Ben gisteren bij de HA post geweest. Heb ruzie gehad met die vent. Wat een dropl*l. Hij was echt heel arrogant. Hij was het met mijn eigen HA eens zonder haar eens te hebben bekeken. Heel knap allemaal. Ben er met een steen in maag weg gegaan. Heb de Omneo ook maar weer opgevoerd. Ik kan het niet aan zien dat ze zoveel pijn heeft in haar buikje. Vandaag ook naar het CB geweest. Heb alle probleempjes voor gelegd en daar hebben ze me antwoord gegeven en gerust gesteld. Die diarree (wat hun ook dunne poep noemen) is normaal en blijft zolang ik Omneo aan haar geef. Spugen is niet echt spugen maar mondjes terug geven. Uitdrogen doet ze dus niet want ze houdt voldoende vocht binnen. Die verhoging in haar temperatuur is ook normaal, misschien ligt het aan te dik aankleden. Die uitslag is baby-exceem, ik moet haar huidje goed vet houden om scheuren en uitdroging te voorkomen, maar dit deed ik al. Moet er wel opletten dat het geen natte uitslag wordt of dat het gaat jeuken. Ik ben dus aardig gerust gesteld en ben over bezorgd geweest. Ze is heel wat aangekomen, ik schrok er van . Ze is van de 3685 gram naar de 5295 gram gegaan. Ik dacht dat ze rond de 4600 gram zou zitten. Haar lengte had ik wel goed ingeschat. Ze is nu 57 cm. Ze heeft haar prikjes gehad. Het was brullen geblazen. Maar ze was wel heel dapper. Ze heeft het achter de rug voor een maand. Heb haar bij thuiskomst een halve zetpil gegeven en haar lekker op bed gelegd.
Mikmak, Sanne en MerleQ: Wat betreft het kdv.... Het wennen is meer voor de ouders dan voor het kind. .... En het is inderdaad echt niet leuk om je kind naar het kdv te moeten brengen. Toch weet ik nog dat ik het bij Britt toch stiekem ook wel weer lekker vond dat ik de zorg even over kon dragen en weer een 'werkend persoon' (ipv alleen maar moeder) kon zijn. Hou het afscheid in ieder geval zo kort mogelijk. Anders maak je het voor jezelf en je kind onnodig moeilijk! En dan buiten lekker een potje gaan janken! iloveA: Wat betreft het inschrijven voor het kdv in Zwolle.... De dinsdagen en donderdagen zijn echt een ramp! Andere dagen zijn meestal nog wel beschikbaar. Oh, even Fien een fles geven. Tot zo (hoop ik).
@ jessica: bij de HApost kreeg ik ook een man die simpelweg zei "dat is normaal, dat hebben alle baby's". Wat dus later niet zo bleek te zijn... Tsja
Tacha Tess probeert het ook ze wil de laatste tijd nie eens meer een speen ligt alleen maar op haar knuistjes te sabbelen mikmak goed hoor dat je je zegje heb gedaan en lekekr dat het opluchte. kdv dat hoeft gelukkig niet, wel moet ik 1 april weer werken en ik wil niet.............
@ goofychick: Idd het is hartverscheurend om je kind te zien lijden. @ 07Britt: Ik ga er eigelijk vanuit dat het krampjes zijn. Ze overstrekt en trapt heel erg met haar beentjes. Ze trekt haar beentjes ook steeds op. Ik heb de Omneo weer aangepast en nu is er niks aan de hand. @ op visite en slapen: Mijn moeder en schoonmoeder hebben beide een weekendbedje voor de kleintjes. Serenity is niet hun 1e kleinkind. Het hangt ook af waar ik naar toe ga met haar. Ik neem haar niet mee naar alle visite's. Als er vollop gerookt wordt in dat huis en ze willen niet naar buiten om te roken (wat ik ook niet kan verwachten in hun eigen huis) neem ik haar niet mee of ik ga niet. @ Regelmaat: Serenity komt in de nacht opeens ook weer om 3 uur. Ze had een weekje de gewoonte om tussen 4 en 5 te komen en daarna pas om 10 uur. Dat is ook weg. Het is weer 3 uur, 7 uur en 11 uur. @ voorkeurshouding: Ik leg Serenity altijd met haar gezichtje naar links op bed. Als ik later ga kijken heeft ze gewisseld. Soms valt ze in slaap op rechts en laat ik haar wel eens liggen, als ik dan weer ga kijken ligt ze op links. Ze wisselt dus ook zelf af. @ Kind alleen thuis laten en weg gaan: Ik laat alleen de honden even snel uit en dan ligt ze op bed te slapen. Ik ga ook niet ver weg met de honden. Het gaat mij er niet om dat ze alleen is maar er zou maar iets gebeuren in huis, zoals een inbraak of een brand. @ Voogd: Ik heb alles laten vast leggen bij de notaris. Ik wil geen getouwtrek om Serenity mocht er iets gebeuren met mij en mijn mannetje. Ook hebben wij goed bekeken wie er in aanmerking komen ervoor en dat zijn mijn ouders.
