Januari 2009 mama's!

Discussie in 'De mama's' gestart door Tacha1987, 11 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Is trouwens Tobe de enige die binnenkort naar het KDV gaat? Ik kan me niet herinneren dat ik het bij iemand anders heb gelezen...?

2. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Heerlijk!

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik gaf standaard eerst gemengt met Forte, toen dat allebei bijna op was.. Ben ik in eens overgestapt op Omneo, en dat ging heel goed.. Ik gebruik er nu ook bronwater bij, en de krampjes zijn sterk verminderd..

4. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg

had je goed gelezen hier gaat linette ook naar het KDV.... eerst dacht ik.. hmmm das geen probleem, maar hoe dichter half april nadert hoe moeilijker ik het vind, heb er al bijna om zitten huilen :confused: nu al.....

5. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ah oke! Een lotgenoot ;) Ik vind het ook doodeng namelijk... Ik heb er zelfs al eens om gehuild...
    Tobe gaat maandag dus al. Gelukkig nog maar 1,5 uur om te wennen :)

6. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    @iloveA, mooi dat je dat al gaat herkennen... want galaanvallen worden getriggert door bepaalde producten... nou die mijd je gewoon effe dan komt het allemaal in orde en als je dan je echo hebt gehad, gelijk een afspraak maken om ze te laten verwijderen... dan zijn de aanvallen weg.. althans ik heb ze soms nog wel eens, maar dat is niet heel erg, alleen vervelend.... maar goed eerst de echo dan maar

7. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Libra: Oh gezellig! Ik hoop dat de keuken er nu wat beter voor staat..

Jessica: Lekker ding dat kleintje van jou :)

Patrieske: De tv staat! En we zijn er zo blij mee :) We baalden wel eerst dat het dan geen ambilight werdt, maar maakt nu niets meer uit.. We zijn nu hartstikke te vreden! Met m'n arm gaat het wel goed hoor, alleen blijft m'n rechter schouder pijn doen.. Met m'n meisje gaat het super! Gister heeft ze prikjes gehad, heel zielig! Ze wordt echt al een groot meisje ;) Hoe is het met jou kindertjes?

Tacha: Wat wordt ze al groot he.. Gaat echt zo snel..

2de: Nu weet ik dat ik een keizersnee krijg.. Maar nog moet ik er niet aandenken.. Mag ook niet, daar niet van.. Maar een 2de, ik vind dit af en toe al zwaar genoeg ;) Ze kan me soms de hele dag bezig houden, daar wordt je niet blij van.. hihi!

Nachten:D ie gaan hier heerlijk! Ik denk dat ik het wat dat betref tref.. ze maakt goede nachten, en dat is vaak van half 11 tot half 8.. en zondag op maandag van half 10 tot 7.. Dus ik ben wel blij met haar door slappertjes :) Overdag kan ze dan de boel wel bezig houden, en dan is het wel zwaar soms hoor! Maar verder neits te klagen..

Yvette: Wat fijn meid.. Dat was wel een vreugde dansje waard of niet? echt lekker om je oude kleren weer aan te kunnen.. Hier kan ik dat ook, alleen doet het pijn aan het gebied onder m'n navel..

8. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Gister hebben we ons eerste CB bezoekje gehad.. Ik zal er later over vertellen.. Ze is nu wel rustig en ligt of zal ik zeggen lag.. Heerlijk te kirren in de box.. Maar nu is ze het alleen spelen geloof ik zat! Ik kan jullie niet meer bij houden.. pfff..

9. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    @kdv: Feya gaat vanaf 1 april naar het kdv. Twee dagen in de week. Ik wilde graag drie dagen maar dat was niet beschikbaar. Ik wilde eigenlijk een heel ander kdv maar daar heb ik pas plek in januari of zo. Hier viel een kindje uit en wij mochten die plek overnemen. Ik vind het kdv waar ze nu heen gaat minder leuk eruit zien als mijn eerste voorkeur, maar ja, uiteindelijk gaat het er toch om hoe de band met de leidsters is. Als dat klikt kan het er ergens anders wel gelikter uitzien maar dat houdt niet in dat het voor haar minder leuk is.

10. winter15

winter15 Niet meer actief

@KDV: hier ook ongeveer half april...ik neem vakantie op tot ze iig 12 weken is..vindt het nu ook al vreselijk!. Ze heeft plek vanaf 1 april dus dan ga ik haar af en toe ook alvast een paar uurtjes brengen!

@Merleq: per wanneer gaat Tobe dan voor "het echt"?

