Oh ik heb dit gevonden: Indien in de voogdij over minderjarige kinderen moet worden gezien, maar de ouders niets hebben geregeld, benoemt de rechter een voogd. Daartoe hoort de rechter belanghebbenden, zoals de ouders, broers en zuster van de overledenen ouder(s) en ook de kinderen zelf, als deze ouder dan 12 jaar zijn. Soms kan de rechter niet meteen een oplossing vinden, bijvoorbeeld omdat er meerdere geschikte voogden zijn of omdat er binnen de familie ruzie is ontstaan. De rechter kan dan de Raad voor de Kinderbescherming om advies vragen. Als niemand in de familie- of vriendenkring de voogdij over de kinderen op zich wil of kan nemen, krijgt een voogdij-instelling het gezag over de kinderen. De instelling zal afhankelijk van onder andere de leeftijd van het kind proberen een geschikt pleeggezin te vinden of het kind te begeleiden bij het zelfstandig wonen. Dan is het dus wel makkelijker om een voogd aan te stellen omdat er dan geen hele procedure aan vooraf gaat....
Patricia; ik had je een pb gestuurd, maar die staat bij mij nog in de wachtrij... ? Ik kan in elk geval de 13e en de 27ste!
Maar goed, een notaris vraagt zeker weer 700 euro om dit vast te leggen Belachelijk duur zo'n notaris en wij hebben afgelopen jaar 3 keer dat grapje mogen betalen (2 hypotheken en huwelijkse voorwaarden).
@baby alleen thuis: Ik heb het al een aantal keren overwogen maar nog niet aangedurfd. Als ik even naar de supermarkt loop ben ik binnen tien minuten terug, geen probleem. Ik denk ook niet dat er iets kan gebeuren, baby ligt in veilig bedje etc. Toch neem ik elke keer de wagen en ga vervolgens naar een supermarkt verder weg omdat mijn dichtstbijzijnde supermarkt een trap heeft waar ik niet met de wagen af kan. Het lijkt me handig maar ik durf het niet zo goed. @buikspieren: Ik heb nog geen een buikspier oefening gedaan. Ik was van plan meteen te beginnen na mijn nacontrole. Dat is inmmiddels alweer drie weken geleden. Mijn buik ziet er niet heel dramatisch uit, maar het is allemaal wel wat slapper en daar mag best iets aan gebeuren. Niet alleen mijn buik trouwens... @roken: Ik heb sinds de geboorte van Feya 2 sigaretten gerookt. Op een avond dat ik een feestje had. De melk ging ik toen toch afkolven. Ik zou eigenlijk wel meer willen roken, maar weet niet zo goed hoe dat moet met de borstvoeding, of het veel kwaad kan. Ik heb het nog niet durven vragen omdat ik bang ben dat ze me aso zullen vinden... Weet iemand toevallig hoe dit zit? Maar ik ben echt dol op roken en zou het niet bij mijn kind doen. @doorslapen: Meestal doe ik nog een voeding rond 5 uur 's ochtends. Vandaag was een uitzondering en heeft ze doorgeslapen tot zeven uur. Dat is wel heel lekker, alleen om zeven uur was ze wakker en ik kon haar niet meer terug in bedje stoppen omdat ze aandacht wil. Dat kan na de voeding van vijf uur wel en het voelt alsof ik dan langer uitslapen wat ook wel weer lekker is. Als er zo lang geslapen wordt, moet ik ook echt de andere borst afkolven omdat die heel erg gestuwd is dan, hebben nog andere mama's dit?
@mamamakka: vind het superknap dat je al zoveel kilo's kwijt bent, wat verwachten ze dan 6 weken na de bevalling.. tsjonge...en oefeningen doen, heb ik zelf ook nog geen zin in..gelukkig doe ik met de nagym op dinsdagavond nog iets, dan moet ik wel, maar thuis heb ik daar geen trek in.. Ik heb zelf ook nog niet gerookt, maar moet zeggen als het hier erg tegenzit spookt het wel door mijn hoofd, gelukkig rookt mijn vriend niet dus hier is ook niets in huis..wil het ook echt niet meer... maar ja... zullen zien.. @Patrieske: fijn om te lezen dat je avond uit zo gezellig was, zo zie je maar weer...doet je goed wat grappig trouwens dat Noel eerst stijl donker haar had, kun je nu dus nog niets van zeggen.. @Merleq: bedankt voor het opzoeken van de info over voogdij, er moet dus zeker iets geregeld worden, ja, zonde van je geld he? belachelijk dat dat zoveel geld moet kosten.. @Goofychick: wij moeten dus ook zeker wat gaan regelen voor de voogdij... @Yvette: waar hebben jullie je vakantie geboekt? wij zijn ook een beetje aan het kijken van hoe en wat..had een Eurocamp, petit paradis, boek aangevraagd, maar daar staat dus helemaal niets in.. wij gaan de 1e 3 weken van september @Journey: jullie hadden geloof ik ook al geboekt?
