah.
    Hoe is je haar nu is het beter nu je het zelf hebt gekleurd?

Hai Iuno....wat leuk je te spreken meid,super dat je even komt kletsen,ik hoop je vaker te lezen :)
    Super om te lezen dat je manneke het zo goed doet,en ja hier hetzelfde jaimy is al bijna 2 keer dat als noël was ;)

Hai Goofychick.........Ja dat kleed heb ik ook gezien,ik vind ze echt geweldig maar vond jaimy er nog klein voor maar ik zie dat Sven er goed mee uit de weg kan dus halen die hap hahahah

8. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Verschilt echt per persoon. Ik ken mensen die rustig boodschappen gaan doen of zelfs de stad in gaan, omdat ze zeker weten dat hun kindje anderhalf uur slaapt! Ja, dat vind ik dus niet kunnen....
    Had bij Britt hetzelfde gevoel als jou hoor.... Onze hond moest gewoon wachten totdat ik (met Britt) mee kon. Maar ben er nu toch een beetje anders naar gaan kijken. Als Britt en Fien slapen 's middags, ga ik meestal toch even een snel rondje met de hond lopen (vooral als het slecht weer is.... anders kost het me zeker 3 x zoveel tijd en heb ik de wandelwagen nat, Britt nat, mezelf nat en een natte hond, hihi).
    .... En als Britt vlakbij op de creche zou zitten, zou ik denk ik Fien ook wel even alleen laten (als ze lekker ligt te slapen). Maar ik moet nu 10 minuten rijden, dus Fien gaat/moet mee.

9. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Welke schommelstoelen hebben jullie eigenlijk? Ik zit er aan te denken ook zó'n ding te kopen, weet alleen niet welke. Zit er een batterij in?

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Weet wat je bedoelt, hier nog zo'n verhaal.....Sven was er van af bijna, maar begint weer terug bij af. Hij is weer erg benauwd aan het worden, zo zielig.

11. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @loveA, mijn moeder is een kei in het manipuleren..... en draait alles naar haar eigen hand, en ik ben er altijd tegen in gegaan, en nu gaat mn zus meedoen... das goed voor het familie gevoel....ik zal nu niet dan niet en nooit niet fatsoenlijk met mijn moeder door een deur kunnen en das een feit....

mijn zus begon ook over geld en de auto die ik had gekregen... ja duh heb er nooit om gevraagd en iedere keer wordt je met die dingen geconfronteerd door haar.. durft mn zus nog te zeggen.. ja je kan ze ook een keer bedanken :confused: ja alsof ik dat nog niet heb gedaan, moet haar waarschijnlijk tot aan haar graf bedanken ofzo en het liefst op mn knieen, oh zegt ze heb je dr bedankt, ja duhuh... wat denk jij dan.... zal mn moeder wel weer hebben gezegd dat ik nooit dankjewel heb gezegd ofzo.. geen idee... maar zien en spreken hoef ik op het moment even niet en als ik dr zie aankomen lopen gaat de deur effe niet open..... dat geleuter de hele tijd om halve dingen...

@britt. maar das wel super zeg...

@kissie, pffff lastig hoor... geeft alleen maar meer buikpijn..... ik hoop dat die pepti voeding gaat helpen voor jullie.. sterkte ermee iig

@tacha, nog steeds verstopt neusje he... gerum.... nou zeg... en regelmatig met haar in de douche gaan om te stomen?

@libra, he wat ga je je halve mandinkomen missen?

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hm valt me op dat juist de borstgevoede kindjes hier ziek zijn ;) Tobe heeft nog steeds nergens last van gehad.
    Naja volgende week KDV, dus dan zal het niet lang meer duren.

@ voogd: doe ik voorlopig niet aan. In eerste instantie wordt er sowieso gekeken naar opa's en oma's en dat zijn ook de enige mensen die wat mij betreft in aanraking komen. Mijn schoonmoeder is te oud, dus mijn moeder is de meest logische keuze en dat vind ik prima. Mijn zusjes en broertjes zijn te jong en vrienden te onervaren. Die willen dat denk ik ook nog niet...
    Misschien dat we er over een paar jaar nog eens naar kijken.

13. 07Britt

07Britt Actief lid

1 mei 2008
    166
    0
    0
    Zwolle
    Neusspray en stomen (in de badkamer of onder de douche) was het advies van de HA. Het moet loskomen.... en dan moeten ze het zelf los hoesten. Ja, ja.... dat kon ik zelf ook wel bedenken!

Bel jij voor de grap ook eens.... kijken of ze hetzelfde zeggen?

14. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @Goofy: wie neemt er nou een kind met ADHD mee op kraambezoek...dat zou ik dus nooit doen...
    Leuk setje trouwens :D Dat zijn de leukere cadeautjes he? Ik kreeg een paar weken terug 3 Mexx setjes tegelijk (van de nichten van mijn vriend). Helemaal in zo'n cadeaudoos, supersjiek!
    Ja dat is het nadeel van bv geven he... die gebondenheid, en dat moeten kolven in dit soort situaties. Kan je anders niet nu alvast beginnen te kolven? Elke dag 1 voeding kolven en die dan in de vriezer doen of zo?

@Libra: wat naar dat je bv terugloopt door die toestand. Snel een paar daagjes rust nemen en Ingmar zo vaak mogelijk aanleggen, dan komt het vast wel weer op peil!
    En wat bedoel je met de helft van het gezinsinkomen missen? Toch geen ontslag of zo he...?