@IloveA: precies, afleveren die doos en moven...hier trouwens nog geen Felicitas, afspraak was om 1 u...staat haar weer netjes..
    Even volhouden dus met die pijn, heb je daar pas last van gekregen dan?

11. kissie

kissie Fanatiek lid

18 apr 2006
    1.494
    1
    0
    MerleQ Lars en Esmee gaan naar mijn moeder als ik werk. 1 april moet ik weer beginnen, 3 dagen in de week ga ik werken. Mijn moeder woont bij mij in de wijk, en ze kunnen er altijd slapen als ik om 7 uur moet beginnen. Heel handig.

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Spannend hoor Merle!
    Jamie zou eigelijk 7 april naar de opvang gaan maar ze hebben pas per 1 juni plek op de vrijdag en sta op de wachtlijst voor de maandag.

En moet nog een baan vinden dus kan nog even genieten hier

13. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    @ Nettie: ow meid... bah spuitluiers... Gelukkig heeft Joshua ze nog niet... * klopt ff af* ;)

@ Mikmak: ja ik doe dat al, dus dat moet vast goedkomen. Ik weet niet of het bij alle kruiden is, dus ik probeer maar wat uit. Des te meer ik kan vertellen als ik er ben, toch?

@ Joyce: jij hebt dus ook van die heerlijke nachten. Lekker hoor.

@ Sanne: nou hier was ze zelfs te vroeg. HIHIHI. Hier was de afspraak 13.15 uur en om 12.45 uur stond ze al voor de deur. Was net bezig met m'n lunch maken.
    Ik heb de Nubyflessenset gekocht. Kon het niet laten, vond dit toch wel erg handig. Die hoteldebotel wilde ik eigenlijk ook wel hebben, maar moest dat direct bestellen en dat doe ik niet, want dat wilde ik eerst overleggen met mijn man. Vind het wel erg leuk moet ik zeggen.
    Nou ik dacht er laatst over na en toen had ik het in de zwangerschap al, maar toen dacht ik dat het bij de zwangerschap hoorde, dus heb er geen acht aan gegeven. Nu word het steeds heviger en steeds vaker en toen ik het tegen mijn moeder vertelde zei ze dat ik het in de gaten moest houden en dan een afspraak moest maken met de huisarts. Het zit namelijk heel erg in de familie.

@ KVD: Joshua staat wel zo goed als ingeschreven, maar kan pas, als ik weer een baan heb gevonden. Ik moet ze bellen zodra ik weet wanneer ik hen nodig heb.

14. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    zo net mn moeder aan de lijn gehad, wilde eerst niet opnemen, maar ja linette ligt beneden in de kinderwagen te slapen, dus helaas...

kwam ze met een k*t verhaal over de ostheopaat en haalde ze zondag aan hoe gezellig het was... ja daar wilde ik je nog wel over spreken ja... want was totaal niet blij met de gang van zaken van jou en mn zus... dat GVDse jaoerse gedoe dat iedereen dr vast mag houden en ik nooit.. terwijk ik de oma ben.... en grits kind weg.. zei haar dat dat ook wel anders kon en dat ze enigszins jaloers overkomt... heb haar gezegd dat je zo niet met mensen omgaat en dat het niets te maken heeft wie haar vast mag houden... tis geen kermis attractie waarvoor je in de rij moet staan.... ze gooide het er op dat ik nog in mn kraamtranen zit.... ehm nee mam, eerst is het mijn zwangerschap die mij de dingen niet helde laat zien (volgens haar) en nu zou het kraamtranen zijn... ehmmm nee mam das jouw excuus... gooi het maar op een afwijking das jouw manier van beredeneren ben geen 12 meer en zie de dingen perfect helder... maar op deze manier met mij omgaan is nogal respectloos en dat ik da tmeer dan zat ben.... het is iedere keer hetzelfde geleuter dat wanneer ik voor mezelf opkom jij het gewoon afschuift op iets maar zo zit de wereld niet in elkaar.. kreeg ik weer voor mijn voeten geworpen dat we daar op vakantie mogen, en de auto.. en dat ik daar ook wel eens dankbaar voor mag zijn... zei tegen haar, tssss daar heb ik je al zooo vaak voor bedankt, en doe altijd wat extra's voor jullie als er iets bijzonders is maar zei ik tegen haar, moet ik dan op mijn knieen de rest van mijn leven zitten en alleen maar dankje wel zeggen? want als dat zo is dan ga ik nu naar de bank pin een paar duizend euro en kom je ze achter de deur brengen, want dit slaat nergens op.. nee dat was ook niet nodig.... haalde ze mijn broers en zus erbij dat ze de jongens ook hun leven laat leiden en laat ontwikkelen... ja zeg ik haal hun er effe bij, daar gaat het niet om het gaat om hoe jij reageert VOOR het moment dat je linette uit mn armen gritste, ja je moest toch eten, en bij mij voelt ze zich veilig enz enz.. ik zeg daar gaat het het niet om dat ze zich veilig voelt, het gaat er om hoe jij met mij omgaat... het is mijn hele leven al wegduwen aanhalen en ga zo maar door, en ik laat me door jou niet meer manipuleren of me een rot gevoel laten geven, dat stadium ben ik al lang gepasseerd, en heb ook geen behoefte aan roddels en halve waarheden, mogen jij en mn zus je mee bezig houden als ik het maar niet hoef! BTW, kan ook nog elders op vakantie gaan hoor... maakt mij niet uit.... en me zus hoef ik voorlopig niet meer te spreken want daar krijg ik alleen sarcasme naar mijn hoofd toe gesmeten over opmerkingen die ik naar jou heb gemaakt om haar de bewuste dag na de ostheopaat in haar wiegje te laten liggen... ja maar je zus heeft het ook moeilijk, nou dat heeft ze zichzelf op de hals gehaald, niemand dwingt haar bij die kerel te blijven.. dat doet ze zelf.... en iedereen moet leren en opstaan en door... ook zij, en ben niet gedient van dit achterlijke gedrag...