Eerlijk gezegd ga ik nog steeds niets regelen voor de voogdij... ALS er ooit wat gebeurt (en die kans is zooo ontzettend klein) dan heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt... Sowieso gaan de kinderen tijdelijk naar een opa of oma en aangezien onze band met onze ouders prima is, vind ik dat prima. Alleen mijn man zijn broer zie ik niet zitten maar ik weet zeker dat hij dat zelf ook niet ziet zitten
misscien een idee om zaterdag en zondag in de lijst te verwerken, zullen ook mensen werken op zaterdag denk ik En dan een knoop doorhakken.
Er is hier iemand vreselijk onrustig vanaf vier uur vannacht, wil niet slapen en had vanacht die aanval van kramp..........ben gesloopt.....hij heeft nu even zijn ogen dicht op mijn buik......ssstttt.....
ja hahaha stackers kun je gewoon nog krijgen hahahaha maar nog nooit 1 geslikt hoor.. @roken....zo nu en dan eens een sigaret.... kwam gewoon door de stress met linette.... de eerste 6 weken helemaal niet gerookt, en hou het ook voor gezien.......
Yvette, Tess en Valentijn lijken we lerg op elkaar Tess slaapt dus ook echt niet op visite, zaterdag hebben we weer een verjaardag dan blijven we gewoon maar tot een uur og 9 half 10 pff ja wij moeten nog naar de notaris in principe heeft mijn vriend nu nog niks te vertellen dus als er wat gebeurd gaat ze standdard naar mijn ouders.... Sanne wij gaan met vacances soleil die zijn echt een stuk goedkoper en hebben ook een babypakket wij zijn net 300 euro kwijt voor 3 weken in een sta caravan Het weekend van de 13de komt mij idd beter uit op een zondag maar waar gaan we het nu eigenlijk doen? Voogdij ik denk eerlijk gezegd dat ze zowieso in de familie blijft en om daar dan zoveel geld voor uit te geven...
@roken: ik heb nog niet gerookt, maar ik moet zeggen dat ik er af en toe gruwelijke trek in heb, met al die baby-stress... Als ik binnenkort met mijn autootje naar mijn werk ga, ben ik heel bang dat ik weer voor de bijl ga. Lekker de muziek keihard aan, meebleren, raampje open, lentezonnetje op mijn gezicht, en ja...dan is een sigaretje erbij wel ERG lekker hoor... Maar ik zal proberen sterk te zijn [-o<
Mikki77 is hier verschrikkelijk wisselvallig weer. Zon en het volgende moment een grote hagelbui. Maar idd we hebben hier die gure wind he. mamamakka fijn dat alles goed is! Maar wel erg bot hoe hij reageerde op je gewicht! Vind het netjes hoor al 19 kilo! Meis laat je niet gek maken. Ook ik heb een keizersnede gehad met alle rare ingewikkelde gevolgen maar wedden dat bij de tweede alles goed gaat! PS was al stiekum begonnen met de buikspieren. patrieske16 Lekker dat je er even uit bent geweest. Was je volgens mij wel echt aan toe! Roken = ik ben gestopt toen ik voor de ks ging. Helaas door alle stress weer begonnen.
Yvette Lars was 4550 bij de geboorte en 54 cm. Een flinke knul, maar Esmee is ook groot hoor... goofychick hoe kan het dan dat je kindje zoveel kramp heeft, had hij dat eerder ook wel? Zielig is dat he? Lars heeft het nu ook verschrikkelijk. Ik zou het zo over willen nemen van hem.
Ach bij Tess gaat het de betere kant op ze gaat nu ook richting de 3 maanden, ze ligt trouwens nu in bed ze was in slaap gevallen in haar schommelstoel en ik heb haar lekekr in bedje gelegd straks nog wakker maken voor haar pyamaatje en fles en dan hoop ik dat ze verder slaapt