@Mamalijntje: ik ben ook vaak bang dat Jay verkouden wordt als ik met hem naar buiten ga. Maar ik ga toch, want de buitenlucht is wel gezond voor hem. En je kan ze toch niet tegen alles beschermen. Alleen vandaag ga ik niet naar buiten met hem, met die storm...bah :(
    Ik trek hem altijd een jas aan, of ik doe hem in de babynomade (omslagdoek voor buiten), en daarmee gaat hij onder een lakentje en een dekentje. Ik deed eerst ook nog een kruikje, maar volgens het CB hoeft dat allang niet meer. In zo'n draagzak hoeven ze volgens mij ook niet al teveel kleren aan, want het kan knap warm zijn in zo'n ding.
    In Den Helder zal het wel helemáál keihard waaien nu he? ;)

@Kissie: wat zielig dat Lars zo moeilijk kan poepen :(
    Hier is dat ook af en toe een probleem, dan zit hij echt uren te persen en flink huilen erbij. Ik hoop dat het snel goed komt meid.

@Mamamakka: wat goed van dat doorslapen :D Kan Rayn niet even aan Jay uitleggen hoe dat moet? ;)
    Wij hebben ook nog geen voogd geregeld, maar wel over nagedacht. Ik vind het moeilijk, omdat ik denk dat als ik de ene opa en oma als voogd aanstel, de andere opa en oma beledigd zullen zijn :(

@Journey: hier staat de verwarming op zijn kamertje nooit aan. Alleen tijdens de eerste twee weken als hij in bad ging, verder helemaal niet.
    Maar het is nooit koud op zijn kamertje, altijd rond een graadje of 18.

@Sanne: altijd weer die schoonouders he...grrr... ;) Hoe was het bij de huisarts? Ik moet binnenkort ook voor een uitstrijkje :(

@Jessica: jeetje, 6 uur huilen... :( Dat lijkt me zwaar vermoeiend meid...
    Goed dat je naar de kinderarts gaat, en laat je niet afschepen op de huisartsenpost!

@Britt: wat heerlijk dat Fien heeft doorgeslapen :D
    Hier doe ik ook altijd 10 cc water extra door de fles, anders poept hij bijna niet. Gevolg is wel dat zij poep zo dun wordt dat ik hem vaak kan gaan verkleden daarna :rolleyes:

15. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    @beeb even alleen thuis laten: ik moet eerlijk zeggen dat ik er soms ook wel eens over denk om Jay even een half uurtje alleen te laten, als ik zeker weet dat hij diep slaapt. Dan kan ik snel even op de fiets boodschappen doen. Dat scheelt me gewoon een uur tijd, gesjouw met de wandelwagen, een kind dat daarna niet meer kan slapen, plus ik kan nog meer boodschappen meenemen ook.
    Maar ik heb het tot nu toe niet gedaan, want stel je voor dat er net op dat moment brand uitbreekt of zo... De kans is natuurlijk heel klein, maar als het wel gebeurt vergeef je het jezelf nooit. Moeilijk hoor...

Als je twee kinderen hebt, en je moet de oudste naar school brengen kan ik het me trouwens goed voorstellen dat je de jongste even alleen laat... dat lijkt me anders nogal een onderneming zo 's ochtends vroeg...

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

@ kind alleen laten: dat doe ik dus echt niet... Hooguit als ik even naar beneden moet naar de postbode om een pakketje op te halen.
    Boodschappen doet mijn man trouwens als hij uit zijn werk komt! En ik kook dus ook pas als hij thuis is. Maar het eten staat ook zo op tafel. Hij helpt altijd mee met snijden en dan is het zo gebeurd.

17. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    Ja het enige wat kan gebeuren is idd brand... daar ben ik ook wel eens bang voor. Mijn moeder deed het vroeger ook met ons, als ze ons naar school bracht dan was de jongste even alleen. Mijn man is bijna altijd weg dus ik vind het wel handig. Scheelt idd een hoop tijd.

18. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Hey meiden,

zo ben weer klaar met de bovenverdieping.

@ Yvette: ja vind het heerlijk om te wandelen hoor. En helemaal samen met Joshua. Had nog geluk ook, was net voor de regen weer thuis. :)
    Wel balen dat hij idd een voorkeurshouding heeft. Ik hoop dat je vanacht toch een lekker nachtje zult hebben meid.

@ Tacha: wat fijn dat het weer ietsje beter gaat met je kleine meid. Hopen dat het deze vorm gaat houden en het dus steeds beter zal gaan met haar.

@ Kissie: ja dat is ook weer zo... misschien dat ik het maar gewoon een keer moet doen zonder Joshua en dan gewoon de babyfoon meenemen ofzo, zodat ik wel kan horen wat er gebeurd...
    Ik hoop dat de pepti helpt meid. Als blijkt dat dit helpt kun je via de kinderarts aan laten tonen dat hij koemelkallergie heeft en dan kun je de Pepti halen bij de apotheek en dan krijg je het vergoed.

@ Britt: ow gelukkig ben niet de enige die zo denkt, :) hihihihi.
    Ik ga het denk ik morgen gewoon proberen met de babyfoon mee. Kan ik de boel toch in de gaten houden.

@ Mikmak: kan me dan heel goed voorstellen dat je er helemaal geen zin meer in hebt. Ik ken het zelf niet, maar lijkt me echt zoooooooo niet leuk. En dat is nog zacht uitgedrukt.
    Hele dikke knuffel voor jou meid.

Ik heb de lijst klaar voor de meeting. Als iedereen mij dan even een PB stuurt of je mee wilt en of je man mee gaat en welke datums je kunt, dan kunnen we beter kijken wanneer de meeting dan plaats zal gaan vinden.

19. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle

20. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Oh is het ook met de mannen? Ik neem die van mij niet mee hoor... ik vind het meer een vrouwending, zo'n meeting.
    Ik kan trouwens op 13 en 20 juni.

Deel Deze Pagina