@britt, stiekum vind ik het ook wel fijn hoor, effe de zorg aan een ander geven, maar toch zo'n mini waar je gek op bent achter te laten.. wat als ze zich alleen voelt, of verlaten.. erg he... of zielig in een wippertje in een hoekje wordt gezet.. heb alle senario's al voor ogen gehad.. hahaha... en ik weet dat ze daar goed terecht komt hoor, mijn neefje en nichtje hebben daar ook gezeten, maar dat waren de kids van een ander... dit is mijn meisje.. hihi @jessica, wat kunnen artsen soms idioten zijn zeg.... pfff nou meiden ik ga ons klaarmaken om naar het CB te gaan... keep our fingers crossed.... oh ja net kwam een vrouw van felicitas aan de deur met nog een gratis pakket en meer info.. en ze verkocht setjes van ducky beau, noiu die mocht ze achter laten.. dat was te leuk en ipv 55euro maar voor 35 eurootjes... nou laat maar hier... strax effe fotootje van maken.
@MerleQ: Wat grappig zeg, ons kind gaat dus wel naar Stek (wat van de UvA geweest is) maar ik wilde een andere, ook vlak bij mijn huis. Ik wacht gewoon rustig af tot ik aan de beurt ben, ik ben al lang blij dat ik iets heb. Wij hebben vier wendagen, ik ben erg benieuwd hoe dat gaat. Ik heb iig wel weer zin om te gaan werken.
Heel begrijpelijk.... je gevoel! Als ik Britt nu wegbreng (en die gaat al anderhalf jaar) en zij begint te huilen, vind ik het nog steeds lastig om weg te gaan. Ook dan spelen alle scenario's door mijn hoofd.... Je wilt je kind gewoon het liefste bij je houden.... Juist dit gevoel maakt ons een moeder denk ik!
@ MerleQ: Wij hebben 450 euro moeten neerleggen voor de Notaris. Maar wij hebben ook gelijk de financien laten vastleggen mochten wij komen te overlijden. Ik heb Serenity wel aangemeld maar nog geen reactie terug gehad van het KDV. Ik breng haar toch daar naar toe als ik weer ga werken. @ roken: Ik rook helemaal niet. Al jaren niet meer. Mijn man rookt wel, maar nu alleen buiten. @ zieke kindjes: Serenity is niet ziek, niet snotteren helemaal niks. Even afkloppen. Ze krijgt FV. @ Mikmak: Is Forte niet voor hongerige baby's? @ mamalijntje: Proberen alle voedingen te rekken, uiteindelijk zit je op 1 voeding minder. Als dat de bedoeling is. @ Derona: Serenity ligt al een tijdje in een slaapzak. Ze wurmt zich onder de lakens uit. Ik heb er toen 1 bij de AH gekocht en 1 bij de kruidvat. Ik geef haar al een tijd geen kruik meer, veelste warm voor d'r. @ Tacha: Ja Serenity heeft ook haar duim gevonden. Ze begint het aardig door te krijgen. De speen wil ze ook al niet meer. Al wilde ze hem gelijk eigelijk al niet. @ Joyce: Omneo is echt heel erg goed voor de krampjes. Serenity heeft sinds ik dat gebruik niet meer krampjes gehad, alleen toen ik ging minderen naar 1 schep door de voeding. Wat ik nu weer opgehoogd heb naar 2. @ Sex: Gisteren hebben we er ons aan gewaagd. Ik vond het wel heel erg eng, net weer als de 1e keer. Het was net of er een deur zat die niet open wilde. Het voelde helemaal niet prettig en dan nog eens die rot condooms. Ik wist opeens de reden weer dat we ermee gestopt zijn condooms te gebruiken. Het is voedertijd zo te horen.