iig zij vond de opmerking wel leuk..... :confused: en een andere moeder zou het wel leuk vinden dat oma met het kind liep.. en ik ben een goede oma..ik zeg hoor je nou werkelijk niet wat ik zeg.. het gaat er niet om dat je een goede oma bent, dat klopt al je kleinkinderen zijn gek op jou.. het gaat om jouw gedrag ten opzichte van mij....en dat pik ik niet meer, en als jij niet met respect kan omgaan met mij, en mijn gezin dan hou ik de omgang kort want als ik respect toon voor een ander verwacht ik dat ook terug... iig ze was niet blij dat ik het zei, maar ze zei van wel.... en draaide het gesprek af... heb toen het telefoon gespek maar afgekapt want heb geen behoefte aan haar bullsjips

zo effe mn zegje kunnen doen haha

15. Doemaar

Doemaar VIP lid

24 sep 2008
    8.119
    0
    0
    Limburg
    ja mar zo specifiek hoeven ze he tniet te weten, alleen dat je van bepaalde producten aanvallen krijgt.. en dan vullen ze het meestal al aan wat de trigger kan zijn.... maar ja ben benieuwd wat er uit komt...

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Slik.....hoor net dat er een paar huizen verderop in twee huizen vannacht is ingebroken....ohhhh ik ben al zo'n angsthaas daarin......extra bevestiging dat ik er goed aan doe om de videocamera, digitale spegel reflex camera en laptop altijd naar boven te brengen voor het slapen gaan.
    Raar maar ik moet er niet aan denken om de foto's van de geboorte kwijt te raken of de filmpjes van de eerste week :cry:
    En natuurlijk onze spullen maar die zijn vervangbaar!

17. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Gisteren de eerste les fit-na-de-bevalling gehad. Het was super leuk om iedereen terug te zien met de beebjes, maar ook moeilijk om iedereen zonder dikke buik te zien… Ik wil dat gevoel zó graag terug! Al moet ik er tegelijkertijd niet aan denken om over 9 maanden weer met zo’n kleine baby te zitten hoor!
    Maar goed, ik vond het hele leuke kindjes,, maar ik vind die van mij dus ECHT de mooiste! :oops: ik weet dat ik dat niet mag zeggen, dat is helemaal niet aardig van me, maar ik vind het echt zo :oops:

18. KleintjeValentijntje

KleintjeValentijntje Fanatiek lid

18 apr 2008
    2.917
    0
    0
    Ergens in Limburg
    Valentijn is hier zo rond half 12 in slaap gevallen en slaapt nog steeds! Heeft mij even de gelegenheid gegeven om een lekker lang telefoongesprek te voeren, even heerlijk te eten en op jullie te reageren. Wat een luxe vandaag!

JOurney: Gaat helaas niet, we gaan met mijn ouders mee, dus ik wil niet op een andere camping, maar dit doe ik dus nooit meer!