Jaaa Sven heeft een goed kwartiertje, ligt op zijn speelkleed en heeft de spiegel ontdekt....zat zo wild te trappelen en te zwaaien met zijn handen dat ik dacht dat hij ze eruit zou zwaaien hahahha......hij heeft het er prima naar zijn zin. Zonet alleen weer krijsen en gillen, zodra ik hem aldoor wilde wegleggen.....nu ligt ie op een kussentje op het kleed en gaat goed. Ohhhh....ik hoor hem weer......
Ooooh echt?! Stek heeft onwijs lange wachttijden! Bij welke vestiging zit je dan? En vanaf wanneer hebben jullie je ingeschreven?
@wennen KDV: wordt dus spannend voor ons allemaal! @IloveA/Felicitas: hihi..kon het toch niet laten, heb dus wel de hoteldebotel gekocht, heel leuk! ach..ik krijg toch nog bijna een full-time salaris aan het eind van de maand daarna kan het niet meer.. Voor de rest niets, vond het al moeilijk te kiezen tussen de versch. series..en abonnementen, heb ik toch maar niet gedaan, heb amper tijd om iets te lezen tegenwoordig.. Hier had ze trouwens de Nuby bekers helemaal niet! @Yvette: tuurlijk was Valentijn de mooiste baby van gisteravond, grappig he dat (bijna) iedereen dat heeft, gelukkig maar Hoop dat ik vanavond naar nagym kan, is al om 19.00 dus weet niet of mijn vriend dat wel gaat redden....grrrrrrr
Jessica83 jee wat een gedoe maar gelukkig ben je nu weer gerustgesteld.. Erg vervelend hoor. En wat is ze gegroeit zeg in een maand! Wauw. Journey wat een prachtige foto! En is dat een wipstoel van forest? vind ze het fijn? Ik zit echt nog te kijken wat voor speelgoed ik voor Jamie moet halen. Hij vind het spelen nog niet zo bijzonder. Mama meer haha Felicitas = Ik merk toch dat jullie andere aanbiedingen kregen dan hier. Ik heb helemaal die bekers niet voorbij zien komen helaas. Sanne ook ik zwichte voor wat extratjes is allemaal zo lief spul he!
Wauw super foto, hihihihi! Felicitas heeft hier ook andere aanbiedingen, eigenlijk alleen de tijdschriften en drie pakketten, Dotje, Sesamstraat en Hoteldebotel, verder uiteraard de bonnen van CP.... Mikmak heerlijk dat je het hebt gehad die prikjes, hier donderdag........ben benieuwd of ze ook varkentjes inenten........zo zielig elke keer. Ff verder lezen...
Jemig de pemig zeg... ik kom al 2 dagen echt nergens aan toe. Volgens mij zit Jay nu echt wel in zijn eerste sprongetje hoor... Hij wil alleen maar als een bankschroef tegen me aan gedrukt liggen, met zijn gezicht in mijn borst begraven. En als ik dan denk dat hij slaapt, en ik hem in zijn bedje leg, begint hij me toch te brullen...goeiedag zeg Ik heb net al ruim 3 uur met hem gezeten, en nu is het alweer bijna voedertijd. @Kdv: ik moet 23 april weer werken, en Jay gaat dan 1 dag per week naar het kdv. Ik ga hem half april een paar uurtjes brengen om te wennen. Ik heb er hele dubbele gevoelens over. Aan de ene kant smacht ik ernaar om weer even 'vrij' te kunnen zijn, en aan de andere kant vind ik het onnatuurlijk om mijn kind ergens achter te laten. Als ik zie hoe erg hij me nodig heeft, voel ik me echt schuldig dat ik hem straks aan een ander overlaat...