MerleQ: Balen zeg, ik hoop dat ze er snel uit zijn en dat je man toch de promotie krijgt!
    Valentijn hoeft voorlopig dus niet naar het KDV, omdat ik mijn baan kwijt ben. Onze plaats blijft bestaan, totdat een ander kindje zich meldt, maar we blijven boven aan de lijst…

Goofychick: Ik neem mannetje alleen mee als hij er zin in heeft ;) Heb het er nog niet met hem over gehad, maar het ligt er een beetje aan hoeveel vrouwen hun man meenemen. Maar als jij jou mannetje meeneemt, dan gaat die van mij zeker graag mee, kunnen ze weer even samen tegen ons lopen plagen ;) (en wij tegen hun! :) )
    Getver, ik zou ook als de dood zijn!

Mikki: Dat inbakeren, is toch juist om ze een veilig gevoel te geven? Ik zou me niet zo druk maken, als het hem helpt…

Patrieske:Jeetje, wat een akelige verhalen :(

Sanne: Het was dus inderdaad leuk!
    Jeetje, wat een ondoordachte actie weer van je vriend :( En ja, jij hebt ook recht op je eigen afspraken!

Vash: oh nee he…. vreselijk, zo’n verbouwing die ook nog eens zo lang gaat duren! Sterkte!

Patricia: Lieverd, weet je dat spieren meer wegen dan vet? Eigenlijk zou je beter niet kunnen wegen en het gewoon aan je kleren moeten merken… Als jij weer zoveel wandelt (en in je zwangerschap kon je dat niet) dan zal een deel van het gewicht ook wel in nieuwe spiermassa zitten, denk je niet?

MikMak: Super dat je zo’n goede nacht had! Sterkte vanmiddag zeg….
    wow :confused: wat een verhaal! Maar goed dat je haar gezegd hebt wat je dwars zit,dan ben je het mooi kwijt… Nu kan ze er over nadenken en hoewel het waarschijnlijk niet gebeurd, kan het toch wel gebeuren dat ze nu eens bijdraait…. ik hoop het voor je!

MamaMakka: Heerlijk alleen maar goed nieuws, super!
    Je hoort de afspraak al te weten om te laten enten en de kaarten die moet je dan gewoon meenemen… Gewoon even het cb bellen wanneer hij geënt moet worden!

Tacha: Zetpilletjes met eucalyptus? Dat ken ik helemaal niet?Waar haal je die?
    Hihi, hier nog zo’n gefrustreerd kipje, Valentijn zuigt ook op zijn knuistje en af en toe lukt zijn duim wel, maar soms ook niet! Vaak sabbelt hij ook op zijn vingertjes ;) Maar de speen is toch nog steeds het lekkerst…

Joyce: Ja inderdaad heerlijk. Ik kan me voorstellen dat jij je oude broeken nog niet aan trekt als het je pijn doet, maar dat je alleen al wéét dat het KAN, dat is dan toch ook heerlijk?!

19. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    .....Jaaaaaa........de bevesting van de boeking is binnen met de post voor Center Parcs.....hmmmm......dan zijn we hier een week niet.....denk dat ik maar een waakhond voor de deur zet.........

20. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier hetzelfde... 10 meter naast ons complex zit een hele goede KDV waar wij heel graag naartoe willen. Maar die zitten in ieder geval tot en met augustus vol en pas vanaf mei gaan ze kijken wie ze daarna kunnen plaatsen. Het was vroeger van de UvA maar door nieuwe regelgeving mag dat niet meer :( Zo jammer...

@ sanne: we hebben 2 wenweken waarbij de dagen steeds ietsje langer worden... Dus vanaf april gaat ie echt 3 volle dagen. We brengen hem om half 9 en om 5 uur halen we hem weer op.

@ yvette: haha ik vind Tobe ook altijd de mooiste hoor ;) Volgens mij vindt iedere ouder dat ECHT. Oh behalve mijn tante trouwens, die vond mijn neefje lelijk haha.

@ goofychick: oh brrr daar kan ik dus ook niet tegen! Bij onze vorige woning was er ook een keer overdags bij de buren ingebroken. Nu hebben wij dus een alarm in ons appartement. Terwijl de kans dat er hier wordt ingebroken zo ontzettend klein is. Bij ons balkon kunnen ze niet komen dus ze kunnen alleen via de voordeur naar binnen. Maar die is niet zo makkelijk op te breken en je kunt bij ons niet naar binnen kijken dus ze kunnen ook niet zien of er wat te halen valt. Daarbij is de kans dat we ze betrappen natuurlijk nogal groot aangezien ze eerst langs onze slaapkamer moeten voordat ze bij de woonkamer zijn.

@ mikmak: pfff vervelend hoor van de familieconflicten. Helemaal niet gezellig...

Deel Deze Pagina